SME
Pondelok, 19. august, 2019 | Meniny má Lýdia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cez Jesenského a Mostovú nebudú päť mesiacov premávať električky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Banánistan

Tieto nekonečné výluky už riadne ***** ľudí. Čo tak zdvojkoľajniť Vajanského nábrežie aby bol už raz a navždy pokoj a električky by sa mohli dostať aj z Kamennéo nám. pod Most SNP a pokračovať plynule do Karlovky bez obmedzení? Za týmto účelom by sa mal obetovať jeden jazdný pruh, je mi jedno ktorým smerom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Erik Z.

keďže je to výborné riešenie, tak v Ba sa nebude realizovať
kto to kedy videl, aby sa v Ba obmedzila IAD v prospech MHD?
navyše, zrušením pruhu na nábreží, kde sa vedenie HM rozhodlo pruhy pridávať, a to hlavne tak, aby sa zvýšil počet ľavých odbočení a obmedzoval voľný pohyb električiek?

nepríjemné je, že realizácia by si vyžiadala zásah v križovatke Štúrova - Vajan. nábr. s vylúčením premávky električiek, lebo do právoplatnosti kolaudácie nebude ani rozhodnutie o umiestnení stavby
ďalším aspektom nekoncepčnej práce pre HM je potreba získať osobitný súhlas na zásah do stavba financovanej z NFP v tzv. bezzásahovej lehote, nie že by sa to nedalo, ale ďalšie papierovačky a strata času = náklady, ktoré by sa dali využiť na uspokojenie iných potrieb verejnosti

je veľká škoda, že v Ba sa dlhodobo nedostanú na dôležité pozície ľudia s potrebným nadhľadom a úprimným záujmom slúžiť verejnému blahu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A hlavný problém je asi ten, že aj keby mesto hneď chcelo zdvojkoľajnenie trate na Vajanského nábreží, tak je to beh na dlhé trate a do konca predsedníctva by sa ani nezačalo stavať. Ale pre budúce výluky to môže byť užitočné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

2 x blokovane

na jednej strane zelezna opona okolo ambasady USA, teraz na druhej casti 5 mesiacov vyluka elektricky - to sa v tej Redute 5 mesiacov denne nieco diat ? Nestacilo by zrusit na ten cas zastavku Jesenskeho ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmm

takze kvoli papalasom,ktorych tam dovezu autom budu mat radovy obcania problem sa dostat napr.do zamestnania,alebo domov - a to vsetko za dane tych obcanov..bezva
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A kto do psej matere plati Dopravny podnik, vari Ministerstvo zahranicnych veci, alebo obcania z dani a cestovneho? A nech mi tato parodia na stat a samospravu este skusi volaco trepat o preferencii verejnej dopravy. Sturova ulica a Stary most zrejme nestacili. Taky cirkus sa nerobil ani za navstevy Brezneva, a to bol iny diktator, ako bruselske cicky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hypotéza

Podľa mňa to Nesrovnalovi pekne sadne, lebo on chce všetkým ukázať že električka NIE JE nosným systémom, lebo sníva si o svojom pitomom vlaku, tak to s nadšením privítal, takú dlhú výluku električiek v centre mesta. Modrogumná mafia u neho lobuje za svoje vlhké vlakové sny podobne ako prerozchodovávači lobovali u Ftáčnika.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nesrovnalovi a mestu

touto cestou navrhujem zrušiť električkovú trať na uliciach Mostová a Jesenského. Pri tom množstve výluk, trvalých, aj dočasných považujem za oknom vyhodené všetky financie, ktoré sa používajú na údržbu a prevádzku tejto trate.
Pripomínam, že na tejto dvojkoľajnej trati platí trvalá výluka v smere nábrežie-Mostová-Jesenského. Dôvodom je to, aby električky nerušili predstavenia v starej budove SND. Teda okamžite po otvorení premávky na Štúrovej ulici električky prestanú premávať z nábrežia na Mostovú.
Pravidelne opakujúce sa výluky sú napr. z dôvodu konania plesov v starej budove SND. Schádza sa tam "elita" mesta a SR. Minimálne povovica z tejto "elity" by za svoje činy mala sedieť vo väzeniach, a ich doprevádzajúce ženy svojou morálkou skôr patria do nevestinca, ak nie rovno na okraj cesty pri Slovnafte v pozícii šlapiek.

Koná sa tu aj kopa iných, veľké davy priťahujúcich akcií, teda sú tu výluky tak časté, že na túto električkovú trasu NS MHD absolútne nie je spoľahnutie. Tak načo ju držíme pri živote a platíme jej prevádzku.

Svojho času som Ftáčnikovi, ako novému primátorovi na jednej jesennej verejnej diskusii ku Dňu mobility priamo položil otázku ohľadom týchto výluk NS MHD. Moja otázka ho evidentne zaskočila, bolo vidieť na ňom, že o týchto veciach takto nikdy neuvažoval. Teda úprimne mi sľúbil, že si dá na tieto veci pozor a výluky nebude tak ľahko povoľovať. Bolo to na jeseň, prišla zima, plesová sezóna a električky opäť stáli, lebo V.I.P. zlodeji išli plesať.
Za Ftáčníka sme tu zažlili aj výluky električiek v čase, keď tunel pre opravu bol zatvorený. Teda do Karlovej Vsi a Dúbravky dlhé hodiny neprešlo ani jedno električkové koleso, obe trasy boli uzatvorené.
Teda radšej túto trať zatvorme, aj tak je nespoľahlivá!

V prvom diskusnom príspevku Erik navrhuje obojsmernú premávku v trase Štúrová-"Šafko"-nábrežie-tunel. Možné by to bolo, ale poznajúc mentalitu komunálnych politikov a pracovníkov KDI, oni skôr úplne zrušia električkovú dopravu a miesto koľajníc pribudne nový pruh pre IAD. Ale takto sa možno zachráni aspoň kúsok verejnej zelene na nábreží, lebo tá momentálne je celá určená na likvidáciu, samozrejme nie naraz, ale pomaly po kúskoch. Salámovou technikou sa jej vždy zoberie iba toľko, aby sa nedemonštrovalo za jej zachovanie.

Inak predpokladám, že IAD a turistické vláčiky tradične nebudú nijako obmedzované a budú vládnuť celému územiu. Tak isto nijako sa nezakročí proti arogantným taxikárom.

Pôvodne sa plánovalo o výluke v dĺžke 4 mesiace, (zdroj imhd.sk) máme z nej 5 mesiacov, možno bude aj viac, predsedníctvo končí až koncom decembra 2016. Zdroj imhd.sk mal také informácie, že sa tam bude konať 40 akcií, niektoré aj viacdňové.
Električky a tak občania by zavadzali politikom a ich autám. Zavadzali by aj novinárom a TV-štábom. Ich prenosové vozidlá pri každej akcii, teda cca 40x budú okupovať námestie Ľudovíta Štúra, možno aj Hviezdoslavovo námestie, ak to Američania dovolia. A predpokladám, že prenosové vozidlá obsadia aj nábrežný chodník a zvyšky zelene. Kratochvílová ako úradníčka Stratého mesta už dávnejšie ukázala, ako na to. Ona dala súhlas na ten otrasný príves na predaj jogurtov na nábrežnom chodníku a ona dala zelenú na jazdu zásobovacích áut po nábrežnom chodníku ku turistickým lodiam.

Električky okolo Reduty sú aj bezpečnostným problémom. Čo, ak nejaký Arab naloží bombu do električky a ju pri budove odpáli?

A hlavne, čo ak Juncker sa opäť opije, nebadane vyjde pred budovu a tam ho sejme električka? To by bola pre mesto hanba, to nemôžeme pripustiť, radšej električky do šrotu!!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Junckera by hmola zraziť "euroelektrička", to by bolo také symbolické....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Erik Z.

už vieme, že (euro)električku vylúčili z plnenia všeobecne prospešnej činnosti, ale stále je nádej, že v stave osobnej eufórie by prejaviť neodolateľnú túžbu poprechádzať sa po krásnom modrom Dunaji a prejsť na druhý breh suchou nohou
ak mohlo ustúpiť more, to by sa pozrel, aby nestúpila rieka
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán b.pityo

Ako členka komisie som bola zásadne proti umiestneniu jogurtového stánku na dunajskej promenáde z dôvodu estetického - bol umiestnený vedľa budovy propeleru Emila Belluša. Navrhla som spoplatnenie vjazdu na promenádu, ako nástroj na reguláciu premávky vozidiel. Úplne zamedziť vjazd tam nie je možné - je to jediný prístup pre zásobovanie osobného prístavu v Bratislave. Doklady sa dajú isto vyhľadať na MÚ Staré Mesto, kde som pôsobila.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mesto opat raz absolutne zlyhalo v chraneni zaujmov svojich obcanov, ked s tymto suhlasilo. Samosprave u nas dlhodobo unika ze zastupuje svojich obyvatelov a ma pracovat tak, aby im poskytovalo co najlepsi servis a az potom riesit statne akcie. V normalnej krajine by bud bezpecnostne zlozky premavku elektricky akceptovali, alebo ak je to pre ne taky neprekonatelny problem (co by bolo celkom bizarne, nakolko okolo ovela strategickejsich budov v Europe verejna doprava jazdi), tak by proste v Redute tie akcie neboli. Ale to by sme nesmeli byt v Bratislave...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak to vidíme, ďalšia ukážka podpory MHD od vedenia mesta. Že ich vôbec baví trepať tie bláboly. Je vážne smutné, vlastne nie, trápne, že pri rekonštrukcii minulý rok na Vajnorského nábreží sa nevybudovali novú koľaj električiek. Bolo by na čase dopravných architektov pracujúcich na magistráte vyhodiť, za neschopnosť! Niečo ako vízia podpory MHD v tomto meste neexistuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

sme12345,

Nesrovnal si o sebe myslí to, že ak je vlastníkom vodičského preukazu a osobného auta, tak už je aj 100%-ným odborníkom na dopravu. Tak v priebehu roku 2015 najprv vyhodil z funkcie Ing. Vladimíra Mikuša, vysoko vzdelaného odborníka na dopravu, ktorý v tej funkcii bol cca 12-13 rokov, územný plán, Bratislavu a jej dopravné problémy naozaj podrobne poznal. Pre mesto životne dôležitá funkcia dodnes je voľná.
HDI Ing. Schlosser odišiel s Ftáčnikom, pár mesiacov bola tam Kratochvílová, tá ale v živote vízie nemala, rozrobený most ako-tak dokončila, ale údajne nedodala včas podklady na rekonštrukcie električkových radiál, tak nie celkom dobrovoľne odišla. Iná vec je, že čo mohla robiť s Bánovským, človekom s veľkou mocou, ale bez vzdelania?
Teraz doprava v meste funguje ešte z podstaty toho, čo v minulosti vybavil pán Mikuš, a iní bývalí zamestnanci magistrátu. Na nové výzvy a problémy ohľadom dopravy nemá kto reagovať, je tam pár radových úradníkov bez náležitých právomocí a bez vzdelaného "vodcu" a na magistrát chodí pracovať aktivista z OI Lepšia doprava, Ing. Bútora, ktorý tam robí na štvorhodinový pracovný úväzok, zbytok času pracuje ako vodič trolejbusov. Teda cez osobu pána Bútoru na dopravu aspoň trocha dohliadajú aktivisti, všetci odborníci na dopravu. Lenže ani pán Bútora nemá moc a čo tam stihne za štyri hodiny denne?

DPB sa dostalo tiež do komplikovanej situácie. Belfi nebol odborník na dopravu, strážil ekonomiku a to, aby maximum kšeftov išlo pre autobusovú značku SOR/JaT. Ale inak údajne moc nekafral do odborných dopravných záležitostí, možno cez ekonomiku.
V terajšej správnej rade DPB nie je žiadny odborník na dopravu, až na vlastníctvo osobného auta a oprávnenia ho šoférovať, dvaja dokonca nie sú ani z Bratislavy. Ten zo Žiliny údajne v minulosti šéfoval nemocnici. O čo menšie dopravné vzdelanie, o to väčšie sebavedomie. Urban údajne je až natoľko sebavedomý, že ignoruje aj rozhodnutia poslaneckého zboru, jemu predsa nemá kto rozkazovať, a už vôbec nie volení zástupcovia občanov! Aspoň tak hovorí kuloár a dodáva aj to, že nateraz síce denne hlučne preukazujú svoju neschopnosť ohľadom dopravných záležitostí, ale veľký kiks, či porušenie zákonov ešte nevykonali. Malo by sa ale hromadiť napätie medzi správnou radou DPB a poslancami, najmä komisiou pre dopravu, a nie je ideálny ani vzťah správna rada/dozorná rada. Kuloár záverom odborúča zvýšenú kontrolu diania v DPB občanmi a máme denne si všímať zmluvy a iné povinne zverejňované dokumenty DPB, aby sme ako občania mohli včas zakročiť. Osobitne máme DPB zvýšene kontrolovať, keď sa rozbehne tender na nákup autobusov, či na opravu niektorej električkovej trate!

Za dianie pri Redute DPB ale nemôže, plní ba rozkazy primátora. Je hanbou organizátorov predsedníctva, že to celé budú realizovať v malej, na tento účel nevyhovujúcej budove! Je tak malá, že pred ňou vyrastie aj akési stanové mestečko, to sa bude budovať v júni a električka a občania už vtedy tam budú iba zavadzať. EU má 28 členských štátov, ak z každého príde iba jeden TV-štáb, tak to je 28 prenosových vozidiel. Obsadia celé centrum, vrátane nábrežia a zelených plôch!
Teraz je vidieť, že čo napáchali Ďurkovský a pravicoví poslanci, keď PKO darovali JaT! Budova PKO sa dala modernizovať a to celé mohlo prebehnúť tam!
Alebo si mohli prenajať pavilón na Inchebe, ešte lepšie od štátneho Agrokomplexu v Nitre! Na ich jalové rokovania by stačila zrušená maštal JRD!
Súkromné kongresové centrá sú nám prd platné. Nemôžeme ich pozývať do čierných stavieb typu hotel Hilton, či River Park. To je väčšie riziko, ako ISIS.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.

Schlosser neodišiel s Ftáčnikom, ale vyhodil ho Nesrovnal cca po dvoch mesiacoch.
Kratochvílová údajne nedodala včas podklady na rekonštrukcie električkových radiál - o aké podklady išlo? Pretože pokiaľ viem, podklady pre posudzovanie dopadov na životné prostredie boli odovzdané už pred jej odídením, ale konanie bolo ukončené len v Karlovke a tam je už vydané aj územné rozhodnutie, hoci nie je právoplatné.
Bánovský - kto to je? Máte na mysli Bánovca? Bánovec bol radový referent a síce nemá formálne vzdelanie, ale pre dopravu bol väčším prínosom, než jeho bývalý šéf.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

oprava,

to mala byť reakcia na b.pitya
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava