SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Karlova Ves so žiadosťou o rozšírenie premávky linky 133 neuspela (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Preferencia

Tolko k prezentovanej preferencii MHD. Kazdy prestup predlzuje cas cestovania, navyse na Molecovej je prestupovanie aj riskantne, ak su kapacity naplnene v rannej spicke, to sa ludia po obede vracaju domov peso, alebo ako je mozne, ze po obede zrazu kapacity stacia? Linka 6 ma 100% trasy spolocnu s linkou 4, podobne ako linka 29 ma 100% trasy spolocnu s linkou 28, o vozeni vzduchu na Ciernu vodu nehovorim. Staci jedna pokazena elektricka a v Karlovke skoncilo MHD, to tiez nikoho netrapi? Rezervy by sa nasli, mozno by to ani vela nestalo, ale zda sa ze MHD je prioritou iba na papiery.
 

 

Ono niektorí to s tým spoločným trasovaním liniek preháňajú. To potom naozaj môžeme každú linku viesť od 1 križovatky po druhú a urobiť tam prestupy. Je otázka, či je človek ochotný prestupovať viac ako 2x do práce. Ja myslím že nie, je to už kontraproduktívne, lebo to si už viacerí povedia že sa nenechajú buzerovať a prejdú do áut.

Niektorí nedávno navrhovali skrátiť aj 28 po Rivieru, čo na tom že následne je z nej prustup smerom na Patrónku, ale aj k Malej Scéne? Už dávno mali zrušiť nevyťaženú 29 a posilniť bus 28 na 15/20 minútové intervaly. V Devíne sa vystavali Zelené terasy, o rok pribudne veľké sídlisko s 1000 obyvateľmi. Je podľa vedenia mesta interval 20 minút v pšičke a mimo špičky 30 minút kvalitný? No to by si tí smradi tie svoje zadnice niekedy museli pocestovať aj mimo špičky, aby videli plné busy.

Zopakujem: tak platíme z nášho vrecka busy do Rajky, Wolfsthalu, chorvátskeho Grobu a Marianky, pritom nemáme zabezpečené kvalitné intervaly pre Bratislvčanov? Mesto v tom má riadny bordel!
 

 

Prestupy síce predlžujú cestovanie, ale vo väčšom meste, kde ľudia majú viacero cieľov, ktoré nemožno jednoducho prepojiť jednou linkou, sa prestupom nevyhneš.
V dokonalom svete by si menil len čas strávený čakaním na prestup za čas strávený čakaním na odchod spoja.
V reálnom svete môže byť problém s viacerými linkami z viacerých časti mesta s rovnakým cieľom, pretože nezabezpečíš dokonalý preklad s inými spojmi vo východzej zastávke so spojmi v cieľovej zastávke, takže stratíš ešte viac.
 

Poobede

je špička plochšia, návraty sú rozdelené na dlhšie obdobie. Školáci sa vracajú skôr, pracujúci neskôr. Preto poobedňajšia kapacita električiek postačuje.
A nemyslím si, že kvôli tomu, že raz za čas sa stane nejaká vážnejšia nehody, kvôli ktorej sa - čo ja viem - na hodinu zastavia električky, treba prevádzkovať paralelnú autobusovú linku. Skôr treba mať plány, ako rýchlo zabezpečiť náhradnú dopravu.
 

Martin Fundárek

školáci (nám) necestujú L133 v takom množstve, aby predstavovali relevantnú skupinu pri prípadnom popoludňajšej prevádzke
kapacita električiek popoludní nepostačuje, ak chceme, aby ľudia prestúpili z áut do MHD
ak by sa L133 prevádzkovala aj v popoludňajšej špičke, uvoľnila by sa zaujímavá časť kapacity električiek pre ľudí, ktorí tranzitujú cez KV a dnes veľká časť z nich radej jazdí autom
okrem toho, treba si uvedomiť, že o rok bude prevádzka električiek obmedzená postupnými zásahmi do trate v niekoľkých etapách, najviac v uzle Karloveská - Molecova pre budovanie integrovanej zastávky
v tom čase by sa L133 hodila aj v celodennom režime a v intervale 6/12/15 min s primeraným obmedzením L33
bolo by to dočasné opatrenia, lebo pomery po modernizácii trate električiek by už zabezpečovali vysoké nároky na bezpečnosť a jednoduchosť prestupov,

samostatnou záležitosťou, bez ohľadu na časový rozsah prevádzky, by malo / mohlo byť posúdenie predĺženia k AS MN, niet dôvodu, aby v rannej špičke MHD vozila ľudí k nákupnému centru (zastávka má honosný názov Nové SND), ale je dosť dôvodov, aby sa ľudia z KV mohli dostať k AS s menším počtom prestupov ako je to teraz

ak by sme vylučovali súbehy podľa "zbytočnosti" ako ju vidia nezainteresovaní, tak by sme síce ušetrili veľa z nákladov, ale dopravná obslužnosť územia a lukratívnosť MHD, tým pádom aj preferencia MHD pred IAD by klesla o ďalších vzájomných (možno) 10 - 15 %,
tak si povedzme, či je dôležitejšie minimalizovať náklady, súbehy, alebo optimalizovať počet prepravených osôb aj za cenu mierne nižšej rentability
poznatky operačnej analýzy našepkávajú prikloniť sa k optimalizácii funkcie, každý extrém (minimalizácia, maximalizácia) funkcie predznamenáva možné (vážne) poruchy vo vzťahoch k iným subsystémom potrebným pre spoločnosť (organizmus mesta)

v tejto súvislosti mi je veľmi ľúto, že KV nie je bohatou mestskou časťou, že nemáme takých daňovníkov ako je VW v DNV či podobní v iných mestských častiach,
nám by veľmi pomohlo, ak by sme nemali na rozsiahlom území neplatičov majetkových daní zo zákona (VŠ) a nemali na krku dôsledky na dopravu a iné funkcie, ale nemôžeme o tom sami rozhodnúť, hoci vraj sme (samostatnou) územnou samosprávou pre dané katastrálne územie,
ak by nebolo tejto smrtiacej kombinácie, hravo by sme si mohli dovoliť financovať L133 z rozpočtu KV a radi by sme to odsúhlasili pre našich obyvateľov, lebo vieme, že si to zaslúžia
s poľutovaním konštatujem, že HM nehľadelo na širšie súvislosti a negatíva KV, ktoré nedokáže zmierniť bez spolupráce s vedením HM,
treba dúfať, že za tým nie sú iné dôvody ako tie, o ktorých píše HM v odpovedi
 

.

Ak sa máme baviť o čase prestavby električkovej trate, tak to je niečo iné, tam by mohla byť celodenná 133 ako celkom logické riešenie.
 
Hodnoť

 

Aký krásny život žijú Gréci v Aténach, kde je verejná doprava zadarmo pre všetkých.
 
Hodnoť

Druhotriední obyvatelia

Argument vedenia mesta neobstojí, to by potom museli zrušiť všetky súbežné linky. Napríklad autobusy z Devína chodia poloprázdne a samozrejme súbežne s električkou. Snáď sú obyvatelia Dlhých Dielov druhotriední ? podľa vedenia mesta a DPB áno.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava