SME
Pondelok, 19. august, 2019 | Meniny má Lýdia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Potrebu stanice Filiálka preukáže až štúdia realizovateľnosti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

podla mňa

by mali spraviť sťúdiu, či predchádzajúca štúdia bola správna a ďalšiu štúdiu o tom, či je potrebné ešte aj nejaké ďalšie štúdie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mas plus bod...

...presne takto to treba (na Slovensku) robit. Samozrejme kazdu studio treba dobre zaplatit (kamaratom).
;-))

Este si pamatam (kua to su roky), ked chodil vlak povodnou (najstarsou) tratou smerom na Vieden. Teraz je ale uplne zastavana a jej obnovenie je fantazmagoria aj bez studie. Kolajisko sa zrejme casom zastavia dakymi extra super modernymi a hlavne vysokymi budovami a bude po ftakoch. Tomu, ze tam developer postavi park snad neveri nikto...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nemáš pravdu.

Tak si pozrime čo nám hovorí štúdia, ktorá potopila Filiálku v pôvodnom koncepte.
Citujem "• Pokračovať v príprave projektu podpovrchovej železničnej trate pre regionálnu dopravu v úseku Predmestie – Filiálka iba v tom prípade, že bude preukázaná jej ekonomická prijateľnosť, a to aj za podmienky, že nebude realizovaná ďalšia etapa (tunelové vedenie pod Dunajom do stanice Petržalka). V tomto prípade odporúčame koncipovať stanicu Filiálka ako hlavovú pre prímestské vlaky, s čo najbližšími prestupovými vzdialenosťami na MHD v Trnavskom mýte
• Koncipovať projekt novej železničnej trate Predmestie – Filiálka v takej podobe, aby bolo umožnené jej pokračovanie v budúcnosti (zamedzenie riešenia dead-end)."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uz pred rokom to malo byt postavene.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

v studiach a analyzach sme majstri. Dufam len ze to dostane nejaka firma, ktora sa k tomu postavi zodpovedne a spravi poriadne drahu analyzu, aby sme jej tu kvalitnu robotu mohli spravodlivo ohodnotit.

Neviem preco, ale mam taky pocit ze v auguste 2017 sa dozvieme, ze filialka je zbytocna. Alternativne riesenie bude: spravit radsej analyzu na nejaky iny nosny system, ktory vsak nevieme definovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Na základe štúdie realizovateľnosti zo septembra 2012 sa však tento projekt nerealizoval."
Takže v roku 2012 jedna štúdia realizovateľnosti ukázala, že stanica na Filiálke je nezmysel. Neuplynuli ani tri roky a ďalšia štúdia má ukázať čo? Niečo iné? Alebo je ďalšia štúdia realizovateľnosti iba čistý tunel štátnych železníc zadaný nejakej kamarátskej firmičke?
Mimochodom, takmer úplne totožný text tejto správy je odvčera asi na desiatich webových stránkach. PR článok cestou TASR od ŽSR? Na čo je celé toto divadlo dobré?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.

Štúdia sa robila na trať Predmestie - Filiálka - Petržalka, teraz sa robí štúdia na železničné trate a stanice v celom uzle - čo kde treba dobudovať (napr. preto, že niekde je kapacita trate či stanice na hrane).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.

"plánujú tu jednu zo staníc novej trate TEN-T"
Héééj? Nuž plánovať môžu, ale pár rokov dozadu bola sieť TEN-T predefinovaná a trať z Viedne má ísť cez Marchegg, takže Filiálka je mimo hry.

"Vhodným priestorom na ďalšiu železničnú stanicu sa javí práve okolie Trnavského mýta, kde historicky takáto stanica aj bola. Na Trnavskom mýte by ľudia prestúpili z vlakov bezpečne a pohodlne na MHD, keďže práve tu je spádová oblasť z viacerých vstupov do Bratislavy,"
Prečo by mala Bratislava potrebovať ďalšiu železničnú stanicu? Na Filiálku sa nedajú priviesť vlaky zo všetkých smerov, takže by sa sťažila možnosť prestupu. Viedeň a Berlín za ťažké prachy budovali Hauptbahnhofy, aby mohli vlaky koncentrovať do jedného bodu a my si ten jeden bod budeme rozbíjať? Poloha Filiálky voči centru je približne rovnocenná s polohou Hlavnej stanice a o čo bližšie by ju mali jedni (Ružinovčania či Novomešťania), o to by sa zhoršila dostupnosť iným (napr. z Kramárov). Filiálka by mohla mať aký-taký zmysel v prípade, že by sa podarilo vybudovať trať do Petržalky, takže by vzniklo rýchle severojužné prepojenie. Ako koncová stanica má marginálny význam.

"Pôvodná trasa nebola odsúhlasená na základe výsledkov štúdie"
Na základe výsledkov nebola odsúhlasená nie pôvodná trasa, ale celý projekt.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Musia spraviť štúdiu novú

Lebo pôvodná štúdia mala dozaista nejaké Nesrovnalosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skôr mi to pripadá, že sa hľadá firmička čo by túto ***** ŽS Filiálka obháji, je to totiž úplný nezmysel. Teraz cestujúci majú zintegrovanú dopravu na HŽS a tak či zo Záhoria alebo zo stredného Slovenska pohodlne prestúpi z terminálu na terminál, po novom bude musieť prestúpiť z vlaku do MHD a odviezť sa na druhú stanicu. Tomu vravím podpora cestujúcich.

Akosi nevidím zmysel ŽS Filiálka, pritom by stačilo zrekonštruovať HŽS. Vlastne zmysel vidím, nabaliť si kapsy, pre cestujúcich len ďalšia podpora prejsť do áut.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nezmysel

Celá železnica tam iba zavadzia. Znemožňuje obyvateĺom prechod medzi Račianskou ulicou a obyvateľmi, ktorí bývajú za železnicou.

Aj bez štúdie všetci vieme, že keď na križovatke Račianska - Jarošova išiel vlak, tak vznikal neuveriteľný chaos. Ráno, keď je Račianska plná áut by jeden vlak spôsobil takú dopravnú zácpu, po ktorej by sa upchala celá Račianska.

Obyvatelia mestkej štvrte dávno požadovali, aby sa celá tá želenica zrovnala zo zemou a urobil sa tam park. Železničiarska mafia, ale nechcela z Bratislavy vycúvať a tak si dali urobiť nezmyselnú štúdiu. A Nesrovnal, ktorý nevie ani postaviť električky je v doprave úplný neználek. Vyhodil po svojom nástupe už dvoch ľudí ktorý sa v tom vyznali (Schlosser, Kratochvilova) a teraz ide zarazit Bratislave spolu zo Zelezniciarmi posledny kliniec do rakvy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Park?

Tie stavebné pozemky uprostred mesta majú hodnotu stoviek miliónov, kto by ich míňal na také zbytočnosti ako park? Bratislava si predsa zaslúži desiatky nápaditých, nadčasových a krásnych štyridsaťposchodových sklobetónových kancelársko-obchodno-obytných komplexov!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

čistá pravda to je

"Aj bez štúdie všetci vieme, že keď na križovatke Račianska - Jarošova išiel vlak, tak vznikal neuveriteľný chaos. Ráno, keď je Račianska plná áut by jeden vlak spôsobil takú dopravnú zácpu, po ktorej by sa upchala celá Račianska."

Tak toto je čistá pravda , resp. si na to pamätám presne , nakoľko som vyrastal vedľa na Pionierskej . Celý problém bol ale iba v tom , že pri prechode vlaku ( častokrát iba jednej lokomotívy presúvajúcej sa nezmyselne sem a tam ) vyradili blikajúce svetelné vlakové závory semafory na križovatke , začala na nej blikať oranžová a nastal chaos . Nesrovnal je v tomto úplne mimo , všetci vieme , že filiálka je už dávno pre nosný systém nepotrebná a treba pokračovať iným smerom . Čo takto Ivo skolaudovať konečne Starý most a pokračovať v budovaní električiek až po Antolskú a riešiť podstatnejšie veci ? Nie , radšej treba dať kamarátskej firme vypracovať štúdiu , ktorá vieme ako dopadne už teraz a kamaráti si ulejú zopár miliónov znova pre seba .

P.S.: bezdomovci ubytovaní v priestoroch filiálky a priľahlých garážach už ajtak poodnášali všetko kovové a železné preč a naďalej v tom pokračujú . Takže netreba trepať , ale ísť sa rovno pozrieť koľko "šroubov" a iných podstatných vecí už chýba od Filiálky až po priecestie Račianska - Jarošova . Po tomto prieskume si dovolím tvrdiť , že by "odborníci" bez nejakej zásadnej investície tadeto vlaky nepustili . A Ivoš by sa mal ísť taktiež pozrieť ako na "parkovisku" filiálka behajú potkany a aký je tam pekný bordel . To , že nato železnice kašlú už roky vieme všetci , takže poďme radšej inou cestou - na každý problém existujú minimálne 2 - 3 možné riešenia . Ale to by na úradoch museli začať za tie peniaze aj trochu rozmýšlať , to by sme však my , obyčajní ľudia asi veľa chceli .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Peniaze čo mohli byť použité na rozvoj električkových koľají sa rozfrckajú na výstavbu železničných koľají a stanice pre prišelcov. Pre koho to lobuje manekýn Ivoš? Tie desiatky miliónov mali ísť na rozvoj mhd priamo v meste, nie prišelcom. Tým budujte lacné záchytné parkoviská pri staniciach.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava