SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vlakové zastávky by mohli vyriešiť zápchy v meste (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Konečne to niekto povedal

jasne a zreteľne, a to rovno z ministerstva:
"Súčasné pravidelné vlakové linky sú už na hornej hranici kapacity železničných tratí,"
Takže na žiadne mestské vlaky nie je miesto. A vlakové zastávky tak síce môžu trochu pomôcť, ale určite zápchy nevyriešia.
 

:-)

Priepustnosť traťového úseku - Praktická priepustnosť(vlak/24h) - Súčiniteľ využitia priepustnosti (%)
Devínska N. Ves - Bratislava hl. s. 384 46,85
Marchegg AT - Devínska Nová Ves 106 37,70
Bratislava hl. st. - BA Vajnory 344 31,65
Bratislava hl. st. - BA Rača 397 35,80
Bratislava hl. st - BA Nové Mesto 161 24,80
BA Rača - BA východ 219 8,20
BA východ - BA Vajnory 341 0,90
BA východ Juh - odb. Vinohrady 156 9,00
BA východ - BA Nové Mesto 277 34,30
BA Nové Mesto - BA Petržalka 253 29,65
BA Petržalka - Rusovce 87 31,00
Rusovce - Rajka HU 96 12,50
Odb. Vinohrady - Odb. Močiar 341 1,20
BA Nové Mesto - Dunajská Streda 109 67,00
BA ÚNS - BA Pálenisko 190 4,70
BA Petržalka - Kittsee AT 161 34,00
 

Zle chápané čísla

Uvádzanie takýchto skreslených dát v genereli bolo predmetom jednej zo základných našich pripomienok k materiálu.
Pre možnosť zavedenia ďalších vlakov bohužiaľ nie je rozhodujúca kapacita tratí za 24 hodín, ale kapacita v špičkovej hodine. A tá je jednoznačne taká, ako hovorí ministerstvo. Príklad: využitie priepustnosti úseku BA hl. - BA NM za 24 h je 24,8 %, ale v skutočnosti nákladné vlaky v smere Petržalka - Devínska jazdia z NM do Rače a odtiaľ na hlavnú, pretože na priamej trati už na ne niet miesta. Tam sa dá za hodinu previezť 6,7 vlaku (prepočítaný údaj z Vašej štatistiky), z čoho 5 sú osobáky Regiojedu. Takže nejaký "mestský" vlak by sa tu mohol objaviť tak v intervale 70 minút v každom smere...
Nové vlaky pre cestujúcich by sa vošli na trať mimo špičky, večer či v noci. Ale to mestskej doprave nepomôže. A nedá sa to ani urobiť tak, že sa zakáže v špičke nákladná doprava, pretože špičky majú viaceré uzly na trase a ak cez jeden vlak prejde, v druhom by musel čakať niekoľko hodín. A to sa akosi nedá, pretože aj nákladná preprava na železnici je v celospoločenskom záujme.
 

 

Isteže kapacita v špičkovej (troj)hodine.
Najužšie hrdlo je spojka Hl.St. - Nové mesto. Kým sa nedorobí druhá koľaj - čo je v pláne.
BTW - Regiojet je presne to čo si predstavujem pod pojmom "mestský vlak."
Všetky ostatné trate sú v pohode.
 

nie celkom

Trať na Devínsku Novú Ves je tiež plná.
Hlavná stanica má na východný smer nedostatočnú kapacitu výhybiek.
Zhustenie vlakov smerom na Pezinok je tiež otázne.
 

Nie sú

Aj údaje o ostatných tratiach majú podobnú výpovednú hodnotu. Napríklad od Trnavy je jeden ranný osobný vlak vyhodený z intervalu, pretože inak by sa nedal natrasovať posilový rýchlik k Zemplínu. Zmierte sa s tým, že na dvojkoľajnej trati, po ktorej jazdí všetko od N cez Os po IC/EC, funkčný S-bahn neurobíte.
 

 

Gauss - Na trati DNV - hl.St je štúdiou overený 20min. špič. interval mestských vlakov.

p. Fundárek, áno - tak ako to nejde vo Viedni, Berlíne, Paríži atď... Slovensko je skrátka zakliate. Naveky tu budeme mať tie isté zabezpečovacie zariadenia a traťové úseky, nedobudujú sa spojky a trať. úseky tam kde treba, priepustnosť infraštruktúry je pevná a nemenná od Márie Terézie... Tak nejako? ;-)

Recyklujeme tú po Xtý krát tú istú diskusiu... Tak teda čo je riešením?
 

Períž atď.

A aj ste sa niekedy pozreli na mapy okolia Berlína či Paríža? A všimli ste si na nich aj železničný obchvat, po ktorom sa môže nákladná doprava vyhnúť mestu? Lebo to je jeden z hlavných dôvodov, prečo to v Paríži ide a v Bratislave nie. V Paríži sa totiž po tých tratiach RER preháňajú len tie RER vlaky, náklady či TGV by ste na takom Chatelet hľadali márne.
Takže ak chceme mať funkčný S-bahn, musíme mať buď obchvat, ktorý umožní odkloniť náklady mimo mesto, alebo tretiu či štvrtú koľaj, po ktorej budú chodiť náklady či rýchliky/IC/EC.
A pokiaľ ide o vaše "Naveky...", tak ešte raz sem skopírujem kľúčovú vetu: "Súčasné pravidelné vlakové linky sú už na hornej hranici kapacity železničných tratí". Nešlo o to, čo budeme môcť mať na tratiach, až sa zmení zabzar, dobudujú spojky a trate, ale o to, že SÚČASNÝ stav je na hranici kapacity, a v SÚČASNOM stave nie je na ďalšie vlaky miesto. Až sa napríklad dobuduje tretia a štvrtá koľaj medzi DNV a HlSt, bude miesta dosť.
 

"nie je na ďalšie vlaky miesto"

Viete toto je už debata na úrovni "drahá veríš mne, alebo svojim očiam..."
- máme dáta, aj so spomínanou výhradou, povedia veľa
- máme štúdiu ŽSR
- osobne bývam pri Petržalskej trati, čiže na vlastné oči vidím ako je prázdna, a aký obrovský potenciál v tangenciálnom prúde J-S (mimochodom najsilnejšom v Ba) tá trať má
- zhodneme sa na slabine spojky N.M.-Hl.St, ale sám tam potvrdíte 6 m.vlakov v špičke.

Ale váš záver je: "v SÚČASNOM stave nie je na ďalšie vlaky miesto." Nikde.
K tomu už naozaj netreba nič dodať...
(Aj ak už úplne zanedbáme, že infraštruktúra sa buduje na desiatky ak nie na stovky rokov...)
 

Dovolím si poukázať

na takú drobnosť, že tentoraz výrok o nedostatočnej kapacite pochádza z Ministerstva dopravy (atď.), nie odo mňa, ja som s ním len súhlasil. Asi si to nevycucali z prsta, že?
 
Hodnoť

 

Presne tak, zverejnite plánované intervaly mestských vlakov, aby verejnosť vedela na aký nezmyselný projekt idete minúť desiatky miliónov eur.

Mestské vlaky svojimi intervalmi nikdy nemôžu nahradiť napr. električkové koľaje. Doteraz bolo prezentované že nebudú môcť jazdiť hustejšie ako 20-30 minút v porovnaní s električkami s 8 minútovým intervalom.

Za tú polhodinu, čo máme čakať na váš vlak sa autom dostanem na opačnú stranu mesta autom. Tak aká podpora MHD? Toto je nezmyselné tunelovanie eurofondov, ktoré povedie k jedinému, ďalšiemu nárastu áut!
 
Hodnoť

 

Okrem spomenutych problemov s kapacitou stoji za povsimnutie aj konkretne riesenie niektorych zastavok. Napriklad Bory. Na obrazku vidime ciernu dieru, ktora ma byt vstupom na zastavku v smere Zahorie. Pre opacny smer treba zastavku obist popri ceste. Vlavo hore vidime elektrickovu trat, ktora podla projektantov prejde ponad zeleznicu a zastavi az pri nakupnom centre. Bezbarierovy jednoduchy prestup medzi elektrickou a zeleznicou nie je prioritou. Je velmi pravdepodobne, ze elektrickova trat sa v takejto podobe nikdy nepostavi. Jednoduche prestupy na autobus chybaju. Zeleznice vobec nepocitaju s pokladnami, cakarnou, obcerstvenim - ide naozaj len o hole zastavky typicke pre mensie obce. Takto radsej nie.
Aby som len nektitizoval. P+R na vidieckych staniciach su urcite dobry napad.
 

 

Jednoduchý prístup ani dobrá dostupnosť terminálov nie je v zadaní, projektant dostal za úlohu niečo naprojektovať aby sa vytunelovali eu fondy. Kapacita železníc nepustí, mestské vlaky sú nezmysel.
 

tie stanice

maju sluzit pre mestske vlaky, na ktore bude platit listok MHD. takze pokladne nie su potrebne. maju to byt zastavky pre vozidla MHD, v tomto pripade vlaky, tak naco cakaren, nevidel som to ani v zahranici, prides na nastupiste, kde stojis alebo sedis na lavicke a hotovo... nebaime sa o valkych staniciach, iba malych zastavkach, aj tak prides na nastupiste len par minut pred vlakom...
 
Hodnoť

hmm

pokial Bratislava nebude mat metro - a to mat nebude,tak ziadne kozmeticke upravy cestovania nie su ucinne - kazdy sa vykasle na nejaky vlak,ktory bude chodit raz za hodinu,potom sa nim tralalakat jednu zastavku,tam prestupovat na elektricku a to iste nazad
apropo - na co mame statnu firmu Metro? aby si tam hoveli sudruhovia za pekne platy?..
 
Hodnoť

DNV atraktivita jak sviňa

No hotová fantázia tie železničné stanice. Ten magóre čo to navrhuje by si mal tie trasy najprv prejsť - ku príkladu u nás v Devínskej. Tak nástupište podľa fotky má byť až za OC Glavica, čo mám pešky zo sídliska ku vchodu do Tesca tak 10 minút, vyštverať sa za obchod a ešte po schodochto bude ďalších 5-10 minútek.
Moje realistické zhodnotenie: atraktivita jak sviňa, nájdite si iného blbce, ja sa radšej povezem autom.
 
Hodnoť

A bicykle?

Nepotrebujem záchytné parkovisko pre auto, ale miesto, kde bezpečne odložím bicykel prípadne batožinu.
 

Genitálne riešenie

Z Ovčiarskej mám 10min pešo na autobus 67, jedna zastávka, naTrojičné nám. musím prestúpiť na č.70 tuším 3 zastávky a hurá, som na stanici P.Biskupice. Tam by som sa síce pohodlne dostala na bicykli, ibaže ho nemám na stanici kde odložiť.....
 


Najčítanejšie na SME Bratislava