SME
Pondelok, 19. august, 2019 | Meniny má Lýdia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pre vynovenú trať vyrúbu stromy pri zastávke Žilinská (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Ing. Viliam Šestina

Tento výrub si tvrdohlavo presadzuje Ing. Viliam Šestina z ministerstva dopravy, ktorý je posadnutý bezpečnosťou a normálnym rozchodom.
Svojou záškodníckou činnosťou dlhodobo komplikuje zavádzanie moderných technológií a trendov v oblasti električkovej a trolejbusovej dopravy.

Tento pán sa pripomenul nedávno, keď si v rámci kolaudácie električkovej trate do Petržalky vynútil aj kolaudovanie druhého rozchodu na tejto trati, hoci je všetkým (aj EU) jasné, že sa v živote nebude používať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Výrub

Mali by vyrúbať ten zlomok ktorý túto volovinu presadzuje!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

podmienka kolaudácie

divná formulácia, nemá oporu v zákone
rovnako, prerokovanie s ministerstvom je mimo rámec zákona
ministerstvo je štátnym orgánom, pre ktorý má byť svätou ústava
aj HM, keď rozhodovalo o výrube, bolo v postavení štátneho orgánu, malo plne rešpektovať čl. 2 ods. 2 Ú SR

pre kolaudáciu by malo byť rozhodujúce, ako bola stavba povolená, ak sa nenariadil výrub pred stavebným povolením, potom ho nemožno vyžadovať v rámci kolaudácie
možnosť skrátenia nástupišťa je výhodnejším opatrením na dodatočnú úpravu stavby a v zmysle ústavného práva na priaznivé životné prostredie a ústavnej povinnosti chrániť a zveľaďovať životné prostredie (čl. 44) musí dostať prednosť pred výrubom zdravých stromov, lebo účel nástupišťa sa dá dosahovať aj bez výrubu
počet vozojednotiek, ktorý má mať možnosť zastaviť súčasne na zastávke, nie je zákonom uloženou povinnosťou
ak sa nemýlim, ani v norme to nie je zaradené medzi povinnosti
okrem toho, podľa zákona aj podľa noriem, stiesnené pomery sú objektívnym dôvodom na iné ako obvyklé riešenia, aj v zmysle takého názoru zákonodarcu, nástupište len pre jednu súpravu je vyhovujúcim riešením / "kompromisom"

nezostáva asi iné ako žaloba s predbežným opatrením
princípy a zásady práv a ochranu verejného záujmu treba uprednostňovať pred pochybným pragmatizmom
záchrana 4 - 5 stromov stojí za zdržanie kolaudácie
okrem toho, dobu, na ktorú je povolené dočasné užívanie, možno predĺžiť za rovnakých podmienok ako pri pôvodnom povolení / súhlase
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pan Dulla

tvrdite ze 4-5 stromov stoji za zdrzanie kolaudacie.....co ste urobili vy minuly rok pri likvidacii 90 stromov v Karlovej Vsi kde ste poslancom?.....neviem o tom ze by ste podali nejake odvolanie alebo navrhli v zastupitelstve uznesenie, ktorym by ste poverili starostku rokovat....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

leonidas

asi ste nečítali pozorne a máte v tom zmätok
nie som odborníkom na ochranu prírody a krajiny, na to máme oveľa kvalifikovanejších, nemám dôvod pochybovať o Kataríne Šimončičovej, ktorá stráži výruby zvonka, ani o Michalovi Drotovánovi a Jarovi Šíblovi, ktorí strážia ochranu životného prostredia zvnútra
s ohľadom na moje vedomosti a zameranie, dovolím si zostať na pôde stavebného zákona (kolaudácia stavby, užívanie stavby pred kolaudáciou)

chcete odo mňa nezákonným spôsobom zasahovať do rozhodovania v rámci preneseného výkonu štátnej správy,
môžete na to zobrať jed, že tam, kde mám práva účastníka a/alebo kde vidím nezákonnosť, tam sa nemlčím,
predovšetkým ako občan, ako poslanec mám oprávnenia len voči originálnym pôsobnostiam KV,
ak si myslíte, že mám nejakú slabosť voči rozhodnutiam starostky KV, tak odporúčam vyhľadať na stránke KV
"Výzva na vyjadrenie sa k odvolaniu voči územnému rozhodnutiu o umiestnení líniovej stavby “Električková trať Dúbravsko-Karloveská radiála”
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vyrúbať zdraví stromy len kvôli možnému, pravdepodobne nikdy nehroziacemu nebezpečenstvu, to je fakt možné len v tejto gubernii.

Nikdy nepochopím, prečo úradníci a vedenie mesta plní nad rámec svojich povinností blbečka KDI a BSK?! Sú doslova pos*atí najmä z KDI.

Mesto dokonca ustúpilo KDI a povolilo vjazd áut do koľají električiek smerom z Vazovovej na Radlinského ulicu, pritom mesto oficiálne preferuje MHD a električky sú nosný dopravný systém. Kým predstavitelia mesta nebudú mať gule a nepostavia sa za záujmy mesta, tak toto mesto pôjde dole vodou, lebo drzý úradník je tu viac ako zdravý rozum.

Ide o zdravé stromy, súhlasím s riešením p. Dullu, okrem toho to nie je tak využívaná zástavka, aby sa nemohlo skrátiť nástupište.
PS: V zahraničí sú dokonca električkové koľaje dopĺňané stromami, len u nás musíme byť svätejší než pápež.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

sme12345,

odborné riešenie na záchranu stromov ponúkol odborník, pán Dulla. Teda tu niet o čom, iba konať podľa toho.

Strom môže brániť jazde električiek v dvoch prípadoch:

1.)
Je blízko trate, a jeho koreňový systém napáda trať, ničí jej základy a mení smerové a výškové parametre uloženej koľaje. Obrazne povedane vytláča koľaj zo svojho miesta. Vtedy asi niet pomoci, strom sa musí vyrúbať.
2.)
Konáre začnú zasahovať do jazdného profilu električiek, či ich zberačov. Prípadne je nežiadúci dotyk konárov s časťami trolejového vedenia. Tieto veci sa dajú riešiť údržbou stromu, teda odborným orezom konárov, stálym formovaním koruny stromu.

Tie dotknuté stromy súdiac podľa ich veku asi boli zasadené vtedy, keď už sa vedelo o tom, že tade trať povedie, alebo možno ich výsadba už súvisela s výstavbou trate. Teda trati nezavadzajú, premávku neohrozuj, ak by bolo inak, tak ich predsa vyrúbu počas rekonštrukcie, alebo odklonia trať.

Dosť čudná je tá argumentácia, že stromy bránia státiu električky. To ako? Jazdiť môže, stáť nie?
Možno niekto si myslí to, že by časom nejaký suchý konár mohol niekomu na zastávke padnúť na hlavu. Lenže strom je alebo zdravý, potom nikoho neohrozuje, alebo chorý, potom ale ohrozuje každého, nie iba cestujúceho na zastávke, teda alebo strom je zdravý, tak rúbať nebudem, ak je chorí, tak ho ošetrím, alebo vyrúbem. Stromy sa predsa musia stále sledovať a ošetrovať, nie preventívne vyrúbať, lebo, čo ak po x rokoch nejaký konár sa ulomí.

Argumenty úradov sú čudné a podozrivé, pripomíínajú Trenčiansku ulicu v roku 2014. Tam pri výstavbe trolejbusovek trate kopa stromov padla za obeť, zbabelý Ftáčnik cez ústa svojich ľudí nám predostrel kopu lží, napokon vyšla pravda najavo. Stromy padli na objednávku okolitých firiem, aby autá mali lepší prístup do ich areálov.
Tu na Žilinskej čo bude, ak padnú stromy? Spojka pre autá, aby mali lepší prístup k Ministerstvu financií? Alebo tam bude miniparkovisko? Alebo sa vyrúbu všetky stromy a potom sa to tam preklasifikuje na stavebný pozemok pre niektorého šéfa na MF? Treba aj takto uvažovať, sme predsa v Bratislave, nie vo Viedni.....

Súhlasím s Tvojím názorom na nezdravé vzťahy mesto-KDI. Je to o to čudnejšie, že Dopravná komisia na magistráte okrem zvolených poslancov má aj členov nevolených. Tieto osoby sa tam sami prihlásili, potom poslanci si medzi nich pár vybrali. Ja, či pán Dulla sme im dobrí neboli. Dobré je aspoň to, že je tam jeden šikovný človek, menovite Ing. B. Weigl z DPB. Ale v zozname je aj jeden policajt, predpokladám, že práve z KDI. Teda užíva si nejaké benefity mesta za túto "prácu", ale v činnosti KDI v prospech mesta nateraz to nevidno......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to je este jedna vystupujuca vec

(nie z elektricky). pri rekonstrukcii boli dopravni inzinieri a architekti taki "blbi", ze ju nedokazali posunut o par metrov dalej, aby mala dostatocnu dlzku pre dve supravy elektriciek a stromy neprekazali? kedze to je tak, tak to je len ukazka hluposti uradnikov v celom retazci. ide o ludi, ktori si zavaznym sposobom neplnia svoje povinnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Projekty

U nás sa robia dva druhy projektov:
1. Megalomanské stavby, ktorých realizácia nikdy nebude, lebo nie sú financovateľné.
2. Obkresľuje sa existujúci stav, ktorý už nezodpovedá moderným trendom ani požiadavkám spoločnosti. Na druhej strana, sama spoločnosť nie je úplne jednotná a nevie čo chce.

Chýbajú normálne návrhy, ktoré nestoja astronomické peniaze, ale ponúkajú žiadúce zmeny v často obmedzenom verejnom priestore. Na dopravné stavby to platí obzvlášť. Neviem ako iné, ale asi to bude podobné. K tým dvom druhom projektov: Prvý máva politickú podporu za účasti mocného lobbingu rôznych záujmových skupín. Politici majú radi takú megalomániu, lebo prípadné zlyhanie už nebude na ich vrub, lebo bude realizované v ďalekej budúcnosti. Druhý je dôsledkom predposratosti politikov, ktorí sa boja vziať na seba niečo, čo by sa dalo realizovať ešte za ich pôsobenia. Tak nám tu vznikajú pseudomodernizácie, ktoré konzervujú často nevyhovujúce riešenia. Lebo projektant je lenivý myslieť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

stromy nahradí parkovanie

Na 100% tam už niekto plánuje parkovanie áut ministerstva. Pamätáte sa ešte ako počas rekonštrukcie tam bolo dočasné parkovanie pre pracovníkov MF SR? Komu inému by mesto vyhovelo? Na magistráte majú v gatiach keď vidia nadriadeného úradníka s pečiatkou. Nesrovnal pryrýchlo zabudol na svoje sľuby http://www.ivonesrovnal.sk/co-...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jednoznacne vyrubat a zaliat asfaltom, parkovisko treba! a aby sa nepovedalo nasadit nove, idealne len "stihloprutikove", stromceky do vkusnych prijemnych betonovych kvetinacov (podobnost s istym st.tajomnikom cisto nahodna...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuz, prijority su dolezitejsie nez zivotne prostredie. :D
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava