SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čas odchodu spojov bratislavskej MHD nahradil interval (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

To je parádna blbosť. Videl som to v Londýne a bol som rád, že aspoň toto (a ešte značenie turistických trás( máme lepšie ako oni.
Prišiel som na zastávku a videl som, že moja linka má interval 8 minút. A teraz čo? Príde o minútu alebo o sedem? Keď mám napísané príchod 13:20 tak viem, že som prišiel o 5 minút skôr.

Môže sa namietať, že cestovný poriadok sa vždy nedodržiaval. A interval sa dodržiavať bude?

Však ak mám napísané, že linka príde o 13:20 a ďalšia o 13:27 tak si viem interval vypočítať aj sám. Ale keď tam bude , že prvá linka ide o 4:00 a ďalšie každých 7 minút a teraz je 13:13 tak chcem vidieť toho, kto si to vypočíta. Tým skôr, že aj intervaly v špičke bývajú hustejšie ako ráno a večer.
Hovorím, blbosť.
 

 

Bral by som, ak by to bolo odpocitavane podla realu - videl som to napr. aj vo Viedni - ze linka c.8 pride o 5 minut - a postupne sa to znizuje, takze ked elektricka brzdi na zastavke, tak na tej ceduli je naozaj 0 a naskakuje dalsi interval.
 

 

Takto je to napriklad aj v Brne. Ale len na displejoch. Realny cas prichodu spoja sa vypocitava z dat zo zariadenia GPS ktore ma dopravny prostriedok v sebe. V cestovnych poriadkoch (aj na zastavkach aj na internete) su ale normalne napisane casy odchodov, aj ked drviva vacsina spojov chodi v casovych intervaloch (napr. kazdych 5 minut, a v poriadku je napisane ktora konkretne ta 5. minuta to je).

Inak medzi tym napisat do CP:
odchod 16:03 a potom kazdych 8 minut
a
odchod 16:03, 11, 19, 27, 35, 43, 51, 59
nevidim ziadny rozdiel, okrem toho ze ten druhy je asi o 300 levelov prehladnejsi.
 

 

Na Safku to uz je tiez
 

 

Ja som to tiez videl v Londyne, a mozem len povedat ze nic ine im nezostava, lebo dopravaci nesuhlasia s BUS pruhmi.
Co mi ale bezi hlavou je - ako si mam vypocitat kolko minutovy listok potrebujem? Lebo revizori fungovali tak, ze aj ked napr. prisiel bus neskor, tak sa dalo argumentovat ze podla grafikonu mal byt uz 5 minut tu a ja som tu tych 5 minut cakal na prestup. Ale co teraz?
 

 

no mna by hlavne zaujimalo, ako ma clovek pri tomto bomba systeme pouzivat SMS listok, kedze ten by mal mat cestujuci uz pri nastupovani do vozidla a pritom spätna SMS pride az nejaku tu minutu-dve po objednavke.. uz teraz to bolo dost na hrane, lebo bus nie vzdy prisiel podla trefikonu a teraz to uz bude uplna loteria
 

Tak ako pises to nefunguje

Samozrejme mna tiez zaujimal takyto edge case; takze som volal na dpb; tam mi povedali:

Ak meska priamy spoj (tam kde som stikol listok), tak revizor pokutu neda.
Ak meska spoj na trase, ktory je zlozeny z viacerych spojov tak revizor moze dat pokutu.


Cheers
 

 

super ja som zvykla prestupovať na spoj čo mal interval raz za 30 min...a tiež chodil v štýle ako sa mu chcelo ..a civkala som si lístok na 30 min, lebo imhd písalo, že to stíham..no a tam som zraz zistila, že je to len vtip, ale vždy som zavolal do MHD aby som mala dôkaz ked sú neschopný...
 

 

V Londyne som sa pytal sofera, kedy bude na konecnej a jeho odpoved - who knows:-)
 

 

Citanie s porozumenim!!! Pise sa tam, ze PRI KAZDEJ HODINE bude prvy cas odchodu, teda 13.05 a interval 7 minut. Cize rozhodne lahsie ako pocitat to od 4.00, aj ked pri intervale inom ako 5 alebo 10 min mozno tiez nie uplne idealne.
 

 

Hm, tak potom túto ,,novinku" absolútne nechápem. Veď doteraz tam intervaly tiež boli. Prečo treba súčasný vyhovujúci stav meniť, keď intervaly 05,12,19,26,33 sú oveľa prehľadnejšie ako ,,12:05 a potom každých 7 minút."

Asi nám Ivo chce dokázať, že aj Bratislava môže byť Londýn.
 

 

Preto sa mení dobre zabehaný systém, lebo v DPB opäť si nejaký idiot chce vybudovať svoj pomník.

Ohľadom dobrej informovanosti cestujúcich na zastávkových CP, aj inde bol DPB na dobrej úrovni,ale vtedy tam pôsobili ľudia s bohatou praxou, nie politickí, či rodinní protežanti, či osoby bez náležitého odborného vzdelania a bez praxe.

Hrubé chyby DPB v informovanosti cestujúcich:

1.)
V minulosti sa linky číslovali postupne, tak ako rástol ich počet v súvislosti s rastom mesta. Tieto postupné zmeny ľudia dokázali evidovať a poznali celú sieť MHD. V tých starých dobrých časoch ľudia z čísla a farebného označenia linky vedeli aj to, kedy majú zbystriť pozornosť.
Napr. červená "stovková" linka 105 o sebe prezrádzala to, že je expresná a nechodí vo dňoch pracovného pokoja. Teda, ak som prišiel v menej známej lokalite k zastávke "červenej stovkovej" linky, automaticky som si overoval, či mi ohľadom na dennú dobu poslúži a či postojí aj na tej mojej zastávke.
Potom prišiel odborník idiot a vypotil, že pravé makové bude to, ak sa zavedie tzv. zónové číslovanie liniek, teta napr. linka 69 má spájať Ružinov s Petržalkou. Nespája. Teda celý systém bol dobrý iba na to aby sa zlikvidoval desiatky roky staré označovanie liniek a vďaka novým číslám sa cestujúci nedokázal orientovať a preto radšej presadol do IAD.
A už číslica 100 v označení znamená to,že napr. linka 120 je doplnkom k nejakej linke 20. Ozaj dôležitá informácia...

2.)
V minulosti zastávkové CP pod zoznamom zastávok mali vytlačenú drobnú schému ulíc mesta a v nej bola hrubou vytlačená trasa linky. Obrovská pomoc pre Bratislavčana. Ale možno práve ten idiot, ktorý zaviedol to hore spomenuté zónové číslovanie liniek, zrušil aj túto mapku na "cesťákoch".

3.)
CP v terajšej podobe aj bez tej mapky boli dobré, a nechápem to, prečo sa ide do horšej kvality?

a.- Počítaču je predsa úplne jedno, že čo vytlačí, konkrétne odchody, alebo text o informácii o intervaloch.
b.- Nebude ani menší formát CP, teda sa neušetrí sa ani papier.
c.- Zostáva aj rovnaký počet variantov CP, lebo údaj prvého odchodu v danej hodine z danej zastávky bude iný, ako pre ostatné zastávky, teda bude sa aj v budúcnosti tlačiť osobitný CP pre každú zastávku.
d.- A hlavne by ma zaujímalo to, ako nám dodá DPB tie informácie o konkrétnom spoji, ktoré momentálne v podobe rôznych písmen a znamienok sa nachádzajú pri konkrétnom časovom údaji odchodu? Napr. garantovane nízkopodlažný spoj, cyklospoj, spoj v určitom mieste odbočujúci do vozovne, spoj oproti normálu jazdiaci po zmenenej trase, teda na inú konečnú, napr. iba časť spojov linky 21 jazdí až ku VW, a dnes ich vyčítam v CP, spoje zachádzajú ku školám, mávajú sezónne, či víkendové konečné v rekreačných zónach a iné.
Ako ma v budúcnosti bude pán idiot informovať o týchto záležitostiach? Viem, že dehonestujem celú jeho obetavú prácu, iste vypil vedrá kávy, vyfajčil kvantá cigariet, prebdel mnoho nocí, až vypotil terajšiu somarinu a zlikvidoval informácie o presných odchodoch.
Tak teraz pán idiot, začnite to znova, opäť káva, drogy, alkohol, cigarety, prebdené noci, lebo ja si nárokujem na informáciu, že spoj o 8:44 ide do vozovne a nie na konečnú! Máte to rozkazom, lebo já vás platím cez dane a cestovné. A ideálne bude, ak nezmeníte zažité formy CP a vrátite do nich späť tie mapky, ktoré ste v minulosti zrušili!
 

zverejnili vizuály nových CP

Dnes zverejnili aj nové vizuály CP (na stránke DPB ich nehľadajte, zrejme sa hanbia za autorstvo tohto paškvilu).
https://imhd.sk/ba/galeria-med...

Čo mňa zaráža, že doteraz nikdy nebolo prezentované že by mali cestujúci problém s doterajším vizuálom CP, tak prečo menili niečo čo funguje a neriešia čo treba?

Terajšie CP boli prehľadné, stačilo doriešiť detaily:
- doplniť anglické preklady na CP, cudzinec si asi ťažko slová pondelok-piatok a pod.
- doplniť v časti Poznámky sviatky (vypísať ich konkrétne, lebo cudzinec naše sviatky nepozná a je tam dostatok priestoru na to).
- preložiť text do AJ že sa vstupuje do vozidiel s nakúpeným CL a ten je potrebný označiť v označovači (alebo si ho zaplatiť bezkontaktnou plat.kartou v označovači, zatiaľ sci-fi) a pod.
- a možno vyskúšať iný font písma, prehľadnejší, lepšie čitateľnejší a dať väčšie medzery medzi odchodmi spojov
Tieto nové CP sú paškvil, ktorý nič nerieši. Čistý tunel z našich daní.
 

 

Podla mna je to v pohode, aj v Budapesti to tak je, Prazske metro tiez. A kedze tam mas minutu prveho odchodu v danej hodine, tak si to vypocitas.
 

 

Az na taky maly detail ze v Prahe je na uplne kazdej zastavke metra, uplne kazdej linke a uplne kazdom nastupisti display s informaciou o kolko minut/sekund konkretny vlak pride. Tak ze ano, tam vazne na zastavkach netreba cestovny poriadok s casmi odchodov. U elektriciek a busov maju normalne vypisane konkretne casy (+ niekde display).

V BA take odpocitavanie ale bude (aj ked budu tie v clanku spominane displaye) len na niektorych zastavkach, urcite to nebude na uplne kazdej ako to je v prazskom metre. Preto konkretne casy odchodov (tak ako su uvedene teraz) budu stale tym najefektivnejsim a najrychlejsim sposobom ako zistit kedy (priblizne) moj spoj pride. Aspon na zastavkach bez displayov.
Ano, vypocitat sa to bude dat aj z toho intervalu, ale bude to ovela menej prehladne (predsa je prehladnejsie "19:52" ako "19:03 + kazdych 7 minut" z coho vyplyva ze ide tych 19:52).
 
Hodnoť

 

'Volfová tiež poznamenala, že dopravný podnik v súčasnosti plánuje pri zastávkach MHD spustiť viac ako tridsať elektronických informačných tabúľ, ktoré ukazujú nie plánované, ale reálne odchody liniek.'

ehm otazka - su autobusy vybavene GPS? ci to Ja&Ty dodaju SORiek 'za poplatok' (+provizie)? a co starsie busy?!? ci ako chcu vediet kde sa ktory bus nachadza a podla toho urcit jeho predpokladany prichod? ci to nepodstatne, hlavne ze su svetelne tabule kupene 'od spravneho dodavatela' a ze nefunguju nech nikoho netankuje?!? ... SME by mohlo trochu investigativy pridat a zistit taketo veci a nepublikovat len agenturny clanok...oh no ono

inac pekne ze to uz (konecne) ide do BA....trochen pozde kedze my tu mame v mestecku v Skandinavii elektronicke tabule prepojene na net ktore (pokial neukazuju IP adresu, cize system down ;) ukazuju aktualny cas prichodu ktory sa meni pokial bus niekde uviazol..dost frustrujuce ked cas narasta a bus nikne :/ ale zase autobusari su uplne super, vzdy pozdravia, usmeju sa...
 

Pri dnešnej technike už by tam mohli byť

aj on line mapy s reálnym zobrazením, kde sa spoj nachádza.
Udávanie intervalu a nie odchodu je iba tiche ospravedlňovanie chaosu v doprave.
Tam, kde by sa našiel priestor pre jazdný pruh pre MHD, tam to bleskovo vykúpi developér a postaví tam pi..nu. A všetci poslanci a radní hlásajú že im záleží na rozvoji mesta...
 

 

"inac pekne ze to uz (konecne) ide do BA....trochen pozde.."

par takych tabul je uz aj v BA (napr. pri Technopole uz vyse troch rokov), ale kazdopadne dakujeme, ze si si nasiel cas a slovensky plebs oblazil informaciou, ake cool to tam mate v mestecku v Skandinavii

https://imhd.sk/ba/doc/sk/1333...
 

 

Ano, vsetky vozidla su uz par rokov vybavene GPS, doteraz mal ale tie udaje iba dispecing.
 

 

nie tak uplne, uz nejaky ten piatok je mozne si realtimovo pozriet polohu vozidla v appke JRm (a tusim aj niekde na webe)

https://bratislava.sme.sk/c/20...
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava