SME
Pondelok, 19. august, 2019 | Meniny má Lýdia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Druhú časť trate električky v Petržalke chcú začať stavať v roku 2018 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Dúfam že to do 2020 aj naozaj bude

Čo som videl zverejnenú dokumentáciu, tak naozaj vidím kvalitatívny posun vpred. Iste sa dajú nájsť rôzne detaily ktoré by mohli byť doplnené, resp. upravené, ale v porovnaní s tým čo som mal možnosť vidieť za posledné roky je to naozaj oveľa lepšie. Stále je však čo zlepšovať, ale moje pripomienky sú skôr kozmetického rázu a nie sú aj tak podstatné, tak ich tu nebudem písať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

otázka

Skús upresniť pripomienky. Podla mňa to čo je dôležité sú mimoúrovňové križovania. Ak by sa poriešila Rusovská a Romanova, tak nie je čo riešiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mne tam chyba viac chodnikov, ci uz z pohladu pristupov na zastavky, alebo chodniky subezne s tratou v miestach kde nie su ine komunikacie. Je tam len cyklochodnik, kde sa pri tomto rieseni budu miesat medzi cyklistov chodci.

Inak je to v pohode, hoci par zlepseni by sa este dalo vymysliet. Len som prilis nepochopil ako ma fungovat pristup do "malej" vozovne Janikov dvor pred vybudovanim komunikacii Juzneho mesta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

da sa niekde na nete najst aj projekt? podla tych nazvov zastavok mi to pride ze to bude zasa stat pri kazdom rohu a potom sa ani nemusime bavit o nejakej rychlosti 50km/h, lebo ta elina nebude mat ani moznost ju dosiahnut
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zastávky sú na Bratislavské pomery v celkom slušných rozostupoch:
http://www.enviroportal.sk/sk/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dakujem. ako na to pozeram tak to naozaj vyzera ze to nie je az tak natlacene na seba, ale myslim ze by tam rozhodne nechybala zast Gessayova alebo zast Chorvatske rameno
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zastávka Chorvátske rameno by chýbala, keďže dnešná konečná zastávka Jungmannova sa bude rušiť (resp. bude len pre prípad výluk). Zastávka Chorvátske rameno je potrebná na lepší prestup na autobusy 83, 88 a 92).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja by som na ich mieste zacal skor. co ak budu zase musiet hladat miny alebo pockat kym vyrastu paradajky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

2018???

chápem, že existujú lehoty na podanie žiadostí a lehoty na odvolanie a následne lehoty na vydanie rozhodnutí. ale pri projekte o ktorom sa žvaní (íné, slušnejšie slovo ma nenapadá) 30 rokov mi príde ďalší odklad so stavbou o dva roky nepatričný. prečo až 2018? dovtedy by to už mohlo byť dávno hotové a to aj s jednou várkou pozberaných paradajok vypestovaných na stavbe.
neviete niekto či sa využije vyhĺbený koridor, alebo sa zmysluplne zahrabe a trať bude plne úrovňová, aby sa mohli budovať prejady cez cesty so semaf´ormi?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vidím že viacerý nechápeme zbytočné prestoje v stavbe elín. Ale žijeme na Slovensku, to počká, treba vysúťažiť toho správneho dodávateľa, Ivoško musí splatiť náklady na kampaň, tak si dal časovú rezervu na nejaké tie komplikácie v obstarávaní. Takto keby sme my súkromníci makali, boli by sme v likvidácii pre neschopnosť. Ktorý súkromník nemaká, nemá, to len úradníci majú frei.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

O čom sa žvaní tridsať rokov?

Najprv to mala byť rýchlodráha,
potom metro za pomoci bratskej ZSSR, stavba aj začala, pozastavila ju revolúcia, definitívne to stopla Mečiarova vláda, torzo stavby stále vidíš na konci Petržalky,
potom bol projekt ľahkého metra VAL za nie bratskej, ale komerčnej pomoci Francúzov, všetko pripravené, sami sme to stopli, nepodpísali sme pripravenú zmluvu,
potom opäť bolo ťažké metro, stopla ho Dzurindova vláda,
potom Ďurkovský povedal, ak vláda nedá prachy ma metro, tak bude rýchloelektrička,
potom na návrh železničiarskej loby sa to zmenilo na tunel pod Dunajom a štátne vlaky na sídlisku,
potom aj zásluhou Ftáčnika miesto vlakov mali na sídlisko zachádzať vozidlá Tram-Train, celý železničný projekt pre megalomanstvo a zbytočnosť stopli EU a minister Figeľ z KDH,
potom Ftáčnikom vedené mesto dostalo od EU prachy na električku, jej prvá etapa aj s novopostaveným mostom sa teraz kolaudujú,
potom bola architektonická súťaž na druhú etapu trate a jej okolia, víťazný projekt známy v roku 2014, teda od tohto času sa reálne projektuje druhá etapa električkovej trate v Petržalke a vykonávajú všetky nutné úkony na prípravu a zhotovenie stavby.

Teda termíny sú reálne a objektívne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tiez sa mi ten termin nepaci, ale bohuzial sa to uz asi urychlit neda. Bolo by na mieste zacat riesit ako urychlit pripravu takychto stavieb, aby bol rozvoj mesta dynamicky. Ale to uz by malo prebehnut na narodnej urovni, lebo si to moze vyzadovat aj urcite zmeny legislativy.

Druha moznost je mysliet o krok dopredu a projektovat skor ako na poslednu chvilu. Napriklad teraz sa bude skoro rok cakat na dokumentaciu pre uzemne rozhodnutie. S tym uz nespravime nic, ale bolo by dobre sa do buducna podobnych chyb vyvarovat a zacat pracovat na projektoch dalsich trati skor ako to zacne horiet.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem či je to viac na smiech, či na plač.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

===== Slovenský progres ====

Realita : *** rok 1953 ešte stále jazdí električka spoza Starého mosta ako č.6 až do Karlovej Vsi
*** Rok cca 1963 električková trať cez Starý most je zrušená ...
Plány : rok 1973 metro, architekti navrhujú stanice cca ako Viktoria station alebo Bahnhof Leipzig
*** Rok 1988 rýchlodráha, ako nosný (krčný a ušný) systém dopravy
*** Rok 1993 si "polit-odborník" na dopravu z Magistrátu nevie predstaviť iné riešenie ako rýchlodráhu
*** Rok cca 2003 upúšťa sa od rýchlodráhy, ale "Nosný systém" ostáva objav teplej vody má to byť električka
*** Rok 2016 električka o pár sto m ďalej a smerom do Petržalky, systém a rýchlosť ako v r. 1953 ...
Dostatočne názorne predvedený praktický výsledok 25 ročnej vlády zlodejov, vagabundov, polit-mafiózov, môžu sa obliecť aj do kaftanov alebo smokingov ich výsledky sú žalostné = zodpovedajúce ich kvalifikácii a úrovne. Komu to ešte nestačí nech si sadne do čakárne na Antolskej alebo inej nemocnice v BA, samozrejme určenej pre ovčanov voličov.
Každý kto nepôjde voliť nech si potom ako sa dostane jeho rodina alebo nebodaj on do problémov, nech sa opýta sám seba prečo nevolil - prečo svojou pasivitou dopustil taký stav aký je !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

herech

Súhlasím, rýchlosť výstavby ale aj stavu štáte a v Bratislave je zúfalá. Ale koho máš voliť? Pravicu? V čom je lepšia pravicová banda, ktorá privatizovala len ziskové a stratové podniky nechala na kruku štátu? Alebo voliť prezliekačov kabátov typu Nesrovnala? Čo tento tlučhuba dokázal okrem snahy zvyšovať dane alebo zdražovať? A ľavica to isté, len skyto, takže zase zlodejny cez obstaravánia.

Najlepšie by boli úradníci na odborných pozáíciách, to je ale v tejto gubernii ďaleký sen a bez toho sa vpred nepohneme. Niet koho voliť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

sme12345,

Za "komunistov" pri projektovaní za pochodu zmenili projekt chystanej rýchlodráhy na metro. Stavba sa aj rozbehla, jej torzo nájdeš na konci Petržalky. Stavbu prvotne zastavila nežná revolúcia a následujúci kolaps ekonomiky. Definitívne to pochovala Mečiarova vláda, ktorá projekt vyhodnotila ako megalomanský, a v tej podobe neefektívny a zbytočný, na ktorý SR aj tak nemá peniaze.
Dobre bol to Mečiar, ktorý Bratislavu nemusel mať v láske, lebo ho nikdy nevolila, teda pomsta....

Ale neskôr padol aj projekt ľahkého metra VAL. A následne opäť žil projekt klasického ťažkého metra, ktorý Ďurkovskému kto stopol? Dzurindova pravicová vláda, okrem iného pre nereálnosť. Teda Ďurkovský sa otočil k finančne únosnejšej rýchloelektričke. Vzácna zhoda Dzurindovej vlády s Mečiarovou.

Železničiarska loby do svojho tunelového projektu pod Dunajom pozvala aj Ďurkovským riadené mesto. Kto tento projekt stopli? EU ruka v ruke s pravicovou vládou Radičovej. Dôvody, opäť už Mečiarom spomenuté megalomanstvo, finančná náročnosť bez návratnosti.

Teda terajšou výstavbou sa konečne buduje električka, ktorá potrebám mesta stačí a dá sa to finančne utiahnuť. Či bude rýchla? Záleží od projektu, v akej miere sa segreguje od ostatných druhov dopravy, aby jazdu vozidiel nič nezdržovalo a neblokovalo.

hereth trocha zavádza, povojnová električka premávala po torze trate "viedenskej" električky, ktorá už v medzivojnovom období prebudovali na rozchod 1000 mm. Tá povojnová mala na petržalskej strane jedinú zastávku, ktorá zároveň bola aj konečná.
Terajšia výstavba beží na etapy, prvá bola o postavení nového mosta a trate po Bosákovú. Nasledovať bude 2. etapa, nakoľko výstavba tejto etapy prebehne ruka v ruke aj úpravou okolia trate, bola architektonická súťaž. Tá skončila v roku 2014, odvtedy sa projektuje, rokuje o fondy EU a iné. Teda ak nebude zádrh, tak termín ukončenia v roku 2020 je reálny.

Volíš politikov, aby dočasne hospodárili s verejným majetkom aj v Tvoj prospech. Oni potom zamestnávajú úradníkov, odborníkov. A ty ako volič ich kontroluješ. Ak kradnú, tak aj preto, že Ty ako volič a občan nekontroluješ pravidelne svojich sluhov, politikov a úradníkov.
Ak z reťazca občan-politik-úradník/odborník vynecháš politika, tak kto bude riadiť úradníka? A ak by sa aj našla nejaký model bez politika, kde máš garanciu, že úradník nebude kradnúť. Teda opäť treba kontrolu. Bez občianskej/voličskej kontroly krádežiam nezabrániš.

Voliť musíš toho, komu veríš. Ak takého nenájdeš, pokojne zostaň doma. Ale po voľbách volič nikdy nemá na 4 roky pokoj, začína štvorročné každodenné kontrolné obdobie, aby tvoj kandidát nezačal kradnúť. A ak si aj nevolila, aj tak môžeš a musíš politikov kontrolovať, lebo tak, či tak iba Tvojim majetkom manipuluje, tak by bola škoda, keby ho rozkradol.
Ty síce aspoň tu v diskusiách kontroluješ politikov, ale čo tak posunúť sa do vyššieho levelu?

A poučenie aj pre občanov mesta. Koľko ich nadšene tlieskalo primátorom, keď hlásali, že ak Praha, Viedeň, atď., majú metro, tak si to zaslúži aj Bratislava, aby nebola provinčným mestom. Teda aj sami si môžeme za slepé uličky v budovaní NS MHD. Tri vlády, Mečiarova, Dzurindova, Radičojej, ako aj EU z podobných dôvodov odmietli projekty podzemných tratí. Ale bez mihnutia oka zaplatili nový most a električkovú trať. Teda asi je dobré rozumne voliť a nedať sa nachytať na vzdušné zámky v podobe megalomanských projektov podzemných dráh....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re

hmm... ta rychlost 60 km/h ma tiez zarazila na dnesnu dobu...v Zürichu (ako priklad - kedze aj tam je 1000mm rozchod) maju 70 km/h ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preco nebudu jazdit plnou rychlostou ? Ten bezbarierovy pristup vytahom bude fungovat mozno mesiac. Videli sme na moste Apollo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Električka síce je dráhovým koľajovým vozidlom, ale zároveň aj cestným vozidlom, ktoré dodržuje pravidlá prevádzky na verejných komunikáciách, a na verejných cestách platí v obci 50 km/h. Rýchlejšie môže jazdiť na tratiach, ktoré sú od ostatných účastníkov premávky nejakým spôsobom oddelené. Ale vždy je to jazda podľa rozhľadu.

Najrýchlejšie pôjde električka na uzavretej trati, kde jej chod bude riadiť signalizácia, tak ako na železničnej trati.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Poskokovia z Maggi-straťtu nás tu majú

naozaj z hlupáčikov !!! Veď účelom tej "NOSnej" či "krčnej" dopravy má byť ponuka rýchlejšieho spojenia ? či ?, aby ľudia nepoužívali autá ale "rýchlu dopravu" ale MHD ! A vyššiu rýchlosť predsa nemôže ponúknuť električka s úrovňovými križovatkami riadenými semaformi ! Peniaze na estakádu za starým mostom - mimochodom mimo inundačného územia boli - Prečo ?, aby sa sprístupnili pozemky Goríilo-oligarchov ! Veď tam bol násyp a ten stačilo dosypať, keď tak pre mesto max s jedným otvorom šírky tak 12m.
A keď si Gorily želali využiť plochu pod na parkoviská a prepojenie svojich megaplánov, nech si estakádu zaplatia !! Z toho čo tam mesto muselo zaplatiť, by určite vyšlo aspoň na dve mimoúrovňové križovatky pre električku!
Pre pohlavárov BA typické riešenie nič nedať, ale brať kde sa dá ! Prečítajte si dejiny mesta po r. 1918 ako prestavali trať električky od Carltonu až po hranice s Rak.! Ako stavali trolejbusové trate ! Dokonca aj tunel postavili. Tá povojnová električka premávala do Petržalky na Viedenskú, kde bolo obratisko a konečná autobusov ale to mala Petrž. 20-22tis. obyvateľov, niekoľko štadiónov (teraz ani jeden) pre min. 3tis. divákov!, dva cintoríny pre 20-22tis. - teraz jeden pre vyše 130tis.!
Ak výstavbu električky do r. 2020, to bude po vyše 30 rokoch od pádu komunizmu pokladáte za úspech a ponúkať to ako náhradu za cesty autom tak máte poriadne nízke nároky na politikov mesta.
Ak pokladáte polit-poskokov za odborníkov tak mne stačila verejná diskusia o parkovaní v Petrž.
Súkmeňovci za vrchstolom sa rozchádzali v číslach asi nasledovne : Prasiak máme tu asi 100tis. áut, nejaký asi z poľno-priemyslovky, že 20 tis. Koľko majú áut v Petrž. a koľko parkovísk spolu to nevedel ani jeden !
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava