SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Karlovej Vsi zaviedli nové pravidlá parkovania (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Takže Karlova Ves vypustila povestného džina z fľaše a ostatné mestské časti si teraz tiež vyznačia 90% miest LEN pre svojich rezidentov a teda parkovanie v rámci celého mesta sa dostane do kolapsu !
To je tak, keď komunálni šmejdi začnú riešiť ...
:-(

Takže obyvatelia z Karlovej Vsi, už radšej autom nikam do inej časti Bratislavy nejazdite, lebo vám za odmenu (za to, čo vaši komunálni šmejdi pre ostatných vymysleli) domáci prepichnú pneumatiky ?

A do ostatné, čo ešte nie je ***** derazí transparentný ivo všetkozrovnal.
Radosť žiť v tomto zaprdenom meste, plnom komunálnych šmejdov.

(NepiJano! 2/3)
 

Trochu skreslene

Ad1: parkovanie je obmedzene v danej oblasti iba od 18:00 do 7:00. To znamená, že zvyšok dňa tam môžu parkovať všetci bez akéhokoľvek obmedzenia

Ad2: väčšina bežných Bratislavčanov má problém s večerným parkovaním - priorita ľudí s trvalým pobytom je preto logická (drvivá väčšina ľudí s trvalým pobytom to podľa mňa dokonca očakáva)

Ad3: mestská časť uvažuje aj o tom, aby ostatní Bratislavčania mohli mať pri parkovaní rovnaký status ako tí čo tam majú trvalý pobyt. Nastaviť to ale tak, aby sa to nedalo zenužívať nebude vôbec ľahké, preto sa to bude riešiť následne a bude sa hľadať, ako by sa to dalo spraviť.

Ale niekde začať treba, lebo všetci čo očakávajú, že od prvého dňa bude dokonalý, spravodlivý a bezchybný systém asi nikde nič v praxi nenasadzovali
 

bordel zvaný Brat. parkovacia politika

Pán Hrčka, to čo ste vymenovali, to je ten zásadný problém. Viete mi prosím vysvetliť ako sa my Bratislavčania máme zorientovať v rôznych pravidlách?

KV, ale aj ostatné MČ svojou ignoráciou mestskej parkovacej politiky vytvorili mačko-psa, z ktorého sa nik nevysomári. Každá MČ iné pravidlá, iné časy, iné zásady.

A náš manekýn IvoN? On nesie hlavnú zodpovednosť za celé toto smutné divadlo, tým že povolil mestským častiam zaviesť vlastné parkovacie pravidlá. FAKT je taký, že komunálnikom ide len o vlastné prachy, nič iné.

PS: Bratislavčania by si mali vziať za vzor Košičanov a rebelovať proti parkovacej politike, pokým nebude riadená centrálne a pod mestskou firmou, aby bol aspoň aký-taký dosah na budovanie nových parkovacích miest či záchytných parkovísk a nie výnosy politikom a súkromným firmám korumpujúcim komunálnikov.

Parkovacie pravidlá majú byť rovnaké a majú byť pod mestskou firmou.
 

sme12345

ignorácia mestskej parkovacej politiky zo strany KV a iných je výmysel, lebo mestská politika neexistuje
nestačia (opakované tvrdenia), treba dôkazy, a tie akosi chýbajú
asi uniklo, že aj návrh VZN z dielne súčasného vedenia mesta predpokladá a zavádza "mačko-psa"

asi treba pripomenúť, že prvý bežec, ktorý osamelo vybehol na tejto trati, je m.č. SM, a keby v m.č. PE nebol starosta konal na vlastnú päsť, už by aj tam bola autonómna parkovacia politika

pokojne nech Bratislavčania rebelujú na rovnakom princípe ako Košičania a neplatia za parkovanie,
KV uviedla do skúšobnej prevádzky práve model bez platenia, aby overila životaschopnosť verejnej služby za dane a nie za dodatkové nepriame zdanenie

na stretnutí zástupcov m.č. u primátora som tiež prezentoval ideu spoločného správcu mestských ciest vrátane parkovania, reakcia primátora bola jasná, obvinil z politikárčenia, bez najmenších problémov sa pridal starosta SM, ostatní sa tvárili akoby ich niekto vyrušoval
o prevádzkovanie pod spoločnou mestskou firmou nie je záujem, primátorovi stačí, že kontrola MsP je pod jeho kontrolou,
jeho filozofia je jasná, m.č. sa musia samé postarať o schválenie jednotlivých zón so všetkým, čo to v území prináša, mestu vyhovuje, že pokuty vyberie MsP, a to bez možnosti ovplyvniť jej výkony m.č.
je to veľmi podobné výkonu agendy stavebného úradu, starostovia sa nevedia nabažiť právomoci, ale nevedia zabezpečiť správnu aplikáciu zákona
povoľujú výstavbu a aj užívanie stavieb, kde nie sú postavené či skolaudované cesty ako stavby, potom sa prideľujú súpisné čísla, aby sa mohol evidovať trvalý pobyt, lebo dane sú veľmi zaujímavé, následne aspoň názvy ulíc, aby sa doručovala pošta, mohli poskytovať iné služby, ktoré sa viažu na adresu

niektorí starostovia nehľadia na predpisy a bez problémov míňajú peniaze m.č. na údržbu ciest, ktoré nemajú v správe a dokonca i takých, ktoré neboli ani skolaudované a úradne odovzdané do užívania, myslíte si, že vedenia mesta trápilo a trápi, že máme desiatky rokov cesty, ktoré sa užívajú bez oprávnenia? čo myslíte, dalo sa tomu predísť? prečo to neprekáža štátnej správe a osobitne polícii?

prečo predpokladať, že pri toľkom nezáujme o zákonnosť sa bude niekto trápiť nesystémovosťou?
 

Petržalka

Bolo by vhodné nezabudnúť aj na pokus zavisť individuálne riešenie parkovania, ktoré presadzoval Bajajan a kde len enomným úsilím obyvateľov a občanov, nedošlo (zatiaľ) k jeho zavedeniu v rámci jednej mestskej časti !

Iniciátori toho riešenia pre Petržalku, načele so starostom, by mali byť "vystavení" ako odstrašujci príklad, na Moste SNP priviazaní k stredovým zvodidlám ...

P.S.
Bohužiaľ, v Košiciach sa to komunálnimi šmejdami zavedené drancovanie obyvateľov a návšetvníkov ich mesta cez spoplatnené parkovanie zbojníkmi nepodarilo zatiaľ zastaviť.
:-(


(NepiJano! 2/3)
 

Ignoracia mestskej parkovacej politiky

Som mestským poslancom od marca 2012. Už v tom roku mala byť prijatá celomestská parkovacia politika. Je rok 2016 a nič zatiaľ nie je prijaté, čiže od 1.1.2017 nič fungovať nebude. S parkovaním to nie je tak, že sa niečo príjme a na druhý deň to začne fungovať.

Väčšina obyvateľov je s parkovaním nespokojná (veď kto by nebol). Keďže sa v danej oblasti nič nerobí (resp. robí sa to, že ubúda parkovacích plôch a pribúda stavieb ako aj pribúda počet áut), tak sa situácia stále zhoršuje. Vo veľkej časti Bratislavy sa parkuje už hocikde: chodníky, trávnaté plochy, prechody pre chodcov - vlastne kdekoľkvek sa dá. Naozaj taký bordel aký je v Bratislave v civilizovanom svete nenájdete.

Rozdiel medzi tým čo sa deje v Košiciach a v KV je, že v KV to nie je biznis pre žiadnu firmu. Robí to mestská časť vo vlastnej réžii na vlastné náklady. Cieľom nie je na tom zarobiť, keďže parkovacie karty sú zadarmo. Cieľom je urobiť systém, aby ľudia videli, že môžu večer zaparkovať a nemusia hladať parkovacie miesto 2 hodiny. Naopak týmto systémom mestská časť prichádza o nemalú časť príjmov z vyhradeného parkovania. Možnosti bez celomestskej parkovacej politiky sú značne obmedzené, ale už sa na to naozaj nedá len pozerať a nič nerobiť. Myslím si, že je lepšie aspoň niečo skúsiť ako sa tváriť, že sa s tým nič nedá, lebo súčasný bordel a status quo normálnym ľuďom nevyhovuje.
 

 

Preferovaním " ľudí s trvalým pobytom" problém s parkovaním (a v podstate s dopravou) v BA nevyrieši !
Ten pramení z toho, že celé roky (min. cca 30 rokov) rozvoj mesta je realizovaný CHAOTICKY, bez akejkoľvej regulácie (developeri dokázali do Územného plánu BA presadiť také pravidlá, ktoré im dovoľujú v súlade s územným plánom úplne devastovať mesto, vedúce až k paralyzácii jeho fungovania), bez dodržania akýchkoľvek zásad urbanizmu !!!
Ešte aj v socialzme projektované a postavené sídliská, kde bolo okrem zelene aj dosť voľných plôch (!!!), ktoré sa dali využiť na rozšírenie parkovacích kapacít, boli obcou predané ako "nepotrebné".
Dnes sú na nich výškové obytné domy, predimenzované administratívne budovy, všetky samozrejme bez zabezpečenia akéhokoľvek, na dané budovy primeraného zabezpečenia parkovania.

Takže začať riešiť takmer neriešiteľný problém s parkovaním, "preferovaním" ľudí s trvalým pobytom, je zjavne cesta do pekla.
Ak tak obdobne urobia aj iné mestské časti, dôjde k paralyzovaniu fungovania (celého) mesta. Uvedomujete si toto ?
Tento princíp riešenia je ZLÝ !
Veď takto len rozoštvávate ľudí medzi sebou.
Kam toto povedie ?

A obhajovať to, že to je len zavedené na obmedzenom území ?
Dnes. A čo bude zajtra a pozajtra ?
To o mesiac zrušíte, alebo sa budete snažiť to v Karlovej Vsi rozšíriť na ďalšie zóny ?
???

Čo tak začať s dôsledným zastavením nekontrolovateľného zahusťovania mesta ?
Čo tak začať s radikálnou zmenou územného plánu mesta Bratislavy tak, aby to odzrkadľovalo perspektívu na ďalších 30-50 rokov ?
Nestačí, že mesto je dnes už územne značne zdevastované ?
Čo sa asi udeje s dopravou (dynamickou aj statickou), po dokončení Ripáku a podhradia ?
Veď už dnes je takmer neprejazdná trasa okolo PKO po most SNP a to nie len v dopravných špičkých.
Alebo tu bude Bratislava zastavaná/zahustená ako Tokio ? (aj so všetkými dôsledkami, čo to prinesie).
A to Tokio má metro !!! - teda primernú ponuku pre obyvateľov a návšetvníkov mesta, na presúvanie sa (MHD) s využitím primerane výkonného nosného dopravného systému.
Bratislava buduje ako nosný dopravný systém úzkorozchodnú električkovú trať !
???

Bohužiaľ, cesta, po ktorej ste sa ako Karlova Ves vydali, nie je cesta vedúca k relevantnému zlepšeniu. Bude vás to stáť veľa úsilia, práce a asi aj financií a výsledok bude nakoniec chabý. Možno to dokonca budete musieť nakoniec celé zrušiť, lebo nejaké kozmetické úpravy nepomôžu.
Lebo rozoštvávať ľudí z jednotlivých mestských častí, tadiaľ cesta nevedie.

P.S.
Škoda, p.Hrčka, že ste nekandidoval na primátora BA. Bola veľká šanca, že by ste uspel a mohol, ste z tej pozície efektívnejšie presadzovať určité zmeny a zlepšenia. Ak už aj nič, aspoň ste mohol (aspoň začať ?) vyčistiť ten chliev na Magistráte ... Veľa smradu ide práve dotiaľ. Veď to sám (ako komunálny poslanec) cítite ...

(NepiJano! 1/3)
 

Rozoštvávať ľudí nie je cieľ

Ale toto mesto je financované z daní ľudí, ktorí tu majú trvalý pobyt. Keďže ale mať trvalý pobyt v Bratislave neprináša žiadny benefit (iba problémy s prehlásením, výmena OP, VP, ...), tak to veľa ľudí nerobí. Aj v článku sa píše o obyvateľovi danej zóny, ktorý tam vlastní byt, ale nemá tam prehlásený trvalý pobyt. Čiže tu žije, ale jeho dane chodia do iného mesta. To považujem za pekné svinstvo.

Problém vidím v obyvateľoch Bratislavy, ktorý žijú v inej mestskej časti. Tým sa logicky nechce meniť všetko, veď bývajú stále v tom istom meste (iba v inej mestskej časti). Toto by sa malo vyriešiť aj na úrovni celomestskej parkovacej politiky. Malo by sa podľa mňa uznávať, že Bratislavčan s prechodným pobytom v inej mestskej časti má rovnaké právo, ako ten čo tam má trvalý pobyt (k nahláseniu prechodného pobytu nie potrebné meniť žiadne doklady). Ale voči tým, čo nemajú trvalý pobyt v BA nemám absolútne žiadne výčitky svedomia. Kto vie, ako je financované mesto chápe, že za súčasný stav mesta môžu aj ľudia, ktorí tu bývajú ale nemajú tu trvalý pobyt (a vôbec to nie je zanedbatelné).

Uprednostňovanie ľudí s trvalým pobytom nie je dlhodobé riešenie, ale niekde začať treba. Tie nastavenia, ktoré mestská časť spravila sú začiatok. Nikto si nemyslí, že sú definitívne. Bude ich treba priebežne upravovať podľa situácie, ale naozaj sa nedá nerobiť v tejto veci nič. A bez mesta toho moc viac urobiť nemôžeme.
 

problém park. politiky

Problém vidím bv tom že parkovacia politika mesta?
- nemá rovnaké pravidlá platiace v celom meste (rovnaké časy platnosti, rovnaká evidencia vozidiel a rovnaký - spoločný prevádzkovateľ park. politiky, čo prináša VYŠŠIE NÁKLADY, ktoré opäť ZAPLATIA OBYVATELIA)
- teraz nastavené pravidlá nijako NEMOTIVUJÚ K ZNÍŽENIU (OBMEDZENIU) POČTU ÁUT v rodine/firme
- teraz nastavené pravidlá nijako NEMOTIVUJÚ K ZABEZPEČENIU SI VLASTNÉHO PARKOVANIA
- nezaručujú že výnos pôjde na výstavbu nových park. miest či záchytných parkovísk

Áno, KV zatiaľ (chválihodne) nespoplatňuje parkovacie miesta, zásadne to ale nerieši celomestské parkovanie. Musí sa plošne zakázať parkovanie na chodníkoch, námestiach a zelených plochách, malo by tomu ale predchádzať založenie spoločného prevádzkovateľa parkovacej politky, nárast mestských policajtov aby dokázali účinne postihovať zlé parkovanie v celom meste.

Zároveň mesto musí verejnosti jasne deklarovať projekty v ktorých poskytne napr. dotácie na budovanie pakrovacích domov v spolupráci s externými partnermi. Musíme viodieť, že tie autá zmiznú na legálne parkoviská a parkovacie domy, nielen vycucať ľudí.

Zatiaľ v navrhovaných riešeniach nevidím "svetlo v tunely", v Bratislave už neexistuje verejný priestor, len parkoviská áut kam sa pozrieš. Dokedy to budeme tolerovať?
 

Aqua Viva

trocha divné žiadať začať zastavením zahusťovania zástavby, ak píšete, že ÚP je práve taký, aby umožnil zastavať čo najviac
ako si predstavujete neumožniť stavať, ak to pripúšťa ÚP?
pokus nedovoliť zvrátenú ZaD02 stroskotal an lokálnych skupinových záujmoch a výmennom obchodovaní s hlasmi, kde by sa zrazu mala nájsť čestnosť, odvaha a zodpovednosť u väčšiny poslancov?
m.č. ako súčasť originálnych pôsobností nemajú šancu zmeniť ÚP, ani zabrániť zneužívať výhodnosť pre rôzne skupinové záujmy

dopravné toky po hlavných ťahoch vrátane nábrežia nie sú v pôsobnosti m.č., ak sa zablokujú, bude konečne jasné, že treba prednostne používať MHD
ak m.č. zavedú svoje parkovacie politiky a vyznačia zóny v zmysle zákona, dajú všetkým jasne najavo, že si majú veľmi dobre rozmyslieť používanie áut nielen na cestu do BA, ale aj vo vnútri mesta vrátane Bratislavčanov

k rozoštvávaniu určite nepripieva KV, ak venujete náležitú pozornosť tejto oblasti, tak ste už asi mali možnosť čítať návrh VZN mesta, kde sa predpokladá a vyžaduje, aby jedntlivé m.č. prijali svoje VZN, ktorými určia zóny a pravidlá v nich, pričom zapojenie sa je podmienené poslušnosťou m.č. vyberať poplatky od nerezidentov a 50 % v prípade ľudí z iných m.č.
zavedenie lokálnych zón bez poplatkov, navyše s obmedzením iba od 18. do 7. (8.) má naozaj ďaleko k rozoštvávaniu, ak si rovnaký princíp osvoja aj iné m.č., budeme radi nielen my v KV,
 

 

"ako si predstavujete neumožniť stavať, ak to pripúšťa ÚP?"

Že by zmenou územného plánu ?!
Teda aspoň tak, aby sa zachránilo, čo sa ešte dá a aby sa situácia ďalších 20 rokov len nezhoršovala.

Samozrejme, môžeme zase celé roky meditovať, ako sa to nedá ...
:-(

Tiež aj riešiť MHD.
BA sa bude len rozrastať (čo do územia, tak aj počtom obyvateľov-návštevníkov).
Mesto s počtom obyvateľom + návštevníkov blížiacim sa k cca 1 mil. MUSÍ mať riešený nosný dopravný systém na báže metra alebo rýchlodráhy !!!
Celé roky sa premrhali táraním, ako sa to nedá.
Celé roky sa premrhali ROZDÁVANÍM mestských pozemkom (odhadujem značne vyše 1 mild. SK) a teda potrebných financií.
Celé roky sa premrhali tým, že Slovensko, jeho vláda, cielene NEPODPOROVALA rozvoj hlavného mesta SR !!!

A takto by sa dalo pokračovať.

Riešiť problém parkovania jeho spoplatnením, rozdielnými podmienami pre obyvateľov jednotlivých mestských častí, je len prejav totálneho zúfalstva a šmejdovstva zo strany komunálnych politikov.
Z tohoto mesta sa postupne, ale ciele stváva jedna zaprdená diera, ktorá nemá koncepciu rozvoja v akomkoľvek smere, v akejkoľvek oblasti.
Je len nekoncepčne zahusťovaná hnusnými, škarenými, predimenzovanými, presklenými škatulami.
Veď v BA by som nevedel uviesť jednu vyznámnejšiu, za posledných 20-30 rokoch novopostavenú budovu, za ktorú by sa bratislavčan z achitektonického pohľadu nemusel hanbiť. Nie to ešte hrdiť.

"ak m.č. zavedú svoje parkovacie politiky a vyznačia zóny v zmysle zákona, dajú všetkým jasne najavo, že si majú veľmi dobre rozmyslieť používanie áut nielen na cestu do BA, ale aj vo vnútri mesta vrátane Bratislavčanov"

Super nápad, ako treba ľudí z mesta VYPUDIŤ !!
Nech si dobre rozmyslia, či budú používať auto, alebo MHD.
Vy ste fakt "ftipkár" !!!
Akú MHD (úroveň, kvalitu, rýchlosť, spoľahlivosť) ponúka BA svojim obyvateľom ?
Tú úzkorozchodnú električkovú trať ?!? Či bus stojaci v zápchach preplnených úlíc ?
Veď sa už spamätajte a aspoň nevypisujte takéto bludy.
Čo ste necestoval v špičke, keď idú ľudia do/z práce ?
To si myslíte, že ľudia sú masochosti, čo si tú bratislavskú MHD budú vychutnávať ?
Viete si predstaviť, čo by sa asi udialo, keby sa 50% automobilistov nahrnulo v rannej/poobedňajšej špičke do MHD ?
???

No, bez metra to nepôjde !!!
Nepôjde, nepôjde !
Ešte pred 30-40 rokmi, keby sa mesto bolo rozvíjalo riadene a koordinovane, kedy sa mnohé dopravné tepny dali zásadnej dĺžke rozšíriť o bus-pruhy, tak sa možno dalo veľa zachrániť. Ale dnes je to stratené. Nemáte kde kľúčové cesty rozšíriť o bus-pruhy.
A o tej úzkokoľajnej električkovej trati radšej ani nejdem meditovať. To je úplne stratené.
To sa mala už 30 rokov paralelne budovať širokokoľajná trať, aby sa to v priebehu cca 30 rokov dalo postupne celé prebudovať. Ale tu sa nič neriešilo. Iba sme stratili čas a (nezanedbateľné !) peniaze poslali rôznym bašternákom ...

A na záver.
Doviesť mesto do kolapsu, to nie je žiadny zázrak ! Na to sa nemusia komunálni politici veľa snažiť.
Tak, len tak ďalej, komunálni šmejdi na čele s ivom všetkozrovnalom ...
:-(

Veď sa len pozrite na tú architektúru Dlhých Dielov od Bergu.
To snáď aj Guantanámo asi vyzerá prívetivejšie.
Keď občas idem autom cez Berg, radšej sa tam na Dlhé Diely ani nepozerám, asi by som pre ten pohľad a zo zúfalstva havaroval ...
:-(

(NepiJano! 3/3)
 

Aqua Viva

ako sa dá spoliehať na zmenu ÚP k lepšiemu, ak to doteraz nikdy nevyšlo? veriť na spasiteľov?
nečítate pozorne, čo píšem o pokusoch v rámci prijímaných ZaD ÚP
KV sa niekoľko rokov snaží zmeniť ÚP v jej katastri, podala desiatky návrhov a takmer všetky skončili v zásuvkách

nepotrebujem poučovať, o územnom plánovaní viem dosť, o organizácii v priestore a čase, kam si dovolím zaradiť aj organizáciu dopravy, taktiež
čo sa týka predstavivosti, mohol by sa rovnako pýtať Vás, či si viete predstaviť tzv. virtuálnu prácu, prácu potrebnú na pretvorenie stavebných konštrukcií až po ich zrútenie?
nuž, aj keď sa to možno nezdá, nestačila schopnosť predstaviť si, ale musel som to vedieť aj vypočítať

k údajnému vypudeniu ľudí, iba toľko, že opäť ste nepozorne čítali, bolo to o obmedzení jázd v autách zväčša iba vodič,

ak tvrdíte, že bez metra to nepôjde, a máme tomu uveriť, potom asi nemá zmysel nič robiť, lebo metro najbližších 30 rokov nebude

keď píšete o komunálnych šmejdoch, tak to asi aj o mne,
nájdete odvahu vystúpiť z anonymity, nech viem, kto aj o mne šíri taký názor a ko je ten neomylný, čo len tak z dlhej chvíle gratis rozdáva rozum?

architektúra DD a výzor z Bergu ma necháva chladným, nemohol som ju pozitívne ovplyvniť, pripravili a schválili ju bez toho, aby sa pýtali čo odbornej verejnosti
pamätám si, keď v polovici 70. rokov sme dostali možnosť pozrieť si prvú verziu urbanistickej štúdie, vtedy to malo názov E(xperimentálny) O(bytný) S(úbor) Dlhé diely, bol to veľmi zaujímavý koncept, súdruhovia to potom okresali a zarámovali jednotkových i maximálnym plánovacím nákladom na 1 b.j.
 

RE: VladimirDulla

Mňa, ako občana a obyvateľa, už nezaujímajú reči, o tom, ako sa to nedá !
Ak kompetentní (tí čo to majú v kompetencii to zmeniť) to nevedia urobiť, nech idú od toho preč !
Komunálnych šmejdov sme tu za ostaných 30 rokov zažili dosť. Mesto je paralyzované, doprava a rozvoj mesta v kolapse, MHD, či opravy ciest sa len plátajú, ...

"keď píšete o komunálnych šmejdoch, tak to asi aj o mne, "
Ak patríte medzi tých kompetentných a teraz prispevate ku krokom, čo zjavne nevedú k požadovaným riešeniam, či niektoré veci obhajujete spôsobom, "ako sa to nedá",
potom spadáte do kategórie "komunálny šmejd".
Veď vás snáď nikto nenútil, aby ste išiel do politky ?

Aj za KV sú predsa volení poslanci do Mestského zastupiteľstva BA, ktoré rozhoduje o Územnom pláne Bratislavy ...
Pokiaľ viem, aj mnohé ďalšie mestské časti sú s teraz platným UP nespokojné.
Ale zmeniť to nikto nedokáže ?
Potom načo tam tí zástupcovia občanov sú ?
To čakajú na ufónov, že tí priletia a opravia/upravia UP Bratislavy ?
???

"ak tvrdíte, že bez metra to nepôjde, a máme tomu uveriť, potom asi nemá zmysel nič robiť, lebo metro najbližších 30 rokov nebude"

Veď o tom to práve je !!
Potrebné KĹÚČOVÉ riešenia v rámci celej BA a s perspektívou na 30-50 rokov nerobíte, ale budete riešiť DOSLEDKY rôznymi pochybnými riešeniami-prílepkami, najmä ozbíjaním obyvateľov a návštevníkov Hl.m.Bratislavy (lebo Bratislava je mesto s funkciami, nie len pre svojicvh ibyvateľov, ale pre obyvateľov celej krajiny !).

Už prestaňte s týmito zaprdenými rečami, čo nás viedli k premárneniu 30 rokov v rozvoji BA.
Ak to neviete/nechcete robiť, chodte od toho preč. Načo ste išiel do komunálnej politiky ?
A teraz, pri kritike sa hneváte (na občana a obyvateľa BA, čo to vynútene financuje) ?
Dokedy to chceme takto viesť mesto ?

A je len vaša chyba, ak to v celej miere stotožňujete osobne na seba.
Ja to viem rozlíšiť a aj oceniť vaše odborné kvality, ale to neospravedlňuje niektoré vaše názory, či tvrdenia. Ako som napísal vyššie, mňa už nezaujíma neustále vyhováranie sa komunálnych politkov a výsledok s pozitívnym výsledkom sa neustále vzďaľuje ...
Dokedy to má takto fungovať.
To sa vám nezdá, že Bratislava je v tomto zmysle už úplne zdevastovaná ?

Potom už bude prichádzať do úvahy iba radikálne riešenie, že niektoré rozsiahle časti mesta sa kompletne ZBÚRAJÚ.
Niečo také sa udialo napríklad v Paríži, takže sa to dá.
Ale je to riešenie ? Čakam a nechaťmesto devastovať a o 30-50 rokov to celé zbúrať ?
Veď toho by sa už mnohí dnešní ľudia nedočkali.
A ja nechcem žiť v takomto zdevastovanom a nefungujúcom meste, kde ma komunálni opičiaci ešte k tomu ozbíjajú o ďalšie peniaze, za ktoré reálne nedostanem NIČ !
A tiež mi vadí, ak komunálni politici (za podpory určitej skupiny ľidí) rozoštvávajú ľudí voči cezpoľným mimobratislavčanom. ˇVeď mnohí z nich tu BA prechodne nežijú, lebo prišli na dobrovoľný výlet, ale stav v krajine je taký, že nemajú inú možnosť, ako si nájsť aspoň nejakú prácu. Takže ich vytláčať z ICH hlavného mesta, drastickým spoplatňovaním parkovania, je hnusne šmejdácke.

Ja nie som povinný v diskusii na SME vystupovať z anonymity, tak neriešte moju anonymitu, ale sústredte sa na fakty a tvrdenia !

" čo len tak z dlhej chvíle gratis rozdáva rozum?"
Buďte rád, že aj vám bezplatne "rozdávam rozum". Aspoň je o čom diskutovať.
Ak nahnevaní ľudia na riešenie problémov v BA zoberú vidly, bude už horšie.

(NepiJano! 1/3)
 

Suhlasim

Iniciativny blbec je horsi ako triedny nepriatel.

Tento hrr "system" vycucany prsta je riesenie zle pre vsetkych:
(1) MČ pride o prijem z vyhradenych miest a namiesto monetizovania volnych rezidentnych miest pre verejnost (nerezidentov) napr. za 0.50 EUR/hodina, nikto neplati nic, ale ani nikto mimo rezidentov nezaparkuje
(2) Prevadzky pridu o (cast) zakaznikov
(3) Rezidenti pridu kvoli nesikovne nakreslenym ciaram o cast dovtedy dostupnych parkovacich miest a pribudni im starosti s kartickami, navstevami...

Snad jedina pozitivna externalita (pre MČ) je motivacia tzv. CPckarov nahlasit si trvaly pobyt, co by ale slo samozrejme aj bez bodu (1). A este metska "policia" bude mat vyssi prijem z papucovania :).
 

Uhol pohľadu

To je jeden z uhľov pohľadu. Keď ale máte zóny, kde by si ľudia radi zaplatili za vyhradené miesto, ale nemôžu (lebo už je tam viac ako 50% vyhradených - čo prakticky nie je asi nikde inde v Bratislave), tak im odpoviete čo.

Prevádzky prídu o časť zákazníkov :). Prevádzky majú mať v zmysle platných STN parkovacie miesta pre svoju prevádzku, aby tam mohli zaparkovať ich zákazníci. STN je rovnaká pre všetky prevádzky v SR a určite do Karloveských podnikov nechodí na autách toľko ľudí ako v Starom meste, Novom meste alebo Ružinove. Čiže každá prevádzka, ktorá spĺňa STN normu (pričom počet parkovacích miest záleží od veľkosti prevádzky) určite takýto problém mať nebude.

Bol som v Paríži, Mníchove, Bruseli, Viedni, ... . Neuveríte, aj tam ľudia majú návštevy a aj tam fungujú rezidenčné zóny. Len u nás na Slovensku je to tak, že ľuďia by chceli mať produktivitu práce ako v socializme, platy ako v kapitalizme, sociálny systém ako v Škandinávii. Chcú mať aj špičkovú kvalitu služieb, ale nechcú za ňu platiť. Chcú mať všetko spravodlivé ale len vtedy, keď si nemôžu sami vybaviť nejakú protekciu. Na Slovensku skrátka ľudia chcú mať z každého systému len pozitíva. Mám tak trochu pocit, že nevedia alebo nechcú pochopiť, že to nikde na svete tak nefunguje a možno práve preto to na Slovensku funguje ešte horšie ako v civilizovanom svete, kde to pochopiť vedia :(.
 

 

Pán Hrčka, v pilotnej zóne žiaľ bývam. Doposiaľ sme všetci mohli zaparkovať vcelku slušne, od zavedenia tohto pokusu už veru nie. Len na kratučkej Sekulskej ste nevyznačením a preznačením zrušili viac ako 30 miest. Ušetrím vám argumenty - na jednej strane išlo o nepoužívaný chodník a na druhej strane nadštandarde široký 3 m chodník. Ľudia to ignorujú, lebo kam majú ísť - ide o rezidentov, ktorým drzo tvrdíte, že sa im zlepšilo parkovanie. Na nevyznačených miestach na Sekulskej pravidelne napočítam 18 áut s rezidenčnými kartami. Na Levárskej ste to tiež vychytali, na 2 vyznačených miestach parkujú 3 autá, ktoré tam v pohode parkovali aj predtým a parkujú takisto aj na nevyznačených miestach. Nedá sa už zaparkovať ani na Kuklovskej, pretože tam sa presunuli nerezidenti z danej oblasti (to už nie je pilotná zóna) a rezidenti, ktorým ste zrušili parkovacie miesta. Parkuje sa dokonca už aj tesne pod lesom. Ale podľa vás sa nám parkovanie zlepšilo, pretože ste sa rozhodli, že sa zlepší aj proti našej vôli. Tie karty si ľudia nevyberajú pretože o nich nevedia alebo ich ignorujú (tento týždeň sme mali domovú schôdzu a veľa ľudí sa divilo a všetci nadávali). Ani držitelia vyhradených miest si ich nevyberajú, načo, keď platia len do konca roka.. Rezidenti na DD vytriezvejú, keď zistia, že ste im zrušili viac parkovacích miest, ako tam majú rezidentov. Bola som pri tom, keď ste maľovali Sekulskú a až v ten posledný deň pred spustením projektu ste zistili, že dodaný projekt nie je dobrý a sľubuje podstatne viac miest ako ste reálne mohli vyznačiť. No, hlavne, že ste ho zaplatili... A áno, aj iné mestá majú rezidenčnú politiku, ale to znamená predovšetkým FINANČNÉ zvýhodnenie rezidentov s dostatočným počtom miest pre nich. Alebo mi chcete tvrdiť, že dajme tomu vo Viedni nemáte možnosť využiť ako nerezident platené parkovisko a že takmer s istotou ho aj nájdete? Kde, prosím, vás, majú v našej štvrti takéto možnosti nerezidenti? Tých pár miest pre nich je nonstop obsadených. My máme skrátka tú smolu, že jednému z géniov, čo toto vymysleli, horí srdce pre Petržalku, druhému pre Raču a ostatným tiež pre niečo iné ako KV. Iste, pravidlá treba, bez vytvorených podmienok je zbytočné ich zavádzať. Doteraz sme problémy nemali a tak ste nám ich vyrobili. A zatiaľ nám budete tvrdiť, že sa nám zlepšil život, len my sme si to nevšimli. Smutné...
 

Treba si prejsť celú zónu

Ja som si prešiel celú zónu v prvom týždni po označení. Napriek tomu, že tam bolo veľké množstvo mimobratislavských ŠPZ, veľa áut bez rezidenčnej karty a ľuia ešte neboli upozorňovaní, tak tam stále boli voľné vyznačené parkovacie miesta (chodil som zo štvrtka na piatok medzi 0:00 a 2:00).

Samozrejme nebude na všetkých uliciach situácia identická ale tvrdiť, že ste nemali problém s parkovaním, ale parkovalo sa na chodníku je presne to čo odráža realitu.

Tento týždeň budeme počítať počet voľných miest na jednotlivých uliciach (aby sme mali presné čísla z každej ulice). Som veľmi zvedavý na čísla a to ešte stále v danej oblasti parkuje veľmi veľa áut bez rezidenčných kariet. Som presvedčený, že parkovanie v danej oblasti bude pre obyvateľov s trvalým pobytom omnoho lepšie ako doteraz. Samozrejme sa môžem mýliť a ak to reálne čísla ukážu, tak nikto na úrade nemá problém si to priznať a vrátiť to do pôvodného stavu. Ale reálne čísla budeme vidieť až na prelome októbra a novembra, keď nejaký týždeň okrem upozornení budú priestupcovia riešení mestskou políciou. Pričom by som rád pripomenul, že každý obyvateľ danej zóny s travalým pobytom dostal rezidenčnú kartu aj na viac áut, čiže nikto s trvalým pobytom nemá žiadne obmedzenie.
 

 

Pán Hrčka,
1. Hovorím o Sekulskej, tam voľné miesto nie je a keďže je na kraji zóny, tak z vyššieuvedených príčin ani okolo nej
2. Parkuje sa už aj smerom do lesa na Sološníckej a na Kuklovskej na úrovni školy, čo predtým nebolo
3. opakujem, parkovalo sa NEPOUŽÍVANOM chodníku, z druhej strany 3m široký chodník
4. prejsť celú zónu, aby človek našiel miesto na úrovni miestneho úradu, keď býva na opačnom konci cca 1km ďaleko asi nemožno nazvať zlepšením parkovacích možností, ak to doposiaľ tak nebolo, či vari áno?
 

Zavádzanie systému

Preto som napísal, že nebude situácia na všetkých uliciach identická. Keď zavádzate systém, tak Vašim cieľom je zmeniť celkovú (väčšinovú) situáciu. Môže sa samozrejme stať, že v určitej oblasti (jedna ulica) sa daná situácia naopak zhorší. Potom sa treba na takúto oblasť pozrieť a hľadať dôvody, čím je daná oblasť (ulica) špecifická a skúsiť vymyslieť ako by sa sitácia dala zlepšiť aj tam.
Tento týždeň sa budú monitorovať jednotlivé ulice s tým, aby sa zistilo, koľko je na ktorej voľných miest vo večerných hodinách.

PS: v zmysle vyhlášky aj nepoužívaný chodník je stále chodník a platia preňho určité normy. To je problém, keď sa veci dlhodobo neriešia, resp. sa nechávajú v stave, veď sa to tak už dlhší čas robí. Keď potom zavádzate systém, tak musíte rešpektovať aktuálny právny stav a zmeniť ho chvíľu trvá.
 

re: horiace srdcia pre Petržalku a Raču

nemusia byť prekážkou, dôležité je, že nie sú odborníkmi na dopravu
miestni by sa čudovali, kto z poslancov, ktorých si zvolili za svoj obvod, má rozhodujúci podiel na urýchlení pilotného projektu a tiež na jeho parametroch
MiZ zriadilo od 1.1.2016 komisiu pre dopravu, predsedom je Ing. Peter Lenč a členmi Zdeněk Borovička, Mgr. Ján Horecký, Miroslav Kadnár, Ing. Rudolf Rosina, Denis Svoboda (od 8.3.2016), JUDr. PhDr. Branislav Záhradník, Ing. Mgr. Anna Zemanová
nemalo by byť problémom ich osloviť a spýtať sa na ich hlasovanie o pilotnom projekte
rovnako by nemalo byť problémom z menoslovu zistiť, kto z nich je zo "susedného" domu
určite by ste sa mali zaujímať o vyhodnotenie poznatkov a skúseností s pilotným projektom, ktoré má byť po 2 mesiacoch jeho prevádzkovania
asi by ste si mali nájsť čas zúčastniť sa zasadnutia komisie pre dopravu, ktoré je plánované na 21.11.2016, lebo možno už vtedy sa bude rokovať o možnosti trvalej prevádzky, lebo inak by sa asi nedalo prijať VZN KV s účinnosťou od 1. januára

obyvatelia by mali mať možnosť reálne ovplyvňovať prípravu rozhodnutí, hlavne tých "trvalých", kandidáti za Naša Bratislava to opakovali v kampani ako jedno z veľmi významných vnútorných pravidiel, skúste spolu so susedmi využiť petičné právo a domáhať sa úpravy, ktorá vyhovuje väčšine miestnych
v zmysle zákona sa môžete domáha, aby MiZ KVť zvolalo zhromaždenie obyvateľov danej zóny, aby sa na ňom po priamom dialógu posúdila významná vec týkajúca sa predovšetkých tam žijúcich ľudí
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava