SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Petržalčania diskutovali o parkovaní, starostu žiadali i odstúpiť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

parkovací megapodvod desaťročia!!!

Celé je to len o tom obrať Petržalčanov a všetkých ostatných o peniaze. Žiadne parkovacie miesta nepribudnú ale ešte ubudnú!!! A za to čo mali doteraz zadarmo budú musieť platiť!!! Ide len o zdratie z kože. Len ako obrať ľudí o peniaze . O nič iné. poslanci ktorý sa pod toto podpíšu čie záujmy vlastne zastupujú. Za koho vlastne kopú?! Ani nebolo rozhodnuté ale už sa vybrala firma za milióny eur. Provízia a odmena hneď na začiatku. Tzv. "verejná súťaž" kde z 3 uchádzačov dvoch vylúčim pre formálne veci a "vyberie sa jeden a to ten najdrahší!!! Špinavé zlodejstvo na entú. Zo 60e pôjde Petržalke 12 a súkromnej firme 48e!!! Niekto si myslí že ľudia žerú seno. Špinavé korupčné PRASATÁ. Podľa SK "orgánov" ani emisie kde štát prišiel o desiatky miliónov eur neboli problémom. Mafia je oproti Slovakistanu detská besiedka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

existuje aj moznost

vypisania referenda o odvolani starostu....ale vy vsetci len kecate spoza pocitaca a zbierat hlasy nepojde nikto....tak vam treba a nechajte sa dalej okradat....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

chod nam prikladom, ked si taky mudry. som zvedavy, ako by si dotiahol aspon vyse 40 tisic volicov k urnam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ked neskusis tak nevies

ci ich nedotiahnes.... a ked vacsina suhlasi so starostom a jeho navrhmi a zmluvami tak sa treba tomu podriadit.....to je demokracia.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vascina je ignorujuca, nie suhlasiaca. a to je rozdiel.
vascina poslancov v zastupitelstve s nim urcite nesuhlasi!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

z miliónov 20tis naopravy?! toje 1.apríl

toto naozaj a skutočne predniesli občanom a obyvateľom?!? to nemá obdobu. Nikdy a nikde. Také niečo sa neodvážili ani komunisti ani fašisti. Tí vedeli oveľa oveľa lepšie a dôveryhodnejšie klamať, podvádzať a zavádzať. Oni si naozaj myslia že všetci ostatní okrem nich majú lobotómiu alebo IQ 10. Takým úradníkom a "funkcionárom" by som nedal na starosť ani betónové hranoly lebo aj to by zničili a poškodili. Týmto sa absolútne diskvalifikovali a ukázali absolútnu nekonečnú bezohľadnú drzosť, pažravosť a chamtivosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zvolili ste si, koho ste si zvolili :-) Každopádne, odhliadnuc od tej podozrivej firmy, že treba za parkovanie platiť, je správne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

somarina
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

adrián Gubčo

platiť za parkovanie by sa dalo akceptovať, ak je to na plochách mimo pozemných komunikácií, ktoré vybudovali za peniaze daňovníkov, na prevádzku vrátane údržby ktorých prispievajú svojimi daňami
toto nie je o platení za poskytnutú službu - parkovanie, ale o zaplatení vopred za falošnú nádej na miesto,
tvrdenie, že garantujú miesto do 150 m od bydliska je klamstvo
ako píšu v článku, v Petržalke je cca 20 tis. miest a chýba najmenej 17 tis. miest
pomer je jasný, na jedno existujúce miesto, chýba 0,85 miesta
v niektorých sektoroch to bude lepšie a inde zase horšie, pomer 1 : 1 nebude nijakou zvláštnosťou
určite nebude dosť miest ani na všetky 1. autá v domácnostiach, ak sa má 10 - 20 % miest nechať pre nerezidentov - bez aj s predplatením formou karty
zaráža, že niekto uvažuje s platením za 2. a dokonca aj 3. auto, ale ani len nenaznačí koľko % miest by malo byť pre nich

40 eur v prospech prevádzkovateľa potvrdzuje o čom je to v skutočnosti - o prevode veľkých peňazí od obyvateľov cez úrad bez toho, aby mal tomu zodpovedajúce náklady a zodpovednosť za uspokojenie potrieb, o zjazdnosti ani nesnívajúc a o zneužití právomoci uzatvárať zmluvy
ročne zaručených príjmov by mohlo byť 800 tis. eur a viac, nedá sa presnejšie, nezverejnili údaje o prípadnej deľbe príjmov z pokút
odhadom tržby 7,3 - 8,0 mil. eur za trvanie zmluvy
náklady 1,6 mil. za inštaláciu / sprevádzkovanie + 0,4 - 0,5 mil. prevádzkovanie, spolu za trvanie zmluvy 4,4 - 5,1 mil. eur
saldo + 2,9 mil. eur za 7 rokov,
400 - 415 tis. eur ročne = cca 2-násobok spodného odhadu mestskej časti celkového zvýšenia príjmu za 7 rokov z titulu novej parkovacej politiky

+ 200 - 300 tis. eur v príjmoch Petržalky za 7 rokov sa dá dosiahnuť bez takého cirkusu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1.) poslanci maju svoje moznosti, navrhovanu verziu schvalit nemusia a tak nech konecne niekto pride s alternativnym navrhom dotiahnutelnym do praxe na ktorom sa vsetci zhodnu (najvacsi problem maju ludia s poplatkom, nie systemom ako takym - kazdy chce zaparkovat a uvolnit chodniky)
2.) fakt je ten ze bez zavedenie nejakej formy rezidencneho parkovania, ci zadarmo pre petrzalcanov alebo za 20 alebo za 60 eur je existujuci stav nonsens a neudrzatelny - nove miesta treba budovat (a nie z dani petrzalcanov v prospech nepetrzalcanov) a chodniky treba uvolnit - zalezitost x rokov vyzadujuca si zdroje a v prvom kroku regulaciu 'cudzincov'
3.) vyssie uvedene "A za to čo mali doteraz zadarmo budú musieť platiť!' - doteraz som nemal nic, iba vsade okolo domu po chodnikoch auta, vratane mojho a polovica z nich vsetko ine len nie bratislavske znacky + sluzobne dodavky (UPS, DPD, dajake bazeny, alza...)
4.) treba vybudovat system - a to motivacny pre rezidentov a motivovat tym ostatnych prihlasit si sem pobyt a zacat platit dane
5.) co samozrejme nemoze urobit kazdy, takze v tomto pripade motivovat k tomu aby sa sem netahal autom kazdy, kto si tu nedokaze zabezpecit parkovanie (garazou, rezidencne, vzdialenym parkingom dakde pri tescach a podobne) - chodia vlaky, chodia busy, carpooling - ludia su uz prilis bohati, kazdy chodi sam svojim autom, takze zaviest system ak som taky bohaty ze mam auto, nech som taky bohaty ze si viem zabezpecit prenho aj parkovanie (Japonsko; resp napr.nerezidencna parkovacia karta za 800EUR, platena garaz - ak existuje, v mojom okoli nie) -> system zarucene prinesie mestu/petrzalke novych danovnikov (=vyssie prijmy), zaroven zvysi atraktivnost budovania najomnych ci predajnych garazi a garazovych domov, ktore su zatial nezaujimave ked su ulice zadarmo, takze kto by budoval dalsie... v tom lepsom pripade vyvola u niekoho aj zbavovanie sa aut resp nechavanie ich 'doma mimo BA'

Ako hovorim, najvacsim problemom ludi je vyska rocneho poplatku, ale bez zavedenia regulacie/systemu, nema vyznam pustat sa do akychkolvek dalsich krokov ako budovanie novych miest ci garazi, ktore obsadia nedanovnici. Tieto systemy uz funguju vsademozne v Europe, snad nie je vacsie mesto, kde nejaku formu park.systemu nemaju - ci uz Praha, Brno, Vieden, Zilina, BA-Stare Mesto.

Druha vec je preco sa nezavadza jednotny celomestsky parkovaci system, kde mesto zasa raz spi na vavrinoch. Stare Mesto bolo prve, teraz uz straca nervy aj Petrzalka, kedze mesto ako celok sa rozhybat nevie - ani sa jej nedivim. A verim tomu ze Nove Mesto ci Ruzinov hlavne v uliciach v blizkosti so Starym Mestom by to uvitali tiez, ''kupovanie'' si vyhradenych park.miest tam prekvita a to uz problem neriesi absolutne vobec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

etaniel

ad 1 - zhoda všetkých nie je reálna,
ako píše p3 v príspevku Realita v Petržalke, 21.10.9:09, bola nádej na čiastočný posun vpred veľmi rozumným zámerom zvýšiť kapacitu parkovania pridaním podlažia nad plochami parkovísk,
aj filozofia platenia za kryté a neplatenia za nekryté státia je rozumná
škoda, narazila na zámery, ktoré nemajú nič spoločné s presadzovaním verejného záujmu
ak by sme v KV mali také plochy parkovísk ďalej od bytoviek / domov, presadzoval by som náležitú štúdiu realizovateľnosti a verejnú diskusiu
ad 2 - problémom parkovania len pre domácich (Petržalčania) je fakt, že rezidentom nie je iba osoba s trvalým pobytom, ale aj prechodným a každý, kto má v lokalite / území prevádzku služieb / obchod
v prípade parkovania je to komplikované aj tým, že rezidentom by mal / mohol byť každý vlastník nehnuteľnosti, aj keď býva / má trvalý pobyt inde, lebo (v drvivej väčšine prípadov) platí DzN
výhody rezidenta by (asi) mal mať právo preniesť na nájomcu svojho vlastníctva
ad 3 -to možno riešiť miestnou úpravou dopravného značenia so zákazmi pre autá takej či onakej max. hmotnosti, tlaku na nápravu a pod.
pri troche odvahy, do niektorých ulíc (účelové komunikácie) možno zakázať vjazd s dodatkovou tabuľkou s náležitým textom, ktorým sa povolí vjazd pre domácich
ad 4 - je divné ako ľahko sa šíria nepresné informácie a návrhy na rýchle riešenia,
ani keby si všetci cezpoľní prehlásili trvalý pobyt do Ba, neboli by príjmy Ba z podielových daní vyššie okamžite, lebo rozhodujúcim je nariadenie vlády 668/2004, konkrétne § 2
(1) Výnos dane podľa § 2 zákona sa rozdelí obciam takto:
a) 23 % podľa počtu obyvateľov obce s trvalým pobytom na území obce k 1. januáru predchádzajúceho kalendárneho roka, z toho 57 % prepočítaný koeficientom nadmorskej výšky obce uvedeným v prílohe č. 1,
b) 32 % podľa počtu obyvateľov obce s trvalým pobytom na území obce k 1. januáru predchádzajúceho kalendárneho roka prepočítaného koeficientom v závislosti od zaradenia obce do veľkostnej kategórie; veľkostné kategórie obcí a príslušné koeficienty sú uvedené v prílohe č. 2,
c) 40 % podľa počtu žiakov (detí, poslucháčov) škôl a školských zariadení zisteného zberom údajov podľa osobitného predpisu1) a prepočítaného príslušným koeficientom uvedeným v prílohe č. 3,
d) 5 % podľa počtu obyvateľov obce, ktorí dovŕšili vek šesťdesiatdva rokov, s trvalým pobytom na území obce k 1. januáru predchádzajúceho kalendárneho roka.
(2) Podiel obce na výnose dane podľa § 2 zákona sa vypočítava mesačne podľa vzorca uvedeného v prílohe č. 4 a zaokrúhľuje sa na celé eurá.
ad 5 - užívanie verejnej ulice / miestnej komunikácie zadarmo je logické, lebo ju postavili aj udržujú za dane všetkých daňovníkov ako pri každom inom verejnom statku

ročný poplatok ako sa zatiaľ javí v meste / Petržalke je nezmyselne vysoký, na účely evidencie určite
niet dôvodu, aby držitelia sami financovali aj náklady na kontrolu parkovania, podobne ako kontrolu dodržiavania pravidiel cestnej premávky nefinancujú iba držitelia vodičských preukazov

Ba ide zaviesť jednotný systém , ale nevyvážený, hoci sa argumentuje rovnakými zásadami, nerovnomernosť potreby využívania parkovacích kapacít cez deň prinesie výrazné rozdiely,
m.č. majú svoje špecifiká, naša KV sa nedá porovnávať s Petržalkou, Ružinovom, Starým Mestom ani Novým Mestom, politika HM sa orientuje práve na podmienky týchto m.č. a aj počíta z ich prvotným zapojením, ostatné stavia do role štatistu a vytvára hrozbu sankcie pre ich občanov, ak sa nepridajú ich m.č.
ak k tomu pridáme, že zóny nesmú byť na účelových komunikáciách, niet dôvodu sa veľmi tešiť
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lúpežnícky prístup ...

1.
Ako k tomu prídu ostatní bratislavčania, ktorí budú musieť trpieť tento lúpežnícky podvod od komunálnych politikov z jednej mestskej časti ?
To má každá mestská časť zaviesť voči všetkým ostatným mestským častiam spoplatňovanie parkovania na svojom území a teda paralyzovať chod mesta ?
Toto si dovolia prezentovať títo, všetkého schopní komunálni opičiaci, ktorí tento stav (cez zahusťovanie sídlisk a nekontrolovanú/neregulovanú aktivitu developerov) spôsobili ?

2.
Zjavne sa koncept mestských častí NEOSVEDČIL. Kompetencie komunálnych politikov v metských častiach sú zjavne neprimerané.
Je žiadúce tento stav urýchlene zmeniť, lebo táto lavína "ISTOT" spoplatňovania parkovania pre občanov podľa jednotlivých mestských častí sa spustí.

3.
Tiež by asi pomohla ukážková defenestrácia tohoto exota (aj s jeho lúpežnou družinou), lebo podľa vyjadrení, on ani nepostrehol, že týmto už riadne prestrelil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne o tom budu

hlasovat mestski poslanci v novembri......navrh parkovacej politiky sa schvalil uz za ftacnika, vtedy nepresla zmena statutu a nove vzn o platbach za parkovanie......zadada toho je ze vsetci budu platit vsade....to znamena, ze napr. obyvatel dubravky si kupi parkovaciu kartu za cca. 50-100 eur a bude moct parkovat v dubravke, ale napr. v karlovke, raci alebo vo vrakuni bude platit za kazdu hodinu ale polovicnu sumu, napr. 2 eura......mimobratislavski budu platit celu hodinovu sumu, napr. 4 eura....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Realita v Petržalke

Dobrý deň prajem,
v roku 2009 a 2010 bol ponúkaný projekt "zelených" verejno-prospešných garáží v Petržalke na základe vykonaného dopravného prieskumu dynamickej a statickej dopravy. Mali sme investora, projektanta a taktiež možných výrobcov prefabrikátov pre dané ľahké konštrukcie.
Občanom pri prerokovaní výstavby hromadnej garáže na Švabinského pri predajni Fiat to bolo riadne odprezentované a bolo to zúčastnenými občanmi akceptované ako konkurenčný projekt voči 4-5-poschodovej hromadnej garáži na jednorázový biznis.
Myšlienka bola jednoduchá, išlo o revitalizáciu veľkých betonových parkovísk na dvojpodlažné garáže zapustené objekty (dole garážové miesto na prenájom) na streche bezplatne.
Problém nastal asi v tom, že verejno-prospešná garáž nebola na jednorázový biznis a niekomu sa mohol prekazit biznis. Projekt bol úspešne "odpálený", je to veľka škoda, pretože betónové plochy veľkých parkovísk sa mohli postupne zmeniť na zelené garáže a poroblém postupne zmenšovať.
Na Slovensku je to žiaľ tak a dnes po PIATICH rokoch nič nerobenia sa ide zaviesť iná forma výpalného.
S úctivým pozdravom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vaše riešenie sa mi páči.

Sám som o takom niečom premýšľal. Nevzdávajte to, skúste to spropagovať cez existujúce média vrátane webov. Pošlite to všetkým poslancom... Držím palce!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Parkovanie

A to ked si zmyslí teraz každá mestská časť zaviesť karty, tak čo ? Budem si musieť kupiť kartu doma, v práci, u babky, ktorej chodim na nakupy a návštevu , kartu do práce.
Ved to bude horší stav ako s dialničnými nálepkami.
Ked chce Ba riešiť parkovanie, má to byť na úrovni magistrátu, nie mestských častí.
hlavne na aute mám snačku BA, nie PETRZALKA, alebo RUZINOV. Kde prišli na 60€? Ve dje to viac ako dialnična známka. Prečo maju neBA platiť 800€? Ved to je teda K...REVSKY veľa. Vedia poslanci zo svojho cteneho tepleho miesta, koľko zarábaju ludia?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1/3

Ano je to čistý ofajč na obyvateľoch Petržalky a mesta. Nehoráznosť platiť skutočne za nič.

Na druhej strane ten nápad s tým že mimo BA ľudia by mali platiť je pochopiteľný. Tam ide o to odradiť týchto ľudí od toho aby sem chodili autami resp donútiť ich aby si sem dali trvalý pobyt. Ako je napísané v prvom príspevku na jeden byt podnájomníkov ti môže pripadnúť až 6 áut. Preto je tá cena taká obrovská.

Prídi večer pred panelák tak nezaparkuješ. Prídi večer cez víkend a nemáš problém nájsť miesto. Prečo asi?

Celý problém je preto, že je nedostatok parkovacích miest v Petržalke. Škoda že soudruzi nerozmýšľali do budúcnosti ked stavali Petržalku..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Fajn,

potom zaviesť všade na SK, kde parkujú služobné autá so značkou BA to isté! Platiť 800 ečiek v PO, KE, BB, ZA atď. Alebo nech si ich parkujú vo firmách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

2/3

Lenze pocet aut s BA spztkou ktore parkuju po slovenskych mestach je nic v porovnani s tym kolko mimobratislavskych aut parkuje v BA.

Zaujimalo by ma ci na kosickom (presovskom, bystrickom, zilinskom) sidlisku parkuje 15 aut s spz BA. Predvcerom som pred panelakom napocital 15 aut s mimo BA spztkou. Pred jednym jedinym panelakom..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nenechajte sa rozoštvať !

To len nahráva komunálnym opičiakom, aby sa ľudia z rôznych častí Slovenska medzi sebou rozoštvali !
Nenechajte sa vtiahnuť do takéhoto myslenia.
Problém nie je primárne v autách s cudzími značkami a riešením NIE JE ich spoplatnenie vo výške 800 EUR/ročne.
To je len cesta do pekla a pritom sa nám budú naši komunálni opičiaci a rôzni bajajanovia vyškierať do tvárí ...
a ich spriaznené firmy kasírovať ľudí za NIČ !
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava