SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Karlova Ves pripomienkovala obnovu električkovej trate (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Súhlasím s pripomienkami mestskej časti. S aktivistami pracujem na návrhu ktorý nezasahuje toľko do zelene a nevyžaduje taký masívny výrobu stromov ako vino v oficiálnom projekte ktorý bol zverejnený iba pred pár dňami. Najmä v križovatke Molecova majú padnúť aj stromy ktoré naozaj nemusia. Naopak overujeme riešenie ktoré posunie a oddiali cestu od kostolíku. Zároveň riešime cyklodopravu komplexnejšie a nie "odnikadiaľ nikam" ako oficiálny projekt. Som rád že mi pomáhajú ľuia z Cyklokoalície a dávajú cenné pripomienky. Zlúčenie troch jazdných pruhov pri Lidli do dvoch je možné overiť mikroskopickým dopravným modelom, ale na to žiaľ nemám čas, aby som to obstojne spravil, potreboval by som minimálne mesiac času. Som ale úplne presvedčený že z kapacitného hľadiska to je možné a nespôsobí kolaps ani z dlhodobého hľadiska. To ale vyžaduje aj model riadenia križovatky, čoje veda sama o sebe a doladenie semafórov je práca pre tím ľudí na celé týždne a nie pre jedného človeka ktorý to robí po práci. Okrem toho mám nápad ako zlúčiť zastávky Jurigovo nám. a Segnerova, čo tiež spomínala mestská časť ako niečo čo by sa malo overiť nakoľko to už roky požadujú aktivisti. Nesúhlaím najmä so zbytočným rúbaním stromov pri súčasnej zatávke Segnerova, dá sa to spraviť oveľa šetrnejšie. Ak sa má zasahovať do zelene, nech sa radšej zasahuje iba tam, kde je trávnik, resp. kríky, nie stromy. Neviem dokedy je čas, ale bol by som rád keby niekto dal posúdiť navrhované zmeny projektantovi aby overil či sú v súlade s normami a predpismi. Uvidím kedy to dokončím do takej formy aby to bolo akceptovateľné. Budúci týždeň som mal ísť na služobku do nemecka, ale som si to dal presunúť lebo sa chcem tomuto venovať. Je možné spraviť aj bezpečný a pohodlnejšie prestup medzi linkami 28, 29, 30, 31, 37, 39 a 4, 5, 6, 9 vždy jednosmerne pri PKO a Lafranconi. Okrem toho by bolo žiadúce zatrávniť aj úsek medzi Tunelom a Riviérou...
 

Erik Z.

rád sa oboznámim s celkovým návrhom,
predovšetkým mam zaujímajú prestupový uzol Molecova a spojenie zastávok Jurigovo nám a Segnerova
mám nejakú predstavu, viac nápadov môže byť na osoh konečného riešenia
tiež ma zaujíma to pohodlnejšie prestupovanie PKO / Lafranconi
 

pán Dulla

Konečne by mohol niekto vyriešiť tú hanbu Bratislavy pri Botanickej záhrade. Kedysi starosta KV dal vybudovať za niekoľko milionov sk túto svetelnú križovatku, ktorá slúži najmä policajtom, ktorí tu vypalujú všetkých mimobratislavských a zahraničných turistov, ktorí v snahe dostať sa do centra mesta z mosta Lafranconi odbočia do KV, lebo na prvej svetelnej križovatke chýba to čo v každom civilizovanom meste majú a to ukazovateľ, kde sa vlastne nachádza centrum mesta. Každý kto omylom odbočí do KV a navigácia mu oznámi, že ide zle, že sa treba otočiť o 180 stupňov, tak toto ten chudák urobí na križovatke pri Botanickej záhrade a už tam naňho číhajú nudiaci sa policajti, ktorí majú takto o zábavu postarané. Veľmi sa za to hanbím vždy keď idem okolo takéhoto incidentu. Naozaj sa s tým nedá nič urobiť?
 

 

K tej odbočke povedať že tá križovatka pri riviére je tak super organizovaná, že elina idúca z mesta dáva vždy prednosť autám a opačným smerom idúca elina po zástavke molecova schytá červenú hneď na zástavke a musí počkať minútku až prejde signál zelená pre chodcov pri prechode pri SVP. Kvalitná práca, preferencia funkčná ale pre vodičov áut. križovatka pri riviére je úplný paškvil, problém je aj pri čerpačke OMV, aj tam dokonca majú autá preferenciu. Ak neurobia preferenciu električkám, nech to ani nerobia, budú to zbytočne vyhodené prašule.
A ešte poznámka k 28, som z DNV. Ty si Erik prestupuj aj 100ráz, nikto ti nebráni, ja sa do roboty aj z roboty ponáhľam, jej skrátenie odmietam.
 

Erik

Teším sa na spoluprácu a stretnutie. :)
A vďaka aj mestskej časti Karlova Ves za svoju aktivitu a pripomienky.
 

Moze mi niekto vysvetlit preco

sa na sk/ba pouzivaju ako "super luxusne" stare technologie ulozenia zvrsku tram - zeleznicny a super stra BKV , a cena za dodavku dosahuje cien novych technologii? Odpoved je jednoducha - zlodejina! To si nikto z vas neuvedomuje , ze to je tak na 30 rokov minimalne? To, co predviedol projektant, mesto a Metrostav a spol v Dubravke, je hodne postavenie k muru! Nevedia podla vodovahy osadit ani obrubnik! O naslednej udrzbe trati ani nevravim. O tvorbe verejneho priestoru to v ba sa ani hovorit neda! Detaily neviem posudit,lebo nezijem na sk,posledne ,ked som sa pokusil pouzit MHD som to vzdal po jednej ceste na trase Patronka - Aupark. No des, roztraseny novy autobus JaT, spina a smrad, to auto nevidelo cistenie od nova. Spat. Nabrezie nema co plnit funkciu kapacitnej cesty,zhnusene hotelom na nabrezi,mat na jednej z najkrajsich casti ba zeleznicny zvrsok je zverstvo,staviate tam zasa nezmysly a bulvar z toho nikdy neurobite, nelze myslenim. Stavimsa , ze ziadne zatravnenie nebude , stavka 100 CHF, ak by aj bolo , urzba nebude ziadna. Aj ked vam to prajem, lebo to znamena znizenie hluku a prachu v pripade zavlazovania. Co sa tyka vyrubu a nicenia zelene okolo, videli ste stavat na sk? Neverim v uspech. Dalsi priklad - reko trate v dlzke cca 500 m od Radlinskeho,po minfin trvat ma 2 mesiace? a ta cena! Opat. Vsetka praca dopadne tak ako most a tram do petrzalky dnes! Pridem s fotkami ako hnusne bude vyzerat dlazba na Sturovej od zuvaciek... Ak na sk monopolne projektuje Dopravoprajekt, investorom je mesto a dodavatelom hocijaka firma - na sk bez cash back nemozne - vysledok je bieda. Chodte sa pozriet do Dresden ako vyzeraju zreko tram trate a socialisticke panelaky,to preto, aby sa vam neprejedlo Wien. Prajem vam uspech, ale vsetko zostane po starom.
PS. Cyklokoalicia je teroristicka organizacia,ktora nechce pochopit, ze mesto patri chodcom, cyklistom , ale aj autam.
 

 

Podľa mňa Cyklokoalícia práveže presadzuje to, že mesto patrí ľuďom, či už idú pešo, bicyklom alebo autom. Máš nejakú konkrétnu opačnú skúsenosť?
Bohužiaľ naše mesto nepatrí chodcom, cyklistom a autám, ale najmä autám, trochu chodcom a veľmi málo cyklistom. Niekedy mám dojem, že ideálne riešenie pre niektorých ľudí by bolo postaviť viac chodníkov, aby sa dalo kde parkovať :)
 

 

Tak ten úsek cyklotrasy odnikiaľ nikam pri kameňolome v Devíne čo naprojektoval Dopravoprojekt a realizoval neviem kto, je strašný. Ak takto majú vyzerať cyklocesty v Bratislave tak amen Mária.
 

 

Ja som sa nepýtal, čo Cyklokoalícia kritizuje, ale čo presadzuje :D
http://cyklokoalicia.sk/2014/1...

Horšie je, že sa ešte objavujú úvahy liať do tohto úseku ďalšie peniaze. Je pravdou, že to nie je dokončené, ale keď nám chýbajú peniaze inde, netreba dokončovať úsek, ktorý nikdy nebude využívaný tak, ako trasa popri hlavnej ceste. Na Tieňave je jeden úplne zbytočný kopec a celkovo je to taká horská dráha v porovnaní s cestou.
 

Nuz ,mne ako vysledok stacia natlakove

akcie typu Heydukova - info z fb, cykloznacenie oproti Manderlu pre istotu 4x!!! Ba jednoducho nema ziadny dopravny system ako strategiu, plata to od 9 k 5, presne ako cele SK. Potom z toho vyjdu paskvily ako navrhy parkovacich politik rezidenti/mimo ba. Chore! A kazdy tlaci to svoje. Jednoducho do doby skutocneho fungovania MHD a nadvaznych primestskych systemov, ostatne sa nevyriesi. Priklad postoj Eurovei k posunutiu zastavky MHD. Tolko jednoduchych a jasnych prikladov je vo svete a nie daleko , ale na sk jednoducho mentalne neriesitelnych. Aby som sa nedotkol dopravy dam priklad netu- do Lamaca rychlost do 100M/ od Lamaca na Zahorie 10M za nehorazne ceny. K cestam, ktory falus mohol sa vzdat pozemkov okolo dnesnych Borov tak, aby bol zamedzeny akykolvek rozvoj MHD , zokruhovanie tram HST, Lamac, Bory, Dubravka a P+R v oblasti Krematoria a Borov? Len ten ,kto o rozvoji nerozmysla. Vo vyhlade by kedysibolo mozno rozmyslat s rozvojom tram /zel smer Lozorno... . Dnes ? Pozemkovy problem. Inac Erik Z. zle hovori o systemoch ulozenia kolaji, v Prahe za uz pouzivaju vyhradne systemy W a LKB a zatravnovanie, posledny a zle urobeny bola Plzenska a stala aj napriek 4 nasobnej dlzke tolko , co nepodarena Dubravka. Ceny su na SK neskutocne-zlodejske a vy si este chrochtate. Tram Petrzalka , tak to bude jeden velky pruser, bud to stiahne BA do nutenej spravy alebo to zatiahne SR. Spravna odpoved je cele Szlovensko. Davam znova stavku.
 
Hodnoť

 

Oceňujem že KV navrhuje minimalizovať likvidáciu zelene zo školského dvora na úkor odbočovanieho pruhu do lídlu. Treba si uvedomiť, že každý jeden strom, ktorý je pred školou deťom výrazne znižuje hluk a deti sa majú kde vyblázniť. Keď zlikvidujeme deťom zeleň (alebo necháme uzučký pásik zelene, čo je to isté), tak sa nedivme nárastu neurotických detí. školská zeleň musí mať prednosť pred asfaltovou odbočkou na obchodu.

taktiež som za zatrávnenie nielen KV, ale aj celého nábrežia, pretože prvý návrh, ktorý priniesol info že po koľajách elín by jazdili záchranné zložky či nebodaj busy je nezmysel.
1. záchranné zložky majú húkačky, vedia si vymôcť prednosť
2. busy cez elinové koľaje jazdiť nebudú, pretože si reálne neviem predstaviť ako by sa následne zaraďovali na zástavky MHD. nebodaj by prechádzali cez 2 pruhy? To by boli ešte väčšie kolóny a zmätky v dopravných špičkách.

Takže treba rekonštrukciu využiť na zatrávnenie až po tunel. Zeleň je tu denne likvidovaná developermi, tak ju aspoň umiestnime tam, kde ju autá nezničia. Pozrite sa na Záhradnícku ulicu, od zatrávnenie vyzerá oveľa lepšie, zlepšila sa klíma aj vzhľad ulice a nik ten trávnik nezničil, ako tvrdili kuvičie hlasy.

Dúfam že sa konečne poučia (aj keď niekedy má človek pocit, že naschvál robia paškvily naši platení odborníci), stĺpy nebudú na nástupištiach a prístrešky budú zarovno zábradlia, aby neuberali zbytočne zo šírky nástupišťa. A dúfajme že si odpustia červeno-bielu priemyselnú kombináciu zábradlia, môže byť čierne alebo sivočierne.
Robí sa to z eurofondov, tak to urobte poriadne!
 
Hodnoť

Odpviem naraz

Vlado:
Dúfam že sa nám podarí dohnodnúť na jendej finálnej verzii ktorá pôjde von. Mám spracované dva varianty, nad ďalšimi dvoma ešte premýšlam. Obratisko električiek som priestorovo zredukoval a cestuj som posunul ďalej od kostolíku, čo vytvorilo priestor pre cyklochodník. Pre ďalšie rozhodovanie je nutné vedieť či sú plány na skrátenie liniek 28 a 29 po Molecovu, aby som premýšlal nad obratiskom (asi okolo pumpy) a napojením. Postrehol som už také návrhy, preto nad tým premýšlam ako to spraviť.

Ivan:
Si v mailovej komunikácii, tak sa môžeš vyjadrovať aj priebežne, nemusíme čakať na osobné stretnutie. Ja ďakujem mestskej časti že také rozumné pripomienky dala. Teraz sa iba snažím nejako ich skĺbiť s oficiálnym projektom, pokiaľ to bude možné.

maksme:
Za použitím "železničného" zvršku nevidím zlodejinu ale praktické dôvody. BKV je prekonaná technológia a pri novostavbách ani opravách sa v Bratislave už roky nepoužíva (na rozdiel od Prahy alebo Plzne, ach jo...). Dúbravka je v prvom rade Schlosserovou vizitkou (a aj Ftáčnikovou, lebo Schlosser bol JEHO človek). Dúfam že oficiálny projekt Karlovky sa ešte bude upravovať, že sme neboli postavení pred "hotovú vec" ako sa vraví. Nechcem počúvať že nie je čas na zapracovanie zmien, lebo EIA, bla bla bla. KEDY BUDE ČAS??? Navyše Dúbravka bola nielen naprojektovaná na úrovni 1980-tych rokov, ale stavebne príšerne sfušovaná!

Stávku o zatrávnení príjmam, lebo určite bude (otázka je v akom úseku a aké). Na Záhradníckej je tráva už pár rokov a vyzerá stále dobre, nevysychá, nemá "diery" a na moje počudovanie jej nevadí ani to množstvo oleja ktoré vyteká z prevodoviek, staré vozy sú riande olejničky.

Čo má spoločné projektant so žuvačkami na dlažbe? Akosi mi uniká súvislosť? Nebodaj ich do projektu zakreslil?

Na Cyklokoalíciu môžeš mať názor aký chceš, ale určite nezaškodí vypočuť si ju a posúdiť návrhy ktoré predkladá. Niečo iné je tie návrhy neskôr zapracovať, ale nemyslím si že všetko čo navrhujú ide PROTI autám alebo chodcom. Oni chcú zlepšiť podmienky pre cyklistov. Že to v niektorých prípadoch znamená riešenai na úkor niekoho iného je logické, často sa jedná o zastavané územie, takže "boj" medzi jednotlivými účastníkmi o "svoj" kúsok verejného priestoru je prirodzený.

sme12345:
So zeleňou pri škole nie je nutné robiť vôbec nič v súvislosti s prestupným terminálom. Musíme ale akceptovať že zastávky budú užšie, električkové 2,55 metra, autobusové 2 metre. Skúsim tam ešte nájsť pár centimetrov, ale sme obmedzený úzmím do ktorého to chceme zasadiť. Za seba napíšem že radšej obetujem šírku ostrovčeka než aby som rezal zo školského dvora. Ideálne by bolo keby sa dalo rezať s chodníka pri Lidli, ktorý je zbytočne 3,5 metra široký. Keby sa zúžil na 2 metre, čo vzhľadom k tomu koľko ľudí ho využíva určite stačí, tak môžeme mať zastávky široké 3 metre pre tram a 2,5 metra pre BUS. Skúsim to nakresliť. Absolútne nesúhlasím s likvidáciou zelene vedľa obratiska, to čo je navrhnuté je síce pekné, ale absolútne zbytočné. Naopak ja navrhujem posunúť cestu ĎALEJ od kostolíku a vytvoriť miesto nej cyklochodník (už je to nakreslené).

Neviem presne od koho prišla požiadavka aby bola trať v úseku Riviéra - Lafranconi pojazďovaná či už autobusmi, ale nesúhlasím s tým, už len kvôli komplikovanému preraďovaniu vozidiel. Vozidlá s modrým/červeným majákom si svoje miesto "vyhúkajú".

"Priemyselné" červeno-biele zábradlie asi bude, lebo sa musí použiť najlacnejšie. Mesto nemá žiadnu koncepciu, žiaden dokument vizuálu verejného priestoru na ktorý by sa mohlo odvolať pri čerpaní fondov. Zodpovednosť pani Konrad.
 

nesúhlasím so skrátením 28

V podstate súhlas, až na návrhy na skrátenie 28, je to nezmysel. Ak je spoj vyťažený, tak ho skrátime? Ďalšie prestupy pre cestujúcich? Kde je limit, čo sú ľudia ochotní stráviť naviac cestovaním MHD proti autám? nehrajme sa na nič, realita je taká, že cestovanie s MHD je minimálne 2-3 násobne pomalšia ako cestovanie autami.

Vieš ako to skončí? Ďalším nakupovaním áut, to sme tu už mali v 90. rokoch, keď prišlo k radikálnemu obmedzovania MHD zo strany mesta. Ja to prežijem, na auto mám, ďalšiu buzeráciu v cestovaní už ale odmietam, odmietam byť za de*a využívajúceho "kvalitu" DPB. Máme na predražené tendre, máme na neefektívne linky, ale na využívané spoje nie?

PS: Spoj je úspešný, tak ho po*ereme? Aké "logické" a zároveň aké typické na túto Autoslavu.
 

Problémy so skracovaním liniek 28 a 29

Ja vidíme hneď niekoľko problémov so srkacovaním liniek 28 a 29 po Molecovu:
1. Nedostatočná kapacita električiek v špičke ak by smali pobrať ešte aj cestujúcich z 28 a 29.
2. Šírka autobusových zastávok na Molecovej nie je dostatočná (skúsim ešte rozšíriť).
3. Nutnosť výstavby obratiska pre linky 28 a 29.
4. Zanikne možnosť priemeho prestupu na 31 a 39 a rovnako oapčne z 31 a 39 na 28 a 29.
5. Nutnosť prestupovať pri ceste k mostu SNP / do Eurovei.

Potenciálne prínosy skrátenia liniek 28 a 29 po Molecovu:
1. Presun cestujúcich na kapacitnú a ekologickú dopravu.
2. Cestujúci ktorí budú donútení na Molecovej prestúpiť nebudú v špičke stáť v autobuse v zápche. Časová strata pri prestupe bude menšia než časová strata spôsobená autobusom ktorý uvazne v zápche.
3. Pri rovnakých výkonoch je možné zabezpečiť hustejší interval linky 28 cez víkend, kedy je kapacita električiek dosatočná.

Na záver dodám že kedysi bola autobusová linka "D" na Devín a najazdila z centra, ale z Riviéry, kde bol prestup na električku. Zavedením neprestupnej tarify sa autobus predĺžil do mesta. Po opätovnom zavedení prestupnej tarify je teda možné autobus skrátiť.

Osobne linkou 28 občas cestujem a privítal by som jej skrátenie po Molecovu za nasledových podmienok:
1. Interval linky 28 sa zahustí, najmä večer a cez víkendy, bude pravidený a zosúladený s intervalmi električiek aby vždy vychádzal prestup rovnako.
2. Na Molecovej bude pohodlný a bezpečný prestup na električky.
3. Kapacita električiek sa v úseku Molecova - centrum posilní, namä počas špičiek. K tomu je možné využiť obojsmerné vozidlá ktoré by končili na Molecovej tak ako to umožní navrhovaná odsavná koľaj, ktorá je vlastne obratiskom.

Je to na debatu, prinášta to negatíva aj pozitíva. Otázka je čo preváži a čo chceme. Veľkou pravdou zostáva že vedenie autobusu súbežene s koľajovou dopravou nie je efektívne, obzvlášť ak autobus často uviazne v dopravnej zápche.

Za seba napíšem nasledovné: Nemám problém so skrátením liniek 28 a 29 po Molecovu ako takým, je tam však viacero "ALE", ktoré je nutné starostlivo posúdiť. Mne nerobí problém s autobusu vystúpiť, prejsť 5 metrov po ostrovčeku, potom po priechode cez koľaje, a ďalších 30 metrov po nástupnom ostrovčeku. Rovnako mi nerobí problém vystúpiť z električky, prejsť pár metrov po ostrovčeku, cez koľaje a 20 metrov po ostrovčeku autobusu. Určite mi však bude robiť problém ak bude linky 28 jazdiť raz za 30 minút cez víkendy a večer a keď posledný spoj linky 28 pôjde z Molecovej o 23:00! Určite mi bude robiť problém ak pri prestupovaní budem v daždi moknúť lebo nebude dotatočne kapacitný prístrešok ktorý by ma ochránil "zozadu", od áut.

Ak však bude pohodlný a bezpečný prestup, ak bude kapacita električiek v špičke dostatočná aby bez tlačenice odviezla aj ľudí z liniek 28 a 29 (max. 4 osoby na meter štvorcový), ak bude 28 jazdiť častejšie a posledný odchod z Molecovej bude 23:25 (prípadne počká na poslednú električku z mesta), tak potom som za skrátenie autobusov.
 

OPRAVA

Samozrejme linka na Devín bola označované "Dn" nie "D". "Dn" bola prečíslovaná na 29 v roku 1953. V roku 1973 (neviem presne odkedy) zachádzala v špičke na Hviezdoslavovo námestie a neskôr bola predĺžená pod most SNP, kam jazdí dodnes. Linka 28 vznikla v súčasnej trase oveľa neskôr.

Oboje dnes v čase špičky stoja v zápchach na nábreží.
 

BA je nepoucitelna!

snivate mokre sny os zaciatku 60tych rokov. V Londyne pouzivam v meste len U v kombinacii s vlastnymi nohami, v Bruseli povrchovu MHD a Taxi s vlastnymi nohami, V Prahe najradsej tram + nohy a bicykel v soboty na trh, vo Viedni tram + nohy, v BA len auto! ( lebo nic nefunguje ! ).
Cim to je? spieva sa v jednej pesnicke... Devastaciou mesta,ktore dnes ani mesto nie je. Bol si v IL ako tam riesili tram? Alebo niektore mesta vo F a trebars v Dubline? Dokonca posahana US ide skusat tram! Predstav si spojnicu Lafranconi-Dostojevskeho-Prievozska?/Bajkalska-Pasienky-Trnavske myto- Racko-HST-Patronka-Lafranconi - toto je mesto bez kapacitnych ciest! A na to postavit MHD a eliminovat prekazky dobravy v tomto uzemi,ktorych je pozehnane. Dam jeden priklad zleho riesenianovostavieb - garaze v podzemi na 80% nie su patriace k bytom v novostavbe! Preco si odpovedz sam!. V Bruseli v meste ak chces parkovat staticky , co je v BA dost bezne, na verejnom priestore nie je mozne! Bud si urobis parkovisko vo dvore alebo v suterene a nikto nevyskakuje, ze cezpolni! Verejny priestor je verejny , dokonca hlavne pre navstevnikov. Co chces od statu priklad- NL -15 mio. obyvatelov, pocet obci cca 500, SK 5mio, pocet obci 3000!,minimalna mzda starostu , ked som to pocital posledne bola cca 750?E x 3000=cca 2 300 000 E/mesiac x 12= 280 000 000E/rok=cca 9 000 000 000 mld. SKK len , aby ste to videli a skutocnost bola vtedy niekde na urovni 400 mio.E/rok. To len pre ilustraciu.
To, ze neexistuje P+R v BA , ze dlzka trati tram je na urovni tretinovej Plzne, ze rozlozenie trati je desne a kopiruje nejake 70te roky? , ze uroven projekcnej cinnosti je tiez na tej urovni-pytal si sa ,co ma projektant s dlazbou- no ma! do priestoru ju musi navrhnut taku, aby tie zuvacky v prevadzke nebolo vidiet resp. nezanechavali stopy, Dopravoprojekt a ostatne des, uroven sk architektury - plastik. Nevyzadujete kvalitu a nie je to o peniazoch,lebo nieco navyse a vrati velmi rychlo. Etalonom BA blbosti je integrovana zastavka Radlinskeho pred DU! Pred DU ma byt velke parkovisko kvoli potrebe klientov! Zastavky wien typu su urcene do miest s malou intenzitou dopravy IAD! a nie tam ,kde to len susti. A opat zvedena doprava do jedneho bodu. Hovori nieco ako MHD HUB? Skus skocit na Hammersmith v londyne, na Cerny Most alebo Knizeci v Prahe, na Garre Nord alebo Lyon v Parizi... Tak ako ste v BA blbo riesili dopravu a Metro v od 68, tak v tych zlych veciach pokracujete dalej... pre kritikov- chodim s otvorenymi ocami, nezijem na sk... navrhy som poslal posledne pred .. rokmi na MMB. Netvrdim, ze mam vo vsetkom pravdu, ale mam alternativne riesenie a nezaujimaju ma tanecky sponzori, vztahy ale fungujuci system a kvalita zivota, co nie je v BA. Posledne som si kvalitne lebedil k mojmu prekvapeniu v Dresden , v aleji noveho mesta- okolo zreko socialisticke stavby a pekna trznica. Akoze vyzera stara trznica o novej ani nehovorim-cocacola paskvil... o koordinacii stavieb so statom -technicke zazemie drah napr teraz -je zbytocne hovorit, o parkovacej politike tiez. pekne rano, idem na trh bicyklom
 

 

ty chodíš žobrať do troch európskych miest ?
 

 

Erik, toto je vtip: "Presun cestujúcich na kapacitnú a ekologickú dopravu"? Koľkých skrátením 28 na 29 vyženie do áut? To už len budú výsledky.

Pozri sa koľkí z nich prestupujú na Lafranconi na 31, 39 (desiatky), ale aj na opačný smer k Patrónke na 30 a 37. Tvoj návrh nie je komplexný, pribudne plno nespokojných cestujúcich, ktorým z 1 až 2 prestupov denne urobíš prestupy 3-4! Vážne si myslíš že í ľudia ostanú pri MHD? Realisticky väčšina z nich prejde do áut a na MHD sa vykašle.
 

 

To bola len moja úvaha nad návrhom skrátiť linky 28 a 29 po Molecovu, ktorý som niekde čítal. Prináša to asi viac negatív než pozitív.
 

 

Dobrý deň, vidím, že ste v problematike (na rozdiel odo mňa) doma :-). Bývam v Karlovke (Kuklovská) už roky, som vodič, a tak ma trochu zarazila informácia o zabezpečení prejazdov cez trať semaformi. Priznám sa, nie celkom rozumiem tejto logike - ja napr. používam prejazd pri ústí Kuklovskej (obratisko) a tam to kedysi nejaký mudrc tak vymyslel - potom sme sa dlho trápili s rannými kolónami z Kuklovskej (spád z Dlhých Dielov), kedy autá stáli na červenú v PRÁZDNEJ križovatke (električka na hlavnej aj tak má vždy prednosť. Nakoniec ten semafor museli vypnúť, kolóny zmizli, električka nemusí stáť na červenú a takmer nikdy nikto nečaká. Bývam tam viac ako 35 rokov a nemyslím, že na trase električky v Karlovke bolo nejako zvlášť veľa nehôd na prejazdoch. Električku to tiež neurýchli (občas by na rozdiel od súčasnosti musela dokonca zastať na červenú)a tak tomuto plánu nerozumiem. Vedeli by ste mi to niekto vysvetliť? Ďakujem :-)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava