SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Trať Devínske Jazero-Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Toto je vysmech

Toto je snad vysmech a vysvetlim hned aj preco :

1, Cyklotrasa ktora vedie zo stupavy skoro az k Devinskemu jazeru existuje a je v sprave mesta Stupava. Staci ak by kraj teda dobudoval iba tu chybajucu cast. Ale asi je lepsie mat dve cyklotrasy rovnakym smerom :)

2, Zeleznice sa idu bit do prs ze robia nieco pre ludi, V meste Stupava maju pozemok s budovou ktora sluzila ako stanica a tento pozemok aj s danou budovou bol prislubeny ze Zeleznice prevedu na mesto Stupava ked zrusia kolaje. Doposial sa tak nestalo, o dany pozemok sa nestaraju a dana budova ktora bola krasna ale vdaka Zelezniciam iba chatra. Radsej tieto pozemky predaju developerom ktori tam postavia bytu, namiesto namestia ktore by mohlo sluzit ludom, po cely rok.

3. V dobe ked sa velmi intenzivne hovori o integrovanej doprave a vlakovej dopravy zo satelitnych miesto do mesta, zeleznice vytraju kolaje, a potom rozmyslaju co s pozemkom ktory je vlastne nepredajny.

Takze dakujeme Zelezniciam a panovi Fresovi, vlastne za nic, pretoze aj keby sa zrealizovala dana cyklotrasa nebude mat ziadnu pridanu hodnotu, pretoze paralelne popri nej uz jedna exituje.
 

 

neboj, tento istý článok tu bol tak dva roky dozadu - a nič. Experti čo naposledy na bicykli sedeli na Zé Dé eŠ zistia že pol kilometra vzdušnou čiarov už cyklotrasa dávno funguje.
 
Hodnoť

??? toto je ten rozvoj dopravy?

nehovorí sa velmi intenzívne o intenzívnejšom začlenení vlakovej dopravy do MHD? definitívne odpísať jednu trať je taktiež súčasťou tohto projektu???

absurdislava, hlavné mesto absurdistanu
 

Trať do Stupavy

ako-tak prosperovala do času, keď v Stupave fungovala cementáreň, a boli tam aj iné firmy, ktoré na prepravu tovarov používali služby železníc. Po zatvorení cementárne (nahradila ju cementáreň v Rohožníku) nákladná doprava výrazne poklesla a po revolúcii v plnej miere prešla na kamiónovú dopravu.

Osobná doprava strácala na význame už od začiatku 1960.-ich rokov, cez Stupavu totiž tranzitovala, aj tranzituje celá verejná autobusová doprava zo Záhoria. Autobusové spoje ČSAD zažili postupný a obrovský rozvoj a niekedy koncom 1970.-ich rokov už v plnej miere prevzali dopravu cestujúcich od lokálky.
Ku koncu tam premávali osobné vlaky s jedným vagónom, či tzv. zmiešané vlaky, čo v praxi znamenalo nákladný vlak s prepravou cestujúcich. Na pomalej lokálke dopravovali vlaky ľahké motorové posunovacie rušne, ktoré pri zmiešaných vlakoch nedokázali dosiahnuť ani maximálnu traťovú rýchlosť a pre absenciu parného generátora nedokázali vykúriť ten jediný osobný vagón. V tom vozni sa kúrilo kachľami na tuhé palivo, teplo bolo často iba pri nich.
Teda na jednej strane málo vlakových spojov, pomalá jazda, nutnosť prestupovať a na druhej strane hustá autobusová doprava s množstvom zastávok v Stupave, bez nutnosti prestupovať pri cestách do Bratislavy, teda autobusy v tejto relácii jednoznačne vyhrali, pomalá lokálka, kde sa čas zastavil na úrovni pomerov z dôb monarchie, nemala šancu.

Lokálka zanikla preto, lebo jej služby prevzala cestná verejná, aj neverejná doprava. Absurdistan je to, prečo štátna ŽSR spravuje pôdu pod bývalou traťou a v jej ochrannom pásme? Automaticky ju mala odovzdať inej inštitúcii, či kraju, okresu a tam by si mali lámať hlavu nad otázkou, ako s tým pásom pozemku naložiť? Môže tam byť cyklochodník, pás stromov s funkciou vetrolamu, alebo treba to rekultivovať a vrátiť poľnohospodárom.
Verejná osobná doprava prešla na SAD a myslím si, že už aj spoje SAD strácajú na význame v prospech IAD. Teda treba programy na úrovni mesta Bratislavy, ako aj kraja na efektívne potláčanie IAD a na rozvoj verejnej osobnej dopravy. Lenže tá verejná osobná doprava bude bude o preferovaných autobusoch, trolejbusoch, ktoré obslúžia novo vznikajúce obytné zóny, na primitívnu lokálku treba zabudnúť.
Ak úrady dokážu veci zobrať do vlastných rúk a miesto terajšieho živelného realitného biznisu zavedú plánovaný rozvoj územia, tak sa môžeme baviť aj o električkovej trati až do Stupavy, ale nie v trase zrušenej lokálky, ale cez obytné a priemyselné zóny s náležitou hustotou obyvateľov. Či môžeme sa baviť o tom, či má chodiť SAD až do centra Bratislavy, alebo na kraji mesta má odovzdať cestujúcich do poctivo preferovanej a tak rýchlej mestskej električkovej siete.

Úvahy o prosperujúcich lokálkach sú často veľmi chybné a naivne. Lokálky vznikali ako súkromné a slúžili na obsluhu okolitých fabrík, až v druhom rade na osobnú dopravu. A pri každej kríze sa topili v ekonomických problémoch. Teda napokon skončili v rukách štátu a prebiehala na nich dotovaná nákladná aj osobná doprava. Takto štát zaisťoval mobilitu obyvateľov, ako aj produkciu a tak aj prácu v regióne. A samozrejme trate potrebovala aj armáda.
Toky tovarov, ako aj cesty občanov ale rokmi nabrali iné smery a presunuli sa na cesty. Teda vždy stratové lokálky zanikajú. Je zbytočné plakať aj za touto. Miesto nej treba silná verejná osobná doprava tam, kde ľudia bývajú a pracujú, treba koordinované plánovanie výstavby a verejnej osobnej dopravy a hlavne treba koordinované a efektívne potláčanie IAD na úrovni kraja, aj Bratislavy, aby nové linky a spoje verejnej osobnej dopravy boli aj využívané.
 

Elektricka

To je pravda, lokalka uz nema zmysel , teda zas ju stavat na novo. Ovela efektivnejsie by bola elektricka, ktora by sla cez Bory a napajala sa na trat v Dubravke. Jednoducho nieco co by dalo ludom alternativu ako sediet v aute alebo autobuse ktory zas iba stoji v zapche.
 
Hodnoť

celom k masam:)

To ze "strategovia" statnych firiem ci vyssich uzemnych ...onych...su odtrhnuti od reality neprekvapuje...len nechapem kde je pridana hodnota od "novinara" co tuto spravu vyprodukoval....ked uz nemam sajnu o com pisem staci sa spytat napriklad nahodneho cyklistu ... mozno by zistil ze cela cyklisticka tras\ popri rieke Morava (Devin - Vysoka na Morave)je v dezolatnom stave kedze sa o nu od padu zeleznej uz pohranicari nestaraju... este treba par rokov pockat a potom bude navrhovana trasa mat zmysel - aby sa medzi Stupavou a Devinskym Jazerom mohlo jazdit "kolecko" ked uz pri Morave budu len luzne lesy a haje...:)
 
Hodnoť

trat stupava

Vsak tam popri zahradkaroch za policajnou strelnicou uz vytrhali kolaje. Co tam chcu viest?
 


Najčítanejšie na SME Bratislava