SME
Štvrtok, 12. december, 2019 | Meniny má Otília

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Firma odstúpila. Petržalská reforma parkovania stroskotala (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

gratulujem Bajan,Bučan,Radosa,Štefánik

práve ste odfajčili rezidenčné parkovanie. Vaša skvelá práca pravdepodobne oddiali zavedenie poriadku v parkovaní v celej Bratislave o ďalšie 4 roky
 

2/3

Myslím, že si asi jediný kto je z toho nešťastný.

áno, rezidenčné parkovanie je potrebné ale nie za podmienok aké boli uvedené v tej zmluve. Prečo by súkromná firma mala dostávať 2/3 vyzbieraných peňazí a investovať minimum do opravy ciest, parkovísk? To sa mi zdá postavené na hlavu a je to čístá zlodejina.

Ako rezident si zaplatím 60 eur a dostanem čo? Nič. Tak isto budem hľadať miesto na parkovanie ako doteraz. Na tom sa nezmení vôbec nič. Keby som mal garantované miesto nepoviem ani pol slova ale žiaľ toto nie je ten prípad.


Tiež je choré, že každá mestská časť chce mať vlastnú rezidenčnú parkovaciu politiku. Jedno mesto jedna parkovacia politika jedna rezidenčná karta pre obyvateľov BA platná v každej mestskej časti. V takomto prípade by som bol ochotný zaplatiť tých 60 eur.

Mimo BA obyvatelia by si zacvakali za parkovaciu kartu viac a hotovo.

Hold to je môj názor.
 

cela

tato parkovacia politika cez rozne firmy je postavena na hlavu. Preco si mestska cast, alebo mesto nezriadi transparentnu mestsku firmu, ktora bude predavat tieto karticky jednorazovo za primerany poplatok, hlavne aby v tom bol system a vsetky vybrane peniaze by isli na rozvoj parkovania, vytvaranie novych parkovacich ploch ( nie na ukor zelene ) a opravy a udrzby ploch.. Samozrejme nejake male percento by islo na platy a zisk ktory by isiel do mestskej kasy a nie sukromnej spolocnosti. Ale asi nie je vola, vzdy sa bude kazdy snazit prist nejakou kluckou k majetku, je to cisto na obcanoch ci to dovolia alebo nie. Gratulujem panovi Cmorejovi a spol. ze kricali a tato doslova zlodejina nieje v platnosti.
 

 

suhlas, v celej Ba jednotne a nie kazda mestska cast po svojom ( no, ono sa ale lahsie smeruju peniaze spravnym smerom v malom - ujde sa kazdemu, ze?) problem je v budovani novych parkovacich miest (v Karlovke nechali svojpomocme prerobit travove pasy na vyhradene parkovacie miesta inak som zvedavy, co s tym chcu urobit, lebo obcan si to zacvakal zo svojho a teraz mu to zrusia) na ktore nie je velmi priestor :-( idealne by boli jednoduche poschodove skeletove parkovacie domy a kludne za 300 - 600€/rok v takomto zariadeni) prvorada je vsak mhd a nie ten hnoj, co sa ako mhd v Bratislave ponuka
 

Bude heroická úloha

upratať všetok ten bordel, čo sa tu pod ilúziou "demokracie" napáchal od 1989. Ale už sa teším :)
 

Uz len aby

odstupil aj Bajan. Ked nie pre ine, tak za to ucelove a zmanipulovane vyberove konanie, podlezenie cenoveho limitu o 1 € aby nepotreboval nici suhlas a absurdne nevyhodne delenie zisku.
A ta slavna ochrana zelene: svoje reklamne mohyly z vyradenych aut postavili na jestvujuce travniky, ale ked clovek zaparkuje na suchej hline, kde vraj bol kedysi v plane travnik, mate problem. Parkujete na zeleni aj ked tam ziadna ani nikdy nebola.
V povodnom genereli Petrzalky bolo okrem ineho (ing.siete v kolektoroch atd.) aj jedno parkovacie misto na jeden byt. Viem to bezpecne, bol som pri prerokovavani uzemneho planu este na Investingu na Vajnorskej. Lenze sa zrazu zacali stavat baraky, ktore v povodnom plane nikdy neboli. Zahustovala sa vystavba bez riesenia suvislosti.
V sucasnosti tento system ani nevie kolko ludi vlastne v Petrzalke byva trvalo, kolko je tu na trvalom podnajme a kolko je tu tyzdennych pendlerov byvajucich na private, kolko aut tu vlaste je a cie su...
 

 

Presne tak, celá táto parkovacia politika bola len za účelom kradnutia, v malom pekne do kapies starostov. Chrú riešiť parkovanie? tak nech to rieši mestská firma, keď máíme firmu na pohrebníctvo, kultúru a mnohé ďalšie, preto by nemala parkovanie riadiť mestská firma? Vlastná evidencia, vlastný parkovací program vlastný odťah aj pokutovanie. všetko čo je ziskové sa predalo, potom sa nedivme že má mesto prádnu kasu a nesrovnal len dvíha dane. Odstupňovať autá by sa mali podľa počtu áut v rodine alebo firme, ale aj podľa váhy, ťažšie autá výrazne viac poškodzujú ulice ako osobáky. Celé zrušiť a urobiť to nanovo a porádne.
 

 

Lebo manazovat taku parkovaciu firmu je strasne narocne:).
Proste dobre sa z toho kradne, to je cele.
Njakrajsie bolo ked obhajovali preco odtah robi sukromnik ked mesto ma vlastne vozy. Tak povedali ze naklady na odtah mestkym autom su vyssie ako sukromnym, kde to teraz stoji cca 100eur. 100eur za nalozenie a odvezenie auto 10km je podla nich drahsie ako 100eur. Hlavne ked sa to odtahove auto v kuse toci lebo ma co odtahovat.
 

BLJ

Hovoríš mi z duše.
Parkovanie ss má riešiť na celomestkej úrovni pre celú Bratislavu, za jednotnu cenu a jednu kartu a to transparentne cez firmu patriacu mestu, aby sa peniaze mohli investovať do budovania a zabezpečenia parkovísk, prípadne zlepšenia MHD.
 

3/3

Trosku by som sa bal tej transparentnosti kedze v tejto republike nie je transparentne asi nic ;)

Ale ano presne o to by islo. Vyzbierane peniaze by pouzilo mesto na opravy, budovanie, zlepsovanie atd ploch patriacich mestu resp mestskej casti a nesli by do sukromneho vrecka (i ked tomu sa tazko da zabranit).
 

Presne si to vystihol

Resident je bratislavcan. Nie starohajcan ovsistan petrzalcan staromescan - toto treba pochopit
Ked kazdy kutik bude mat rezidencne parkovanie tak potom sa nijfo nikdy nepohne z miesta
 

 

toto si napisal vyborne. ako sa teraz neda parkovat v starom meste cez den an prazdnych parkovacich miestach, tak sa casom nebude dat parkovat nikde, pretoze vsade bude rezidencne plus 5% pre "navstevy".
 

 

ano presne tak, rezident je ten, kto ma ECV BA alebo BL a netreba ziadnu de bilnu karticku.

este inak - malo by sa rozlisovat medzi kratkodobym a dlhodobym parkovanim, je predsa len rozdiel ak niekto pride nieco do bratislavy vybavovat lebo musi alebo ide k lekarovi a o 2 hodiny ide domov alebo jeho auto stoji na ulici aj v noci a on v Bratislave nema bydlisko,
 

nie nieje jediný

toto je prehra vsetkych obyvatelov Petrzalky a Bratislavcanov co maju v tomto meste trvalý pobyt.
ak niekto kto je obyvatelom a tesi je blazon a nechape suvislosti a mal by odist zit inde ....
 

Dalsi genius

Ty si sa taky sprosty narodil, alebo si Bajanov pribuzny, alebo robis v EEI?

Suvislosti su take, ze petrzalcania by platili za to, co mali doteraz zadarmo, a ich peniaze by kradol Bajan a EEI so sidlom na Cypre. Nic by sa svoje peniaze nedostali.

Ale ak si jeden z vyssie spomenutych, prave som zabil 1,5 minuty zbytocne pisanim tohto prispevku, a za to ti poslem FA na Cyprus alebo do pakarne. Ty chod zit inde, hlupak.
 

a vazne

je pozadie EEI cyperske?
necudoval by som sa v tomto state, ale myslim ze to by uz bolo kusok moc .
 

pozadie a ine :-D

Podla OR SR je jednym zo spolocnikov MADRANO INVESTMENTS LIMITED (Cyprus) a taktiez si myslim ze aj ten Slovensky kapitalovy fond bude tiez nieco offshore. Inak gratulujem Petrzalcanom konecne aspon niekto sa voci tomu ohradil. Zlodejina prveho stupna. Parkovaci dom u nas v KE pri Steel arene stal 3 mil. eur (aj to par stotisic isto skoncilo spravnym smerom) . Ak by Petrzalka zvolila riesenie zalozenim svojej spolocnosti , ktora by to cele mala na starosti. Pri dajme tomu sume 100e na auto rocne ktore by malo svoje parkovacie miesto v dome by ste isto prikyvli. A pri 30t autach je to rocny prijem nezanedbatelny. To si myslim, ze by banky radi poskytli uver na vystavbu co ja viem v prvom roku prvych 5 domov v druhom roku dalsich 5 vo vybranych lokalitach. Ved tie peniaze by mala mestska cast iste kazdy rok - boli by viazane len na ucely parkovacej spolocnosti mestskej casti takze aj na splatku uveru. Odbremenilo by to parkoviska. Tam by bol poplatok nizsi napriklad. Neviem to ide o vec normalnej odbornej diskusie a nie duskusie ze nechcem platit na jednej strane a okradam mestsku cast prijmom 2/3 z poplatku. Jednoducho platene parkovanie sa zaviest musi otazka je ci to bude ako vo vyspelom state kde ludia to parkovne radi zaplatia alebo ako nejakej balkanskej republike (a to uz asi urazam tie republiky) ze platim a mam z toho viete co.
Tu sa radsej ide vsadzat na klasicku vlastnost ludi a to zavist a odsudzovanie "cezpolnych" . Toto by bolo na dlhsiu debatu. Ak by ale dali spoplatnenie 800e pre cezpolneho tak osobne ak by som mal nie lacny podnajom na okraji petzalky tak idem do podnajmu do inej mestskej casti atd... a vy majitelia bytov v petrzke ktore prenajimate by ste prisli o zdroj prijmov (resp. by ste znizili cenu najmu) .
 

nie som

som Bratislavcan co s trvalýmpobytom co nema kde parkovať. Ak by sa platilo CP by isli do péčka a ja mamkde parkovať. To ze sa prach rozkradnu je jasne vsak sa kukni ako kradne vlada uz 8 rokov ...
 

 

ja si myslím že gro ľudom ani tak nevadí to že sa bude platiť za parkovné - asi sa všetci zhodneme že to je nutné skôr či neskôr zaviesť ,ako to že veĺká časť peňazí pôjde zase na obohatenie sa pár osobám. Ale jedno nechápem ,prečo jednoducho mestská časť toto nespraví vo vlastnej réžii. Minimálne by sme ušetrili na províziach ,a peniaze by zostali v m.č. (jasné na Slovensku nemožné ,že by sa časť nerozkradlo ale predsa) . Čo to to je za blbú politku všetky úlohy čo by mali vykonávať m.č, obce či mestá dávať externým firmám. Potom sa nečudujme že všetky obce a amestá sú zadlĺžené až po uši a máme tu kadejkaé firmy ktoré len vyciciavajú peniaze ktoré by mohli byť použité v prospech nás všetkých.
 

 

preco sa to riesi cez firmy? No par rokov dozadu bola mestam odnata pravomoc vyberat poplatky za parkovanie zakonom.
Neviem ci sa odvtedy na tom nieco zmenilo. Mesta to zacali potom riesit tak, ze si vytvorili s podnikatelmi spolocne firmy, kde mesto vlozilo do firmy vsetky spoplatnene miesta na statie a peniaze potom vyberala firma za parkovanie na "jej" pozemkoch, kedze mesto za parkovanie na mestskych pozemkoch vyberat nemoze.

Ale tie parkovacie politiky - ked sa spoplatnia parkovacie miesta, tak to nove miesta nevytvori.... iba na existujucich miestach bude moct parkovat menej ludi.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava