SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V zóne pre rezidentov ostávajú voľné miesta (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Neviem, ci by som data 20/570 miest (3.5% volnych, 3 miesta zo 100) interpretoval ako "v Karlovej Vsi ostávajú neobsadené miesta". Najmae, ak volne miesto je mimo ulice, kde ma rezident povolene parkovat.
Mozeme sa sporit o interpretaciu, ci je pollitrovy pohar s 0.25l poloplny alebo poloprazdny, ale ak v pollitraku ostane 0.017 litra napoja, mozeme ho prehlasit za nedopity :)?
 

Voľné miesta

Keď k tomu pripočítate, že zhruba 100 áut v danej zóne parkovalo na vyhradených miestach bez rezidenčnej kartičky, tak sa čísla výrazne zlepšia.

Na druhej strane, často krát v Petržalke prichádzam domov po 20:00. Regulérne voľné parkovacie miesto v tom čase už neexistuje, maximálne ak práve natrafím na niekeho, kto odchádza. O 22:00 už nie sú voľné miesta ani na chodníku, ani nikde popri ceste. Parkovať sa v tom čase dá tak maximálne tým, že necháte akuto v strede parkoviska s vyradenou rýchlosťou.

Ak by som prichádzal domov o 22:00 a existovalo by v mojom okolí ešte 20 regulérne vyznačených parkovacích miest, tak by som to považoval za obrovské zlepšenie parkovacích možností.
 

 

A ak zasa odpočítate desiatky vozidiel - a to aj s rezidenčnou kartičkou, ktoré parkujú na nevyznačených miestach a hore na Kklovskej, tak sa zasa čísla výtrazne zhoršia!!!! Títo vodiči parkujú tam, kde nemajú len preto, že nemajú kde zaparkovať. Keď ich donútite parkovať na vyznačených miestach, nebude žiadnych 20 voľných miest, ale kopa nespokojných rezidentov. Prosím, nemanipulujte interpretáciou čísel. Každý večer chodím venčiť psa, tak to počítam a len na hornej strane zóny, nepočítajúc Kuklovskú napočítam po začiatok Silvánskej cca 50 vozidiel parkujúcich mimo vyznačené miesta. A to vám už tie počty úžasného zlepšenia parkovania potom nejako nesedia, že? Vôbec nepochybujem, že konečná interpretácia pilotu bude, ako úžasne vyšiel aže sa pokračuje ďalej, lebo v konečnom dôsledku bude treba z toho vytrieskať nejaké peniaze. Asi by bolo fajn, keby ste zverejnili:
- počty parkujúcich vozidiel podľa jednotlivých ulíc pred pilotom
- počty vyznačených miest na jednotlivých uliciach počas pilotu, z toho počet aktuálne vyhradených
- počty vydaných kariet podľa ulíc (majitelia vyhradených miest nemali dôvod vyberať karty, majú platné svoje)
Takto by sme mohli všetci vidieť, komu sa vlastne parkovanie zlepšilo. Negatívnych reakcií je oveľa viac ako pozitívnych.
P.S. Ak vy ste našli 20 voľných miest na opačnej strane Petržalky, asi by sa vám to až tak celkom nepáčilo, či?
 

Niektori budu nespokojni vzdy

Viete, v komunále si zvyknete, že vždy bude časť ľudí nespokojná. Pre Slovákov je najlepšie nerobiť nič aby mali dôvod frflať, že sa aj tak nič nerobí.

Treba zmeniť zákon, aby sa mohlo parkovať všade, lebo parkovanie je najdôležitešia vec v živote. Veď chodníky boli vybudované preto, aby na nich jazdili a parkovali autá, trávnaté plochy sú tiež na jazdenie a parkovanie áut.

Aj pred zavedením rezidenčného parkovania stáli auta aj mimo parkovacích miest, štandardné boxy voľné neboli.

Áno, tam kde bývate (Sekulská) sa parkovanie zhoršilo. Zhoršilo sa preto, lebo ste parkovali na chodníku, ktorý sa nepoužíval. Problém ale nevidíte v tom, že nikto neriešil dlhodobo nepoužívaný chodník. Veď načo, v tejto krajine, kde netreba dodržiavať ani výrazne dôležitejšie predpisy.

Už teraz hovoríte, že ide najmä vytrieskanie peňazí. Predpokladám, že podľa seba súdite nás, lebo Vy by ste parkovanie riešili asi iba z takejto pohnutky.

Ja bývam v Petržalke v oblasti, ktorá je približne rovnako veľká ako zóna Silvánska. Bývam cca v strede takej zóny a okruhu 500 metrov na všetky strany sa nedá zaparkovať. Tak prosím nepíšte o voľných miestach na opačnej strane Petržalky, jedná sa o miesta v okruhu do 500 metrov a celá zóna Sekulská nemá 1000 metrov na dĺžku a na šírku je to tak do 250 metrov. Iba to zbytočne znižuje dôveryhodnosť Vašich príspevkov.

Hodnotenie parkovania ešte nebolo, ale Vy už opäť viete, ako to dopadne. Pravidelne existuje o 22:00 viac ako 20 voľných vyznačných parkovacích miest, ale ľuďom s trvalým pobytom sa podľa Vás zhoršilo parkovanie. Podľa Vás je oveľa viac negatívnych reakcií - som rád, že k Vám sa chodia ľudia sťažovať viac ako k nám :).

Prepáčte, ale Vaše príspevky vôbec nie sú konštruktívne a preto ich nemá zmysel ani ďalej rozoberať. Vždy sme boli otvorený k rozumenj diskusii. Vyhodnocovať parkovanie sa bude na základe hodnotenia ľudí, ktorým boli vydané rezidenčné karty v danej zóne (čo bude cca v najbližších dvoch týždňoch). To sú tí, ktorí preukazateľne majú auto a trvalý pobyt v danej zóne, teda tí ktorých názor budeme vyhodnocovať. Ak to bude ako píšete Vy a väčšina reakcií týchto ľudí bude negatívnych, tak to budeme hodnotiť rovnako aj my. Som zvedavý, ak náhodou oni budú spokojní, s akými argumentami zase prídete.
 

 

Netvrdím, že pravidlá netreba, akurát, že najprv treba vytvoriť podmienky a až potom pravidlá. Čo spochybňujem je vami deklarovaný počet voľných miest ktoré ale existujú len a len "vďaka" tomu, že násobky tohto počtu parkujú tam, kde nemajú - a tie už nikde nepropagujete. Už len autá parkujúce "nadivoko" na Sekulskej by vám tento počet hravo vynulovali. Viete, som vyštudovaný štatistik s praxou v projektovom a procesnom riadení, zvyknutá pracovať s exaktnými dátami. Je prinajmenšom zvláštne, že uvedené údaje som už niekoľkokrát žiadala, a buď sa to prejde mlčaním, ako v tomto prípade, alebo mi úrad napíše, že tie údaje jednoducho v požadovanej štruktúre nemá!!! Ak to má byť pravda, tak čo si mám myslieť o riadení tohto pilotu? A prosím, najprv začnite dávať pokuty nesprávne parkujúcim a až potom zisťujte spokojnosť, pretože ak môžem zaparkovať hocikde mimo vyznačených miest a nikto ma nepokutuje, aj ja budem celkom spokojná. Ak ste to mysleli tak, že veď tam stáli predtým a potichu im tam dovolíme stáť aj potom, len nech majú rezidenčnú kartu, tak sa vopred ospravedlňujem za celú túto diskusiu. Asi som tie nové pravidlá nepochopila.
 

jajkra

nie je to myslené osobne, každý z vedných odborov má svoje "odchýlky" a achillove päty
o štatistike sa dlho hovorí ako o odbore, ktorý presne spracúva, ale nepresné dáta
v mnohých prípadoch postačujúcou podmienkou štatistického zisťovania, dokonca aj pri štátnych programoch, je, že poskytovateľ dát ich prehlási za správne,

ako by ste si predstavovali zber dát, aby boli zaručene exaktné pre každú ulicu a každý jej úsek, pri premenných, ktoré sú ovplyvňované nielen denným režimom, ale aj (ne)pracovnými dňami, osobitne školskými prázdninami, a výrazne aj rôznymi obdobiami sviatkov?

predstavme si, že by sme získali niekoľko sád dát, ktoré by sa dali zhrnúť do intervalových vyjadrení, čo by sme brali za "exaktné" - stred či maximum intervalov?
v logickom súde by sme si overili, že sme zbytočne mrhali ľudským úsilím a vzácnym časom, lebo ľudské životy a užívanie ciest nie sú exaktnosti
jediný, skutočne exaktný údaj by mohol byť počet prípustných miest podľa predpisov a počet odstavovaných áut, k čomu by sa mohol vykonať pokus zistiť ktoré z nich používajú rezidenti, opäť nejaký zber dát, ale bez zaručeného efektu exaktnosti
ak niet ani teoretickej nádeje na exaktnosť, potom asi stačí, ak každý záujemca o bezplatnú službu vyplní tlačivo,
je to súčasť teórie frontov, ktorá sa venuje problematike uspokojovania známych požiadaviek
určite, nie každý je komunikujúci prostredníctvo elektroniky, ale dá sa predpokladať, že susedia medzi sebou komunikujú a ak chcú, tak si vedia pomáhať, opäť sme pri intervale
pričom kombináciou osobného a elektronického kontaktu sa jeho rozsah výrazne rozšíril

bez ohľadu na vedné odbory, ktorých sme kto absolventom, ak majú byť najprv podmienky, aké majú byť, ak nevieme aké chceme mať pravidlá? ak vytvoríme podmienky pre parkovanie každého záujemcu, načo budú potom pravidlá?
ak máte rada exaktnosť, tak asi nebude pre Vás prekvapením, že reálne možný prírastok parkovacích kapacít nebude môcť slúžiť všetkým rovnako, lebo opäť bude spojený s dostupnosťou / vzdialenosťou od bytov, časovým faktorom prírastkov a jeho limitu z titulu obmedzenia plôch, ktoré možno využiť na taký účel
v tomto duchu sa spracúvajú podklady, možno ste zachytili, že súčasné vedenie HM nie je ochotné zveriť KV do správy pozemky, na ktorých by sa dali budovať nové parkovacie kapacity
a opäť sme pri exaktnosti, možno do 1/2 roka - roka budeme vedieť, že do 2 - 3 rokov by sa dalo vybudovať X, ale nebude možné ani X/4
naozaj by sme mali čakať až bude nejakým zázrakom o 5 či 8 rokov možné vytvoriť podmienky a až potom formulovať pravidlá?
napriek tomu, bolo zaujímavé, aby ste aspoň naznačili ako by ste si predstavovali vytvorenie podmienok - druhovo, polohovo i časovo

zámerom je overiť možnosť poskytovať verejnú službu bez spoplatnenia a primeranosť preferencie domácich
máme dočinenia so záujmami rôznych skupín, ak by sme neodskúšali teraz, po prijatí VZN HM Ba o celomestskej parkovacej politike by sme nemohli skúšať bezodplatný model parkovania v KV

vyhradené miesta sa určite nestrácajú z celkového počtu disponibilných miest, ich držiteľov, ktorí budú chcieť parkovať v danej zóne v prípade schválenia VZN, čaká rovnaké prejavenie záujmu ako teraz ostatných na účely skúšobnej prevádzky

KV nemôže pokutovať za nedovolené parkovanie, na to je MsP, pri pokuse získať možnosť ovplyvniť výkon v teréne sme narazili opäť na neochotu vedenia HM, možno ostrá prevádzka bola studenou sprchou
hoci sa môže zdať iné, Vaše výhrady vnímam pozorne a neberiem ich na ľahkú váhu
budem na ne pamätať pri vyhodnotení
 

 

Situácia na Sekulskej je jasný príklad absolútneho nezvládnutia situácie a pochybnosti celého projektu. Najprv sa začiatkom augusta objavili oznamy o zavádzaní pilotného projektu, potom sa dlho nič nedialo a až na prelome septembra a novembra, sa začalo chaotické vyznačovanie miest. Prečo chaotické?

Lebo sa drasticky znížil počet parkovacích miest, čo je úplne proti základnej logike zlepšovania parkovania. Pritom úplne stačilo aby si mestská časť plnila svoje povinnosti a vysekala kríky prerastajúce nad chodník a bolo by miesta aj pre autá aj pre ľudí. Teraz autá stoja aj na úrovni základnej školy čo tu nikdy nebývalo. Potom sa poprepisovali vyhradené miesta a ich čísla, takže mnohí nevedia ktoré miesta sú ešte vyhradené a stáva sa, že nejaký aktívny rezident sa postaví na vyhradené miesto a ľudia na seba volajú policajtov, čo určite nerobí dobrú krv. Práve dnes som bol svedkom takéhoto konfliktu. Okrem toho je tam stále dosť úplne neoznačených miest, určite viac ako 10%.

Zároveň absolútne nerozumiem tej logike skúšať pilotný projekt na miestach kde predtým nebol problém s parkovaním. Asi v zmysle logiky keď máme problém my, tak nech ho majú všade? A hlavne keby sa náhodou aj došlo na to, že to funguje, čo sa samozrejme neukázalo, tak ako by sa na základe toho dalo usúdiť že to bude fungovať aj tam kde problém je aj teraz???

Úprimne mám ale obavu, že o rozširovaní tohto nápadu je už rozhodnuté veď aj vo všetkých článkoch o rezidenčnom parkovaní v KV sa píše "po vyhodnotení projektu sa rozšíri aj do ostatných častí".

Ešte šťastie, že nové komunálne voľby tu budú v podstate už čoskoro, kde budeme mať možnosť toto ignorovanie karlovešťanov a zavádzanie chaosu náležite oceniť.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava