SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Len električky zadarmo pustiť nemôžeme, tvrdí mesto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

už len električku tam, kde ešte nie je
Jeden kilometer petržalskej električky je nejakých 30 miliónov eur. Náklady na obchvat Bratislavy sú 1,325 mld eur, cez PPP 4,530 mld. Čiže jeden obchvat Bratislavy by vystačil na asi 50 - 150 kilometrov električky...
vesmirnavzducholod
<< < 1 2 3

klima

Električka na rozdiel od terajších aut nezasere vzduch. Nová cesta pre autá má aj následné náklady na údržbu (aj keď to SK nevidno)
 
Hodnoť

Blýska sa na lepšie časy

Zdá sa že konečne tým hore zablkokalo a pochopili že keď nemáme metro, treba rozširovať aspoň električkové koľaje. S tým musí ísť ale ruka v ruke ich skutočná preferencia na križovatkách a redukcia zástavok
http://www.etrend.sk/trend-arc...
Páči sa mi najmä plán ich potiahnuť do pod. Biskupíc a Vrakune, ten smer je zabitý autami, trolejbusy sú blkované autami, musia tam ísť eliny.
 
Hodnoť

Diskriminácia

"Šéf mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler tiež vraví o určitej forme diskriminácie. Poukazuje totiž na to, že tí cestujúci, ktorí električku nepoužívajú, lebo ju napríklad nemajú v dosahu, by si museli za lístok zaplatiť."
Takže pri električkách to je diskriminácia, ale pri vlakoch je to OK.
 

 

A kde on povedal ze pri vlakoch je to OK?
 
Hodnoť

3/3

ani keby bola mhd zadarmo, situacia sa vyrazne nezmeni. pretoze dnes uz mhd velmi lacna je aut stale pribuda. auto je iny level. kto na to ma, vam do toho semenista chorob nikdy nevlezie.

to by sa musela spravit separatna mhd pre socky a pre strednu triedu.
 
Hodnoť

Bol som na verejnej prezentácii

Dopravného generelu pre Bratislavu. Ešte na objednávku minulého vedenia ho robila brnenská spoločnosť. Títo páni z Brna boli prekvapení z toho, že v akej veľkej miere Bratislava toleruje a podporuje IAD. Osobitne vyzdvihli to, že nikde vo svete nevideli tak divokú parkovaciu anarchiu, aká vládne v Bratislave. Hlavným kľúčom k opätovnému presunu cestujúcich do MHD je práve to, aby mesto našlo odvahu na vykonanie nepopulárnych krokov a začalo IAD výrazne obmedzovať a dôsledne trvalo na zákonnom parkovaní, inak sa nič nevyrieši a autá zahltia všetko, nastane úplný dopravný kolaps.
Terajší krok skupiny poslancov je o tom, že opäť nemajú riešenia na problémy, miesto riešení chcú rozdávať milodary, tentoraz v podobe bezplatnej električky. Ešte stále sú na začiatku volebného obdobia a už sa boja nepopulárnych krokov. Úplne ignorujú ten fakt, že bezplatné a nesplniteľné veci sa musia sľubovať až vo volebnej kampani a po voľbách ich nesplniť. Oni už teraz, tri roky pred voľbami si robia kampaň a idú rozdávať ako inak, z verejného.
A Uhler? Sice hovorí, že je to hlúposť, ale pre istotu ich nabáda, aby na veci ešte pracovali. Teda opäť sa budeme iba jalovo točiť okolo bezplatnej MHD a nebude čas na kvalitné a koncepčné riešenie ozajstných problémov.

Túto nešťastnú tému bezplatnej MHD začal ešte Záhradník, pomocou nej chcel získať na úkor verejných financií kreslo župana. On to kreslo nemá, tak tú tému opustil, iní politickí dobrodruhovia ale ju stále živia.
Stačí ale letmý pohľad na výročné správy DPB, tam sa môže každý presvedčiť, že akým dôležitým príjmom sú príjmy z cestovného. DPB žije z dotácií a z cestovného, ostatné príjmy sú tak malé, že ak vypadnú, tak DPB to ani nezbadá. Teda páni poslanci nech prezradia aj to, že ako a na úkor čoho chcú vygazdovať výpadky príjmov z cestovného?
Záhradník totiž klamal, keď tvrdil že zrušené náklady na tlač lístkov, nákup označovačov, revízorov, predajné automaty a iné náležitosti nahradia stratu z výpadku príjmov z cestovného. Každý bezplatný koncept MHD je totiž o tom, že cezpoľný, či turista a pod. platiť bude. Teda bude tlač lístkov, bude revízor, aj predajný automat a pod.

DPB až na politických nominantov je plné dobrých odborníkov, pod ich taktovkou DPB dokáže podať slušné výkony a ak im mesto dá pokoj, zaistí preferenciu MHD, začne potláčať IAD, tak MHD iba vďaka rýchlejšej jazde vozidiel rovnakým počtom techniky odvezie viac cestujúcich.

Mám v rukách letáčik o nových tarifách MHD aj BID. Hlavným ideovým odkazom letáčiku je to, použi BID a my ťa drzo ošklbeme. Kde je ten odkaz zakomponovaný? No predsa tam, kde je návod na to, že pri svojich cestách z centra Bratislavy na vidiek ako rátať počet precestovaných zón.
Podľa mapky napr. precestujem štyri zóny, ale v reále potrebujem lístok na päť zón. Prečo? Lebo je tam poznámka, že zóna centrum 100 sa počíta ako dve zóny. Takúto vec môže vypotiť iba nekompetentný idiot. Lístok na 4 zóny stojí 1,50 €, ak je to málo, tak má jednoducho stáť viac, teda napr.1,80 €, ako teraz ten 5 zónový. Ale napísať do tarify to, že síce cestuješ cez 4 zóny, ale zaplatiť musíš za päť? To už hádam ani nie je idiot, ale horší mentálny postih.
Páni poslanci, v DPB máte istého pána Ing. Bronislava Weigla, ktorý už pred rokmi v jednej prednáške povedal to, čo je aj môj názor: Tarifa v MHD musí byť tak dôvtipná, aby na jednej strane MHD zarobila, ale zároveň cestujúci mal dojem, že on ošklbal DB. Máte v DPB Weigla a vy na oddelení pre tvorbu tarifu zamestnáte osobu s obmedzenou mozgovou kapacitou. Tak prečo mám presadnúť z IAD do MHD, ak potrebujem 4 zóny a kúpiť musím 5?
 

Nový systém okráda aj inde,

menovite pri cestovaní na území Bratislavy.
Pri zavádzaní prestupného tarifného systému, kde sa sleduje aj precestovaný čas, pôvodne boli lístky na 10, 30 a 60 minút. V tomto systéme sa zaznamenal nečakaný záujem o 10 minútové lístky, teda pri prvej príležitosti tieto lístky zdraželi.
Potom celý tarifný systém upravili na 15 minútový neprestupný a 60 minútový prestupný lístok. Ten hodinový o víkendoch a sviatkoch platil 90 minút, lebo údajne vedy pre väčšie intervaly cesta s MHD je dlhšia. Vždy mi bolo záhadou, prečo ten lístok nemohol platiť 90 minút aj v pracovné dni, vtedy síce sú hustejšie intervaly, ale zas sú zápchy. Ale už to máme za sebou, máme novú tarifu.
Už okrem v prvom príspevku spomenutom nás okráda nová tarifa aj inde. Máme 15 minútový lístok, dokonca prestupný, čo je dobré.
Opäť máme aj 30 minútový prestupný. Je dobrý? Nuž stojí presne toľko, ako nedávno ten 60/90 minútový, teda v dospeláckej verzii 90 centov. To znamená za rovnaký peniaz menej muziky. Takýto lístok zvyčajne stačí na cestu z okraja mesta do centra, alebo na cesty vo veľkých mestských častiach, napr. Ružinov s prestupom. A ak ale náhodou pri prestupe nesadne prípoj, či mešká pre zápchu, tak čakaním stratím drahocenný čas, 30 minút vyprší a cestu dokončím pešo, alebo musím si cvaknúť ešte 15 minútový lístok, teda cesta, ktorá ma v minulom systéme s hodinovým lístkom vyšla na 90 centov, teraz ma vyjde na 90+70=1,60 €.
Pripomínam to, že revízor meškanie spoja môže akceptovať vtedy, ak cestujem bez prestupu, a vtedy mi uzná aj listok po časovej platnosti, nie je mojou chybou, že spoj cestou začal meškať. Ak ale prestupujem, tak prešlá časová platnosť lístka môže byť aj moja chyba, lebo som trebárs v mieste prestupu navštívil obchod a tak zmeškal napr. 3 predchádzajúce spoje.

Niekto môže namietať, že ale predsa aj teraz máme hodinové lístky, môžem ich použiť na trasách, kde potrebujem prestúpiť, či na "diaľkových" cestách typu Dúbravka-Rača. Tento ale vždy platí hodinu, teda aj o víkendoch, a hlavne je drahší. Stojí 1,20 €.
To je zdraženie a to zdraženie je opticky ešte horšie a vyzerá ako drzé okrádanie, lebo mi zdanlivo vnucuje služby, ktoré nepotrebujem, teda cestu cez tri zóny, čo opticky, ale inak klamlivo ma nabáda cestovať z Bratislavy do prvej už vidieckej zóny pomocou tohto lístka. Na vidiek sa ale s týmto lístkom platným na 3 zóny z centra mesta nedostanem. Je to dané s výpočtom zón. Pre cesty na vidiek sa totiž zóna 100, čo je širšie centrum Bratislavy a staršie sídliská, ráta 2x.
Napr., ak cestujem z Patrónky do Vrakune, tak v minulosti som použil hodinový lístok za 90 centov. Teraz, ak mi nový 30 minútový v cene 90 centov časovo nestačí, môžem použiť hodinový, trojzónový v cene 1,20 €, pričom mám pocit krivdy, že si kupujem aj tretiu zónu, ktorú nepotrebujem, teda som okradnutý.
Opäť cestujem z Patrónky, ale teraz do Rovinky, čo už je iná zóna. Mám lístok na tri zóny a podľa mapy by mal byť dobrí, lebo pôjdem zo zóny 100, tranzitom cez zónu 101, čo sú okrajové časti Bratislavy, vrátane Vrakune do zóny 715, v ktorej je Rovinka. Ale lístok platný na tri zóny mi je nanič. Prečo? Lebo pre takúto cestu platí výpočet 2x zóna 100+ zóna 101+ zóna 715=4 zóny. Teda si musím kúpiť lístok na 4 zóny v sume 1,50, lístok platí iba 60 minút, ak mi prípoje nesadnú ideálne, tak som nahratý, lístok mi vyjde nazmar a ja musím ešte zháňať iný lístok v trase trebárs Vrakuňa-Rovinka za sumu minimálne 70 centov. To radšej použijem auto.
Toto poslanci na čele s Augustinič nevidia, v ponuke majú populizmus s bezplatnou električkou v inej trase
 

A pocestujú autom.

Hoc majú medzi sebou odborníkov, nedávajú na ich slová a rady. Systém je nastavený tak, že cestujúci sa oprávnene cíti okradnutý, okrem električenky s malými šancami, aby on "okradol" systém. Teda cena do MHD neláka, prímestské autobusové spoje nechcem posudzovať, už roky som s nimi necestoval, používam vlaky, ale tie mám z titulu svojho zamestnania bezplatné.

Prvé praktické skúsenosti z okolia a zámeny verejnej dopravy na IAD:
Mám známeho, ktorý býva v Ružinove a na presuny po meste zásadne používa auto, ja zas MHD a mám električenku. Chodíme ale na túry a presvedčil som ho na to, aby auto nechal doma. S MHD ideme na Kolibu, čo do Rače, potom rôznymi trasami sú pešie presuny na "Železnú", Záhorskú Bystricu a pod. a opäť s MHD domov. Už mi avizoval, že ohľadom na zrušenie normálnych a férových hodinových lístkov končíme s používaním MHD. Po novom mám trasy plánovať tak, že napr. z domu bude presun s autom do Rače, v kopcoch absolvujeme túru s konečnou opäť v Rači pri aute.
Iný kamarát skončil s občasnými presunmi verejnou osobnou dopravou v trase Petržalka-Lozorno. Prečo? Arogancia vodiča Slovak Lines, ktorý mu nebol ochotný vydať lístok v trase AS-Lozorno, lebo môj kamarát nepoznal pásma BID. Vraj sa ich má naučiť doma a potom prísť a pýtať si konkrétny, časovo a pásmovo vhodný lístok, prípadne si ho kúpiť mimo vozidla, lebo on Pánboh Vodič nemá povinnosť nad pásmami rozmýšľať a už vôbec nie poučovať cestujúcich.

A koľko konfliktov revízor/cestujúci bude iba preto, že si niekto si neuvedomí to, že pri cestách do regiónu sa zóna 100 ráta 2x? Koľko turistov na to doplatí?

Chaos a nepripravenosť pri zavádzaní systému spojená so šikanou cestujúcich opäť nejedného občana presvedčila o tom, že v Bratislave IAD je ideálnym dopravným prostriedkom.

Na jednej strane v Bratislave stále platí Záhradníkom zavedená teória, že dobrým cestujúcim je iba občan Bratislavy, jemu dáme aj lacnejšiu električenku v podobe Bratislavskej karty. Túto cenu za toho boha nedáme cezpoľnému, aby sme ich aj takto motivovali k tomu, aby svojich denných 120 tisíc osobných áut nechali doma na vidieku.
Bezplatná električka? Opäť pre dobrých domácich, teda pre možných voličov. A pre dobrých zo Senca, ktorí si nechajú auto na záchytnom parkovisku. Za akú sumu a na úkor čoho by sme budovali záchytné parkovisko pre občanov Senca? Parkovisko a jeho prevádzka stojí peniaze z rozpočtu mesta, musíme na to obetovať pôdu, možno aj zeleň. A ešte Senčanov budeme bezplatne voziť v električkách? A vybudujeme nákladný aparát, aby kontroloval to, či ten Senčan má vôbec auto a či ho naozaj nechal na záchytnom parkovisku.
To je ten obrovsky kompetentný návrh pani Augustinič na riešenie dopravných problémov v Bratislave. Milodar pre občanov v podobe bezplatnej električky, záber pozemkov na parkoviská, nová súkromná parkovacia firma, nový aparát na kontrolu toho, či toho auto, kto je v električke bez lístka, naozaj má auto na tom správnom záchytnom parkovisku.
Pritom stačí zrušiť divoké a nezákonné parkovanie, inak znemožniť nadmernú IAD, preferovať MHD, mať v BID, vrátane MHD jasný a dôvtipný tarifný systém podľa návrhov Ing Weigla, nie feudálne, Budajom vymyslené privilégiá pre akože odbojárov a iných, o ktorých sa z našich daní má postarať štát.
 
Hodnoť

pamätá si niekto že Mečiar to dokázal?

Aj keď nechtiac - v zákone o MHD a revizoroch zabudli dať koľajové vozidlá. Keď na to opozícia upozornila a navrhla zmenu, HZDS to zamietlo (Kozlíkova veta k svojim "Chlapi, ***** ma, nemôžme to prijať keď je to z opozície" sa myslím týkal práve tohto zákona). Hneď na ďalšej schôdzi to navrhli ako svoju zmenu zákona, ale to už bolo zložitejšie, lebo medzitým to bolo vo vyhláške. Takže niekoľko mesiacov než vyšla ďalšia vyhláška nemohli revizori pokutovať v električke.
 
Hodnoť

Na ***** !

Celá táto integrovaná hlúposť, je jedno veľké okrádanie Bratislavčanov , ktorí necestujú vlakom ani prímestskými autobusmi a tak dotujú príšelcov mimo BA ! Ak sa chcem odviesť 2-3 zástavky . tak ma to stojí viac ako toho čo cestuje do Šamorína . V rámci integrovanej debilite ! Bratislavčania s trvalím pobytom . by mali mať verejnú dopravu zdarma, aby sa mesto odbremenilo od aut, ale to by tu nieko musel aj premýšlať ! Na miesto toho ešte platíme dopravu príšelcokm !! To môže vynyslieť len ***** !
 

 

1. Cestovne praveze zdrazelo najma ludom z/do regionu. V ramci Bratislavy sa drvivej vacsine cestujucich nemenilo. Je tam nejaka mala skupina ktorej sa zvysilo a rovnako je tam aj mala skupina ktorej kleslo.

2. Celkom by ma zaujimalo ako si vypocital ze 2-3 zastavky v meste stoja viac ako cesta do Samorina, pretoze to je nezmysel. Na 2-3 zastavky v meste spravidla staci 15 minutovy listok za 70 centov, na cestu do Samorina je potrebny 5 zonovy listok za 1,80 eur.
 

ano, je tam nejaká malá skupina slepcov,

beznohých, cukrovkárov a inak zdravotne postihnutých, ale v pohode ... celkom malá skupina.
 

Na.......

Celá táto integrovaná hlúposť, je jedno veľké okrádanie mimobratislavčanov, ktorí necestujú MHD BA a ani nechodia do Bratislavy a tak dotujú paštekárov a tzv. blavákov s Trebišova, Michaloviec, Sobraniec atd. Si zabudol dodať
 

 

Ak do Bratislavy, či do BSK nechodíš, tak do MHD Bratislavy, ani do spojov BID nekupuješ lístky, teda na ich fungovanie priamo cez cestovné neprispievaš.
Nie si z Bratislavy, z BSK, a jej okresov, tak tu neplatíš žiadne miestne dane, teda ani takto nedotuješ tunajšiu verejnú osobnú dopravu.
Naopak Bratislava cez vyzbierané dane, ktoré sa prerozdelia do iných, menej bohatých regiónov dotuje ostatnú časť Slovenska.

Ťažké je tomu myslieť a potom rozumne argumentovať a písať, kto nemá s čím, ale aj osoba s obmedzenou mozgovou kapacitou by mala mať snahu najprv myslieť a potom písať. Teda pred písaním príspevkov do diskusií najprv skús myslieť!
 

 

Máš pravdu. Logicky z toho plynie, že všetci čo žijú v podnájmoch a na ubytovniach v BA a BK, by nemala mať právo využívať verejnú dopravu dotovanú z našich daní. Mali by platiť skutočnú nedotovanú cenu cestovného.
 

 

Tak, ako ja Bratislavčan používam v iných mestách, krajoch, dokonca v iných štátoch ich verejnú osobnú dopravu, tak oni majú právo používať bratislavskú verejnú osobnú dopravu. Dokonca bez osobitných príplatkov, a iné tebou spomínané spomínamé somariny, len za štandardné cestovné platné pre každého.
Pre nás je to dobrý biznis, ak cestuje s našou MHD, tak cestovným prispieva na jej fungovanie a to najhlavnejšie, jeho auto zostáva doma v garáži mimo územie Bratislavy, teda nemusíme iba preto likvidovať posledné zvyšky zelene, aby sme jeho autu vytvorili parkovacie miesto.

A teraz diskusiu s tebou končím, lebo súdiac podľa tvojich príspevkov si alebo osoba s obmedzenou mozgovou kapacitou, alebo 8 ročné dieťa, ktorému sa rodičia nevenujú a nevysvetlujú mu, že ako funguje svet, teda tu z nevedmosti vypisuješ somariny. Teda čas strávený na diskusiu s tebou je zabitý čas.
 

dobre

Dobre si mu dal ! Takú blbosť napíše že dotuje BA ! Nemá ani páru o čom to je ! Len nech si môže zanadávať na BA ! Trubka sedlácka !
 
Hodnoť

 

V prvom rade nie som fanusikom nejakych konceptov MHD zdarma. Ked uz investovat take obrovske peniaze, tak do zvysenia kvality (napr. objednanie viac vykonov), nie do prepravy zadarmo, pretoze problemom je kvalita, nie cena.

Ak by sa vsak do toho islo, tak by rozhodne nemalo ist len o elektricky. To je uplny nezmysel. Jednak velmi velka vacsina ciest vyzaduje aspon ciastocne pouzitie autobusu/trolejbusu (a teda by sa efekt nedostavil) a jednak by to bola diskriminacia casti Bratislavcanov (preco ma napr. Petrzalcan dotovat mne elektricku zadarmo?). Cize ak uz do toho ist, tak sietovo vsetky linky.
 

<< < 1 2 3

Najčítanejšie na SME Bratislava