SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Šafárikovo námestie chcú prepojiť s nábrežím Dunaja (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Páči sa mi myšlienka prepojenia Šafárikovho námestia s nábrežím, aj keď skôr je to vízia ako realita, pretože Šafko oddeľuje od námestia veľká cesta, ktorá bude vždy vizuálnou aj skutočnou bariérou. Privítala by som vysadenie stromov, ale krásnych, košatých s bohatou korunou, nie tie ministromčeky čo sa všade sadia. Krásne a kvalitné sú platany, brestovce, lipy...

Neviem či sa skutočne táto celkom zaujímavá myšlienka podarí presadiť, lebo po Štúrovej ulici budú stále jazdiť autá, kým sa skutočne neobmedzí na prejazd áut touto ulicou, historický potenciál Štúrovej ulice nikdy nebude využitý, pritom Bratislava má skutočne malé turistické centrum. Lenže, budovanie autoslavy v skutočnosti pokračuje ďalej. Však prečo žiť z turizmu ako ostatné krajiny, keď môžeme ľuďom zdvihnúť (majetkové, parkovacie) dane, všakže Ivo?
 

 

Regulácia parkovania je jedným s najúčinnejších spôsobov, ako NEBUDOVAŤ autoslavu, prečo ti tak vadí "parkovacia daň"?
 

 

drink-mne nevadí parkovacia daň, len som zvedavá na tú reguláciu parkovania. pokiaľ sa totiž v celej Bratislave plošne nezakáže parkovanie na chodníkoch (mimo povolených vyznačených plôch), nevidím reálnu šancu donútiť šoférov prejsť na platenú legálnu plochu.

Tiež parkovacie poplatky, treba urobiť zásadný finančný rozdiel medzi 1. autom na rodinu a každým ďalším, inak sa nezmení, teda nezníži počet áut.

Taká stovka za rok za ďalšie auto ktorého šoféra donúti sa zamyslieť či druhé alebo tretie auto potrebuje? Ale ak by to bola tisícka, to by už ľudí donútilo sa zamyslieť na tým, koľko áut potrebujú. Dnes sme totiž v situácii keď dokonca rodičia alebo starkí kupujú mladým 18 ročným frackom auto, hoci tu máme funkčnú MHD. A decká, miesto aby sa učili šetriť si výplatu, tak si vyvážajú zadky v autách. Dobre, nech sa vyvážajú, ale nech ich to stojí viac!

A to najdôležitejšie na záver: vyzbierané dane z parkovania prioritne využívať na podporu MHD a parkovacích domov. Táto zásada musí byť ale jasne daná už v parkovacej politike mesta, aby prachy nerozkradli a neprežrali na odmenách ako býva v tejto gubernii bežné.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava