SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zatraktívniť dopravu by mohli bezplatné električky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

a prečo iba električky?

.
 

samozrejme...

celu MHD zadarmo. Nech to financuje mesto, ktore je zadlzene az po usi. Je to cista predvolebna kampan. Rovnako ako BID. Ktora sa ma spustit 1. novembra. Akurat to by naši novi pracovnici na Magistrate museli byt trosku chytrejsi a nestratit podpisany cennik od Fresa, ktory uz tri tyzdne nevedia najst. Hladaju a hladaju a hladaju a stale nic. No vyborne. Nali moji radcove? NAsli? Nasli? Nenasli.... Nechápem, preco uz o tom nepisu novinari. Ved to ohrozuje spustenie BID. Aj tak je cela BID o nicom... Este aj hrozi, ze prideme kvoli ich neschopnosti o eurofondy. A kto to vsetko zaplati? No my vsetci. SUper. Ale trapi to niekoho z mestskych poslancov? No myslim ze nie..
 

 

Nič neplatí mesto! Všetko platia daňoví poplatníci.
 

 

ale iba co su v BA prihlaseny.
 

 

Mýliš sa . Tí všetci, čo vlastnia majetok v Bratislave - domy, pozemky a iné nehnuteľnosti.
 

Augustinič bola jednou z tých, kvôli

ktorým neprešla pre invalidov MHD zadarmo. Toť vsjo. Móže tá rozprávať ...
 

 

to je ta, co nebyva v bratislave?
 

ako sa dostane blondýna, čo sa narodila

v žiline, vyštudovala v žiline do mestského zastupiteľstva v bratislave?
Bingo!
 
Hodnoť

 

"....prichádzajú autami, no sú ochotní ho nechať na záchytnom parkovisku a ďalej cestovať MHD."
A kde je v Bratislave zachytne parkovisko? Teda okrem tej parodie od Borata v Inchebe...
 
Hodnoť

 

No, treba to brať s rezervou, blížia sa voľby, ale držím palce. Nápad dobrý, uvidíme realizáciu. Obávam sa, že KDI bude snahy o vytváranie BUS pruhov blokovať, poliši si totiž rite vyvážajú v autách a MHD úmyselne blokujú, tupci o podpore MHD ani len nepočuli. Na Západe sú dokonca prednotne na križovatkách púšťané spoje MHD, skúšajú to aj v Žiline, tak uvidíme či sa niekedy reálne dočkáme aj v BA http://podkapotou.zoznam.sk/cl...

Ale nerobím si veľké nádeje, pretože napr. smer na Rovinku, kde sa pred pár rokmi otváral nový pruh, by bolo ideálne vytvoriť BUS pruh pre mestskú a prímestskú dopravu (vidím tam priestor aj na vybudovanie pruhu na opačnej strane) a tak ten, kto by chcel cestovať rýchlo, by musel presadnúť do mestskej alebo prímestkej doprave. Práve smer na Rovinku-šamorín by bol ideálny, ale vidíte sami ako to dopadlo, pruh dali autíčkam.

Lenže nestačí len bezplatná MHD, treba zdaniť každé 2.,3. a ďalšie auto na trvalý pobyt, nie je možné tolerovať niekoľko áut na byt, niet ich kam dať.

A nie symbolický popolatok, ale poplatok, ktorý majiteľa donúti sa zamyslieť či to druhé alebo tretie auto potrebuje, takže od 500 € ročne vyššie. A tie peniaze účelovo použiť na rozvojové projekty v MHD a výstavbu legálnych parkovacích miest.

A samozrejme, zhustiť intervaly spojov MHD, dnes nájdeme spoje, ktoré majú v špičke 20-minútové intevaly, pritom niektoré spoje sú až luxusne prehustené. Do každej lokality musí ísť spoj min. každých 15 minút, inak ľudia prejdú do áut a už sa v nich utopíme, tie zápchy a ucpaté mesto vidíme každý, je to už neúnosné.

Lenže, nie je to len ďalšie PR a skutek utek? Obávam sa, po tých denno denných zápchach, že situácia s počtom áut v Bratislave je už neúnosná a bude treba pristúpiť aj k reštrikciám čo sa týka počtu áut.

Obmedziť vstup do centra mýtnym a zdaniť každé druhé a ďalšie auto na domácnosť, inej cesty niet, Bratislava sa premenila na skladisko áut. Kam sa pozrieš autá, dozrel čas na ich obmedzovanie na úkor MHD.
 

Brzdi, sudruzka

Prakticky vsetky prijmy od aut idu do vsetkeho mozneho, len nie pre sluzby motoristom.
Co takto z tych dani vybudovat parkoviska aby sa nemuselo parkovat po chodnikoch a rozsirit cesty, ktore su kapacitne rovnake, ako v minulom rezime? Vlk syty, aj ovca cela. Potom nech sa tie dodatocne pruhy pokreslia hocijako.

Preboha, si uvedomte, ze BA s rozsiahlymi predmestiami ma stalu populaciu cca 425tis., vratane deti a dochodcov. MHD tu nikdy nebude rychla (mimo centra) a na slusnej urovni. Kto to zaplati?
Cize absolutne centrum - pesie zony, sirsie centrum - preferencia MHD, ostatok - MHD v nejakom racio rezime.

PS. Este poznamka k zdaneniu n+1 auta. Ja svoje auta (2) garazujem a cuduj sa svete, vzdy v realnom case jazdim len jednym z nich. Som tiez zly burzuj?
 

 

len aby sa Vám neupchala MHD sama sebou. Už dnes niektoré zástavky (SAV, Patrónka) sa zdržujú návalom vozidiel, otváraním 3. dverí a prebiehaním, opakovaním pristavením vozidla, nevraviac o nízkej priestorovej kapacite zástavok, ktoré zničoho nič získali prestupný charakter (Nám. hraničiarov) a o križovatkách... Takže MHD vie skolabovať aj svojou vlastnou hustotou!
 

nápad nie je zlý , ale

Povedzme si otvorene , kde okrem Incheby máme P+R parkovisko ? A kde chceme ďalšie vybudovať ? Plány sú veľké , ale ich realizáciu nevie nikto zabezpečiť , aspoň nie hneď...A ako tu už bolo spomenuté , jazdí električka do každej mestkej časti ? Nie nejazdí , a do niektorých tak skoro jazdiť ani nebude , čiže by to bolo zvýhodnenie iba určitého počtu obyvateľov , a tí ostatní by zase len brbľali...A k samotnej električke , áno je relatívne rýchla a ekologická , avšak všetci veľmi dobre vieme , že stačí aby sa pokazila jedna ( resp. do nej narazí nejaké auto a zatarasí jej cestu ( ako sa to bežne stáva na Račianskej ) a všetky ostatné sú tym pádom "vybavené" a opäť stojíme a nikde sa nedostaneme...Takže najprv si vybudujme nové P+R , následne opravme električkové trate v havarijnom stave , potom dajme všetkým električkám preferenciu a potom hovorme o električkách zadarmo...Všetci vieme , že je to otázka ďalekej budúcnosti...Apoň všetci tí , čo vedia ako to v Ba reálne funguje :)
 

 

Rado - Citujem primátora, ktorého si ovce zvolili: Auto nie je vaše ľudské právo, za parkovanie zaplatíte

Súhlasím, aj my parkujeme v garáži, ak má niekto parkovacie miesto alebo garáže na počet áut v domácnosti, mal by mať úľavu na parkovnom.

nepšo - V skutočnosti je neoficiálnych P+R parkovísk viacero, choď sa pozrieť na ŽS v Devínekej Novej vsi, tam denne odstavuje množstvo ľudí svoje autá a ďalej ide autom, dokonca by sa tam zišlo parkovisko zväčšiť, rovnako takto to je pod mostom Lanfarnconi.

Problém je, že v skutočnosti neexistuje motivácia pre šoférov niekde odparkovať auto, lebo je povolené parkovanie zdrama na chodníkoch a námestiach. Preto sa musí plošne zakázať parkovanie mimo povolených plôch a súhlasím s Radom, treba motivovať ľudí na kúpy garáže alebo parkovacieho miesta úľavou na parkovnom.
 

Motivacia

No, ciastocne suhlasim. Zdvihlo ma zo stolicky, ze mam vyriesene parkovanie doma, vo firme a teraz ked budem potrebovat ist obcas do inej stvrte, zrazu uz nie som bratislavcan a mam platit 2€/h ci kolko to chcu. Pricom parkovanie v mojej stvrti, ktore nepotrebujem, budem mat zadarmo. Haha.

Teraz k tej motivacii. Ludia sa spravaju racionalne. Tj. cenia si svoj cas a teda tvrdnut v zapche je asi stale vyhodnejsie ako odparkovat auto na konci mesta a teperit sa hodinu MHDckou do centra a poobede naspat. Jednoducho, taketo riesenie stale nie je atraktivne.
Zmenit by to mohla rychla elektricka na dolezitych tahoch + bezproblemove (idealne aj zdarma) parkovanie na zachytnych parkoviskach (co si budeme hovorit, kto necha pol vyplaty za parkovne niekde pri letisku/inchebe/...). Alebo naopak, vyraznejsie zhorsenie zapch a teda relativne zlepsenie vyhodnosti kombinovanej dopravy. Co je asi ten pravdepodobnejsi scenar vzhladom na nase geopoliticke podmienky :D
 

Ja ti BA nevim ci mas sedu koru v hlave

alebo len vydutu bradavicu.
V Bruseli, ak chces parkovat auto - parkuj si na svojom a nie verejnom pozemku a je jedno ci si domaci alebo s Leuven. Na okrajoch mesta , dokonca pri staniciach zeleznice su P+R systemy a ceny su motivacne, pritom nie je vynimka, ze do Bruselu sa cestuje aj vyse hodny zo vzdialenosti do 200 km... aj railteamom denne a propo z Pariza je to vlakom do Bruselu cca 1.5 hod len tak pre zamyslenie, ze Dubravka_Raca tram podla cest poriadku 51 min. . Verejny priestor je verejny a nie privatny ako v BA. Zmluvy na parkovanie treba poslat prestudovat excelentne nezrovnaneho pravnika,ktory vam na plnu hu bu povie... mam vas niekde , je po volbach, zvyknite si... v normalnom svete by v ten moment skoncil.
V Londyne staviame v predstihu/o minutu 12 , novu drahu pod zemou Crossrail, ktora zabezpeci rozsirenie IDS v podstate na cele huhovychodne pobrezie UK ... za plnej prevadzky sa vrtal tunel medzi 2 linkami metra, od jednej vzdialenost 65 cm, druhej 85 cm... a stalo to tolko, co bude stat R4 ... to je cenovy rozdiel!!! kam asi idu tie szlovenske evri...?
Tvoje myslienky o zdanovani a obmedzovani obcanov su nehoraznym diktatov, ale o zdanovani ovcanov Bradavice su idealom ... blbosti a sk / ba prostoducheho myslenia...
Kecas a ziadneho cinu spolu s ba stadom nie si schopny... plne suhlasim dnes .. bi a bi szlovaka do hlavy ,co si zasluzi pre neschopnost
Inac videlsiako vyzera krizovatka pri Umelke? Plus 50 cm cca nad povodny profil cesty... pani sa netrafili v kotach pre tram...
 

Ahoj

Brusel + suburb ma 1.2mil obyv., BA okolo 500 tisic.
Brusel ma rozlohu 160km2, Bratislava 370km2
 

Velmi neprofesionalne, take SK/BA

presne v intenciach "blbych szlovenskych/bradavicnatych"argumentov. Brusel ma 160 tis. obyvatelov ako obec, BA ma tych kilometrov ako kataster , vcitane Karpat a podobnych "volnych " ploch. BA je vsak stale len zhluk dedin, ktore stale , uz asi 70 rokov, nemaju stale vytvorene mestske vazby a infrastrukturu. Takze nabuduce si napis SomBlbec.
 

Mily blbec

Porovnavas tu parkovanie v neporovnatelne bohatsom, ludnatejsom a mensom Bruseli s podfinancovanou, roztahanou a redsie zaludnenou /absolutne aj relativne/ Bratislavou.
Pleties si tu zle s ribezle. Parkovanie v Brusel s metrom v Londyne, potom zasa sa snazis argumentovat proti mne, avsak po napisani to vyznieva, ako by si so mnou suhlasil, hned nato ma ale nazves blbcom.
Urcite si ale velmi clever, ked v kostrbatej slovencine pouzivas rozne svetacke phrases.
 

Co myslienka to hnus

Staci jedna reakcia, potom dalsia odpoved a je jasne preco je sk/ba tam kde je a myslenim patri. Do stoky. Kto nedokaze citat suvislosti, nedokaze mysliet za horizont... to su SK/BA.
Tak jazda Bruselom je fajn, lebo na dlhsie vzdialenosti idem tunelom cez stred, ak byvam na Louise a chcem zaparkovat pred domom, musim v suterene vlastneho domu alebo na dvore tohto domu. A tato organizacia nie je o bohatstve , ale systeme... Tam , kde bola pred 20 rokmi vykricana stvrt, tam je dnes jedno z novych centier. Velky Brusel je zhlukom jednotlivych "obci", ale system funguje a to nie je o peniazoch, ale systeme... A porovnavat najhustejsie osidlenu mestsku aglomeraciu s BA moze len nevzdelanec, lebo je to hra s cislami... uzucky pas osidlenia od Lamaca v ose Dubravka -Karlovka - nabrezie a Zahorska-Lamac-Patronka-Kramare - Raca vyzaduje ine riesenie ako kruhovy velky Brusel. Lenze to by musel Som Blbec trosku rozmyslat a nie mat v gebuli spermie a Bradavicu namiesto sedej kory so zavitmi... Zial, mozno naozaj je moja slovencina trosku kostrbata, lebo ju denne nepouzivam, aj ked sa snazim - vykvet novotvarov SJ je stretavka- stretnutie, hostka-host, joooo istenem chudak Ludevit Stur... ale SJ je jediny,kde nemam opakovaci kurz tak ako u jazykov CZ,UK,RUS ,lebo ho narodnostatne uvedomele SK neponuka , na rozdiel od hore uvedenych. Pozyvam na prehliadku Crossrailu v Londyne a fungovanie jednej z naj IDS a opat to nie je o cene , ale systeme ... .
To, co vsak predvadzate desatrocia na SK/BA je hodne tup ..eho sedlaka z Hornych Uhier . A opakujem nie je to o peniazoch, ale o ubohosti mysle, podvode a klame, v ktorom sa rochnite denno denne ako prasce...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava