SME
Piatok, 22. november, 2019 | Meniny má Cecília

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Parkovanie v hlavnom meste: Hlavnú úlohu hrajú záujmy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

dufam ze mestski poslanci

budu mat rozum a neschvalia navrhovanu jednotnu parkovaciu politiku.....navrhovany system absolutne znevyhodnuje bratislavcanov....je neprijatelne aby obyvatel z dubravky platil v ruzinove 2 eura za hodinu alebo obyvatel lamaca v starom meste 2,5 eur za hodinu ale naopak by staromestan mohol stat v lamaci zadarmo....a ak niekto povie ze maju ludia prestupit do mhd tak nech zaroven aj povie za co ma mesto nakupit 200 autobusov 100 trolejbusov a 50 elektriciek....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stopercentny suhlas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ako vyrieši problém to? Ak sa neschváli jednotnú politiku, tak ešte aj MČ, ktoré vyčkávajú ako to celé dopadne si začnú riešiť problém po svojom (ako sa o to onehdá pokúsila Petržalka). Platiť sa bude rovnako, akurát v jednej MČ to bude formou parkovacích automatov, v druhej formou SMS, v tretej formou parkovacieho lístka čo predá pouličný predavač... a v každej MČ bude mať inú cenu, inú dobu platnosti.
Už chcem vidieť, ako sa zorientujete v 18-tich parkovacích politikách v jednom meste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Hlavne by to chcelo zrusit dlhodoby prenajom parkovacich miest, alebo zaviest casovo obmedzeny prenajom parkovacich miest. Ked pridem rano do ruzinova, tak je tam 50 volnych, ale vyhradenych miest a nie je kde parkovat. Pritom majitelia tychto miest sa snazia zaparkovat v inej mestskej casti kam chodia do prace oni a riesia rovnaky problem. Ak by sa dalo miesto prenajat len na cas, ked tam obyvatel realne parkuje, tak by sa uvolnila kopa parkovacich miest. Ale samozrejme by to chcelo aj disciplinu zo strany vodicov a to je u nas zial nerealne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rezervovane parkovacie miesta su len od 15:00 do 8:00, s vynimkou tych pre ZTP.
Ja naopak jedine v co dufam po zavedeni jednotnej politiky je, ze nadalej bude mozne si rezervovat konkretne miesto.
Pravidelne prichadzam domov neskoro v noci a kazdy den hladat miesto niekde daleko od domu, na zakrute, niekam sa prilepit... Nie, dakujem. Rad si priplatim za to, ze budem moct aj o tretej rano s istotou prist a vediet, ze moje miesto ma caka a nemusim si dat 15-minutovu okruznu jazdu kym najdem nieco kde sa (pravdepodobne proti predpisom) postavim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

iste so mnou nebudes suhlasit ale - preco si myslis ze mas narok parkovat zadarmo alebo za znizenu cenu vsade v BA?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pisal som niekde

ze za parkovne netreba platit?.....ja len kritizujem navrhovany system, ktory je v neprospech bratislavcanov.....do systemu sa maju zapojit na zaciatku len stare mesto, nove mesto, ruzinov, petrzalka.....to znamena, ze obyvatelia inych mestskych casti nebudu moct v tychto 4 mestskych castiach parkovat za polovicu ale budu musiet uhradzat plnu sumu hodinoveho parkovania rovnako ako mimo bratislavski vodici....ale napr ruzinovcan bude moct zaparkovat v karlovej vsi zadarmo.....tak ako tento navrh vyriesi situaciu s parkovanim napr. v dubravke????
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no ak bude fico pri moci do 2020

tak je dosť vysoký predpoklad že väčšina bude jazdiť MHD...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bude to hybrixna socialna doprava

Vsetci sa budu vozit zadarmo policajnymi autami. Uz sa zhana dalsich 2500 taxikarov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zavedenim poplatkov

sa nevyriesi vobec nic. Pocet parkovacich miest zostane rovnaky, pocet aut zostane rovnaky, nie-rezidentov prihlasi pod svojim menom ten, co im prenajima byt na prespavanie a o to im zvysi najomne plus zisk. Rozni developeri naplacaju baraky kde sa im to oplati, ale kde budu parkovat ti co tam pracuju ich nezaujima. Prakticky jedno auto potrebuje dve miesta: pred robotou a pred domom. Ak spoplatnia aj parkoviska pred hypermarketmi, lebo to je posledna moznost kde v noci zaparkovat, tak nastane revolta vodicov. Pred panelakmi uz je kopa kupenych a vyhradenych sukromnych miest tych bohatsich, a aj ked su cele tydne prazdne, zaparkovat tam nesmiete. Parkovanie v BA nie je o systeme, je iba a iba o zmykani vodicov. Zaparkujete v noci na strku a rano mate pokutu ze stojte na travniku. Ziadny tam uz roky nie je, ale na plane je to zelen. Majitelia aut su zaujimavi iba ako dojne kravy. Budem platit za moznost zaparkovat niekde v Petrzalke, ale ci naozaj zaparkujem nikoho nezaujima. Na sucasnom stave sa nic nezmeni okrem platenia. Chapem, ze robotnici dochadzajuci za pracou na tyzdnovky do BA musia niekde prespat a niekde odstavit svoje auta na cely tyzden, a toto ziadny popatok nevyriesi, niekde parkovat musia. Cela tato politika je iba podstatu neriesiaca mafianska bitka o zisk...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak deliť málo je nezmysel z okna

vidím min 20% miest naviac stačí domaľovať čiary,presunuť 3 kontajneri,obsadiť kúsok zelene položením priepustných tvárnic a pod.
Toto by mali dať MČ hliadkam vodičov a miestta by pribudlo s min nákladmi.U nás pred vchodom sme namaľovali čiari a parkuje 9 aut predtým 7 málo no to je +20%.Urobte to aj ostatní.Pri vedľajších ako sedláci do stodoly a na krivo hala bala.

Taktiež kontrolou vyhradených miest pre invalidov ktorí už dávno nežijú resp sú v domove no miesto necháva MČ ako pomník nikto to nekontroluje /minule so videl ako ľudia na tieto značky naťahujú tielka/.Tieto miesta sú celé dni prázdne niekedy aj noci asi su ďetúrence na chatách v TATROCH.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako prihlasi prenajimatel bytu napr. ôsmich vychodniarov prespavajucich v prenajimanom byte, ktori v nedelu vecer odparkuju 3-4 auta na parkovisku pred domom, ktore tam trcia do piatku kedy sa zase odhrabu domov...teda tam kde idu podielove dane
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne táto situácia

je aj u nás v Podunajských Biskupiciach. Jedna pani právnička už 11-rokov prenajíma byt v susednom dome kde-komu, kto platí. Teraz je tam partička stavbárov, sú to Žilinčania, ale je ich 9 a majú tri dodávky Berlingo + 2 osobné autá. Takže keď idú na weekend domov, nechávajú dodávky zaparkované a blokujú ľuďom s trvalým bydliskom miesta. Právny purista môže namietať, že je to verejné parkovisko umiestnené pred bytovkami, ale výstavba bytoviek bola podmienená vytvorením zodpovedajúcieho počtu parkovacích miest - na každý byt jedno miesto. Nie je to občas dostačujúce, ale keĎ si okupujú tri miesta prišelci, čo načierno platia žene s konexiami, tak to už ľudí nahnevá.
Pred pár mesiacmi dostali dodávky defekt a čuduj sa svete, zrazu pred panelákom neparkujú ani dodávky, ani osobáky, aj keď Žilinčania sa ešte stále tlačia v tom dvojizbáku.
Vidím to tak, že skorumpovanosť, hlúposť a ľahostajnosť volených zástupcov mesta a mestských častí nakoniec ľudí doženie k radikálnym riešeniam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak ty pôjdeš na východ a dostaneš defekt

pred domom svojho ubytovateľa určite to nebudeš schvaľovať.

Ja mámv BA babičku cez 80 a to ked ju pôjdem opatrovať tak budem platiť parkovné 2 Ečka za hodinu.
Ty ked pôjdeš na sídlisko do Popradu na návštevu rodiny na víkend tak zaplatíš rád 2 Ečka za hodinu tj za 3 dni 144 Eur ? Bude sa ti to páčiť?Alebo len v BA by si tento nezmysel chcel zaviesť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

si mylis navstevu s trvalym obsadenim niekolkych parkovacich miest
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ako tento problem vyriesi platene parkovanie? Myslis ze ti Zilincania zacnu do Bratislavy chodit autobusom? Myslis ze budu po Bratislave vozit stavebny material v MHD? Aut bude rovnako vela, aj parkovacich miest. Zmenia sa len dve veci: 1. budes platit viac penazi mestu a 2. ked pojdes hocikam autom, najdes tam desiatky volnych parkovacich miest a ani na jednom z nich nebudes smiet zaparkovat, lebo bude vyhradene pre rezidentov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No, minimálne tie tri dodávky budú parkovať v areáli ich vlastníka. Každá prepravná firma musí pri vydaní povolenia na podnikanie preukázať, že má priestory pre parkovanie svojich vozidiel a aj napriek tomu možno bežne po sídliskách vídavať zaparkovaní dodávky rôznych kuriérskych firiem, ktoré nezriedka zaberajú 1,5 parkovacieho miesta.

Ono sa to nezdá (a nemusíte so mnou ani súhlasiť), ale regulácia parkovania naozaj zaberá, čo dokazujú skúsenosti zo zahraničia. V niektorej pražskej MČ (nepamätám si konkrétne ktorej) zaviedli asi rok-dva dozadu parkovacie poplatky na žiadosť obyvateľov aj napriek tomu, že pražský magistrát už s rozširovaním spoplatnených miest neplánoval. Ale ľudia sami ich tam chceli, bojovali za to. A to všetko na základe reálnych skúseností s iných MČ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty si ukážkový príklad

Bratislavčana, ktorý nepochopil, že už 22 rokov je mesto HLAVNÝM mestom ŠTÁTU, kým predtým to bolo len mesto štátu, Kým kedysi bol hlavný ťah za prácou Košice Praha, tak už štvrť storočia je takým ťahom smer Košice Bratislava. Plno ľudí ti tu dáva riešenia, hneď jedno máš hore. Hlavnou pointou je nezahusťovať Bratislavu ďalšou zástavbou medzi existujúcimi blokmi a ďalšou nadstavbou na existujúcich blokoch, lebo kým na streche vznikne len šesť bytov, tak dole potrebuješ minimálne hneď 12 parkovacích miest. Ty namiesto toho riešiť ako Bratislavu zrušiť ako hlavné mesto štátu. Riešiš spoplatnenie MOŽNOSTI zaparkovať, ale počet parkovacích miest tu nie je. Tu ti niekto naznačil, že štrkové miesto sa malo dávno vyňať z mestkej zelene, nepochopil si to. Ďalším riešením je prebudovávanie ulíc a v Bratislave preferované pozdĺžne státie prebudovávať na kolmé.
Prístupmi ako je ten tvoj len vzniká v štáte precedens nenormálnych rozmerov. Pre situáciu v Bratislave sa kedysi povolilo státie na chodníkoch. Teraz si odparkuje auto na chodníku hocikto v Hornej dolnej, hoc to vôbec nie je potrebné, hoc je premávka 2 autá za rok a široká krajnica. Pozri sa napríklad do Hodkoviec v okrese Košice vidiek. Domáci ma krajnicu širšiu ako jazdný pruh,. ale auto odstaví na chodníku - lebo môže!!! Ja navrhujem, že ak Bratislavčania budú takí krátkozrakí, že riešia "len ten svoj uhol pohľadu", tak nech po ich vzore každé mesto, dedinka, samospráva si prijme uznesenie, že autá s BA a BL zaplatia u nich 1000-, 100 000- násobok parkového oproti domácim. Prajem ti plno defektov na každom kilometri nebratislavskej cesty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v ba pripbuda ludi a aut

parkovacich miest nie. on len popisal situaciu vo svojom okoli... a tak je to vsade. kopa ludi ma problem ist mhdckou - urcite nie koli tomu ze musia zaviest deti rano do skoly / skolky ak by to bola prava a mame tu tolko rodicov co aut na cestach tak mame demograficku krizu davno vyriesenu)

pridi sa niekedy pozriet na wolkrovu v petrzalke, rano o 7-8h, potom na obed, potom navecer / vecer a vikend. 80 perc aut je stale na svojich park miestach, ludia parkuju klasicky a potom pred nimi co uz nemaju kam pozdlzne, a ked clovek co parkuje klasicky potrebuje niekam ist, tak musi robit pre sebou rosady s autami a ak niekto nebodaj zabudne vyhodit rychlost alebo zatiahne rucnu, mas smolu, a to aj v pripade ak ides napr na pohotovost...

v aktualnej situacii platenie nepomoze, je to len vyuzivanie situacie urcitymi skupinami ludi ako sa nabalit... v tt zaviedli davno parkovacie automaty, myslis ze doslo k nejakej uprave parkovisk? ktore boli samozrejme rozbite. - pamatam si jedno pri tt univerzite, sama jama, ale dobre sa vyberalo, ale mesto nebolo cele roky schopne jamy zasypat strkom, nakoniec parkovisko zrusili a je z neho parcik.

mesto si za to moze same, ked nie je schopne regulovat vystavbu tak aby bol dostatocny pocer parkovacich miest, kedze na prvom mieste su vzdy zaujmy, potom zaujmy a zase len zaujmy, proste money talks...

na dalsom mieste je zase pohodlnost ludi...

ale hlavne ze mame Slovensku parkovaciu asociáciu... dufam ze ma aj hovorcu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak znova.

On neopísal situáciu vo svojom okolí. Situáciu vo svojom okolí si opísal ty.
On navrhol, že podobne preťažené situácie s parkovaním sa dajú riešiť kriminálnou činnosťou s nevyšetreným páchateľa. A navrhol ďalej medzi riadkami, že ako domáci občan má na to právo vystrnaďovať nedomácich "s požehnaním zákona". Mne nemusš polopate na ukážke Wolkrovej ulice vysvetľovať, čo je nemožnosť zaparkovať, ja tu bývam, na obdobnej ulici. Ale nedovolím si stavať sa do pozície rozhodcu, že si sám rozhodnem, prečo to či ono auto je tu navyše, len preto že má cudziu ŠPZ. Preto som v inom príspevku uviedol príklady ešte viac pritiahnuté za vlasy, že spoplatnenie parkovania nerieši situáciu a "občianska vojna proti dochádzajúcim! je silná káva na nebezpečnej hrane, ktorá môže spôsobiť, že Bratislavčan nebude schopný opustiť mesto, pretože vojdením do iného okresu mu zlinčujú tam sa cítiaci domáci auto. Situáciu s parkovaním vyrieši len a len budovanie nových parkovacích miest, prebudovávanie organizovania ulíc, prehodnocovania nefunkčných trávnikov a potom nerobenie z Bratislavy pupok sveta. Dochádzajúci nemôžu za to, že štvrťstoročiepo rozdelení Československa budujeme Slovensko len v Bratislave a napríklad taká blízkosť Košíc a Prešova, Zvolena a Bystrice sa premrhala na budovanie druhého a tretieho urbanistického centra štátu.. Takže jednoznačne je načase si uvedomiť si Bratislava uz nie je len mestom štátu, tak ako to bolo za Československa, ale že je už 22 rokov HLAVNÝM mestom štátu. T.j. so všetkými dôsledkami. Pozri sa sám spätne, medzi ktorými budovami pribudli za 22 rokov iné budovy, na ktorých budovách pribudli pod strechou nadstavby - preto sa zvýšil nápor na parkovanie, ďalej zváž čím tu je toľko voľných bytov, že sú v prenájme, a zváž aj to ako je možné, že pre prichádzajúcich je tu toľko pracovných miest. Nie je to predsa len tým, že sa tieto pracovné miesta mali vytvoriť mimo Bratislavy!! Takže zhrniem to - parkovanie sa vyrieši budovaním nových miest a nie spoplatnením terajších s nemenením ich počtu. A parkovanie sa vyrieši tvorením pracovných miest v iných mestách Slovenska, nie len v Bratislave.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava