SME
Sobota, 14. december, 2019 | Meniny má Branislava, Bronislava

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V bratislavskej MHD sa bude dať cez SMS kúpiť aj 40-minútový lístok (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Zasa len sprosté zdieranie

Ako tak akceptovateľným dôvodom ma zvýšenie ceny by bolo ak by SMS lístok platil aj na ostatné druhy prepravy v rámci integrovaného systému dopravy. Takto je to len zlodejina.
 
Hodnoť

1. april

ci to myslia vazne?
 

 

...urcite je to 1. april...to nemozu mysliet vazne :-)
 

To nevymyslis, to je stat

Skvely posob, ako nahnat ludi do MHD okrem represiam (znizenie pruhov, zhorsenie ciest, nedostupnost parkovania), je tzv. represivny antimarketing statu:
Prekaza vam, ze najkratsi SMS listok trva az 1 hodinu? Robite vacsinu presunov medzi 2-3 zastavkami? Nezufajte! Od dnes 40 minutovy listok za cenu 60 minutoveho!
 
Hodnoť

nulová inflácia=v BA nárast cien

Posledné roky je takmer 0-ová inflácia, ceny pohonných látok dokonca klesajú na historické dno. Zato ceny cestovného v MHD pravidelne a radikálne stúpajú.

Nesľuboval Nesrovnal efektivitu v mestských podnikoch? Dosadil si svojim ľudí do vedení mestských podnikov, tak za nich preberá priamu zodpovednosť (tým "transparetným konkurzom" neverí ani dement), tak nech zdôvodní zvyšovanie cien cestovného v DPB, ja dôvody na zvyšovanie nevidím.
https://imhd.sk/ba/doc/sk/1182...

Ivo Nesrovnal, tváriš ako ako supermenežér, div nie pupok sveta, ale tvoje denné kroky a šlapanie si po vlastných vetách z teba robí úpneho neschopáka. Za chvíľu dobehneš svojim výkonom aj Andreja Ďurkovského a to bol iný ***** na ktorého Bratislavčania "s láskou" spomínajú. Ftáčnik mal svoje chyby, ale výrazne znížil zadĺženie mesta a chod mestských podnikov. Čo povedal, dodržal, ty predvázaš pravý opak. Proti svojim predvolebným sľubom si otočil o 180 stupňov. Neviem, si tak neschopný, alebo proste klamár?

PS: Pod zražovaním MHD máme chápať toľko deklarovanú podporu MHD? Čo si za ten rok urobil v prospech MHD okrem dotiahnutia rozostavaného projektu Starého mosta s elinou? A kedy budú tie eliny tade jazdiť? Keď spráchnivejú?
 

 

Načo efektívne riadiť firmu, ak sa dá zdražovať?

Z článku: Bratislava posiela staré trolejbusy do šrotu, Brno ich dokáže predať za tisíce eur. Bratislavský dopravný podnik zaplatil za to, že dal zlikvidovať 107 autobusov, trolejbusov a električiek. Brno predalo časť svojich vozidiel za 300-tisíc eur.

https://dennikn.sk/421909/brno...

Zdražovať, to vie aj vrece zemiakov. To sú tí supermenežéri čo si Ivo nominoval?
 

sme12345,

dodávka sólo trolejbusov typu 14 Tr rovno od výrobcu do Bratislavy skončila v roku 1991, teda posledný sólo trolejbus s evidenčným číslom 6315 tento rok má 25 rokov! Ešte nie je vyradený, patrí do vozovne Hroboňová, v poslednej dobe jazdieval na linke 203 a na nočnej linke na Kolibu. 25 ročný trolejbus už nekúpi nikto, možno tak na súčiastky.
Je síce pravdou to, že v rokoch 2002 až 2012 prebiehala masívna akcia generálnych opráv trolejbusov spojená aj s modernizáciou, v roku 2012 napr. ešte 5x14 Tr, ale vek je vek, skelety karosérií už neboli zdravé.
V Bratislave jazdilo aj 12 kusov novostavieb trolejbusov s karosériou 14 TrM. Tieto karosérie (skelety) vyrobila ŠKODA, potom v DPB a dva kusy v SAD BBDS vybavili z časti novými dielcami, z časti dielcami z pôvodných vozidiel, na doklady ktorých sa tieto modernizácie realizovali. Modernizácie prebiehali v rokoch 2004-2009, teoreticky z týchto by sa dalo predať pár kusov.
Kĺbové mali rok výroby 1989-2002, plus sme kúpili dva kusy z ČR s rokom výroby 1995. Po kvalitnej GO u nás jazdili v rokoch 2010-2015.


Úspech českých predajov je v tom, že tam sa priebežne obnovoval trolejbusový park, oni neraz predávajú aj 8 ročné vozidlá, ktoré jazdili v lepších podmienkach a s lepšou údržbou. Bratislava má náročné prevádzkové podmienky, intenzívne solené cesty v kopcoch, časté preťažovanie vozidiel, a výtlky. Ani ja by som nikomu neodporúčal nákup týchto DPB vozidiel, možno tak do múzea, či na dielce.

Ukrajina v ČR dokáže kupovať ojazdené generačne mladšie nizkopodlažné vozidlá typu 21 Tr, tak načo by kupovala naše zodraté, hrdzou zoslabené 25 ročné vozidlá?

Dnes ak likviduješ auto a odhlasuješ ho, tak musíš doniesť na políciu potvrdenie, že kam si auto dala, aby neskončilo na dne nejakého jazera. Teda auto likviduje certifikovaná firma a Ty jej platíš za odvoz a likvidáciu a za dokument. To isté asi robí aj DPB.

Jedna vec je, že v čele DPB stáli stranícki nominanti a manipulovali tendre v prospech Goríl. Ale v DPB sú aj poctiví manažéri, ktorí tam pracujú desiatky rokov a držia to tam v chode. Oni iste nekradnú, ale tie naše vozidlá ozaj sú zničené a ťažko ich predať. A likvidáciu vrakov vyradených vozidiel reguluje zákon, ten sa nedá obísť.

BID a jeho tarifa sklamala aj mňa a považujem ju za demotivačnú. Poznám osoby z Malaciek, majú štandardný robotnícky lístok na štátne vlaky a k tomu električenku DPB. Je to lacnejšie, ako cesty so zónovým lístkom, či električenkou BID, aspoň tak tvrdia.

Magistrát sa opäť realizoval a pomohol IAD aj na Rožňavskej. Z bývalej budovy IKEA po novom je pracovisko polície a okresného úradu. Medzi týmto objektom a železničným násypom na Rožňavskej dokončujú nový objekt Fresch-Marketu. Človek predpokladal k nej logický prístup z Tomašíkovej, ako do IKEA v minulosti. Figu borovú. Na Rožňavskej likvidujú zelený deliaci pás, tam bude odbočka do Marketu pri jazde od mesta. Iste tam budú aj nové semafory, ktoré budú brzdiť, blokovať Rožňavskú smerom do mesta a tak aj MHD. Ľavé odbočky vždy robia problémy, teda bude aj jedna nová.....
 

 

Ja MHD aktívne využívam. viem že ide o staré vozidlá, práve preto sa mohli predať ako náhradné diely niekam na východ, min. na Ukrajine by šli ako teplé párky, stačí si vygugliť na čom tam jazdia.
 

 

Bratislava nikdy nemala výrazné a už vôbec nie hromadné predaje ojazdenej techniky, lebo tá technika vždy bola tak opotrebovaná, že okrem múzeí, či zberateľov veteránov už ju nikto nechcel. Občas, skôr výnimočne sa stalo to, že sme náhodou niečo vyradili práve vtedy, keď sa inde v Československu niečo vážne poškodilo pri havárii. Tak teda kúpili od nás to vyradené vozidlo a karosárske, či iné dielce využil na opravu svojho vozidla, či naše vozidlo u nich jednoducho dojazdilo na doklady haváriou vážne poškodeného vozidla. Medzi československými DP sa občas tak opravovali poškodené kĺbové električky, že niekde nejaká hnila v burine, lebo mala vážne poškodený zadný diel, ale predok bol dobrý, teda sa to predalo tomu, kto pre zmenu mal rozmlátený predný diel. Najčastejšie predaje jednoznačne smerovali k záhradkárom, ktorí z karosérií vytvárali chatky, a občas tieto karosérie využívali včelári, aby nimi chránili úle. Dnes by ti asi nikto nedovolil na pozemok postaviť vyradenú karosériu a označiť ju za chatku, musela by si to celé obmurovať, potom ale zas načo karosériu?

Taký český Zlín má snahu predávať vozidlá v čase, keď ich vek prekročí 8 rokov, a vôbec české DP už vo veľkom predávajú nízkopodlažné vozidlá prvej generácie, typ ŠKODA 21 Tr. Skončili v MR v Segedíne, ale najmä na Ukrajine.

Bratislava?
Naše sólo vozidlo s e.č. 6267 bolo vyrobené koncom roka 1990, jazdiť začalo v roku 1991. V roku 2009 malo vo spoločnosti Zlíner v Zlíne absolvovať GO spojenú s modernizáciou. Rám vozidla ale bol tak zničený koróziou a mechanickým namáhaním, že už ani tá GO nebola možná. Vtedy ale Jihlava menila svoj vozidlový park na nízkopodlažný, teda tam sme kúpili vyradené vozidlo s rokom výroby 1996, v Zlíne dostal GO a u nás jazdilo v rokoch 2010-2015 na doklady toho pôvodného.
Z rovnakej série bolo aj vozidlo 6261, to dokonca v roku 2002 medzi prvými absolvovalo v Zlíne aj GO, v roku 2008 ale sa už rozpadávalo, tak bolo vyradené, a opäť nahradené vozidlom s Jihlavy, ktoré bolo vyrobené v roku 1997 a pôvodne z výroby bolo určené pre mesto Baku, ale export sa nerealizoval.

V uliciach mesta v rokoch 2010-2015 jazdili aj kĺbové vozidlá 6639 a 6640. Rok výroby 1995. Prvý 14 rokov jazdil v Zlíne, druhý v Chomutove, potom ich tam nahradili nízkopodlažné a my sme ich kúpili od Zlíneru po kvalitnej GO, lebo bolo málo "kĺbákov".

Teda od nás ťažko niečo predať inde, hoc aj na súčiastky.

Po začatí dodávky nových trolejbusov úplne prestala údržba starých, staré kĺbové jazdili okolo môjho bydliska na linke 204. Rozpadávali sa za jazdy, kto si do nich raz sadol, okamžite prestal používať MHD a presadol do IAD. Tie vozidlá, často aj po pomerne čerstvej GO boli totálne zničené, tam niet čo uvažovať o predaji, aj vojnou sužovaná Ukrajina má svoje nároky. Ale Belfi vykázal samozrejme zisky, lebo vozidlá sa neudržovali tak, aby boli predajné.

Aktuálne sa rozpadávajú priam na cestách autobusy TEDOM. Nájom už padol, sú už naše, a tak bez údržby. Denne niečo skape na linke 65, ktorá je ich doménou. Keby iba jedno vozidlo! Denne je ich viac skapatých. Všetky záložáky sú na linke 65,

Dokonca som počul o tom, že jedna nová električka sa už rabuje na náhradné dielce! Odkedy jazdia? Rok! Rabuje sa vozidlo 7411, ale ešte dva sú odstavené dlhodobo!

To je realita v DPB. Poctivý kmeňový manažment pracuje v infarktovej situácii, žijú iba z toho, že nové vozidlá sa predsa len menej kazia, a z časti sú ešte v zárukách. Ale Urban (Nesrovnalov nominant) šetrí rovnako idiotsky, ako jeho predchodca a DPB padá pozvoľna na kolená.

Čo teda predávať a aký blázon to kúpi?
 

 

Na obranu poctivých manažérov:

Aj keby ten stranícky nominant bol normálny, tak je tam problém v zákonoch. Skladové zásoby nemôžeš mať, lebo to kazí ekonomické ukazovatele. Teda ak električka buchne do osobného auta, a rozmláti si nárazník, tak ten zaručene nebude na sklade.

Kúpiť ho okamžite od jediného výrobcu? Nedá sa, treba poctivý tender! Potom budú ešte námietky tých porazených, ktorí tendrovali, hoc taký nárazník nevyrábajú, teda električka potom stojí mesiace vo vozovni a rabujú sa z nej dielce na ostatné.
Toto je nevýhoda firiem fungujúcich z verejných rozpočtov. Všetko sa nezmyselne reguluje, kontroluje, "poctivo" tendruje.
Súkromník nemá takto zviazané ruky, ak sa mu na vozidle rozmláti nárazník, do dňa má nový dodaný.
 

skladové zásoby ND

Fakty, ktoré spomínaš (rabovanie novej električky na ND), je šokujúce. DPB by predsa mať aspoň minimálne zásoby ND na jednotlivé vozidlá. Ak si ale spomínam, rozpočet DPB oklieštil náš menežérko Ivo.

PS: Neviem či sa to dá uplatiť aj v MHD, ale poisťovne (min. jedna to robí) vedia speňažiť aj doslova vraky verejnou licitáciou. Aj na Slovensku je viacero mestských a prímeských dopravcov, ktorí by možno tie šroty ako ND pre seba zakúpili. Ale kto to nevyskúša, nevie či by to reálne vyšlo. určite by tomu ale musela predchádzať príprava, osloviť ich a uvidí sa či by bol záujem.
 

 

Bratislava momentálne má 30 kusov nových jednosmerných električiek. Posledné štyri ešte nejazdili, nedávno ich doviezli od výrobcu, teraz sa oživujú, chystajú na TBS.

Ale prvé dodané vozidlo, vozidlo s e.č. 7401, ktoré bolo sprevádzkované 28.4.2015 naposledy jazdilo 15.1.2016, dôvod odstavenia neznámy.
Vozidlo 7405 malo nehodu s osobným autom niekedy 11.12.2015, odvtedy stojí. Je to násilné poškodenie, teda to asi Škoda v záruke neopraví, predpokladám tendrovanie potrebných dielcov, či dodávateľa opravy, hoc dielce dodáva výrobca vozidla a iba tento výrobca to dokáže opraviť, veď je to jeho produkt. Iný by to opraviť ani nemohol, náhodou by siahol na nepoškodenú časť a padla by záruka na celé vozidlo.

A teraz pozor!
Vozidlo 7411 bolo sprevádzkované dňa 2.10.2015. Jazdilo 2.-4., potom 6.-7., napokon od 10.10 do 16.10.2015. Odvtedy stojí pre poruchu na brzde. A rabuje sa na náhradné dielce! Je to vozidlo v záruke, to ho hádam rabuje priamo výrobca, aby ostatné udržal v chode? Čo to je za firmu tá Škoda, ak od októbra neopravila brzdy, a ešte to rabuje, či dovolí rabovať DPB? Aj opýtať sa to bojím, ČD si od nich kúpili lokomotívy, bol tam nejaký spor ohľadom odškodného za meškajúce dodávky, Škoda sa urazila a za túto urážku zažalovala svojho zákazníka ČD a vysúdila od neho nejakú miliardu v Kč!
Teraz po tejto mojej kritike Škody aby som nespal kľudne, čo ak som ich urazil a vysúdia si aj odo mňa nejakú miliardu?

Teda vozidlo 7411 kúpené za 2 450 000,-€ v októbri 2015 rovných trinásť dní prevážalo cestujúcich a odvtedy stojí!

U obojsmerných vozidiel jedno stojí dlhodobo, už jeden mesiac.

U sólo trolejbusoch sú odstavené dve z novších, jeden od januára, druhý cca 2 týždne.

Zo 70 kusov kĺbových 7 kusov nejazdilo za posledné dva týždne ani raz. Teda na každých desať vozidiel pripadá jedno dlhodobo odstavené. Toto všetko sú záručné vozidlá, príčiny odstavenia niekedy je možné nájsť na imhd.sk, Tak, či tak, ale okrem násilných poškodení ťažko akceptovať takéto dlhodobé odstávky, tie sú akceptovateľné pri GO, ale toto sú nové vozidlá, na GO ešte nedozreli.
Z časti je to o nekorektných väzieb dodávateľ-zákazník, ak niečo nečestne kupujem cez manipulovaný tender, tak potom ťažko niečo neskôr vymáhať, keď som tender úmyselne manipuloval v prospech nekvalitný produkt.
Ak si napr. baba, a preukázateľne budeš loziť s chlapmi do postele za prachy, tak asi ťažko od chlapa vysúdiš čokoľvek, ak po akte bude o tebe šíriť, že si kurtizánka.
Teda asi tam tie vzťahy DPB-dodávateľ nebudú moc zdravé, doplácame na ne my občania.

Druhá vec je tá ekonomika, plus k tomu byrokratické prekážky, ktoré bránia operatívnemu riešeniu problémov, a mať na sklade zásoby.

Na dokumentárnych kanáloch pravidelne vídame filmy na tému, ako zanikne život na zemi následkom rôznych katastrof, napr. stret s asteroidom, či výbuch supersopky. Nás ale už pred výbuchom nejakej sopky zničia ekonómovia. Čo sú to za ukazovatele, ktoré bránia mať na sklade nárazník, čelné sklo, dokonca brzdové obloženia? Ak máme na sklade zásoby, tak máme zlé ekonomické ukazovatele, nie sú prémie. Ak máme na dvore vozovní odstavené desiatky vozidiel, ktoré mesiace nečinne čakajú na súčiastky nakúpené v "poctivých" tendroch, to nikoho netrápi, ukazovatele sú výborné, sú aj prémie. Je to zvrátené....
 

len 3 otázky k DPB a končím

Ako predstavenstvo a dozorná rada DPB kontroluje dodržiavanie záručných a zmluvných dohôd s dodávateľom električiek Škoda?

Načo do r*** máme dozornú radu v DPB?

Ako mesto uplatňuje svoje majetkové práva v DPB?
 

 

Predstavensvo DPB

Ing. Milan Urban - predseda predstavenstva
Nová 18
Ivanka pri Dunaji 900 28
Vznik funkcie: 16.10.2015

Mgr. Martin Erdössy - člen predstavenstva
Belopotockého 1
Bratislava 811 05
Vznik funkcie: 16.10.2015

Mgr. Alexander Sako - člen predstavenstva
Hanulova 11
Bratislava 841 01
Vznik funkcie: 16.10.2015

Ing. Jaroslav Štrba - podpredseda predstavenstva
Slavomírova 8734/3
Žilina 010 01
Vznik funkcie: 16.10.2015

Ing. Pavol Kubala , PhD. - člen predstavenstva
SNP 351/49
Turčianska Štiavnička 038 51
Vznik funkcie: 16.10.2015

Je to výpis z Obchodného registra SR. Urban býva cca 5 km od Bratislavy. Ale tí posledný dvaja vedia trebárs to, že kde sa nachádza Rádiová ulica?

Dozorná rada DPB:

Ing. Vladimír Rafaj
Odborárske nám. 6
Bratislava 811 07
Vznik funkcie: 31.03.2015

Štefan Linner
Komárnická 40
Bratislava 821 02
Vznik funkcie: 31.03.2015

Ing. Karol Kállay
Škôlská 476/34
Štvrtok na Ostrove 930 40
Vznik funkcie: 31.03.2015

Mgr. Jozef Uhler - člen
Zeleninová 25
Bratislava 851 01
Vznik funkcie: 16.10.2015

Mgr. Rastislav Žitný - predseda
Pri Vinohradoch 4
Bratislava 831 06
Vznik funkcie: 16.10.2015

Ján Budaj - člen
Hybešova 41
Bratislava 831 06
Vznik funkcie: 16.10.2015

Ing. Katarína Augustinič - člen
Smrečianska 6
Bratislava 831 03
Vznik funkcie: 16.10.2015

Mgr. Peter Cabrnoch - člen
Lachova 1607/20
Bratislava 851 03
Vznik funkcie: 16.10.2015

Gabriela Ferenčáková - člen
Na hrádzi 185/53
Bratislava 851 10
Vznik funkcie: 16.10.2015

Mgr. Ing. Radoslav Olekšák
Studenohorská 7
Bratislava 841 03
Vznik funkcie: 16.10.2015

Ja z nich poznám pána Rafaja. Ten má v podniku dobré meno, zamestnanci, aj aktivisti jeho chceli do čela DPB.

Poslanec Uhler tam bol aj v minulom období, vtedy on bol predsedom DR. Pani Augustinič tam taktiež bola aj v minulom období.
Táto dvojica poslancov nečinne hľadela na tendrové manipulácie. Keď sa ich médiá opýtali, že prečo, tak svorne a alibisticky odpovedali tak, že im sa tender nezdal, ale boli ticho, lebo im Belfi tvrdil to, že je neskoro, tender sa nedá prerobiť a že ak sa budú hrabať v tom, a vynútia si nový tender, tak nebude čas ho dokončiť a tak EU financie stopne. A oni dvaja "naivne" uverili Belfimu, čušali a svojim čušaním volili akože menšie zlo, teda nákupy cez manipulovaný tender. Keby chudáci vedeli, že dá sa to ešte zmeniť, tak by samozrejme zakročili. Toto je voľný citát z médií. Takto hovoria poslanci s titulom Ing. To tam potom môžeme mať opice zo ZOO, netreba ani tú cvičenú z cirkusu.
Inak Uhlera považujem za slušného, tu ale nie sme na jednej vlnovej dĺžke. Žiaľ je málo akčný, aspoň ja som od neho čakal podstatne viac.
V Augustinič vidím mazanú líšku, človeka, trójskeho koňa JaT, mestu nepomôže ani náhodou. Keď som ju videl na kandidátke SKOKu, vedel som, že takou osobou sa do parlamentu nedostanú, to sa aj stalo, vo voľbách pohoreli.
Budaj je prípadom sám od seba. Rozdáva verejné statky sebe a kamošom, viď bezplatnú MHD svojej skupine, teraz ani neviem, či odbojárom, či členom Štb. Táto trojica za mesto DPB iste zachráni.

Do DR DPB cez odbory nominujú a volia členov aj zamestnanci. Aká je ich hodnota? Neviem. Viem iba to, že manipulácie im tiež nevadili, vzorne čušali, asi podľa zásady, že s cudzieho krv netečie. Ale keď Nesrovnal znížil rozpočet na zok 2015, čo bolo oprávnené, veď za rok 2014 DP vykázal zisky tak okamžite zagágali ako trafené husi, Asi sa báli o svoje platy, prémie.
Teda uvidíme, ako to budú kontrolovať, ostatných nepoznám, len aby Rafaj nebol na to sám, ktorého umlčia.
 

 

Väčšine vznikla funkcia 16.10.2015, teda ich nejakým spôsobom nominovalo mesto, ako jediný akcionár DPB. V akej miere je to práca jediného človeka, teda primátora Nesrovnala a v akej miere poslancov ako kolektívu, to neviem.

Tri osoby získali funkciu v DR DPB od 31.3.2015. U nich predpokladám to, že do funkcie sa dostali cez voľby, a zamestnanci podniku zo širšieho výberu práve im dali dôveru. Teda táto trojica by mala vedieť najlepšie kontrolovať chod podniku.

Inak obchodný register zobrazuje celú históriu DPB, je v ňom celý menný zoznam osôb, vrátane dátumov pôsobenia od-do, ktoré chod podniku riadili, či cez DR kontrolovali.

Teda zodpovednosť za isté veci sa dá aj spätne vyhľadať, aj roky dozadu.
Ja som ofrflal tri osoby, ale hádam ako celok to bude fungovať. Ja to ale na nás občanoch, aby sme ich kontrolovali, dávali im úlohy a brali na zodpovednosť.

Zabudol som vymazať ich bydliská, ale ORSR ich zverejňuje, tak nie sú utajené, stačí kliknúť na www.orsr.sk, je tam celá personálna a iná história DPB. Samozrejme na stránke DPB, či mesta sú zverejnené ich úradné kontakty, tam treba dávať podnety, dotazy a pod. Čiže treba s nimi komunikovať cez úradné adresy, tak je zaručené to, že podnet sa zaeviduje a bude riešiť.
 
Hodnoť

Ocakavam rozhodnu Ficovu reakciu

Ocakavam rozhodnu Ficovu reakciu proti tomuto monopolu. Nepripusti predsa, aby nejaky monopol len tak zdvihol ceny o 30%.
 
Hodnoť

 

Menedzer Ivo to zase nesrovnal... takto tu Kodan s Hamburgom a Viednou dokopy nevybudujes, pritom by stacilo aspon Brno...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava