SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Viac ľudí a menej áut v centre Bratislavy? Architekti kreslia pešie zóny (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

Blá-blá-blá, také pešie zóny v tomto meste, ale aj v ďalších mestách nikdy nebudú. niet chuti niečo meniť, pomalúčkly ale s istotou tu rozkladajú MHD a znechucujú ľudí využívať MHD, či už zdražovaním (CL, BID a pod.), pridávaním prestupov a ďalšou vuzeráciou cestujúcich (nutnosť obnovovať si čipové karty).

Človek sa len spýta, stojí mi to za to? Dnes sa objavila správa že plánuje DPB po rekonštrupvaní koľaví v KV skrátiť vyťaženú linku 28-čku po Molecovu. To sa vám na x prestupov vykadím a pridám sa k zástupu atičkárov.

Poďakujme prosím neschopnému vedeniu mesta a firmám, ktoré by mali mať záujem na podpore MHD, ale robia presný opak, DPB a BID.
 

Celkom ma dojalo,

ako dnes v slovenskom rozhlase mali tému ako ľudia využívajú hromadnú dopravu, a pritom keď redaktor hovorí s meteorológom, tak vždy spomenie, ako ráno nasadal do auta ;-)
 

 

Myslis tu mazdicku, co si planujes kupit? ;-)
 

 

no jo, v takom Bostone presunuli Dialnicu do podzemia https://en.wikipedia.org/wiki/... a tak mohli vzniknu zelene plochy, pesie zony a pod. Lenze tu chcu autodopravu proste len zakazat a tie auta sa len tak vyparia.
 

Bratislava ma smolu

ze to nie je ani ryba ani rak. Na pesiu dopravu je privelka, na automobilovu pripis stiesnena a verejna je na kocku, draha, pomala, neporovnatelna s mestami kde maju metro alebo nejaku rychlodrahu. Bez zvelicovania doprava je aspon pre mna v BA nocnou morou, este stastie ze tam nebyvam a chodim tam len obcas. Nove autobusy a elektricky su pekna vec ale ked cestujem z bodu A do bodu B dva krat dlhsie ako v inych mestach tak mi to malo pomoze.
 

 

A prave preto by mali byt pruhy pre mhd vsade,aby mhd mohla ficat a aby auta stali.No a potom by si clovek z napr. Dubravky rozmyslel ci do mesta pojde autom.Samozrejme to chce aj odstranit parkovanie v meste len tak na chodnikoch. A este aj politici,policajti a magistrat musia CHCIET.
 

 

Vynikajuci komunisticky zakazovaci pristup - ked je jeden druh dopravy (MHD) na milu jarmilu a to uplne bez vplyvu aut, tak spravme aj iny druh dopravy (auta) este horsi, aby ludia sli nasilu MHD...

Tvoj prispevok ma s realitou pramalo spolocneho:

a) MHD z Dubravky fici uplne krasne. Jednym smerom (cez Karlovku) ide po vyhradenom kolajovom pase s preferenciou na semaforoch alebo s autobusovymi pruhmi sice len miestami, ale hlavne po poloprazdnej stvorprudovej radiale, druhym smerom ide s vyhradenym bus pruhom po tiez celkom plynulej stvor- (Prazska) az sestpruhovej (Lamacska) ceste. Jediny uzky lievik je opacnym smerom z Lamacskej na Janka Alexyho, ale tam to autobus aj tak vzdy obehne pravym pruhom a za zlucenim, ked uz mas uzku cestu bez chodnika (okolo ZST Lamac), tak tam ti bus pruh nepomoze. Clovek z Dubravky ide do mesta autom preto, lebo autom odboci na dialnicu a cez Sitinu alebo podjazdom pred Sitinou na Patronku je za 15 minut vsade, ci uz na druhom konci Petrzalky alebo v centre mesta.
MHD nie je pomala preto, ze by potrebovala ficat okolo aut, ale preto, ze nepouziva volne tahy (cez Sitinu nejazdi vobec nic, cez LaFranconi nejake dve linky) a neexistuje koncepcia dialkovej zrychlenej dopravy (napr. par zastavok v Dubravke - zastavka na prestupnom bode ako Patronka - par zastavok v meste). Ked mas elektrickou na trase do mesta 24 zastavok, tak to bud musi trvat polhodiny aj pri maximalnej preferencii alebo pojdes na maximalny tah, budes spomalovat Mg-brzdou o kolaje a ludia budu zvracat po kazdom rozjazde a zastaveni.

b) Cele mesto je zona zakazu statia s dodatkovou tabulou statie povolene na vyznacenych miestach. Tym padom nielenze neplati §52 ods. 2 umoznujuci parkovanie na chodnikoch (ktore explicitne spomina, ze v takejto zone neplati), dokonca nesmies zastavit ani na inom volnom mieste na ceste s predpisanym ponechanim tri metre pre kazdy pruh, pokial nie je explicitne oznacene ako parkovacie miesto.
Ked niekto v meste parkuje v rozpore so zonou a prekaza ti to, staci zavolat policiu, o maly moment su tam a montuju papucu, pretoze musia strazit prijmy sukromnej BPS. Najlepsi su taki, ktori hodnu chvilu obchadzaju auto, nafotia zo vsetkych uhlov, doma spracovavaju fotky, vypisuju formulare s podpisom, opisom, ECV a hodia to na stranku typu parkujemakode_il.com s komentarom, ze tam naozaj zavadzia a uz je tam cely den... Pritom miesto celej tej eskapady staci zdvihnut mobil a povedat dve vety.


Nuz ked niekto prikazuje ludom z Dubravky rezimy dopravy alebo vymysla existujuce zakazy v meste a ani v jednom nikdy nebol...
 

 

No, ono to tak uplne nebude:

MHD meska najma kvoli prehusteniu osobnymi autami a kvoli mnozstvu novych semaforov (ktore su instalovane najma kvoli osobnym autam). Niekde som nedavno cital, ze prave mnozstvo novych semafrov spomalilo elektricku za poslednych 20 rokov. Neviem ten clanok uz nikde najst, ale napriklad usek medzi mostom SNP a Safarikovym namestim - ked mas smolu, tak cakas na 3 semaforoch, vzdy kvoli 2-3 odbacajucim autam. A teraz tam pribudli na trase od tunela k mostu SNP dalsie. Takze vysledok - kvoli osobnym autam bude spomalena elektricka, ktora jazdi na samostatnom pase. O autobusoch ani nehovoriac, tie stoja v kolone vzdy, okrem tych par BUS pruhov.

No a k parkovaniu - takato zona existuje len v Starom Meste a na par lokalnych uliciach. A pekne ilustruje, ze s parkovanim sa da naozaj urobit poriadok. Inde v Bratislave plati pausalne chodnikovy 1.5 metrovy zakon.
 

 

Nehovorim o meskani, hovorim o normalnych jazdnych casoch.

Clovek z Dubravky je autom na Petrzalskom brehu (Alexyho-Sitina-D2), kym elektricka este len vchadza do najvzdialenejsej hranice Karlovej Vsi. Pritom ide po zrekonstruovanej trati, so zavedenou preferenciou na semaforoch (a viacere semafory su cisto chodecke, napr. Saratov, Svantnerova), a zrusenymi prejazdmi pre auta.
Kde spravili soudruzi z NDR chybu?

Ked spominas SNP - Safko, tak sa pozri aj na druhu stranu SNP - River Park obojsmerne. Kym auta stoja vo fronte na semafory pri tuneli (ktore su naopak kvoli elektricke) a kluckuju pomedzi kazdy druhy den pomenene (a nezmyselne) dopravne znacenie pri stavbe, elektricka prefrci okolo po kolajach a stale tym autam jazdnou dobou nekonkuruje.

A ked elektricka stoji na semafore, auta sa medzicasom teleportuju? Az na vzacne pripady, ked tam nie je prechod ani kolizny smer, tak vacsinou ked stoji elektricka, idu zaroven chodci alebo obe protismerne odbocenia dolava, takze stoja aj auta v rovnakom smere a toto spomalenie sa zapocitava aj im. Je to velmi jednoduche, spackanu MHD iducu po okruznych trasach cez 20 zastavok uprostred nicoho (Horne a Dolne Krcace) a absenciu dialkovych liniek/nosneho systemu (nie, nosny system naozaj nie je to, ze stojim kazdych 200 metrov) vyhovorit na to, ze MHD vraj brzdia auta a ked tie fuj auta zmiznu (ktore idu uplne inou trasou, napr. Sitina, kadial chodi presne NULA spojov!), tak zrazu MHD s tymi istymi 20 zastavkami a trasou dookola bude super.

Kludne zober grafikony z vikendu ked su cesty prazdne alebo z casu, ked su semafory povypinane a MHD sa stale ani nepriblizuje nasobku jazdnej doby auta za premavky.
Ked ma clovek dva-tri ciele po roznych stranach BA, ktore musi obist, tak autom V ZAPCHE na celu Einsteinovu dojde skor, nez pomocou MHD na absolutne prazdnych cestach.

Vyhovaranie sa na auta vysvetli par minut jazdnej doby, ktore takisto cakaju aj tie auta, nie systematicke problemy.
 

 

bratislava nie je privelka na pesiu dopravu. za pol hodinu peso vies dojst od zimneho stadiona k manderlaku, z racianskeho myta k biznis centram na prievozskej, z hlavnej stanice az k dunaju. v sirsom centre nepotrebujes ani mhd, ked ti nevadi trocha pohybu. jedine sidliska okolo su roztahane a tam uz potrebujes mhd, ktora je pomala len ked stoji v zapchach spolu s autami.
 

 

Jednu vec suhlasim. V sirsom centre sa najviac oplati chodit pesi. Autom to je pomale a neda sa potiadne parkovat, mhd je katastrofa a na biku je to napoly samovrazda. Ale co sa tyka sidlisk tak napriklad ja byvam na dlhych dieloch. Autom som vsade najrychlejsie ci uz su zapchy alebo nie a ked nejdem sam tak to je aj lacnejsie. V meste (sirsom centre) zaparkujem a pocas dna beham pesi. Chyba nie je v autach ale v mhd. Su dlhe intervaly medzi spojmi aj pocas spicky, a casto meska, je potrebne casto prestupovat a preto je nespolahliva. A to sa nebavime o nocnych spojoch, to je kapitola sama o sebe. Este k tomu vsetkemu je draha, drahsia ako napriklad v prahe. Preto chodim mhd vacsinou len ked pijem. Pokial sa toto nezmeni budu ludia stale chodit do mesta autami.
 
Hodnoť

 

Bol to jeden z Bratislavských večerov, nie Prešporských večerov.
 
Hodnoť

Treba nájsť odvahu...

...žiaľ zatiaľ je každý úradník a mestský politik pokakaný z tlaku vodičov.
 

O akom tlaku voličov

je reč ? Tu niekto vôbec počúva voličov ? Podobné omaľovánky sa na blízkej fakulte architektúry kreslia 50 rokov. Dnes aj cez počítače. O nič viac a o nič menej ako o tie omaľovánky ani nejde. A to nádherné slovo "bulvár" na Mickiewiczovej, či kdekoľvek v "Prešporku". Pardon v lepšej spoločnosti v Pressburgu či Pozsonyi...
 

jedno písmenko

a taký rozdiel...
 
Hodnoť

pekny navrh

som rad, ze stale viac architektov vidi, ze sucasne monopolne dopravne planovanie pre IAD je neudrzatelne.
 

Suhlas

Ja by som to ale vycistil cele. V centre proste nic vacsie ako bicykel. Okolo centra preferencia MHD. A tam, kde sa neda efektivne pokryt oblast MHD, preferencia IAD > parkovanie, viac pruhov alebo aspon opravit tie nase rozjebane cesty...
 

 

A zdravotne postihnutých, ľudí na nad 60 a malé deti do krematória? Keď čistiť, tak čistiť? Ináč si zdravý?
 

Ospravedlnujem sa za nepresnost

elektricky a pod. ekologicku dopravu by som v centre kludne nechal alebo posilnil. Ale 30 rocne naftove karosy ktore odvezu 1/4 ludi, to nie. A menej ludi centru Stareho Mesta len prospeje, aj v sucasnosti vela ludi v autach a pod. tadial len prechadza, takto by sa to precistilo.
 

Krasny plan

A uz Ti do mesta nikto ani nepachne.
Okrem skupiniek turistov.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava