SME
Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mesto požiadalo o dotáciu na svah nad Devínskou cestou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Treba len veriť, že štát neuvoľní ani deravý cent!

Mesto má pýtať od tých, ktorí v území nastavali haciendy, ale dokonca i bytovky (haciendy sa naďalej stavajú i pod cestou - priamo v záplavovom území). Je hádam jasné, že ťažká technika prechádzala k staveniskám po labilných cestičkách a štát výstavbu neinicioval - prečo by mal teda platiť následky!?

Štát svoju úlohu vo vzťahu k cestnej dostupnosti Devína splnil - keď po roku 1945 vybudoval tzv. Cestu slobody (Devínska cesta), keďže predtým bol prístup naozaj problematický. (Pravda, s týmto meškal dobré pätnásťročie, keďže záväzok vybudovať cestu prišiel hneď so zakúpením hradu Devína do majetku Slovenskej krajiny začiatkom 30. rokov.)

Terajší stav, vyplývajúci z tzv. "územnoplánovacej" a rozhodovacej činnosti HMB a miesnych komunálnych úradov (Devín, Karlova Ves) musí sanovať jedine ten, kto ich spôsobil!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kolková s podporou KDH, SaS, Most HID,

Antikoncept Ty si aký pamätník, keď si pamätáš Cestu slobody.
1/ Je pravdou, že "komunikácia " nad Devínskou cestou - Sihoť nieje riadne skolaudovaná na užívanie pre nákladné a ťažké autá s betónom, ktoré mali významný podiel na tom, že sa svah zosunul. Možno by stálo za to, kto si kopal v chodníku inžinierske siete bez stavebného povolenia - kolaudácie a len tak zľahka ich zasypal. Ak sa nevie zistiť kto? stačí prerušiť tieto siete a hneď sa vlastníci ohlásia.
2/ Terajší stav vyplývajúci z územnoplánovacej informácie hovorí, že nehnuteľnosti postavené popri Devínskej ceste v úseku Zlaté schody - Hájovňa sú v súlade s platným územným plánom. Jedna nehnuteľnosť hneď na začiatku sa tomu vymyká vzhľadom k tomu, že starostka vydáva stavebné povolenia ako chce a komu chce aj bez územného rozhodnutia. Potom to tak vyzerá, že aj činžiaky sa stavajú tam kde by sa stavať nemali. Ale to je vecou Kolkovej, ktorej by prospelo si naštudovať Stavebný zákon.
Kolková by bola najradšej, keby sa celá Devínska cesta zaplavila a bol by pokoj. Neurobila jedno opatrenie na zlepšenie protipovodňovej ochrany Devínskej cesty, nepožiadala o jediné euro na spevnenie tejto cesty v úseku Zlaté schody - Sihoť. Tragédiou je že Kolkovej voliči si neuvedomujú, že keď budúci rok začne výstavba bratislavského obchvatu, že kameňolom zvýši ťažbu z 25 000 ton na 700 000 ton a to tej odtrhnutej komunikácii naozaj neprospeje. Ak sa stane, že sa to odtrhne a bude sa musieť jazdiť cez Devínsku Novú Ves, tak prvá záchranka, ktorá pôjde z Karlovej Vsi do Devína bude meškať len 20 minút s cestou nazad ďaľších 20 minút a to už niektorí pacienti ani nerozdýchajú. Hlavne, že Kolková sľubuje novým občanom ako sa im na Devíne ( kde pred 10 rokmi zavládol stredovek) dobre žiť.
3/ Devínska cesta by sa mala koncepčne riešiť po úsekoch. Najprv tie, čo sú v najhoršom stave. To je Sihoť - Zlaté schody. Ak by sa mala spevňovať komunikácia nad Devínskou cestou, tak by sa mala najprv asi skolaudovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No, ja som počula verziu že Devínska cesta bola vybudovaná počas II. svetovej vojny zajatcami. Ale či je to tak, neviem.

A ešte poznámka ku Kolkovej, Frigo na to rád zabúda, Kolková ale patrí aj pod Sieť (koalícia Sieť, SDKÚ, Most-Híd, SaS a KDH). Možnože je Frigovi na mašine Sieť sympatická, Sieť ale tiež nesie zodpovednosť za kauzy Ľ. Kolkovej, starostky Devína.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Strana Sieť mi nieje sympatická nevolím ju ale nevyšla mi do riadku. Neuvádzam ju preto, že nieje parlamentnou stranou a verím, že ani nebude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Polovičná robota! Ak už mesto žiada dotáciu, nech láskavo zdvihne šunky z tých teplých stoličiek a ide sa pozrieť osobne v akom stave je Devínska cesta. V úseku od zástavkky MHD Kadlečík smerom do mesta sa prepadáva celá cesta, asi 100 metrový úsek.-Je to priamy následok povodní, aj opravu na tento úsek cesty, ktorý treba celý spevniť, treba žiadať od MŽP SR.

Kolková aj vtedajšia starostka KV sa na to vys*ali a nehlásili to ako priame škody po posledných povodniach (je vážne smutné skonštatovať koľko škôd zabudla Kolková nahlásiť). Aj takú "drobnosť" ako zaplavený Náučný chodník nivou moravy, potom zháňala sponzorov. No hlavne že platy dostávate, komunálnici:-(
https://www.odkazprestarostu.s...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava