SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V MHD pribudli nové označovače (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Kedy vyhodia neschopné vedenie BID?

Polovičatá robota! Ľudia vám prdia na elektronické peňaženky, keď už od roku 2005!!!!!
https://sk.wikipedia.org/wiki/...

Bohužiaľ, vedenie BID je tak bneschopné, že doteraz nebolo schopné sfunkčniť BIS, označiť mapkami zón všetky automaty, tak neviem čo by sme po nich chceli, len 11 rokov po zavedení tejto technológie.

A divím sa, skutočne sa divím, dokedy bude Frešova žu(m)pa a IvoN (ako sa rád tituluje na fb) tolerovať diletantstvo a neschopnosť týchto "odborníkov"!!!!!!!

Bratislavu navštevuje každoročne viac zahraničných, ale aj mimomestských turistov, tí elektronické peňaženky nemajú. Zapnite už závity (ak nejaké máte)!!!!!!!!!!!! Pracujte v prospech využívania MHD, jednoduchého, dostupného, nie opačne!
 

doplnenie vety

Polovičatá robota! Ľudia vám prdia na elektronické peňaženky, keď už od roku 2005 sú k dispozícii bezkontaktné platobné karty.
 

Bezkontaktné

platobné karty by boli fajn, ale kam sa zapíše potvrdenie o kúpe lístka?
Nevyznám sa v tom, možno sa to dá aj na bezkontaktné platobné karty všetkých bánk.
Inak s tým súhlasím, že s DPB je to hrozne biedne. Zrejme to bude tým, že ho už roky riadia ľudia, ktorí ani len netušia, akú firmu riadia a nemajú predstavu o doprave v Bratislave.
 

 

Takto to majú v Ostrave (viď 9. Přepravní kontrola):
http://dpo.cz/soubory/aktualit...
 

mňa zarazilo toto

"Pokud se chce cestující odbavit pomocí platební karty"
ja si teda neviem predstaviť, ako sa dá odbaviť pomocou platobnej karty. nepoškodí si pri tom orgán?
 

Objaví teplú vodu BID?

No vidíš, v Ostrave je všetko dávno vymyslené, len u nás "varia teplú vodu". Zrejme sa chce niekto z BUDu zase len nabaliť na softvéri.

Ja sa skutočne nestačím diviť amaterizmu naši politikov, tí ľudia (vedenie BIDu) zjavne komunálniíkom škodí a miesto aby sa ich zbavili, tak ich tolerujú. Na tomto zakapal aj Ftáčnik, keď toleroval neschopnosť Schlossera, ktorý mu tak poškodil, až na to pri voľbách "došiel" A rovnaké chyby robia aj Nesrovnal a Frešo. Keď mi niekto škodí, tak ho vyhodím, inak si rúbem pod sebou konár.
 

 

V Ostrave od 1.11.2015 zaviedli v MHD Ostrava platbu elektronickou peňaženkou na karte ODISka. Od 1.7.2016 rozšírili tento systém o platbu aj bankomatovými kartami, pričom platby cez ODISku stále zostalo. Každá forma platby má inú cieľovú skupinu.

Pre zaujímavosť, denne sa tam vykoná cca 1500 platieb bankomatovými kartami, čo je menej ako sa v prvých dňoch po zavedení predalo cez ODISku. Celkovo však platby cez ODISku a prostredníctvom platobnej karty predstavujú len veľmi malé všetkých prepravených osôb, marginálne zostalo používanie predplatných lístkov (na ODISke) a papierových lístkov.
 

 

Ktorých je teda najviac?
 

 

Presné čísla neviem, ale z výročnej správy mi vychádza, že viac asi 70 % cestujúcich využíva predplatné lístky, zvyšok jednorazové a denné.
Ak z tej istej výročnej správy vezmem do úvahy, že ročne prepraví DPO 88 mil. cestujúcich, a platbu kartou využíva 1500 denne (t.j. ročne 540 tis. osôb), tak podiel platieb kartou je 0,613 %.

Je mi ale jasné, že hodnotiť to tri týždne po zavedení je hlúposť, nakoľko nie len že sú prázdniny (menšie využitie), ale aj ľudia sa musia naučiť používať túto formu predaja. V DPO sa očakáva, že podiel predaja CL platobnou kartou dosiahne v budúcnosti 5 %.
 

Minimalizácia prekážok pre platenie MHD

Valec57 - odpovedal si si sám. Platby BPK sú využívané cestujúcimi. keby aj jednou osobou za deň, aj tak by to malo význam. Musíme sa totiž snažiť o minimalizovanie prekážok na občasné, nepravidelné využívanie MHD, lebo len minimalizáciou prekážok dostaneš občasných cestujúcich do MHD.

V Brne od polovice budúceho roku zaplatíte za lístok priamo v autobuse akuokoľvek bezkontaktnou kartou. SYSTÉM DOKONCA VYPOČÍTA, AKÝ LÍSTOK JE PRE CESTUJÚCEHO NAJVÝHODNEJŠÍ.

Po nástupe priložíš k terminálu kartu a na konci dňa to systém vyhodnotí a keď je pre teba najvýhodnejší hodinový lístok, strhne peniaze za hodinový. Ak jednodňový, tak strhne peniaze za jednodňový.

http://brno.idnes.cz/brno-zave...­.aspx?c=A160422_2241153_brno-zpravy_ krut
 

 

Sú využívané cestujúcimi, ale sú využívané menej ako platby platobným systémom dopravcu. To dokazuje, že platobný systém dopravcu má nateraz svoje opodstatnenie, jeho zavedenie teda nemožno nazvať "polovičatou robotou" alebo "neschopnosťou vedenia BID". Obzvlášť, ak platobný systém dopravcu v regióne funguje a má takmer 50.000 pravidelných používateľov.

Samozrejme, že platobné systémy sa majú rozširovať a možnosť platby platobnou kartou aj ja považujem za dôležitý krok. V nami príbuznom regióne ale zatiaľ, s výnimkou rôznych pilotných projektov, funguje plnohodnotne len v dvoch mestách - od leta 2015 v Plzni a od tohto mesiaca v Ostrave (plus v Liberci sú terminálmi vybavené vozidlá na medzimestskej linke do Jablonca). Brno ho pripravuje do budúceho roka. Tie informácie v priloženom článku sú trocha nadnesené, nakoľko v čase jeho vydania bola pripravená len štúdia, všetko bude potrebné ešte obstarať, vyrobiť, namontovať... a môže sa to kdekoľvek zadrhnúť. Nie je až tak na škodu, že to nezavádzame ako prvý (obzvlášť, ak ten rozvoj dlhodobo stagnoval), ale máme možnosť sa pri príprave inšpirovať už v iných mestách a pobrať odtiaľ pozitívne aj negatívne skúsenosti.

Nesúhlasím však s názorom, že "keby aj jednou osobou za deň, aj tak by to malo význam", nakoľko to by mohlo existovať niekoľko desiatok rôznych platobných systémov (niekto by možno rád platil zlatom, iný striebrom, platba českými korunami alebo librami by si tiež našla nejakých používateľov) a celé by to bolo vrcholne neekonomické a pre dopravcu aj neefektívne.

Takže dnes je na programe rozšírenie platobného systému, ktorý už v dopravnom systéme funguje. Pre tých, ktorý ho nevyužívali sa nateraz nič nemení. Po tejto akcii sa môže, a aj bude, platobný systém rozširovať aj o ďalšie možnosti.
 

 

Je to práveže polovičaté riešenie, rieši len terajších cestujúcich. Pochop už konečne (zrejme si z BID), že ak chcete zvýšiť podiel cestujúcich, zamerať sa treba na:

- jednoduchú kúpu najmä jednorazového cestovného lístka cez označovače priamo vo vozidlách
- jednoduchý nákupný systém, doslova napísaný a prehľadný pre jednoduchú ovcu hoc aj 1x cestujúcu, takto: 15 min. - stlač tlačidlo 1
- spoľahlivé spoje s atraktívnymi intervalmi!!!!
- atraktívnu cenu cestovného
- NADVAZNOSŤ SPOJOV ZAPOJENÝCH V BID (to som ti dala kapitálkami, lebo toto je u vás scifi)
- prehľadné mapky zón (s tou zónou 100 niečo urobte, inšpirujte sa inými ak to neviete, nie je žiadna hanba opajcovať lepšie)

Tu máš zopár zaujímavých odkazov od cestujúcich, nie odo mňa, ale v podstate s nimi súhlasím. Skús sa na cestovanie BIDom, ale aj DPB pozrieť očami návštevníka.
https://www.odkazprestarostu.s...

https://dennikn.sk/303908/zlep...

Čo sa týka cestujúcich v DPB, nerozumiem načo je taký komplikovaný systém so zástavkami na znamenie, dajte ich všetky na znamenie, aby sa v tom vyznal každý.

Detto 2 tlačítka v spojoch MHD, nech je jedno s intergrovanou funkciou Stop+Otváranie dverí. Zbytočne komplikujete to, čo by malo byť jednoduché a prehľadné.

Chcem si ľahko priložením platobnej karty kúpiť CL vo vozidle a keď vystupujem jedným stlačením oznámiť šoférovi že chcem vystúpiť na najbližšej zástavke a nech sa mi dvere otvoria. Čo je na tom zložité? Stačí chcieť.
 

 

V zásade s tebou vo všetkom súhlasím, treba sa však pozrieť na to, kde začínajú a končia kompetencie BID (a porovnať ich napríklad s ROPIDom alebo KORDISom).

V príspevku niekde hore kritizuješ, že na automatoch nie sú schémy zón. Automaty sú však v majetku DPB a vyše pol roka pre to nič neurobil.

Nákup lístka treba ešte výrazne zjednodušiť... páči sa mi Ostravský (a pripravovaný Brnenský) systém, kde stačí pri nástupe a výstupe priložiť kartu (čipovú alebo bankovú) a systém ti sám poráta najvýhodnejšie cestovanie a ty sa nemusíš o nič iné starať. Tým pádom ti je aj jedno ako sa počíta zóna 100. Problém v MHD - nedostatok označovačov v starých vozidlách (po 1ks; pred nedávnom ešte hrozilo, 1ks na celú električkovú súpravu), čo by spôsobovalo problémy pri nástupe a výstupe.

Atraktívna cena závisí od výšky peňazí, ktorú v rozpočte schvália mestský poslanci. Zbytočne si budeme porovnávať cenu ročnej električenky v Bratislave a v Prahe, keď do dopravy v Bratislave ide výrazne menej peňazí a náklady sú pritom porovnateľné. Dokonca aj Brnenský DP dostane na 1 km viac ako DPB.

Nadväznosť spojov nie je pre BID sci-fi. Výsledný cestovný poriadok ale neschvaľuje. BID môže možnosť presviedčať dopravcov a úradníkov, prečo ten a ten krok je potrebný. Vďaka tomu sa v regióne poradilo výrazne zvýšiť počet nadväzností (aj keď od ideálu to má stále ďaleko). O cestovných poriadkoch MHD sa s BID ani len nekomunikuje.

A čo je na tom všetkom zložité? Že aby sa dostavili výsledky, musia všetci spolupracovať. A to je u nás problém, lebo každý si rozhoduje o svojom a po svojom, výsledok je potom veľmi rozpačitý.
 

 

Stručne, lebo mám robotu:

- kompetencie sa dajú upraviť vzájomnými zmluvami, je problém dohodnúť sa s DPB na povinnom výlepe mapiek zón na automatoch? Stačí "potlačiť" hrozbou zverejnenia v médiách, všetko pôjde ako po masle. Ver tomu.

- nedostatok označovačov: na začiatok stačí takto upraviť tie v strede a označiť ich umiestnenie na dverách+oznam v tabuliach na prístreškoch

- BID: aké sťažovanie? Máte tam svojich pravičiarov v úradoch, tak ich presvedčte o zmysluplnosti investícií. Rovnako SL a ŽSR, ak uvidia prínos a efektivotu, peniaze dajú, ak zlodejnu, nedajú.

Osobne sa mi páči, že ten systém v Brne dokonca sám spočíta zaplatené lístky a stiahne na konci dňa najvýhodnejšiu úhradu lístku cez tvoju bezkontaktnú platobnú kartu. naozaj, toto je paráda, takto by to malo fungovať. Jednoducho a najvýhodnejšie pre bežného cestujúceho, aj neznalého domáceho systému cestovania.

Písal si tu o iných menách, min. týždeň som bola v Aquaparku Moravia (na Morave), platba lístkov vopred cez ich web platobnou kartou, prerátalo mi to stredovým kurzom, tajkže ma to vyšlo menej než si kamieňať eurá na Kč, tam platiť Kč a vracať sa drobmnými Kč, ktoré by sa mi n iekde povaľovali.

Chcem platiť presne tak: priložím BPK, nakúpim CL a na konci dňa mi to systém spočíta, stanoví najvýhodnejší CL a stiahne. Aký probém?
 

valec57 - autorské práva na SW

Ako to je s autorskými právami na softvér v označovačoch? Vraj ich BID nevlastní. Ak je toto pravda,. tak to nie je len na vyhadzov vedenia BID, ale na trestné obvinenie za finančnú škodu mestu a žu(m)pe.
 

 

BID nevlastní ani jeden označovač. Tie patria buď DPB (vo vozidlách MHD) alebo BSK (vo vozidlách Slovak Lines a na železničných staniciach). SW bol vždy s dodávkou OCL, ale či aj autorské práva, to neviem.
 

 

Ale snáď niekto konkrétny zadáva požiadavky na úpravu softvéru. V každom prípade, idem to zistiť púriamo u nich, toto si koleduje o škandál.
 

 

Keby BID mala kompetencie tak by to vyzeralo inak, ale zial nema. Tazko BID nieco zrealizuje ak vlastne nemoze nic spravit. To ze IDS BK je taky aky je je v prevaznej miere robota dopravcov a objednavatelov. Nechcem povedat ze BID je svata a nerobi nic zle, ale ich robota je o niekolko urovni vyssie ako u ostatnych subjektov v oblasti bratislavskej roboty. Zial, koordinatorom su len na papieri. Realne nemozu nic.
 
Hodnoť

 

toto sa mi fakt asi sniva!!! :D ze elektronicka penazenka :D a zasa nutnost nabijat, dobijat, vybijat nejaku "karticku"... ked uz tak, preco medzi kartami, na ktore sa to da dat nie je aj karticka zeleznic, ci v tomto smere uz IBD neplati?
a samozrejme absolutny suhlas s predchadzajucim prispevkom - malo to byt zavedene kazdopadne hned od zaciatku ako platba bezkontaktnou plat.kartou - vyslo by sa v ustrety nielen turistom ale aj ostatnym obyvatelom a navstevnikom BA. Elektronicka penazenka je totalny prezitok, ale tu sa zasa caka rok - dva, kym to niekoho na DPB konecne "napadne", tak bude nove obstaravanie na nove masinky alebo aspon novy megabrutal komplikovany softver, ktory umozni aj platbu kartou. no dakujem pekne. dalsi nie krok spat, ale tak 100 krokov spat...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava