SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mesto stále hľadá hlavného dopravného inžiniera (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Hľadá, ale nenájde

Nebudem uvádzať mená, ale celkovo bolo vyhodených päť ľudí ktorých poznám osobne a očakávam odchod dvoch ďalších a prípadne aj iných, ktorých nepoznám. Nesrovnal môže chcieť obsadiť koľko chce, ale pod duom Maruška/Nesrovnal nechce robiť nikto, ledaže tak nejaký duševný masochista. A zaručene na tú pozíciu HDI nepôjde niekto kto má rozum a aj niečo vie. Jediná osoba ktorú tam dostane bude nejaký naivný alebo zakomplexovaný oportunista. A tak to aj dopadne. Asi bude lepšie keď pozícia HDI ostane neobsadená. Ináč som zvedavý na to zemetrasenie v DPB. Po skúsenosti na Magistráte možno Nesrovnal upraví taktiku, uvidíme. Áno súhlasím, je jednoduché všetkých povyhadzovať. Sám som mal také reči pred pár rokmi. Ale problém je tie pozície nahradiť. Lebo za ten plat a do tých podmienok sa nikto nehrnie. Tí ktorí mali rozum sú dávno v súkromnom sektore alebo za hranicami. Osobne poznám viacerých a do Bratislavy sa vrátiť nechcú. Majú tú výhodu že im je jedno čo tu bude. Dúfam že tento laxný prístup k vlastnému rodnému mestu tiež raz zažijem, aspoň ma nebude tak vytáčať to čo tu vidím. Skúsil som to po dobrom, nič z toho. Tak nech sa dajú vypchať. Keď už sme pri pchaní, ja sa nikomu pchať do zadku nebudem, skôr v ňom nájdu moju topánku, teda aspoň vo forme metafory. Vlastne som rád že som "nepoznačený" procesmi a pracovnou morálkou na magistráte, DPB, BID, ministerstve dopravy...
 

Erik Z.,

každá minca má dve strany.
Na jednej strane Kratochvílová má odborné vzdelanie, je slušná, má s občanmi slušné jednanie, má odzbrojujúci úsmev a chodí do práce na bicykli, teda minimálne v lete áno. Lenže to je na HDI príliš málo. Bol som na viacerých verejných diskusiách, kde bola prítomná ako kandidátka na primátora, neskôr zas ako HDI Bratislavy. Na týchto diskusiách ale bola šialene pasívna bez akejkoľvek vízie, mestu prospešných dopravných plánov a pod. Proste šedá myš s milým, odzbrojujúcim úsmevom, slušným jednaním, nekonkrétnymi odpoveďami na dotazy občanov, čo je na funkciu HDI žalostne málo.

Hlavé slovo na týchto sedeniach vždy mal vysokoškolsky nevzdelaný Bánovec, ktorý v minulosti údajne pracoval v nejakej firmičke, ktorá maľovala zebry na asfalt a montovala na objednávku obcí dopravné značky a pod. Ja a údajne brigádnicky robil, možno ešte aj robí vodiča autobusov v DPB. Ohľadom na jeho chabé vzdelanie je zázrakom jeho obrovská kariéra na magistráte. Neviem ale, či tam ešte prežil do dnešných dní.

Na magistráte sa udiali minulý rok dosť čudné veci, "odídený" bol aj odborník Ing.Mikuš, ktorý tam pracoval mnohé roky (cca 13) a mal o veciach obrovský prehľad. Mnohí ho zatracovali , ale nespravodlivo, on z titulu svojej funkcie nebol vizionár, (ten má byť HDI), ale výkonný pracovník na okamžité riešenie akútnych problémov, riešenia aj nachádzal, dokonca aj v alternatívach, nie je jeho chybou, že politici napokon vyberali tie menej výhodné pre občanov, napr. likvidácia zelene v prospech IAD.

Pani HDI, ale hlavne jej kolega Ing. Bútora, ktorý jej pomáhal na štvorhodinový pracovný úväzok sú čestní ľudia, ale nie sú priebojní. Taký pán Bútora, ktorého osobne poznám a vážim si ho, neodváži sa späť hodiť ani len ten povestný chlieb, ak po ňom nejaká špinavá Gorila hodí kameň, pritom na umravnenie Gorilu platí iba silové riešenie, teda miesto chleba a kameňa prioritne hod ručného granátu.
Ak zoberiem oboch, tak oni sú ako komik Buster Keaton, u nás známy Frigo, ktorý vždy a výhradne používal čestné metódy v boji za dobrú vec. lenže slovenská a bratislavská realita potrebuje Charlieho Chaplina, ktorý v základe bol čestný človek, ale v boji za dobro nemal problém rozdávať aj údery pod pás, robiť drobné lumpárne. Takže boli príliš čestní a slušní, teda zákonite museli padnúť.... (V poslednej dobe som menej riešil veci mesta a mnohé mi možno uniklo, lebo som dával vážne podnety ohľadom situácie v ZSSK, ale aj takto naslepo predpokladám odchod oboch.)

Na druhej strane bola Kratochvílová naozaj dobrá? Napr. ešte ako zamestnankyňa MČ Staré Mesto ona požehnala ten otrasný príves na predaj mrazených jogurtových krémov, ktorý už druhé leto blokoval pohyb chodcov v najlukratívnejšej časti mesta, na nábreží Dunaja na tom jedinom kratučkom lukratívnom úseku, kde vďaka zábradliu je jediný normálny výhľad na Dunaj. Inde tomu výhľadu bráni vysoký protipovodňový múr.
A ona asi stála aj za rozhodnutím, že po zaplatený istej sumy zásobovacie autá stovky metrov, možno až kilometer môžu jazdiť po nábrežnom chodníku a cyklotrase k zakotveným turistickým lodiam. Kde zostala bezpečnosť chodcov, cyklistov a dodržiavanie zákonov? Ak nezaplatím poplatok tuším 5000,-€/rok, tak po chodníku nesmiem, ak zaplatím, tak už pre chodcov nie som nebezpečný.
Napokon aj jej dôvody jej odchodu sú čudné. Je predsa logické, že musela dorobiť rozrobené projekty minulého vedenia, nikto v takej funkcií nezačína na zelenej lúke, a zároveň mohla robiť aj vízie. Jediné čo u politikov mala vydupať, aby prím a moc nemal v rukách nevzdelaný Bánovec, ale ona sama.
 

 

K prvému odstavcu. Sivá myš možno, ale takou istou bol aj Schlosser, nemám pocit že by ho bolo viac počuť. Raz to skúsil, keď obhajoval neobhájiteľnú štvorprúdovku v Petržalke popri električke, ktorá bola aj tak viac šesťprúdovka než štvorprúdovka.

Z mojej skúsenosti viem že titul (ani uniforma) sám o sebe absolútne nič neznamená. Len v našej spoločnosti je však stále hodnotený. U nás ešte ľudia neprišli na to, že za všetkými tými písmenkami a handrami je v prvom rade vždy človek. Neviem čo také Bánovec musel urobiť, že ti tak prekáža.

Ja som žiaľ na Vlada počul tiež plno sťažností, dokonca od inžinierov. Sťažovali sa, spomínali hlúposti, lebo si pomýlili jeho funkciu a mysleli si že on rozhoduje a úmyselne im škodí. Nie. Rozhodnutia boli robené inde a človek vo výkonnej funkcii si môže myslieť o nich čo chce, ale tam to aj končí.

Priebojnosť chýbala, ale proti "oligarchom" ťažko niečo spravíš.

Bola Kratochílová dobrá? V porovnaní s jej predchodcom rozhodne bola! Iste, vždy môžeme hľadať a aj nájsť niečo čo budeme môcť vyčítať, lebo nikto nie je dokonalý. Neviem čím ti Bánovec toľko ublížil, asi si len moc založený na formálnom vzdelaní. Poviem ti tak, že minule som si zo srandy otvoril moje poznámky spred 15 rokov. Kukám na to a nie že si nepamätám obsah toho čo som sa na VŠ učil, ja si už ani nepamätám tému. Som na to kukal ako teľa, lebo minulý rok som práve tú tému "potreboval" lebo som čítal jednu knihu. Najlepšou školou je život.

Ja len dúfam že pozíciu HDI nedostane ten nešťastný súdruh inžinier v tvare zlomku, keď ho vyhodia z ministerstva. To by bola absolútna pohroma!
 

Erik Z.,

tie diskusie tu na SME sú stále menej zaujímavé, veľa odborne zdatných ľudí sa už do nich nezapája, pomaly iba ja, Ty a slečna, či mladá pani sme12345 si tu vymieňame názory, možno za pasívneho prizerania ostatnej verejnosti. Možno by sme sa radšej mali stretávať pri pive a tam preberať veci.

Kratochvílová:
HDI, ktorý má čeliť Gorilám a bojovať pre dobro občanov musí byť priebojný a obrazne povedané na rokovanie s Gorilou a jej právnikmi má si so sebou brať odistený ručný granát...
Správny HDI (ešte ako dopravný plánovač MČ Staré Mesto) nemôže dovoliť to, aby na lukratívnom, turistami hodne navštevovanom nábrežnom chodníku niekto umiestnil ten otrasný príves na predaj mrazených jogurtov. To potom taký príves povolí aj rovno pri fontáne pred starou budovou SND? Či medzi hrobmi na Slavíne? Veď aj tam sú dosť široké chodníky.
A podľa zákona chodníky sú iba na pohyb chodcov, nie na kilometrové jazdy zásobovacích áut po nábrežnom chodníku k turistickým lodiam, hoc aj za ročný poplatok 5.000,-€. Tie autá na chodník pustia pred budovou osobného prístavu, kde odomknú reťaz a auto potom kľučkuje hoc až za most SNP na chodníku medzi turistami. To je choré.
A tá pani na môj priamy dotaz, že ako bude regulovať IAD v meste v prospech MHD nemala žiadny plán, iba niečo milo a neisto povedala, že o tom rozhodnú poslanci. Nie náhodou ona mala mať komplexný plán, a dať ho laickým poslancom na posúdenia a schválenie?

Zhodujeme sa na tom, že Ing. Mikuš nám chýbať bude.

Bánovec: Iste, bol som pod vplyvom názorov, že je nevzdelaný a nekompetentný karierista s priveľkou mocou. Nuž potom som bol na verejnom rokovaní a tam občanom nedával korektné odpovede, ani mne, lebo nevedel, že doprava ma živí. Videl vo mne iba občana idiota, a odbil ma bez serióznej odpovede, teda názor je hotový. On aj idiotovi musí slušne vysvetliť veci, veď žije z jeho financií, teda aj občan idiot má právo ho kontrolovať a dávať mu hoc aj nepríjemné otázky.
A je čudné, ak inžinieri odchádzajú a Bánovec zostáva....
 

 

Bánovec bol, pokiaľ viem, vyštvaný ešte pred Kratochvílovou.
 
Hodnoť

 

Žeby nikto erudovaný v tomto obore nemal o túto pozíciu záujem? Nechápem...
 

 

Erudovaní dobre vidia ako sa zachoval primát ku Kratochvílovej. Takže ak aj niekoho zoženie, bude to o tom človeku dosť vypovedať...
 

re: erudovaní dobre vidia

aj neerudovaní to vidia dobre
z kuloárov preniklo, že vraj bol pokus aj mimo okruh dopravných inžinierov
najnovšie to vyzerá tak, že ani nepotrebujú erudovanosť
dobre informovaný zdroj, ktorý si neželá byť menovaný, potvrdil, že na štvrtok 28.1. primátor zvolal stretnutie so starostami k návrhu nového memoranda o budúcej spoločnej parkovacej politike mesta
obsah je samá hmlovina, jasné sú iba záväzky mestských častí voči mestu a v opačnom garde nič,
veľmi zaujímavo pôsobí fakt, že okrem memoranda primátor chce podpisovať - uzatvárať dohody mesta s mestskými časťami, dá sa očakávať, že v nich by už mohli byť formulácie ešte krutejšie ako v memorande,
pri neexistencii odborného personálu nemožno sa diviť, že pilotné projekty sa plánujú až na jar 2017

bude zaujímavé, či poslanci Starého Mesta sa rozhodnú "pochovať" ich parkovaciu politiku a prijať naslepo záväzok na niečo neznáme, podobne aj v mestských častiach, kde ešte nemajú vlastnú parkovaciu politiku
ľudia sa budú veľmi diviť, ak mestské časti opäť nebudú podporovať taký model riešenia,
uvidíme, komu bude vyhovovať "slepá dôvera"
 

 

Oni chcei na pozíciu HDI dať človeka bez titulu? Chápem správne? No ak budú dosť dlho hľdať, najekého "tiežinžiniera" si už kúpia. Pri tom ako sa dnes dajú kupovať tituly a to že písmenkami Ing. sa označujú aj rýchlokvasení kindermanageri (ekonomika) som sa absolútne naučil ignorovať akékoľvek formálne dosiahnuté vzdelanie.

Uvidíme čo všetko ešte bude srovnané...
 

re: bez titulu

nie je, titul má, ale z iného odvetvia
či to bolo myslené vážne, alebo len pokus sondovať, prípadne zosmiešniť, to neviem, len sa mi dostalo do uší, že bola ponuka na taký návrh, ak by bol súhlas - záujem
zdá sa, že bolo dosť dôvodov, aby nebol záujem
 

A kto to mal byť?

Inak ja som zasa počul, že nehľadajú ani tak osobu, ako skôr cestu, aby mohli funkciu zrušiť.
 

Jeden zo 111 krokov

ako vrátiť Bratislavu bratislavčanom:
"posilniť pozíciu Hlavného dopravného inžiniera o kompetentný tím"
http://www.ivonesrovnal.sk/co-...
Pred rokom to nevyzeralo na zrušenie funkcie HDI, ale neskoršia zmena postoja k veci sa nevylučuje. Napokon, Bratislava bratislavčanom na tom ani nestojí, ani nepadá.
 

 

Memorandá sú zdrapy papiera. Jedno také Memorandum sa podpísalo v roku 2006 o ochrane mesta pred povodňami a ako dopadlo. Minister životného prostredia tvrdí, že Devínska cesta je protipovodňová ochrana, protipovodňová ochrana v Karloveskej zátoke je postavená zle, pri PKO vôbec a v Starom Meste vyzerá otrasne. Memorandum podpísané, nedodržané peniaze do centa minuté.
Kto už konečne dá tejto Bratislave nejaký návod aby to tu fungovalo.
 

 

Erudovaný má dobré miesto s dobrým platom. Svoje meno si nenechá pošpiniť .
 

 

Súhlasím...veď tak som to aj myslela, kto by tam tak asi išiel...
 
Hodnoť

GPS vozidiel MHD

Tak manekýn minul ktovie koľké tisíce na evidovanie vozidiel zimnej údržby cez GPS a výsledok vidíme už pri prvej drobnej nádielke snehu. MHD nepremávala v kopcovitých terénoch od 19,30-21. h. Potom že sa má človek spoľahnúť na MHD.
http://podkapotou.zoznam.sk/cl...

Manekýn by si mal uvedomiť, že keďže si do mestských podnikov dosadil svojich nominantov, je zodpovedný za ich neschopnosť. V tomto smere naozaj podcenil význam skutočne verejných odborných konkurzov na miesta riaditeľov mestských firiem. Nesrovnal, toto si zas nedal.
 
Hodnoť

HDI bez súťaže

Dobrý večer,
je zaujimavé hľadať odborného človeka bez verejného výberového konania.
Pán primátor asi zabudol na transparentnosť, ktorú vyhlasoval, ako bude dodržiavať.
Stačí si stanoviť základné podmienky a potom vypísať výberové konanie, či?
Možno niekto nevie napísať základné parametre pre výberové koanie.
Je vysoko koncepčné hovoriť (vyjadrenie bývalej HDI), že najlepší v konaní na miesto vedúceho ODI (miesto po p. Mikušovi) bol človek, ktorý žiaľ nespĺňal kritéria a nebol na začiatku vyradený, ale naopak bol pripustený v koaní. To bola veľká chyba, pretože sa pošliapali kritéria výberu.
Možno by sa mal p. primátor obrátiť na SKSI, možno tam mu poradia, koho by mal osloviť a ako má pripraviť výberové konanie.
Možno je však problém v tom, že "opicu" nikto nechce robiť.
Likvidácia bývalej HDI je vážnym mementom o neschopnosti spolupracovať, veď išlo o človeka s rovnako krvnou skupinou. Tu sa p. primátor sám porazil.
Len tak na okraj, ako je to s generelom, kde sa dá zohnať materiál s pripomienkami a odpoveďami na ne - akceptované, resp. neakceptrované a hlavne prečo.
S pozdravom
 
Hodnoť

Veľmi trefné príspevky

a preto len ťažko odhadnúť, dokedy bude zotrvačnosť "pozostalých" stačiť na ako-také fungovanie agendy troch neobsadených vedúcich pozícií v doprave. Do ďalších volieb asi nie, aj keby sa nejakí duševní masochisti, alebo opice do počtu našli. Ale počkajme si.
 
Hodnoť

manažovanie

Dobrý deň prajem,
najhoršie je myslieť si, že stačí manažovať (riadiť) a netreba rozumieť technickým veciam.
Zlučovanie dôležitých funkcií do jednej a poslúchanie "neprofesionálov" prináša svoje ovocie.
Kde spravili súdruhovia chybu?
Zotrvačnosť je už na konci, pretože odborný názor je nevhodnosť a trestá sa.
Koncepciu rozvoja nie je možné nahrádzať antikoncepciou.
S pozdravom
 

Iba jeden detail

To že je niekto "profesionál" ešte neznamená že to čo hlása je jediné a najlepšie riešenie, aj keby mal tituly Ing. Ph.D. CSc. Rovnako nie vždy platí že názor "neprofesionála" musí byť zlý (aj keď často je). Súhlasím že vzdelanie je potrebné a nutné! Nesúhlasím s tým že akýkoľvek titul sám o sebe niečo znamená, takže občas môže byť počúvanie "neprofesionálov" lepšie ako počúvanie "profesionálov". V niektorých veciach verím skôr ľuďom z praxe ako kancelárksym "teoretikom".

Odborný názor je čo? Názor nejakého inžiniera? Odkedy je názor odborníka nejakou hodnovernou mantrou?
Pomôžem si príkladom z medicíny, kde sa dôležitosť dôkazov radí nasledovne:

1. systematický prehľad svetových výsledkov (metaanalýza) - má najväčšiu váhu
2. randomizovaná kontrolovaná klinická štúdia
3. klinická štúdia bez randomizácie
4. bežná štúdia (z viac než jednoho centra)
5. názor autorít, expertov, odborných komisií - má najmenšiu váhu

Aj keď to sotva možno aplikovať na dopravu, myšlineka za tým je jasná.

Koncepcia rozvoja? Keď je robená na politickú objednávku, resp. ako hračka tých či oných Inžinierov, tak potom to nemá zmysel. Obzvláť v prípde že nejaký Inžinier ostal myšlienkovo v bývalom režime. Potom tu máme dlhodobú antikoncepciu, dávno prekonané trendy zabetónované technicky a morálne v 1980-tych rokoch, znásilnené do napr. do tram-train nezmyslu (tak ako bol navrhovaný).
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava