SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

S novým vedením môžu byť služby OLO drahšie, uviedol jeho súčasný šéf (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

achimsky nech povie, aku inovaciu

priniesol za svojho manazovania OLO okrem tohol, ze vsade mame nadalej skarede smetiaky, hlucne auta chodia pred siestou a rusia nocny klud.

tuto system uz niekolko rokov funkcny v ljulbjane (velkokapacitne kontajnery su pod zemou, hore maju len otvory na vhadzovanie, centralny kartovy system pre rezidentov na otvaranie zmesoveho odpadu, papier/plasty/recyklacia zadarmo, maju aj bioodpad/kompost atd.):
https://d3b2s8puktc621.cloudfr...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na toto som už upozorňovala aj ja, záujem zatiaľ veškerý žádny.

Chyba je ale aj na meste, to by malo zmluvne od svojej 100% mestskej spoločnosti OLO požadovať taxitívne lepší výber odpad, recyklácie a vyššiou efektivitu. Inak, ako zavedením veľkokapacitných podzemných kontajnerov a tým pádom aj nižším počtov zvozov sa to nedá.

Mesto by malo využívať aj finančné pokuty za cieľom dosiahnutia zlepšenia stavu zberu odpadu. S dnešným stavom v Bratislave môže byť spokojný len málokto, osobne by som za takýto bordel udeľovala mestu Bratislava každý mesiac maximálnu pokuty, kým nezlepší zber odpadu. S týmto je mesto spokojné? Lebo ja nie.

https://www.odkazprestarostu.s...
https://www.odkazprestarostu.s...
https://www.odkazprestarostu.s...
https://www.odkazprestarostu.s...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

REklamna kampan

Som rad, ze udrziavate tuto reklamnu kampan stale zivu. Len si dovolim poznamenat, ze pocet zvozov sa samotnou zmenou velkosti kontajnera nijako nezmeni, ako ste racili uznat uz minule. ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

j.a-nerobím žiadnu rekalmnú kampaň, nepracujem v tejto oblasti ani zďaleka.

Akože nepríde k zníženiu počtu zvozov, keď kontajner bude mať väčšiu kapacitu? Jasné že stačí zvážať plný kontajner v menších intervaloch.

Rovnako mi vadí, že v mestských častiach sú umiestnené kontajnery na separovaný opad, ale stále OLO zváža malé smetiaky priamo z rodinných domov. Tieto zmluvy malo OLO obyvateľom vypovedať a zvážať už len verejné kontajnery. Ako vravím, OLO je ďalší bordelársky podnik, bez hlavy a päty.

A prosím ťa (tykáme si tu, dúfam že ti to nevadí), tebe fakt nevadí ten bordel okolo smetiakov? Ako vravím, byť na MŽP SR, tak mestu Bratislava za takýto bordel dávam každý mesiac pokutu!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Matematicka uloha

TAk este raz a opat:
Ak sa na sidlisku vyprodukuje 10 000t odpadu rocne a jedno auto ma kapacitu 10t. Ako ovplyvni velkost kontajnera pocet zvozov? ;-)

Inak povedane, kontajnerove stojisko sa nebude odvazat dvakrat tyzdenene, ale len raz, ale zas sa auto rychlejsie naplni a nebude moct vybrat stojisko pri vedlajsom baraku kam sa bude musiet vratit. Takze tak ci tak bude musiet prist dva krat tyzdenne bez ohladu na velkost kontajnera.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

j.a.

Pokiaľ ja viem, tak sa zváža celý podzemný kontajner. A minimálne sa tým ušetrí miesto na povrchu. Koľkože máte teraz kontajnerov na separovaný odpad napr. na sídlisku v DNV? Dajte počty, nech si vezmeme koľko to je m2. Držíte sa starého typu zberu odpadu, hoci civilizované krajiny sú už inde.

A len tak mimochodom, vôbec ste nepochopili o čom píšem, o čo mi ide. Zvýšiť množstvo odpadu, aby nelietal vôkol!!!! Opakujem treba zvýšiť množstvo vyzbieraného odpadu!!!! A to sa dosiahne dostatočnou kapacitou kontajnerov.

Keďže tipujem že ste z vedenia OLO, vidím za tým jediné, menej do investícií=viac na odmeny. Tak to totiž na Zlodejsku chodí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: matematická úloha

je zle konštruovaná
celkový objem je aktuálne nezaujímavým údajom
počet vývozov sa deje na základe individuálnych zmlúv, bez ohľadu na naplnenosť nádob toho ktorého domu,
riešenie zberu s podzemnými dovoľuje aplikovať princípy alokačno-distribučných modelov a racionalizovať vývoz
ak by sme dokázali to riešiť na princípe nádob pod zemou s objemom odpovedajúcim hmotnosti 5 t odpadu, v konečnom dôsledku by sme ušetrili nielen miesto na povrchu, ale aj vývoz, lebo jedno vozidlo by išlo k dvom nádobám s rovnakým druhom odpadu a potom by ho odviezlo na spracovanie
teraz autá zastavujú pri vopred neistom počte stojísk, lebo vopred netušia koľko odpadu kde bude, ktovie koľko jázd sa deje s neúplným využitím objemu, nech je to len 5 %, aj tie by sa novým riešením mohli využiť v prospech separovaného zberu a odvozu a celkovej efektívnosti

odpoveď na otázku:
veľkosť kontajnerov pozitívne ovplyvní celkový počet vývozov, lebo prispeje k eliminácii neefektívnych jázd, čím sa vytvoria podmienky na zníženie nákladov, čo sa môže prejaviť v znížení - nezvyšovaní poplatkov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokuty dávaju úrady životného prostredia majiteľom bytov, ktorí majú uzatvorené zmluvy s OLO kontajnerov, v prípade bytoviek prostredníctvom správcovských spoločností. OLO má zmluvu na odvoz a likvidáciu odpadu, nie na udržiavanie čistoty na stojiskach, to sú povinní tí, čo sme ti aký využívajú, má to logiku. Vlastníci sú povinní aj zabezpečiť prístup k smeti akom, čo sa často nedeje, autá blokujú prístupové komunikácie, prípadne stoja priamo pred stojiskami.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava