SME
Štvrtok, 12. december, 2019 | Meniny má Otília

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aktivisti vyčítajú investorovi Zuckermandlu, že ničí zeleň (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Vidno, že sa vyznáte....práve developeri žiadajú zrušenie parkovacej normy, lebo povinnosť budovať určitý počet parkovacích miest predražuje stavby, byty a v mnohých prípadoch development priamo znemožňuje (tesné preluky či rekonštrukcie v historickom centre). Od takých šialených prepočtov sa priami odrážajú a výpočty dopravnej záťaže, ktoré priamo potierajú iné možnosti ako IAD, ale opäť - ide o vinu legislatívy a samosprávy, nie developera. A ďalej, je to problém developera, že Slováci považujú možnosť parkovať zadarmo za svoje ústavné právo? River Park má dostatok parkovacích miest, ale prirodzene platených (súkromný subjekt nie je filantrop, načo by to poskytoval zadarmo?), ale dokonca aj ľudia na drahých bavorákoch a Mercedesoch sú príliš veľkí škrobi, aby zaplatili pár šestákov za parking. To nemá nič s J&T pozitív (čo mimochodom rozhodne nie som), to je len zdravý rozum...
Adrian Gubčo
To ste asi ešte nebol v zahraničí , lebo všade na západe musí developer zabezpečiť parkovanie .. smaozrejme v starých mestách na západe nikto nedovolí postaviť takúto opachu nechutnú čo tam nemá čo robiť a samozrejme vstup do centra je spoplatnený ... to nie ajk u nás sedláci zahlcujú Bratislavu a sedláci z kade tade ju tu ničia takýmito stavbami .. lebo toto mesto im je ukradnúte len prachy prachy prachy a naplniť si tlsté nenažraté bruchá !!
55Paradox
Myslím si, že tak je to bežné...
2-3x prídu poliať a hotovo a keď vykapú, už ich nikto nenahradí. Ale je to odfajknuté. Tu ich prišli akurát potom vypíliľ...
Mariška59
< 1 2

 

Tie stromy ktoré niekto len tak vypílil na Trenčianskej ulici rástli 53 rokov.
 

Na nábreží tie stromy

tiež majú (mali) cez 50 r. Než pred pár rokmi rozširovali cestu na nábreží, stromy, miestami tak "štrbavo", rástli aj na Ľ strane (smerom do mesta) od Nového mosta (pri Vodnej veži rástli krásne kríky) až po tunel. Chýbajúce, pekne podosádzali mladými lipami. Boli tam asi 5 rokov, potom prišlo rozširovanie a vypílili všetky stromy (staré, mladé) aj kríky a stromy pri ceste pri spodnom vežiaku. Tie stromy a kríky boli prirodzená bariera pred prachom. Ostalo tam také torzo. Teraz, vďaka tej stavbe, je tam toľko prachu a špiny, autá ľudia môžu denne umývať. Keď naprší, tak je blato všade.
Prach a špina podstatne znížuje kvalitu bývania. To nikoho netrápi.

Celá Bratislava sa zbavuje vzrastlých stromov a vysádza niečo ako bonsaje. Viď Mostová, Hlavné námestie... Pamätám si časy, keď na Prievozskej bol stredový pás so sakurami, detto 500-bytov, ešte sú tam zvyšky a Košická od mostu Apollo tiež bola vysadená sakurami. Neviem prečo, ich vypílili a dnes tam je síce niečo vysadené, ale je to malé, neduživé.
Poznám celú oblasť od 500 bytov až po Prievoz + Staré Mesto.

River parku ustúpilo množstvo zelene. Na vizualizáciach majú síce chabú zeleň, ale v skutočnosti je tam iba dlažba (pri fontánach). Na trávnikoch sú terasy...chabá náhrada za to, čo tam bolo.
 

 

Na Prievozskej bol tiež stredový pás vysadený sakurami. Dnes je tam cyklotrasa odnikiaľ nikam.
 

Prievoz si až tak nepamätám,

to už bolo mimo "môj rajón" :-) chodila som tam pre chlieb, do kina (zbúrané), na zmrzlinu (zbúraná budova) a k maminej kamarátke, čo bývala v rodinnom dome....

Takých cyklotrás je v BA asi viac, ja to tiež tak volám. Ako niekto môže takto niečo budovať a vytešovať sa z toho, a potom si to zahrnú do štatistiky, koľko km cyklistických trás máme...
Bývame blízko AT hraníc, tak radšej chodíme jazdiť tam...
 

 

Stal sa omyl - ospravedlňujem sa , tie sakury rástli na Prievozskej a cyklotrasa odnikiaľ nikam sa aj na Prievozskej nachádza. (vedľa Mraziarní)
 

neboli

v zahr?ja zijem mimo sr ale pochadzam z Ba z stareho mesta.len pre tvoje info nie vsade sa podari zabezpecit dostatok park miest a to je skoro v kazdom hl.meste.opachu?ved dlhe roky tam nic nebolo iba hnusne parkovisko a par stromov o ktore sa nikdo nikdy nestaral.takze tieto info su uplne mimo.podla mna je to dobry projekt a radsej toto ako hnusne prazdne parkovisko.okrme toho tie 3 panelaky by aspon mal dostat zateplenie lebo to je podla mna maxi brutal
 

 

čo ja by som dal za to, aby som mal pri dome HNUSNÉ PRÁZDNE PARKOVISKO!!
 

Adrián Gubčo

ak ma pamäť neklame, tak sa vzdelávate v oblasti geografie, to je naozaj dosť vzdialené od ekonomiky stavieb, preto sa nedivím, že uveríte všeličomu, čo developeri šíria, ale problematiku noriem by ste už po rokoch motania sa okolo urbanizácie mesta mohli poznať - parkovaciu normu sme nemali a nemáme
podiel nákladov na parkovacie miesta v pomere k počtu bytov / obchodných prevádzok je zanedbateľný oproti nákladom na bezpečnosť, energetickú efektívnosť a celkovú životnosť stavby
prečo nežiadajú zrušiť normy na odkanalizovanie, požiarnu ochranu, vykurovanie atď., keď to oveľa viac predražuje náklady na stavbu?
asi by potom len ťažko bolo možné naplniť požiadavku zákona na (plnohodnotnú) riadnu užívateľnosť stavby, takže, požiadavkou ma zrušenie povinností v jednej oblasti to začne a skončí nevyhnutnou úpravou stavebné=ho zákona a občianskeho zákonníka to bude pokračovať, aby už bol iba skok k zrušeniu povinností v rámci EIA/SEA
netreba mať docentúru či doktorát v tom-ktorom odbore, aby sa dalo rozpoznať, že priestor je limitujúcim parametrom pre stavebný zámer v jeho komplexnosti, ak mi nedovoľuje istý počet bytov, lebo pre nemôžem zhotoviť požadovaný počet miest pre autá, tak zmenším počet bytov až na taký, že sa mi miesta zmestia, je to súčasť štúdia viacerých odborov / špecializácii v rámci stavebnej fakulty, napr. organizácia výstavby v priestore, kde sa v rámci platných pravidiel hry, teda požiadaviek na plochy a kubatúry v súlade s platnými normami a predpismi, pričom predpisy majú prednosť, robí aj výpočet na účely porovnania či stavebný zámer / projekt vyhovuje všeobecne záväzným predpisom
ak by sme mali pristáť na hru, ktorú s nami chcú hrať viacerí developeri, potom sa pripravme, že nebudú musieť zachovávať / budovať nijakú zeleň, lebo aj to predražuje stavby,
o chodníkoch a verejnom osvetlení si tiež budeme (asi) musieť nechať premietať filmy z archívu

a čo sa týka iniciovania zmeny normy z titulu funkcie poslanca MsZ, ak to nie je úpalom, naznačuje to na oveľa vážnejšiu poruchu a ktovie, či by (vôbec) pomohlo nejaké vyšetrenie
nahovárať poslanca MsZ, aby sa zasadzoval pre zhoršenie podmienok pre kvalitu života v meste je ako navádzať na trestný čin, v tomto prípade v oblasti životného prostredia
máte jediné šťastie, že Katarína Šimončičová je mierumilovná osoba, ktorej sa nežiada násilia, lebo za tie nezmysly by ste si zaslúžil na holú aspoň takých 25 palíc,
pokojne sa nehnevajte, ale vy a zdravý rozum to si nedokážem predstaviť ako zlúčiteľné entity, ale pokračujte, poteší každý pokus o silvestrovskú zábavu, aj uprostred leta
 

 

Ľutujem obyvateľov Karlovej Vsi, keď toto čítam :-)
 

 

Aj mne je luto obyvatelov Karlovej Vsi, ale aj Devina, pretoze sa pomaly nedostanu domov, ani opacne, kvoli stavbam, rozostavanym, ale i planovanym, okolo nabreznej komunikacie.
Ale obyvatelov tychto MC sa urady nepytaju na ich nazor, investor zaziada - urady vyhoveju, bez ohladu na sirsie (ale aj blizke) okolie.
Dufam, pan Gubco, ze ma nebudete obvinovat aj z tychto pocinov statnej spravy.
:-)

Dovolte este reakciu na Guminet-a: O Padlerovi vedela iba byvala starostka Karlovej Vsi, jej urad nezverejnoval stavebne oznamy na internete. Co podpisovala, do sveta nevytrubovala. Pokusali sme sa cosi urobit, ale, zial, uz boli vsetky povolenia davno pravoplatne. Ani nove vedie KV to uz nemohlo zmenit.
 

Ten Padler, to je jedna neskutočnáááá

drzosť. Pozemok, čo bol darovaný mestu, si mesto tak vážilo, že ho predalo privandrovalým chamtivcom, čo si myslia, že im patrí nielen Bratislava ale aj obyvatelia...
 

Adrián Gubčo

keď čítam vaše príspevky podobné tým v tejto diskusii, tiež mi je ľúto niektorých ľudí, ale nie všetkých obyvateľov, kde bývate, tí nemajú nič spoločné s nezmyslami, ktoré píšete

ako napísala Katarína Šimončičová, obviňujete kde-koho, ale nerozmýšľate nad skutočnými príčinami toho marazmu, ktorý máme vo verejnom priestore a zvlášť verejnej doprave
Karlovešťania nemajú veľmi na výber, ak nechcú jazdiť dookola cez Dúbravku / Patrónku, nezostáva im iné ako využívať dopravu popri nábreží,
napriek tomu, že v konaniach sa rozhoduje aj o ich právach, nikto sa nimi v skutočnosti nezaoberá
 

 

Musím sa pousmiať keď píšete o urbanizme nášho mesta.
Bratislava nemá koncepciu, Bratislava nemá vyriešenú dopravu. Videl už niekto vlastne koncept a riešenie dopravy týchto troch nezmyselných činžiakov pod hradom? To budú na hlavnej ceste semafóry, aby sa paničky dostali na kávičku do Eurovei? Včera poobede sa tam stala dopravná nehoda. Bolo to naozaj super pre všetkých najmä pre tých v MHD čakať kým sa všetci nacpú do toho jedného prúdu a obídu havarované autá.
 
Hodnoť

Kampan

Tiez mi to pride ako vykrik do tmy, JaT nema nikto rad, ale tiez nemam pocit, ze by v tomto pripade nejako poskodzovali okolie, ved by si tym sami sebe znehodnotili investiciu. Na nabrezi mesto roky nic nerobilo, teraz ide vzniknut nieco na ploche byvaleho asfaltoveho parkoviska a vsetko je zle, kolko stromov rastlo na tom asfalte? Ale napr taky padler, to je ina kava, tam sa rekonstrukcia kompletne zvrhla na vystavbu, ale to akosi nikoho netrapi, to uz nie je tak vidiet, tak to pani Simoncicovu az tak neterapi.
 

Mesto roky nič nerobilo,

lebo to nebolo jeho územie...mesto predalo pozemky a vlastník sa o to nestaral...

Už teraz sú tie skelety obludné, vyššie než budovy múzeí a vežička kostola Najsvätejšej Trojice (Podhradie) starej zástavby...
 
Hodnoť

Kto bol ten morálny odpad?

Už som to raz písala, zopakujem: Minulý týždeň som v konkurenčnom denníku čítala, že na nábreží má byť 6-prúdovka. Pred komunálnymi voľbami to nebolo schválené, ktorý smrad to podpísal? Dajte meno, tu v tejto krajine fakt už pomôže proti zlodejom len riadny povraz!

Ktorý morálny odpad podpísal výrub takmer kilometra zelene na nábreží kvôli megalomanskému mkostu pre zuckermandel a rozšírenie cesty na nábreží na 6-prúdovku?

Ktorý morálny odpad podpísal 6-prúdovku na nábreží a bol nutný ten most pre peších? Koľko zelene na nábreží ešte chcete zlikvidovať smradi zlodejskí?

Dávam do pozornosti zúfalý, nedostatočný stav zelene v Bratislave https://dennikn.sk/189258/mapy...
 
Hodnoť

 

Zbúúúrať a zničiť J&T
 
Hodnoť

J&T

Majitelov firmy J&T pozatvárať a majetok vyvlastniť... Hneď bude aj na metro a nebudeme musiet stavat v Petrzalke tu pomaloelektricku... Aupark tower sa zbura, River Park taktiež a hned bude toto mesto krajšie...
 

 

Súhlas !
 

 

najlepsie a jedine riesenie !
 

< 1 2

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava