SME
Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Predstavia predĺženie električkovej trate v Petržalke (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a prvu cast kedy otvoria?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Málo času

Mesto malo rátať s dlhším časom na diskusiu, ktorú blokovali niektoré vážne hlúpe názory a otázky a tí čo by možno mali normálnu pripomienku a otázku sa nedostali k slovu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Erik Z.

možno to bolo aj zámerom
pre mňa bol varovný odkaz
buďte radi, že sa môžete vyjadriť, robíme verejnosti láskavosť, nemáme takú povinnosť
projektant / spracovateľ EIA to zabil svojim vyjadrením, že on dokáže obhájiť všetko, čo navrhol a dokázať nezmyselnosť pripomienok z radov verejnosti
chcel by som vidieť ten odborný výkon napr. pri polohách zastávok, ako ich úpravu navrhol Martin Fundárek, nahradení točitých rámp pre chodcov,
očakávať niečo také ako "chápem, že som platený z verejných financií, tak uznávam, že nesmiem vnucovať svoj súkromný názor", by bolo ako z ríše rozprávok
ukážkou bolo, že sa odvolal na územný generel dopravy, jeho cieľ v zásadnej zmene podielu dopravnej práce v prospech MHD, ale "taktne" pomlčal (ne)rešpektovanie v prezentovanom návrhu

z pozície "spoluvlastníka" mesta Ba ma mimoriadne zaujímalo, kto bude osobne zodpovedný za odborný manažment projektu, ktorý sa označuje za najvážnejší dopravný projekt v réžii mesta v najbližších 4 rokoch,
nedozvedel som sa ani to, či počítajú s reálnym výkonom funkcie HDI, alebo funkciu zrušia ako nepotrebnú,
nedozvedel som sa ani to, či počítajú s ďalšou prezentáciou po zapracovaní výsledkov zisťovacieho konania do návrhu DÚR
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Veru tak. Pre mňa bolo obrovským prekvapením že Ivo otvorene a bez servíty priznal, že manipuluje dopravný generel resp. štúdiu železničného uzla. Doslova povedal že sa mu podarilo prepašovať Filiálku, aby nevypadla z hry. Že si dovolí vôbec niečo také povedať nahlas svedčí o jeho absolútnom amaterizme ako politika. Možno je aj dobré že som slovo nedostal, lebo chcel som povedať iba toľko, že to čo bolo prezentované je oveľa lepšie ako to čo prezentovalo bývalé vedenie mesta (ale najmä v prípade Dúbravky aj predviedlo), ale pán primátor celý môj dobrý dojem pokazil vyjadreniami, ktorými sa priznáva k manipulovaniu odborných materiálov. To že jeho predchodca a/alebo jeho ľudia to robil(i) vidí každý kto si kukne výsledky dopraveného generelu aj bez toho aby sa Ftáčnik či Schlosser priznali. Ivo sa však sám teraz priznal. Vysvetlenie bude asi také, že je naozaj naivný a hlúpy človek. Všetky ostatné sú zbytočne komplikované, riadme sa occamovou britvou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Erik Z.,

chyba bola tá, že moderátor vopred nestanovil nejaký orientačný časový limit na jedného diskutujúceho. Za Ftáčnika orientačne to vždy bolo stanovené na tri minúty a kto hovoril rozumne, mohol hovoriť aj viac. A je na nás voličoch, aby sme nedovolili to, že politik si stanoví, ako dlho chce s nami hovoriť. Má tam byť s nami tak dlho, pokiaľ my ho nepustíme domov!
Zatiaľ je to skôr o chybe, neskúsenosti moderátora, limit nestanovil, potom ten najznámejší domovník kecal o ničom okolo 12 minút, potom to moderátor zúfalo doháňal tak, že ostatných obmedzoval a Kuglu vôbec nepustil k slovu, hoc ho "vyvolal" a Teba ani "nevyvolal". Pritom u Ftáčnika bolo štandardom to, čo teraz Kuglovi zakázali, teda aby niekto cez erárny počítač niečo premietol na plátno, Ftáčnik to umožňoval aj svojim kritikom.
Je to hrubá chyba, aby politik počas diskusii nepustil občana k slovu, ale ja som sedel tesne pred Nesrovnalom, teda som počul jeho šepot s moderátorom, nebolo to osobne namierené proti Kuglovi, mne sa zdalo, že ho dokonca nepoznajú, skôr neskúsenosť a pre nich prekvapivá požiadavka Kuglu na premietanie.

Nesrovnal ma nepríjemne prekvapil:
-Zbytočne kydal na Ftáčnika, ja som totiž nikdy nemal taký dojem, že Ftáčnik nekorektne presadzuje iba štvorprúdovku, v talóne bolo viac projektov, teda Nesrovnal nemusel nič zlé sanovať po Ftáčnikovi, len s konečnou platnosťou vybrať ten správny projekt.

-Povedal, že túto električku nikdy nebude považovať za NS MHD, ten iba príde v podobe jeho chystaného vlakového projektu a potom opäť nespravodlivo kopol do Ftáčnika, keď prečítal jeho nejakú dávnejšiu písomnú odpoveď nejakému voličovi, že električka v Bratislave sa bude rozvíjať iba na rozchode 1000 mm a laikom takto naznačil, že Ftáčnik týmto rozchodom spustil pre mesto katastrofu. Ja pre tendrové podvody Ftáčnika nemusím, ale zas takto neobjektívne kydať na neho?
Ako dopadne tento projekt, ak sa s ním Nesrovnal nevie stotožniť? Kydal na celú prácu Ftáčnika, a ním riadeného kolektívu.
Ftáčnik pritom z môjho pohľadu urobil iba dve chyby. Stavba prvej etapy meškala a ja by som radšej videl tú Ďurkovského rýchloelektričku.
Ale inak zo zdedeného projektu vyškrtol to, aby vlaky premávali na sídlisku a pohotovo zareagoval, a začal budovať novostavbu mosta, keď to EU nečakane dovolila.

Po diskusii som sa motal okolo Iva, točil sa okolo neho nejaký pán, a navrhoval mu najrôznejšie existujúce, či možné nové koľajové trasy, kade by mohli premávať po meste vlaky. Tykali si a okrem iného mu radil, zavolaj tomu a tomu, odvolaj sa na mňa a ti v tom okamžite pomôže. Teda HDI v meste nemáme, ale máme takýchto zákulisných radcov, ktorí bohvie za aké a koho záujmy bojujú, lobujú.
Potom som oslovil Iva, že prečo chce vlak na Filiálku, povedal, že preto, aby dochádzajúci to mali blížšie do Ružinova, potom mi povedal, že viac nepovie, lebo je v tejto veci laik, a poslal ma za jeho radcom, ale ten hovoril s iným a potom náhle odišiel preč.

Ale od iného dozvedel som sa to, že v Bratislave nejakým miestnym výnosom sprísnili zákon, teda električka miesto 60 km/h môže jazdiť iba 50 km/h. Nakoľko ale trasa vedie v bývalom koridore metra, tak polomer plánovaných oblúkov je taký, že električka po zrušení toho výnosu môže po celej trati jazdiť šesťdesiatkou. Viac sa neoplatí pre hustotu zastávok. Je na to nejaký vzorec, momentálne to vychádza v tom najdlhšom úseku na 64 km/h, na viac sa to neoplatí nikde síliť, bolo by to energeticky náročné a zbytočné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

60 vs 50

50 km/h je limit v prevádzkových predpisoch DPB. Ak sa predpis v tomto bode zmení, žiadny iný predpis už nebude brániť tomu, aby na samostatnom telese jazdila električka rýchlosťou 60 km/h.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Chýb tam bolo viacej.

Súhlasím s tým že niekto tam nemá čo prezentovať na plátno zo svojho USBčka. Také veci sa musia dohodnúť vopred.

To že Nesrovnal kopal do Ftáčnika nie je nič nové, robil to už dávno a vôbec ma to neprekvapuje. Aspoň ukazuje tým svoju kultúru. Ja síce tiež kopem do Ftáčnika, ale jedina za veci, za ktoré podľa mňa objektívne nesie minimálne politickú zodpovednosť. Určite by som mu nevyčítal viaceré veci ktoré z úst vypustil Nesrovanal a už vôbec nie takými pseudoargumentami.

To že Nesrovnal tú električku nepovažuje za nosný systém je jeho osobný názor. Môže ju kľudne považovať aj za ušný či krčný systém. Ja kľunde môžem Nesrovnala považvať a idiota, čo Ftáčnik nebol (ale sklamal tiež). Nebudem reagovať na všetky nezmysly ktoré Nesrovnal vypustil z svojho otvoru na kŕmenie, lebo by som prekročil limit príspevku.

Kto sa po diskusii točil okolo nášho klamára primáta som nesledoval. To čo si napísal ma vôbec neprekvapuje, silný modrogumný lobing v pozadí tých hlúpostí čo Nesrovnal všade rozširuje ma vôbec neprekvapuje. Nesrovnal priznal že vo veci je laik? No fajn, tak sa priznal aj k tomu, že počúva iba tých, ktorý zideľajú jeho osobný, laický názor. Tomu sa vraví aj confirmation bias. Ja keď som robil štúdiu tram štefánikova, tak som si úmyselne to tímu zháňal ľudí ktorí mi to budú kritizovať a pindať na to. Nepotrebujem prikyvovačov. Ani nevieš aké hádky sme mali, ale boli na niečo dobré. Aj tak je to celé jedno teraz. Ale ak chcem skutočný feedback, tak jedine od kritika.

Tie reči o 50 km/h max. rýchlosti sú smiešne. Všetko sa dá ošetriť, či už vnútorným predpisom D1/1 samotného DPB, alebo aj výnimkou z normy. Nejaké oplotenie trate vôbec nie je problémové, však popri živom plote ktorý bude slúžiť aj ako hluková bariéra môže byť kľudne schovaný "neviditeľný" plot, ak by to norma vyslovene vyžadovala. Vysokorýchlostné výhbky pre prehazd v priamom smere plnou traťovou a do odbočky 40 km/h by tiež mohli byť a to kľudne v celom meste. Lenže k tomu potrebujeme zmenu profilo kola. To sa malo riešiť už dávno! A už neviem koľký krát to opakujem: Zmena rozchodu NIE JE vôbec nutná ani opodstatnená. Tí ktorí to stále vyťahujú, ako napr. tej kompót v tvare zlomku na ministerstve, ktorému sme sa všetci z našich daní skladali na jeho šotojazdu na 1435 mm splietke v sterj plesniven T3 s košickými podvozkami, by už konečne mohli odísť do dôchodku. Mám však obavy že stihli vymyť mozgy aj mladším, resp. tí sami snívajú nereálne modrogumné sny o tram-traine a pod. hovadinách.

No a dopravný generel to celé zaklincoval! Nekompetentnosť tzv. odborníkov na dopravu v Bratislave je desaťročia dlhý problém a ako vidím, tak nevidím stále svetlo na konci tunela.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neznalosť je chybou

Dobrý deň prajem,
bežne sa používa spojenie, neznalosť zákona neospravedlňuje.
Prepáčte neznalosť materiálov nachádzajúcich sa u primátora resp. u riaditeľa je problém každého z nás, stačí si vyžiadať a prečítať. Obviňovať niekoho, čo nespravil je taktiež smutné. Po naštudovaní neznámych materiálov by ste boli prekvapení. Skúste si dať námahu a prečítajte si ich. Je zbytočne na to upozorňovať, pretože to nikto nechce poznať, hlavne, že môžem kydať. To je také slovenské. Je to dlhá doba, čo si dovoľujem na tieto materiály upozorňovať. Cieľom nie je nikoho ochraňovať, cieľom je poukázať na skutočné fakty.
Naopak je dôležité poznať, či pokračovanie bude navrhované v duálnom systéme alebo len v jednom. Prečo by mal byť duálny systém je taktiež zbytočne vysvetľovať. Načo aj a hlavne komu.
K UGD sa je zbytočne vyjadrovať, pretože poslancom asi nezáleží ako je to s pripomienkami z prvého kola, pretože tento materiál nebol nikde prezentovaný, že vôbec je spracovaný.
Manipulácia UGD je problém, pretože k nemu je zadanie. Tam stačí asi argument "nechceme počúvať technické problémy a riešenia, nám stačí to menežovať".
K projektu električky v Dúbravke si dovoľujem uviesť, že si taktiež treba naštudovať projekt a jednotlivé zápisnice z priebehu realizácie - hlavne dobre čítať.
V prípade pokračujúcej električky v Petržalke nezabudnite len na maličkosť, kde sa nachádza nulová niveleta pre ďalší rozvoj územia z pohľadu urbanizmu - nie dopravy, aby v budúcnosti nevznikli reči, že sa niečo mohlo urobiť lepšie.
S úctivým pozdravom a prajem len to najlepšie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie každý je znalý

a preto píše to čo píše. Ale určite by sa rád poučil z tých "neznámych materiálov". Môžete sa podeliť s tým, čo z nich viete Vy? Inak som z Vášho príspevku jeleň.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Informácia

Dobrý deň prajem,
ja som len uviedol, že kde treba hľadať podklady a z nich informácie, ktoré by vniesli svetlo.
Stačí sa obrátiť na svojho poslanca a žiadať ho, aby konal. Nakoniec to môže každý občan.
Hlavný problém ste správne uviedli: nie každý je znalý a preto píše to čo píše.
Nemal by si každý zohnať skutočné fakty z materiálov a až potom niečo písať? Alebo nám vážne stačí písať formou "vraj" je to tak alebo možno tak.
Žijeme v dobe, kedy informácia má majväčšiu hodnotu a treba sa vedieť rozhodnúť.
Neviem si predstaviť rozhodovať sa bez znalostí skutočných faktov - informácií, ktoré sú vážne niečim podložené.
Len tak na okraj EU nič náhle nedovolila, EU nerobí nič náhle, ale na základe skutočných faktov.
EU mala k dispozícii podklady z dopravných prieskumov, z dopravného modelu, z prepočtov prínosov na zlepšení životného prostredia. EU má svojich dopravných inžinierov, ktorí vyhodnotili dané podklady ako preukazné na daný projekt. Je smutné teraz sa vyjadrovať k rozhodnutiu EU.
AK neveríte skutočným faktom, odporúčam si pozrieť "tančeky" poslancov pri schvaľovaní projektu električka v MZ Bratislava pred jej schválením. Podotýkam informácie mali poslanci rovnaké a ich vystúpenia boli veľmi zaujímavé.
S úctivým pozdravom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: neviem - nechcem si predstaviť,

že Vy by ste mali rozhodovať o ľuďoch,
pletiete si rozhodovanie o druhých a rozhodovanie o sebe, o svojom písaní za seba,
zostáva dúfať, že si uvedomujete, že existujú spoločensky minimálne rovnocenné kvalifikácie ako autorizovaný inžinier pre projektovanie ciest a letísk, ktoré nie sú limitované doktorátom na katedre dopravných stavieb

ak sú v zásuvkách primátora, úradníka materiály zaplatené z našich daní, nech ich zverejnia, aby ich mohol čítať, kto bude mať záujem, stavať na potrebe vyžiadania je také typicky socialistické

ak EÚ má svojich dopravných inžinierov a viete o nich, dajte mená, stačí aj orgán EÚ a jeho sídlo, ktorý má v pôsobnosti dopravné prieskumy vo vnútri členských štátov a ich miest, nie medzinárodné koridory,
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava