SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mesto nezavrhlo myšlienku metra (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

A Slovensko nezavrhlo myšlienku OH...

Kua, niet prachov tak načo také reči. Zase pár ľudí zbohatne na "štúdiách" a "predbežných projektoch" ako doteraz.
P.S.
Na tú lanovku od Leberfingera na hrad sa už zabudlo?
 

Metro je potrebné začať navrhovať...

...a stavať už teraz, a to vo variante, ktorá bude mimo centra tam, kde sa dá, vedená po povrchu alebo plytko v zemi - a nemusí to byť typické ťažké metro, malo by však mať všetky prvky kapacitného systému - segregovanú trasu, vozidlá s veľkým počtom dverí a nástup v úrovni podlahy.

Ľúbivý projekt "rýchloelektričky na Šafko", ktorý zhola nerieši dopravu v centrálnej mestskej zóne a nemá šancu presvedčiť tých, čo prešli do áut, iba zavádza ďalšie trvalé provizórium a zastaví realizáciu reálneho dopravného systému na dlhé roky.

Preto namiesto nadvihovania starého mosta treba začať rovno so stavbou trasy B v úseku Petržalka-Hlavná stanica-Trnavské Mýto (Filiálka), aj s podzemným úsekom v centre mesta. A samozrejme, tento systém nemôže prevádzkovať DPB, inak bude rýchlo po ňom.

Že to veľa stojí? Páni, neriešenie tohto problému nás stojí ďaleko viac
 

Havária na moste

Kto vie, koľko stála sumárne tento štát tá minulotýždňová havária na Prístavnom moste?
 

co s petrzalkou za 50 rokov?

prosim vas, mozte mi niekto povedat, co sa stane, ked zivotnost tych krasnych lego stavebnic vyprsi, a zacnu sa pomaly rozpadavat? viem si predstavit tu paniku, ked prvy panel spadne a ludia nebudu chciet byvat nadalej v blokoch. v nemecku uz tam nikto nechce byvat, len u nas ludia musia. kto si to zoberie na zodpovednost? podla mna s tym treba ratat dopredu.
 

 

Prve panely spadli uz pred viacerymi rokm. Nastastie to boli len zle urobene loggie. Pokial ma panelak primeranu udrzbu, nic nebrani tomu, aby sluzil hoci 200 rokov!
 

PCI samotny panel

nieje problem, problemom su tmely, ktorymi boli vyplnane medzery medzi panelmi. Ich zivotnost je nizka. Potom celkove rekonstrukcie panelakov vyjdu dost draho.(Uz dnes nezodpovedaju teplotechnickej norme a teba zateplovat).
 

 

Ked panelak zateplis, moze ti byt ukradnute, v akom stave je tmel medzi panelmi. Potreba zateplit tiez nie je primarne problemom panelakov. Okrem toho aj tie boli postupne upravovane v sulade s meniacimi a teplotechnickymi normami.
 
Hodnoť

rozpravat o METRE v Blave je smiesne ...

ekonomicky, pretoze neexistuje hustota obyvatelstva, to nema vyznam ...ale viem ze vo Vancouver (v Canade) postavili kvoli svetovej exhibicii Expo 86 v 1980-tych rokoch nad-urovnovu (pohananu principom linearneho motora) 30-km dlhy rychlostny 'elektrickovy-styl' system SkyTrain a spojili centrum s niekolkymi predmestiami a bolo to pomerne lacne (myslim nejakych $100 milionov , to nie je ani kanadskych $3 miliony za km... 75 milionov korun na km). ... takze vobec diskutovat o METRE v Blave je naivne, a viac-menej totalne neprakticke!
 

 

Porovnavat absolutne cisla u nas a v Kanade je smiesne.Rovnako ako napad nejakej elektricky.Mozno by si mal iny nazor, keby si nepisal zUSA :-)
 

'kamo' - poznam aj Blavu (z mojho mladi na SVST)

aj Vancouver - a mesta su "podobne"! Maju centrum s 25% obyvatelstva plus predmestia - a ta "elektricka" vo Vancouveri je "rychlostny vlak" - pozri si to -http://www.rapidtransit.bc.ca/ .

Preco som spomenul Vancouver? Pretoze vacsina rychlostnej trate je postavena ako 'nad-urovnova draha' = 'elevated guideway', co je 10-krat LACNEJSIE postavit ako podzemne "tunelovane" drahy ... a kedze Blava (ani Vancouver) nema velku hustotu obyvatelstva, tak podzemne ("metro") drahy nie su financne prakticke (ani potrebne)!
 

ty si zase niekde mimo

Bratislava metro potrebuje... a neviem si predstavit kadial by viedly nadzemnu trat...
 

 

nejde o hustotu obyvateľstva, ide o zastavanosť mesta, o prehľadnosť a zraniteľnosť dopravy.

Metro v BA ma jeden najväčší problém a tým sú štrky. Toto geologické prostredie by výrazne predražilo stavbu klasického metra a na km trate by to bolo možno najdrahšie metro na svete.

V každom prípade toto mesto potrebuje dopravný systém v inej úrovni ako je osobná automobilová doprava. Súrne.
 

"nejde o hustotu obyvateľstva" ???

prave ze ide ... lebo financne si mozes dovolit stavat "podzemne" metro drahy (ktore su 10-krat drahsie) len ked mas hustotu obyvatelstva - cize 24 hod. pouzivatelnost velkym poctom jazdiacich - ako je to v Manhattan N.Y., Tokyo, atd.

(to ze metro bolo postavene v Prahe - to bolo len preto ze "Praha je zlata" a pepikovia si to postavili na ukor obyvatelov Bratislavy, Brna, atd. - dnes pochybujem ze by si financne mohla ani Praha stavat "podzemne" metro drahy ....aj ked Praha ma aspon 3-krat viac obyvatelov)
 

Chlapče zUSA

Nevíš o čem mluvíš,letos byl otevřen další úsek IV.C do Ládví,staví se IV.C2 do Letňan a připravuje trasa D.Od rozdělení Československa se postavilo už hodně kilometrů metra,kromě trasy C namátkou prodloužení trasy B ze Smíchova do Butovic,na druhé straně z Českomoravské na Černý most,prodloužení trasy A na Skalku atd.Jak jistě uznáš,těžko jste to platili ze Slovenska.A teď čti pozorně:Stát přispívá na výstavbu metra 30%,zbytek hradí město Praha ze svých zdrojů!Je to proto,že Praha je a vždy byla o hodně bohatší město než Bratislava.V Praze se vytváří čtvrtina HDP ČR i když má desetinu obyvatel ČR,mnoho peněz přináší masivní turistický ruch (až přijedeš někdy do Prahy zUSA,v centru se kvůli množství turistů domluvíš spíše anglicky).
Takže než se příště začneš bez znalosti věci primitivně otírat o "Pepíky" trochu studuj chlapče zUSA.....
 

sorry... pepiku

v 'zlate Praze' som nebol od 1995 ....
 

 

Len male info, Bratislava tvori takmer 50% HDP Slovenska a tiez ma desatinu obyvatelstva SR.
 

 

hustota obyvateľstva nie je ani hlavným, ani najdôležitejším argumentom pri rozhodovaní o potrebe zmeny nosného dopravného systému. a basta!
 
Hodnoť

Metro ÁNO

Metro v Bratislave je jedine rozumne riesenie. Inak budeme stale hladat docasne riesenia, akym je aj ta elektricka do Petrzalky. Peniaze sa na to v meste, ktore ma vraj zivotnu uroven ako v EU daju najst.

Metro nielen vyriesi ranne zacpy v meste, ale aj zmeni zivot Bratislavcanov. Zajst do centra alebo do novych centier, ktore vzniknu okolo stanic bude otazka desiatich minut. Ludia uz nebudu musiet svoju cestu planovat ako let na Mesiac. Metro dava mestu novy rozmer, uvedomil som si to toto leto v Prahe.
 

 

neda sa nic ine iba suhlasit...

byvam na konci petrzalky a cesta do mesta 20 min je smrtiaca...
 
Hodnoť

Su aj dolezitejsie veci na Slovensku NIE

No neviem, ale viac by som preferoval dostavat konecne dialnice a potom nech si robia v BA trebars aj teleportne stanice.
Neviem co je zle na rychlonadzemke, na 100% by to bolo lacnejsie ako vrtat dieru v zemy.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava