SME

Diskusia k článku: Cez Starý most bude jazdiť električka na hlavnú stanicu

Zatiaľ bude z Petržalky cez vynovený Starý most jazdiť linka č. 1, podľa dopytu cestujúcich radnica zváži prípadné zavedenie ďalšej linky.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
7 príspevkov

  • Erik Z.
    "Podľa dopytu cestujúcich neskôr radnica zváži aj zavedenie ďalšej linky." Aha, takže linkovanie odvšadiaľ všade? Celú sieť električiek vrátane Petržalskej radiály obslúžim štvormi linkami. Z Račianskej od ŽST Vinohrady, od Kalovej Vsi, a z Ružinova sa pritom bez prestupu bude dať dostať na Špitálsku aj Obchodnú bez prestupovania. Ostatné prestupy na hrane, bez prebehovanie medzi nástupiskami. Špičkový linkový interval 4 minúty, hodný nosného systému. Jednoduchosť, prehľadnosť, efektivita, vyššia kapacita využitia vozového parku. Ale aj nárast kilometrov a kapacity, takže na tom to skrachuje.
  • Martin Fundárek

    No konečne

    Konečne sa niekto oficiálne vymačkol, ako by mala vyzerať doprava po sprejazdnení mosta. Jedna linka v hustom intervale na hlavnú stanicu nie je najhoršie riešenie, hovorilo sa o podstatne divokejších variantoch. Má jednu výhodu - odchody netreba v špičke prekladať so žiadnou inou linkou, pretože najdlhší spoločný úsek je tri zastávky (STU - Hlavná stanica). Takže môže pokojne premávať v intervale 5 minút ako nadväzujúca linka 95. Nevýhodou je, že z Námestia SNP po Hlavnú stanicu bude nevyťažená (tam aj K2-ky v 8-minútovom intervale kapacitne prevyšovali dopyt). Druhou nevýhodou tohto riešenia je nesúlad sedlového intervalu linky 7,5 min. s intervalmi ostatných električiek 8 minút, a to už bude dôležité pri koordinácii prestupov. Ak by bol dôsledok ten, že ostatné linky prejdú na 7,5 minútový interval, budem spokojný. Obávam sa však, že na to nebude vôľa (vzhľadom na nárast výkonov) a tak na niektorom konci bude prestup nekoordinovaný. Buď v meste, alebo v Petržalke (95, 99). A treťou nevýhodou je, že v centre chýba prestupná zastávka na Kamennom námestí v smere do Petržalky. Mesto síce o jej vytvorení uvažovalo, ale v súčasnosti je ticho.
    • Martin Fundárek

      Dokončenie

      Dokončím to, čo som ráno začal. Najprv musím vziať späť druhú nevýhodu - to by totiž bol problém aj vtedy, ak by sa aj na petržalskú radiálu, či zatiaľ skôr radiálku, použil dvojlinkový variant. Nuž a k tej poslednej nevýhode: bez vybudovania novej zastávky bude mať jednotka zastávku na Obchodnej (Poštová) a potom až na Šafku. Z Rače by ľudia museli cestovať preplnenou 5-kou a prestupovať na zastávkach STU, Vysoká alebo Poštová, to by však ešte nebolo nejaké výrazné zdržanie. Pre Ružinovčanov však už áno, museli by ísť 8-kou a prestupovať rovnako. Najhoršie na tom budú cestujúci z Vajnorskej, tí budú mať linku 2 k STU, kde je peší presun medzi zastávkami dosť komplikovaný, alebo linku 4 na Jesenského a potom pešibus na Šafko. Alebo 2 prestupy... Z tohto hľadiska by bol lepší dvojlinkový variant, ak by povedzme linka 3 chodila do Petržalky, prestup z Ružinova i Vajnorskej by bol na Mariánskej bezproblémový. Vybudovanie novej zastávky môže vyriešiť problémy sčasti alebo úplne. Úplne by sa vyriešili, keby bola zastávka medzi Manderlom a Jesenského - prestupy s minimálnym presunom alebo na jednom nástupišti, spoje do Petržalky by odchádzali z jedného bodu i pri dvojlinkovom variante (ak pominieme kombináciu 1+6). Ale preboha nech nie je viedenského typu... Vybudovanie zastávky na Námestí SNP (oproti súčasnej) rieši prestup 3-1 a 9-1, ale nerieši prestup z Vajnorskej (4-1).

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 135
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 897
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 649
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 468
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 944
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 591
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 203
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 793
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 083
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 74 281
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 44 538
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 41 360
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 060
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 194
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 14 058
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 608
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business