SME
Štvrtok, 12. december, 2019 | Meniny má Otília

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Len električky zadarmo pustiť nemôžeme, tvrdí mesto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Pomoze to istym skupinam obyvatelstva, nahodne vybranym, na ukor inych. Moj prispevok a socik? - Tvoj skor tvoj prispevok su vlastne Ficove balicky v praxi, tu dame studakom vlaky, tu par drobnych dochodcom. Populisticke tahy, ktore neriesia komplexnost problemu.
isabelle
<< < 1 2 3 > >>

Takze napriklad

otvorenie prvej linky metra v akomkolvek meste bola diskriminacia 3/4 obyvatelov a nemali to vobec urobit? Lebo rovnost musi byt za kazdu cenu, to je ten socik, co som mal na mysli.
 

 

Otvorenie metra je sluzba naviac, za ktoru si patricna skupina ludi este priplati :-). By snad znamanalo tym co dotorez nemaju ani elinu dorobit aspon tu?
Ono je to hlavne cele nekoncepcne, niektore trasy maju velke vyhody uz teraz, niektore stoja zbytocne v zacpach a regulacia je v nedohladne. Za MHD platime vaic nez Vieden, Brno, Praha, prvy krok aspon zrealnenie na ich uroven, potom mozno ludia zacnu chodit viac...
 
Hodnoť

Ja chcem

METRO! Podzemu drahu! Rychlovlak! A nie tie otrasne MHD-busy a MHD-elekticky!
 

 

Pre porovnanie, Vieden ma hustotu 4 326 obyvatelov na kilometer stvorcovy, Bratislava ma cca stvrtinu z toho - 1 157. Dokonca ani nase najvacsie sidlisko - Petrzalka s cca 4 000 obyv./km2, nedosahuje ani priemernu (!) hustotu obyvatelstva vo Viedni.

Druha najvacsia cast - Ruzinov ma 1 755 obyv./km2, Nove Mesto ma 988 a iba najhustejsie Stare Mesto ma len o cosi vacsiu hustotu ako je priemer Viedne - nieco cez 4 400. Takze asi tolko k tomu, ako by bolo metro v Bratislave efektivne.
 
Hodnoť

No

Som rád, že nemusím resp. MHD využívam max. 3x ročne, najmä ten smrad čo sa tam nachádza ma vždy odradí, idem radšej peši, bikom alebo autom. A pokiaľ nebudú dobudovane zachytne parkoviská, nie ten paskvil pri inchebe, tak to tu nebude fungovat ani za 20rokov
 

 

o akom smrade hovoris? Nikdy som si tam nevsimol ziaden smrad, s vynimkou toho, ked sa tam nachadza nejaky asocial. Nerozumiem vobec o com hovoris.
 

To je predsa jeho

reprezentati na skusenost z troch jazd rocne. Iste vie o com hovori. :)
 

 

ale to ešte neznamená že ten smrad tam nepriniesol on. Ale k veci : MHD nie je tip-top ,nájdu sa aj bezdomovci ,ale určite to nie je tak že všetky spoje sú smradlavé , naopak si myslím že kvalita išla hore. Ale ľudia ktorý si jednoducho všade zadok potrebujú vyvážať ,tak budú x-dôvodov hladať lebo v MHD toto ,a hento. Som zvedavý či všetci tak krásne voňajú vo svojích autách. Btw. človek sa niekedy pozre s autobusu do auta a keď vidí ten bordel ,tak neviem neviem či ten autobus na tom lepšie nieje . Ja si myslím že riešenie je jednoché : všade kde sú dva pruhy ,zaviesť jeden iba pre autobusy ,a kto je pohodlný nech si stojí v kolóne , garantujem že do mesiaca to gro ľudí omrzí .
 

Nemas celkom pravdu

Ludia sa spravaju racionalne.
Velka cast chodi autom, lebo je to pre nu ekonomicky vyhodne - ich cas je cennejsi ako cenovy rozdiel medzi autom a listkom na MHD.
Prikladom, ja 3x do tyzdna jazdim autom trasu cca 13km, ktora mi zaberie do 10 minut (obchvat), MHD by som sa vyvazal s prestupmi cca 45minut a viac. MHD vyuzivam len na neprestupne trasy po centre v kombinacii s chodzou.
A teraz ku tvojmu prispevku. Spravit na truc vsade buspruhy pre spoj ktory tadial prejde raz za 5 minut veru nie je pekne :)... Mozno v spicke busy nebudu minutku-dve meskat, ale problem je niekde inde.
Jednoducho, kym MHD bude ekonomicky nevyhodna, nebudem nou chodit, kym bud neskolabuje IAD doprava alebo sa naopak neskvalitni MHD.
 
Hodnoť

 

Podiel cestujúcich vo verejnej doprave od roku 1990 klesol z 80 na 50 percent.

No hlavne že ste pod rúškom intergrovanej dopravy zdraželi cestovné väčšine ľudí, takto ich zrejme podnietite prejsť do MHD.

Práve opačne, razantne znížiť električenky a predplatné na BID, zdaniť autá parkujúce na verejných plochách, ale razantne aj 500 € ročne, aby mali motiváciu zaplatiť si alebo vybudovať parkovacie miesto äkto má, úľava na dani 80-90%) a postupne pripravovať máto do centra mesta.

K tomu urýchlene pripravovať rozšírenie električkových koľají a konečne dorieišť BID, nie tento chaos čo ste spustili-synchronizované, hustejšie spoje s výhodnou cenou proti IAD. inej cesty niet.
 
Hodnoť

Dobry napad

Elektricka alebo MHD zadarmo je pre Bratislavu dobry napad. Urcite lepsi ako ta ich integrovana doprava a zdrazenie listkov. Argumenty proti su jednoducho trapne vyhovorky. Ludia by nevedeli aky listok kupovat? no prave ze by vedeli kedze by nepotrebovali ziadny.
V poslednom case uz MHD vobec nepouzivam. A ak tak prave elektricky.
Ale to je politika mesta. Aj mnozstvo aut v centre je v zaujme mesta kedze mozu odtahovat a odtahovat do nekonecna. Ak by tam auta neboli tak by nezarobili ani na parkovnom ani na odtahovkach.

SaS malo svojho casu navrh na MHD v Bratislave zdrama - skoda ze nedostali sancu to vyskusat.
 

 

S tym navrhom prisiel este Zahradnik.
j to mal nejako prepocitane, a vyslo z toho ze by mesto musele zvysit dotaciu. Ale oproti sucasnemu stavu nie nejkao extra.
A je to celkom logicke. XY ludi chodi zadarmo mhd aj teraz, automaty a stikacky v MHD nie su zadarmo, udrzba uz vobec nie. XY ludi co to adminstrativne zastresuju tiez stoja vela penazi.
 

Presne tak,

tie argumenty proti boli uplne zufalstvo, neschopnost, bezradnost, nekompetencia. To nevedia vecne reagovat? Nuz, nevedia.
 
Hodnoť

Nemôžu to dopustiť.

Lebo keby nebodaj ľudia naozaj presadli z áut do električiek, kto by platil kadejakým schránkovým firmám výpalnícke sadzby za parkovanie v meste? Veď by ani na novú jachtu v Monaku nezarobili!

Inak, keď Nesrovnal svinsky šliapol na krk ešte aj invalidom, nedalo sa čakať, že by nejako uľahčil cestovanie ostatným...
 

 

Nesrovnal bude o chvilu dobrym trojskym konom. Vyhral volby, to bolo radosti a uz je po nej...Po par rokoch Durkovsky II...a Bratislava este vo vacsich srajdach.
 
Hodnoť

 

Ja chodím v Bratislave len metrom a je to v pohodke. Nejazdí to síce odnikiaľ nikam, nemá to ani nástupištia, neslúži to na prevoz cestujúcej verejnosti, ale je to bezplatné. Takže dám si tretie pivo, momentálne považujem električky za zbytočné, dokonca by ma mohli zraziť.
 
Hodnoť

už len električku tam, kde ešte nie je

Jeden kilometer petržalskej električky je nejakých 30 miliónov eur.
Náklady na obchvat Bratislavy sú 1,325 mld eur, cez PPP 4,530 mld.

Čiže jeden obchvat Bratislavy by vystačil na asi 50 - 150 kilometrov električky...
 

 

Ale obchvat plati stat... Elektricky si plati Bratislava. Su to uplne rozdielne vci.
 

 

do ceny tej elektricky v Petrzalke si asi nepocital, ze ide o most + piliere na asi 2 tretinach trasy.
To by bolo dobre zapocitat, inak ti vychadzaju bludy o jednom km za 30 milionov.
 

<< < 1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava