SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nová električková trať v Petržalke nefunguje, no je už pokazená (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

A bude treba opätovne testovať oba rozchody, kolaudovať a spustenie prevádzky sa opäť odkladá na neurčito :) smiešne..
V Japonsku zemetrasenie totálne zničilo diaľnicu aj estakádu, do dvoch týždňov tam opäť jazdili autá.. u nás všetko trvá roky!
 

voľakedy bol na konci obrat električiek

potom sa zistilo, že je pokazený návrh, lebo tam mali jazdiť obojstranné a nie obyčajné električky. tiež nápravu zaplatil zhotoviteľ?
 

na vine su cyklisti

vsimol som si, ze niektori jazdili po elektrickovej trati, urcite ju poskodili.

alebo je na vine globalne oteplovanie. junove teploty neocakavane prekrocili 25 stupnov, co vinou tepelnej roztaznosti zvlnilo kolaje. niekdajsie dilatacne tusy vysli z mody, naco take nieco v projekte riesit ci komplikovat realizaciu...
 

Musim sa priznat

mam taku uchylku z mladosti... teraz lietali tie biele chobotiny zo stromov. no a ja ich rad zapalujem. no a v tych kolajniciach sa zbierali, tak sme chodili so synom na bicykli, a kde sme videli vacsiu gucu, skrt a ona zhorela... myslite ze preto sa zvlnili? :) Ale nie, robim si pr**l, nechodili sme na bicykli, vsak on sa este nevie bicyklovat. :)
 

 

Poprosim ta, chod sa prihlasit na magistrat a uhrad skody a zjednaj napravu...
:)
 

 

Tak táto trať je jedno veľké zlodejstvo. Dopravný podnik aj magistrát sa tvária, že sa ich škandalózne meškanie a odfláknutá práca netýkajú. Neuveriteľné.
 

v Japonsku to bolo jasné !

Zemetrasenie. Ale tu u nás zemetrasenie nebolo. Takze záhadu je potrebné najprv dosledne vysetrit :-)
 

 

Vtacnik vyberal firmu urcite tym spravnym SMERom
 

 

V Japonsku tá diaľnica mala vlastníka a nebol ním štát... Každý deň bez prevádzky by to bola pre neho strata.
 

 

Tak ja neviem. Tá električka patrí mestu. Primátor a poslanci ju spravujú pre nás. Išli do toho desiatky miliónov a každý deň odstávky znamená pre nás stratu. Tak kde sú tí po****ný poslanci a primátor? Čo robia? Nič.
 

 

Pýtal sa, prečo v Japonsku bolo možné dať diaľnicu do prevádzky v podstate okamih po zemetrasení. Bohužiaľ porovnávať diaľnicu v Japonsku a električkovú trať v BA ani nejde, už len kvôli tomu, že sú to rozdielne oblasti, iní vlastníci atď.
Úprimne, na túto stavbu ja odpovede nepoznám. Ani nejdem zvaľovať nejakú vinu na niekoho. Ale áno, je to smiešne a tragické v jednom.
 
Hodnoť

Príčinu hľadajte v extrem. teplote!

Čo je tak záhadné na tom že pevné veci vplyvom tepla sa rozťahujú a plyn sa zväčšuje objeme - pán Primátor B-lavy nemal vynechávať hodiny fyziky na základke - potom by sa nečudoval až tak. Mimochodom v projekte projektant nepočítal s takou max. teplotou a to sa týka celej rekonštrukcie - len sa ešte budete díviť, vážení, čo bude "stvárať železný" most Červenej armády, veru-veru. Nič osobného, ale fyzické zákony matky-prírody ešte nikto nezrušil. Mysleniu zdar.
 

no a niekto

nemal vynechať hodiny slovenčiny
 

Zakony

Hlavne tie fyzicke zakony, hlavne tie...
 

 

To si ani neviem predstavit co bude v lete stvarat zelezny most Golden Gate
 

 

Pan bude asi fyzik, ze? No, ale mas pravdu. Navrhnut kolajnice tak, ze funguju len pri izbovej teplote, za to si zasluzi projektant po holej...
 

 

zaujimave ze vsade vo svete kolaje su OK, jazdi sa na nich viac ako 300 . a pri inych teplotach ako boli tu v BA.
extremne teploty su v indii a vlaky jazdia aj tak.s akou teplotou nepocital projektant? to su tie kolaje plastove?
 

 

No, nechcem veľmi komentovať tvoje znalosti fyziky. Ale tvoje znalosti v oblasti stavebnictva a konštrukcií by bolo načim doplniť ...
Pri konštrukcii tratí sa totižto s teplotnou rozťažnosťou normálne počíta. Kedysi na to slúžili dilatačné špáry/medzery, resp. dilatačný koľajový styk (šikmo zrezaná koľaj, kde sa jedna vysúva do vonkajšej strany.
Pri moderných koridoroch kde sa používajú zvarené koľaje má na starosti vyrovnávanie síl konštukcia upevnenia na podvaloch ako aj ich samotné uloženie.
Mosty - niekedy si na mostoch (prezradím ti tajomstvo - rozťažnosť platí aj pre ŽB mosty, nelen pre oceľové ako je "Nový starý" most) všimni, že sú uložené na ložiskách a na koncoch sú tzv. mostné uzávery (to je to, čo neustále opravujú lebo to nie a nie na diaľniciach urobiť poriadne :-)) .... práve kvoli eliminácii vplyvov teplotnej rozťažnosti.
Trolejové vedenie detto - kde je potrebné ho mať v pokiaľ možno stabilnej výške, tam je napínané - pomocou závaží. Takže teplota vo všeobecnosti nie je problém.
Problém je ten, že realizátor stavby to odflákol. Otázka je, či bol aj odborne dostatočne sposobilý a vôbec stavba bola realiovaná v súlade s tým, že nejaká teplotná rozťažnosť vôbec existuje.
 

 

Ja som nevolil primatora stavbara, ale politika. Spravne je zistit problem a zjednat napravu. Ak tym naznacujes, ze za komancov, ked banici boli dosadeni do veducich pozicii, bolo lepsie, tak nesuhlasim.
 
Hodnoť

zlate slovenske

rucicky.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava