SME
Pondelok, 19. august, 2019 | Meniny má Lýdia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Proces kolaudácie Starého mosta sa musí podľa primátora urýchliť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Ivo chce týmto žvástom

prekryť iný nesplnený žvást, že začiatkom roka sa most sprístupní aspoň pre peších? Ešte by mohol povedať, koľko zo 150 SO sa dokončovalo po 31.12.?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a kolko z nich este nie je dokoncenych
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Počulo vedenie mesta

niečo o inštitúte predčasného užívania stavby? Ak budú čakať na kolaudáciu, tak možno trať do Petržalky nebude v prevádzke ani na Vianoce. Pozri trať na hlavnú stanicu - stále ešte nebola skolaudovaná, hoci sa už 7 mesiacov na nej jazdí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Martin Fundárek

inštitút predčasného užívania (neúplnej) stavby v zmysle § 83 SZ možno využiť, aj pri ňom sa má skúmať užívateľnosť = vyjadrenia orgánov pre každý stavebný objekt + skúšobné jazdy

osobne by som dal prednosť inštitútu skúšobnej prevádzky v zmysle § 84 SZ, aj keď tento inštitút je predurčený pre stavby s výrobnou či inou technológiou
najprv v zmysle odseku 1 komplexné vyskúšanie a následne plynulý prechod do skúšobnej prevádzky povedzme na 12 mesiacov, vyhodnotenie a postupné (plynulé) kolaudovanie od "jednoduchých" SO až po dráhu

ak mohla / môže byť diaľnica v skúšobnej prevádzke, určite môže byť aj koľajová dráha
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Máte určite pravdu,

pre trať by bola vhodná skúšobná prevádzka. Ale dá sa použiť aj na lávky pre peších a cyklistov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Martin Fundárek

som presvedčený, že áno
pojem / slovo stavba je dosť zvláštne, lebo podľa § 139 ods. 2 písm. a) SZ ak sa v tomto zákone používa pojem „stavba“, rozumie sa tým aj jej časť,
preto máme to, čo ľudia prirodzene vnímajú ako jednu stavbu, administratívne (povolenie, kolaudácia) rozdelené na veľa stavieb
keď sa to preženie, tak v prizme § 43 SZ stavbou môžeme byť každý úsek cesty, opačná strana vozovky, je samostatne užívateľná,
pri takej filozofii náprotivné konzoly (lávky) mosta určené pre cyklistov a chodcov sa môžu kolaudovať samostatne, s ohľadom na zjavný stav by nemuseli mať predčasné užívanie, ani skúšobnú prevádzku, ale mohli dostať kolaudačné rozhodnutie

SZ nie je bez chýb, ale nie je taký zlý, ako o ňom radi mnohí tvrdia,
máme smolu, že je koncipovaný pre čestných a zodpovedných úradníkov, nepočíta s tým, že právo (spolu)rozhodovať získajú bezcharakterní ľudia, ktorí zneužívajú svoje pracovné pozície,

zverenie pôsobnosti stavebných úradov územným samosprávam bolo najväčšou chybou, ak nie priamo pomstou, neexistuje jediný objektívny dôvod, aby o mestskej (koľajovej) dráhe rozhodoval VÚC
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keďže tam je 150 stavieb, tak podľa nich ich dokončili všetky 15.decembra ? Prečo nekolaudovali, to čo už bolo hotové. Bývam tu, denne chodím okolo a stále nič. Podľa mňa by sa stavba odovzdať až po skolaudovaní a nerobiť si z toho PR.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava