Pozeram na vizualizacie, ale stanicu nevidim. Obchodne centrum (dalsie zbytocne...ale ved nech trh rozhodne) vsak ano. Mohli aspon ukazat ako budu realne vyzerat nastupistia...
hej, aj ja som si presne to hovoril, ze ok, autobusova stanica, ale ved je to len nakupne centrum, kde su autobusy, nastupiste, atd. To dali pod zem, co je asi super pre vetranie :) Inak ako krasne je napisane, ze postavia novu stanicu za statne prachy, a potom ako citam, tak to je vlastne nakupna zona, asi zas nejaku super investor pomastil spravne vrecka, aby mu aj zaplatili vystavbu a potom si tam bude prevadzkovat priestory, za ktore obchody budu platit. A hned z nadpisu mi napadla myslienka este, ze by to mali nazvat tak, ako premenoval ten umelec vlakovu: Šťanica
sa tu opakuje s periodicitou cca kazde dva tyzdne... zakazdym napisem na to toto: - nie je to moderny prestupovy uzol, z tych obrazkov nevidno ziadne nastupista. Ani miesto na prestup na MHD (autobus, trolejbus) - teda je tam jedna obycajna zastavka pred vchodom ako teraz, len z druhej strany. Prestupovy uzol by to bol, ak by sa dalo prestupit na elektricku... ktoria zial konci na Safku, ktore inak nie je daleko a pri rekonstrukcii mohli tie kolaje potiahnut... napr. po tu Bottovu. - takze prestupit sa bude dat jedine do obchodov. Z tych zaberov to je dalsie nakupne centrum a kancelarska budova... tych je v okruhu uz dost - nie je normalne aby bolo tolko obchodov... eurovea, central a este aj nivy... - totalna anomalia je docasna stanica na bottovej. Preco tam neusti elektricka a preco je docasna? Mali tam rovno spravit na "zelenej luke " permanentnu stanicu, ved je to cez cestu. Teraz investuju do docasnej, potom to trvalej, potom docasnu zburaju a postavia tam mrakodrapy... To nemoli postavit za menej penazi normalnu novu stanicu s prestupom na elektricku napr. do roku 2018 a potom tu staru zburat a tam si postavit tie svove kancelarie? Ved o tie ide v prvom rade... - Autobusova stanica ma byt v prvom rade funkcna, jednoducha na orientaciu a ma umoznovat plynuly prestup... ja tu vidim milion inych funkcii okrem tychto zkladnych.
hovoriaci za vsetko.. a to na adresu architeka: "Koncept Stanice Nivy navrhli svetoví experti na retail britská architektonická kancelária Benoy v spolupráci so slovenským ateliérom Siebert + Talaš". Pre tych co nevedia, retail je maloobchod:). Ja by som ocakval, ze autobusovu stanicu, ktora je infrastrukturnou stavbou, by mali navrhnut skor experti na dopravne riesenia a teda firmy a architekti co uz s tym maju skusenosti a nejake autobusove ci ine podobne stavby navrhly a realizovali... Firma BENOY podla svojej stranky toto nerobi (ak neratame jedno letisko... lenze kazde letisko ma tax free zonu pre maloobchod, kedze ludia prestupuju aj 6 hodin, tak aby sa nenudili.... pri prestupe na autobus to byva radovo asi cca do hodiny) http://www.benoy.com/what-we-d... A ti druhi: http://www.sieberttalas.com/en... nemaju vobec refenciu na podobny projekt. Ak by to vyberal stat, je to maximalne napadnutelne zadanie. Zaujimalo by ma, kde je stavebny urad BA a sam PRIMATOR - na toto riesenie daju stavebne povolenie? Ake su vplyvy na okolitu dopravu a sucasne cesty... uz teraz tam autobusy stoja na rampe a na prvom semafore a na zelenu prejdu dva autobusy zo tanice prec... ked tadial clovek ide autom, je to neskutocne zdrzanie.
Prave to je to najjednoduchsie, keby na magistrate boli spravny ludia. Ved tam je za toto zodpovedny clovek co ma nastarosti dopravu. A ludia co maju na starosti DPB. Pozri si mapu bratislavy na maps.google.com. Meranie vzdialenosti medzi safkom a alzou, t.j. docasnou stanicou je presne 1 smiesny kilometer. Ci uz to zoberies po dostojevskom rade alebo popred euroveu a potom popri SND. A to co je na tom najlepsie je, ze pred EUROVEOU je nejaka vyasfaltovana plocha kde nic nestoji. A cely stvorec ohraniceny ulicami karadzicova, lenardova, nivy a kosicka sa prave revitalizuje... som tam bol minuly tuzden... to je jedno stavenisko. Mi nepovedz, ze ked mesto platilo rekonstrukciu safka kde sa riesila prave elektricka a pred rokom tam pri tej uroveii este bola len zemina a tiez stavenisko nemohli zacat s tymto tahanim kolaji dalej... v ceste su len stavby v majetku mesta a statu a ulice v sprave mesta... DPB, SND - pri parkovisku na SND tam namieto travy boli nahadzane auta ako smeti do nedavna... nevidim problem tahat elektricku po existujucich uliciach alebo aj popri existujucich stavbach - staci suchnut jedno parkovisko pod zem a nad tym spravit park a elektrickovu trat.... a nie pchat parky na strechu. Ked sa chce tak sa da... v japonsku je velka zastavanost a vedia to... Tento kilometrovy usek v sucasnom stave je praveze maximalne dobre pripraveny na riesenie kedze 3/4 z trasy su aktualne rozkopane. Taktiez ak tie pozemky medzi tym culenovu a pod vlastni penta, mi nepovedze ze ked tam ides tavat veziaky, tak by si nechcel aby si hned dolu mohol mat napojenie na tichu modernu elektricku... bezne sa to takto robi napr. v rakusku...
rieseniepopred euroveu a potom pomedzi allianz/DBB a SND by asi islo. ale potom by to asi muselo ist pod zem, kedze celu tu plochu za Culenovou a Landererovou planuju developeri zastavat.
a mozno aj nie :-)) asi som sa fakt mal najskor na mapu pozriet, nejak mi ako jedina mozna-nemozna trasa prisla po zapratanom dostojevskeho rade...
Riešení bolo veľa. Most Apollo mal byť napr. trolejbusový most. Predĺženie trolejbusov na Košickú a následne ťah do Petržalky.Osobne neverím predĺženiu električky k autobusovej stanici ani do novej štvrte. Dokonca skôr vidím problém s klasickou dopravnou infraštruktúrou. Novovybudované ulice medzi Pribinovou, Karadžičovou, Mlynskými Nivami a Košickou ničomu nepomôžu. Dokonca ani podzemné garáže. Nekoncepčné riešenie.
pri závorách a na tom nadchode som strávil veľa času obdivovaním veľkých parných rušňov. A potom kúsok ďalej na križovatke Karadžičovej a Záhradníckej boli ďalšie rampy, ktoré dali aj jednému divadlu meno: Divadlo za rampami aj s predstaveniami Divadielka Ex lex, na ktoré si už dnes sotvakto spomenie...
Inak ako krasne je napisane, ze postavia novu stanicu za statne prachy, a potom ako citam, tak to je vlastne nakupna zona, asi zas nejaku super investor pomastil spravne vrecka, aby mu aj zaplatili vystavbu a potom si tam bude prevadzkovat priestory, za ktore obchody budu platit.
A hned z nadpisu mi napadla myslienka este, ze by to mali nazvat tak, ako premenoval ten umelec vlakovu: Šťanica