SME
Pondelok, 24. február, 2020 | Meniny má Matej

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na Patrónke unikal plyn, v celom okolí vznikol dopravný kolaps (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

a čo presne je nesprávne na "Zo potrubia..."?
avv
......
tyyyy jo.... nadtrubie =) =) neuveritelne... ale este ta poopravim: je to len "trubie", kedze "potrubie" vedie sice po zemi ale len po nejaky viditelny bod. trubie ma taktiez dva konce, ale nik nevie kde....
jammal2010
<< < 1 2 3 > >>

Rozumiem a súhlasím.

Čiže správne by sa miesto "vlak" malo hovoriť "povlak" -- akonáhle sa dozvieme, kam ide. Dovtedy je to "vlak".
 

 

Dúfam, že si to myslel naozaj len ironicky, aby sa rozprúdila podnetná diskusia :-)
 
Hodnoť

Stavbari

Po zburani budovy vedla Westend Square sa dal do pohybu cely svah od cesty. Uz to tam 'spevnovali' pieskom a betonom ale zjavne sa to hybe stale, vidno to na praskajucom asfalte na chodniku, resp. cely chodnik sa oddeluje od muru vjazdu do garaze. Podla fotky v clanku zasahuju presne v tych miestach. Ktovie, co bude pricinou a kde presne sa to stalo.
 

 

jj ten chodnik je paradny, cakam kedy ma to cestou stiahne dole k buldozeru :D
 

 

Presne tak je to osetrenie hrany vykopu, maju ju obstavanu ocelovymi ickami s "nahadzanymi" drevenymi hranolmi cim vzniklo "pazenie". Do jeho obvodu sa urobili otvory a cez ne vrtnou supravou alebo supravou na riadene prietlaky do vzniknutej hrany vrtali otvory za ucelom osadenia kotvenia hrany vykopu. Otazka znie kto im to vytycoval, napadlo vobec niekomu ze tam mozu byt nejake siete, kto schvalil a povolil kotvenie hrany vykopu krizom cez ochranne pasmo plynovodu ? Toto su ale otazky na J&T Real Estate :) Priznam sa nemam v hlave ake je STLkove ochranne pasmo ale bolo by zaujimave ci do neho nezasahuje aj hrana vykopu :) Su to proste profici, tu je dalsi ich profesionalny pocin : http://www.cas.sk/clanok/40501... pozhadzovat hniezda aj s vajickami beloritkam hniezdiacim pod mostovkou je naozaj pocin hodny genia. Sice je to cele nastupiste poobstiavane, poogrcavane, zachriachane, samy ozran samy bezdak, humus hnus ale treba vystriekat beloritky wapkou, to je najlepsie vidno a najlepsie sa to uctuje - praca vy vyskach atd...ktory puko co ***** to nariadil a objedna by ma zaujimalo, a Vas pan nesrovnal ?
 

 

***** je otvoreny vulgarizmus ? Fiiha vy mat topry fylter kam sa hrabe nsa :)
 

 

No asi ma to bude stat vcele pijano _ma_@#$%^&_fu_+(*&^%$_ko_ . Ked ani toto neprejde cez "cenzuru" tak v sme na diskusii bezpochyby maju jeden zo svetovo najlepsich ak nie najlepsi "security" tool :)
 
Hodnoť

Fico

sa len teraz vrátil z nemocnice a už vyvádza.
 
Hodnoť

 

Hlavne, ze nas v skole ucia vsetky mozne metody na zistenie polohy potrubi/vedeni v zemi. Ved museli vediet, ze tam maju plyn, trasy byvaju oznacene, ako tam mohli pustit velky mechanizmus, okolo potrubi treba hlbit opatrne. Chapem este, ked preseknu vedenie robotnici s mini rypadielkom, ked nam robili doma kanalizaciu, sice o vedeni vedeli, ale cakali ho vo vacsej hlbke a pri takychto mini stavebnych pracach nikto geofyziku nezaplati, ale pri takejto velkej stavbe? Sla som okolo chvilku po tom, ani vodic v buse nevedel, co sa deje, ani kde najblizsie zastane, tak ma pustil von, robim kusok odtial, ale prekvapilo ma, ze som bola v buse jedina, kto sa siel opytat, ostatni sedeli akoby nic.
 

 

Realita je taka, ze si stavbari daju vytycit potrubie (presnu polohu), lenze potrubie je napr. v skutocnosti o 3 metre vedla, kde by podla vytycenia ani nemalo byt.
 

ale vytycenie

potrubia robia chlapici z SPP? Tak ak to zle vytycili... :)
Mal som s nimi cest ked sa stavavala nova budova pe UK BA
 

vytycenie sieti

robi geodet stavby za ucasti spravcu (SPP) ktory im vyznaci, kade ma ist podla ich planov. Castokrat sa ale stava, ze ani spravca nevie, kde ma potrubie, co moze byt presne tento pripad ako pise pan bluetank nadomnou.
 

" kade ma ist podla ich planov"

http://slovnik.azet.sk/synonym...
Majitelia a správcovia sietí vedia akurát tak, kde je odberné miesto, koľko majú užívateľa skasírovať, a aké sankcie mu hrozia. Kade im vedú trúby, to sa zistí až po tom, ako sa prekopú. Prípadne sa vina hodí na nedokonalé podklady správcu sietí a ten investorovi zaplatí nemalé percento výkopových prác...
 

 

Nuz to je tak, ludia su uz zvyknuti na spravanie vodicov DPB, tak to radsej ani neskusaju. Minule som takto s par dalsimi cakal v autobuse c. 70, lebo od urovne Alza showroomu na Prievozskej po zastavku Prievozska (ktora je pre 70-ku hned za zatackou na Bajkalsku, tj asi 200 metrov) mu to trvalo 15 minut. Ked sa ho jeden pan isiel spytat ze ci ho nemoze pustit von (vedla autobusu bol uz iba travnik a chodnik), tak mu iba hlucne povedal "Na zastavke!".
 

 

Vodic boli mily v tomto pripade, mna prekvapilo skor to, ze ti ludia by sa hadam nechali odviezt kdekolvek, pritom o havarii este vediet nemohli, este tam neboli ani poziarnici, ani chodniky neboli uzavrete vtedy...nikto nereagoval, pritom na Patronke vzdy vystupi vela ludi. Cakala som, ze bus zastavi na trolejbusovej pri nemocnici, ale ked siel dalej, tak som zasla za soferom. Ale vypustil ma tiez na zastavke, na nasledujucej trolejbusovej. Pan mohol skusit, ze mu je zle, to uz som zazila, ze vodic zastavil aj mimo zastavky.
 

 

Vodič ťa nemôže vypustiť z vozidla mimo zastávky (bez ohľadu na čo, či je tam trávnik a chodník alebo priekopa), keďže ak by sa ti pri vystupovaní niečo stalo (kľudne sa môžeš potknúť na schodoch alebo o obrubník), tak má z toho on problém (a možno až kriminál).

Ak by si mal takúto zodpovednosť a možno aj skúsenosť, postupoval by si presne tak isto.
 

 

Zaujimave, ze ked je vypadok elektriny pre elektricky ci trolejbusy (ked sa nahromadia za sebou), tak zrazu moze. A na druhej strane by ta revizor okamzite spokutoval s tvojim prestupnym listkom na dalsom autobuse, ktory sice mal stacit na celu cetu, no kvoli takejto zapche a 15 minutovemu zdrzaniu zrazu nestaci. Aj ked je teda pravda, ze revizora som v BA nevidel uz roky.
 
Hodnoť

Veru, každý kto už koštovoal pivo

z Patrónskeho pivovaru vie, že je extrémne plynotvorné!
 
Hodnoť

Diskusia knclanku typicky slovenska

Jalova, ufrflana, zapecnicka, prizemna...
 

tak k veci...

zbúrali budovu, pokračujú v hĺbení dobrých 10 metrov pod úroveň terénu, takže sa stať môže čokoľvek. Škoda, že len pri takýchto nehodách si BA uvedomí, akú má nešťastnú topológiu dopravnej siete.
 

<< < 1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava