SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Senec a bratislavskú Petržalku by mohol v budúcnosti spájať vlak (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

ach jaj... zase niekto objavuje teplú vodu! Hlavne, že Petržalku od ostatnej siete ŽSR v roku 2011 Kubáček,CSc. odstavil... Vlaky odtiaľ premávali na Trnavu!
 

Áno, premávali,

dokonca až jeden...
Bez integrovanej dopravy takéto vlaky nemali šancu. Vystúpiť na Predmestí, nastúpiť na 59 (vtedy tam ešte nemali také príšerné zápchy, takže meškania boli do 10 minút) a odviezť sa do Petržalky trvalo rovnako dlho, ako zostať vo vlaku. A kto nemal cieľ v pešej dostupnosti ŽST Petržalka a musel si platiť električenku alebo mestský lístok, tak to mal vlakom drahšie. Sám som to vlakom párkrát skúšal a v Petržalke nás vystupovalo okolo 10. Zastavenie dopravy v tom čase bolo správne.
Po zavedení integrovanej dopravy by naopak bolo dobré, keby sa tie vlaky, ktoré končia na Novom Meste, predĺžili do Petržalky a otestovalo by sa takto, či je to perspektívne.
 

Bez vybudovania

žel. zastávky v lokalite "Černyševského x Jantárová cesta" s možnosťou prestupu na električku na estakáde a v dostupnosti na a-bus (nie Farského), tomu opäť nedávam moc veľké šance...
Takýto "TIOP" by bol využiteľný aj pre cestujúcich prestupujúcich z vlaku na električku smer centrum (staré mesto).
A ešte poznámka - na to, aby takéto vlakové spojenie pritiahlo ľudí, je potrebné vytvoriť celodenný rozumný systémový takt a nadväzné prestupné väzby! Potiahnutie jedného vlaku od Senca a troch od Trnavy (súčasný stav) z Nového Mesta do Petržalky naozaj nepovažujem za prevratný prínos do integrovanej dopravy...
 
Hodnoť

konečne sa zobudili železnice

potrebujeme hustejšiu sieť TIOPov na nemecký spôsob a viac vlakov.
 
Hodnoť

...vízie, štúdie a istoty...

...a Petržalku s Lamačom spojiť podľa šéfa ŽSSK súpravami "Bageta",wtf, viď: http://www.ta3.com/clanok/1103...
 


Najčítanejšie na SME Bratislava