SME
Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za výstavbu obchvatu D4 a cesty R7 spustili petíciu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Petícia

za niečo čo by malo byť úplne samozrejmé, ale na Slovensku je bežne samozrejmé, že sa domy stávajú od strechy smerom dole...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Das slowakische volke ist..ydioten banda

Dalsi z nezmyslov SK a BA. A kde sa v BA tie auta nasukaju, namiesto fungujucej verejnej dopravy a sytemu, opat tupci s betonom, navrhujem zaliat betonom celu Bradavicu a okolie a bude o vas tup ych konecne klud. Co takto tram? luzna - Bradavica? V londyne to robime cez Crossrail alebo tram na juhu, ale to Vy bedne pochopit neviete. Nikto rozumny autom do Londyna za pracou nechodi...lebo funguje system.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak mne teda nenapada vela krajin Europy (aspon tej zapadne) kde by sa region ako je Luzna/Rovinka/Samorin riesil dialnicou... Toto je cele o presunuti problemu na inu cestu, co sa tie auta vyparia ked pridu do Bratislavy po dialnici? Alebo sa cesty nafuknu? Tym ze nazenieme este rychlejsie auta do mesta akurat podporime kolaps.

Samozrejme, treba riesit aj individualnu dopravu tym smerom, ale dialnica (resp. rychlostna cesta) je prehnane riesenie, ktoreho jediny dosledok bude ze do Bratislavy budu auta prichadzat rychlejsie ako budu moct pokracovat. Ked tak skor riesit obchvat (nie dialnicny) Luznej a Rovinky.

Naozaj koncepcne riesenie vsak nie je hnat auta do mesta...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dufam, ze po dostavani novych ciest budu spominane obce aj nadalej povolovat vystavbu satelitnych sidlisk, aby sa nova siroka cesta hned naplnila... ktovie kam sa budu rozsirovat cesty potom.

A hlavne kde sa zrazu stratia vsetky tie auta ked prejdu biskupicami? No nikde, len sa zapcha posunie hlbsie do mesta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Chyba v uvažovaní

„Dnes cesta z konca Bajkalskej do Dunajskej Lužnej trvá približne štyridsať minút, po ukončení tejto cesty by to bolo sedem až desať minút. Šetrenie času nám prináša aj financie, ľudia nebude stáť v kolónach, ušetria aj životné prostredie, exhaláty klesnú asi štvornásobne oproti súčasnosti,“ doplnil starosta Vrakune Martin Kuruc.

Nie, zápcha sa len presunie z dvojprúdovky na štvorprúdovku bližke k mestu. Zápcha sa hlbšie do mesta neposunie, lebo tam už je a ak aj niekde nie je, zvýšený tok áut v smere od Šamorína to rýchlo zmení. Je to divná logika, miesto zápchy na jednej ceste presunieme zápchu na inú cestu. Cesty v Bratislave sa zázrakom nenafúknu, ani tie autá po prekročení hranice mesta zrazu nezmiznú.

Starostovia mali skôr spísať petíciu pre kvalitnú a atraktívnu verejnú dopravu a niečo pre ňu spraviť! Keď je dnes autobus v tej istej zápche ako auto, kto ním už pôjde? Vlak je fajn, ale trasa nevyhovuje všetkým, ani intervaly nemusia. Zaujímavé je že odkedy jeho prevádzku zobral do rúk súkromník a nasadil síce second-hand, ale kvalitné súpravy tak zaznamenáva nárast cestujúcich. Štátny ZSSK tam vypravoval šukafony, ktorými by som aj ja odmietol cestovať. A môžu si ich modernizovať donekonečna, stále to ostane nekomfortné, lebo podvozok ostáva ten istý.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Fungujúca VHD

Niekoľko rokov ,,bojujem,, za zlepšenie VHD pre Rovinku ale priznám sa už pomaličky rezignujem, žial obce regiónu (Rovinka, Lužná, Kalinkovo, Hamuliakovo, Miloslavov) ktoré majú viac ako 15 000 obyvateľov sa o vytvorenie funkčnej VHD vôbec nezaujímajú. Vlak obsluhuje len malú časť Lužnej a Miloslavova cca 1000-1500 obyvateľov zbytok je na SlovakLajno minimálne do roku 2022. Služby poskytované touto spriaznenou ,,firmou,, sú na úrovni z pred 30 rokov, tomto smere premávajú skoro výhradne nové vysokopodlažné (40 ks) vozidlá ktoré boli nakúpené pred pár týždňami. Neexistuje žiadny systém v tvorbe CP vozidlá premávajú v náhodne vylosovaných časoch a trasách vynechávajú zastávky. bežné sú hromadné odchody Ráno o 5:45 stojí naraz na zastávke v Rovinke 4 až 5 autobusov po 20 minútach od predchádzajúceho! O rozhodenie dvojíc odchodov o 20:00 a 21:00 som sa snažil 4 roky pokým sme sa dočkali, posledná dvojica busov z BA o 22:20 rok premával(v prac dňoch) aj o 22:45 ale Lajn* ho zrušil napriek slušnej obsadenosti. IDS je reálne MRTVA takže ma dosť prekvapuje iniciatíva Freša petícií. (vlastne ani nie) :-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Šialenosť!? Električka do Dunaj. Lužnej!

Samozrejme, oveľa "väčší" zmysel ako R7 by mala tramvaj v trase (Šamorín -) Dunajská Lužná - Rovinka - Podunajské Biskupice - Slovnaftská - Mlynské nivy (ulica) - Dostojevského rad (alternatívne cez Košickú a Pribinovu, alebo Bottovu, Olejkársku a Pribinovu) - Štúrova (zapojenie do existujúcej siete. Tramvaj budovať od Dunajskej Lužnej ako dvojkoľajnú (alterntívny úsek po Šamorín stačí aj jednokoľajný). Preložiť cestu E575 medzi Podunajskými a Rovinkou juhozápadne, pomedzi Dunajskú Lužnú a Kalinkovo, Severne medzi Kvetoslavov a Šamorín, napojenie na pôvodnú cestu E575 v obci Báč. Uvoľnené cestné teleso využiť pre dvojkoľajnú električkovú trať, ktorá by viedla stredom obcí, kde by zároveň slúžila ako miestna komunikácia na ktorej by nebol tranzit, takže v obciach trať môže byť pojazďovaná autami, t.j. nemusí byť na samostatnom telese. Samozrejme na novo preloženú cestu by bolo nutné spraviť napájače aby sa autom dalo na ňu dobre dostať a nikto nebol motivovaný ísť po koľjaniciach zbytočne dlho v rámci obcí. Takto by vlastne okolo obcí vznikol cestný obchvat (nie diaľnica) a ukľudnila by sa doprava priamo v nich, znížili by sa emisie splodín aj hluku. Ale to starostovia nevidia ani nechápu ani chápať nikdy nebudú, ako aj celá spoločnosť postavená na autách. Alternatívne je možné trasovať električku aj cez Kalinkovo a Šamorín (jednokoľajne by stačilo). Trať by mohla mať v špičke atraktívny interval kľudne aj 5 minút (ak by to kapacitne bolo nutné) a v sedlde nie viac ako 20 minút, večer a cez víkendy max. interval 30 minút. Max. prevádzková rýchlosť 75 km/h stačí (vyžaduje legislatívne zmeny). Vednie priamo stredom obcí zabezpečí kvalitnú dostupnosť zastávok pešo či na bicykloch, takže súčasťou každej zastávky by bolo parkovisko pre bicykle (a kľudne aj pre pár áut). Individuálna a nákladná cestná doprava ktorá tranzituje cez obce by nimi už nejazdia. Verím že obyvatelia týchto obcí by určite skôr prijali stredom obce tramvaj každých pár minút (+ miestne autá) než to čo tam majú dnes. Lenže tu jenutné zmenu myslenia ľudí. Stačí sa pozrieť ako vyzerá podpora verejnej osobnej dopravy zo strany monopolného Slovak Lajna a totálne nekompetentných volených ľudí. Všetci myslia že doprava = autá. Zhrnuto Autoslava vo veľkom. Treba nové cesty, aby sa plechová lavína rýchlejšie dostala do Bratislvy. Ako keby sa tá zázrakom nafúkla a prijala všetky tie autá...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Živo si predstavujem,

aká vlna odporu by sa zdvihla proti električke stredom obcí - bude to hlučné, nebezpečné, atď.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak sa na to pozrime

Dnešná TRANZITNÁ cestná doprava ktorej intenzita je enormná je úplne tichá a bezpečná?

V Rači na Čachtickej jazdí električka úplne bez problémov a bez nehôd, neviem o jedinom prípade že by tam niekoho zrazila a usmrtila. Skúste obyvateľom Čachtickej ulice navrhnúť že miesto električky každých pár minút a zopár áut ktoré tam občasne prejde im tam presmerujete masy áut z paralelnej Žitnej ulice, teda tranzitnú dopravu, vrátane kamiónov.

takže miesto tohoto:
https://www.google.com/maps/@4...!3m4!1e1!3m2!1sQVxOOeMykrYFieGh-P17 gw!2e0

by tam mali to čo sa každé ráno valí v smere do mesta a poobede z mesta tadiaľto:
https://www.google.com/maps/@4...!3m4!1e1!3m2!1s55fHQaDXMXWIDR7L1Vwc Sg!2e0

Len v dvoch pruhoch miesto štyroch. K tomu si domyslíme v špičke kolónu a v nej aj zopár "ťažkotonážnych" kamiónov.

Teda Čachtická by vyzerala asi nejako takto:
https://www.google.com/maps/@4...!3m4!1e1!3m2!1s29P1KgcLf0reaYSIDbn_ rg!2e0 (Rovinka)

alebo:
https://www.google.com/maps/@4...!3m4!1e1!3m2!1sgDTGLiAhIb8Weblf0Yzm 2Q!2e0 (Dunajská Lužná)

Neviem ako vy, ale ja by som oveľa radšej býval v Rači na Čachticke pri električke než na Žitnej pri tranzitujúcej cestnej doprave. Rovnako by som oveľa radšej býval pri električke než pri hlavnom ťahu cez Rovinku alebo Dunajskú Lužnú.

Ale vysvetlite to ľudom. Obchvat Rovinky, Dunajskej Lužnej a potenciálne aj Šamorína nemusí byť nutne cesta s diaľničnými parametrami. Kľudne stačí kvalitná dvojprúdovka, tie autá sa tak či tak rýchlejšie zo Bratislavy nedostanú, iba sa postoja v zápche o niečo bližšie k mestu. Som ochotný akceptovať ešte štvorprúdovku po vzore Púchvskej (cesta 502) v smere z Rače do Svätého Jura a Pezinka:
https://www.google.com/maps/@4...!3m4!1e1!3m2!1sZk2JyHhzDLFwOVst6FOA rQ!2e0

Ale nech to ostane ako cesta 1. triedy po ktorej môžu jazdiť aj traktory, len bude bezpečnejšie predbiehanie, rýchlosť max. 90 km/h. Cesta takýchto parametrov medzi Prístavným mostom a Šamorínom ktorá by sa čo najviac vyhýbala obývanému územiu by bohate stačila.

Potom by sa mohla na telese Ulice Svornosti vybudovať tramvaj cez Rovinku do Dunajskej Lužnej, ktorá by bola ukončená niekde medzi Dunajskou Lužnou a Šamorínom v mieste kde by začal obchvat. Tam by bolo aj patričné Park+Ride parkovisko.

Prestup medzi železnicou a električkou by som riešil až na území mesta. Konkrétne by sa z trasy električky ktorú so opísal v predošlom príspevku spravila vetva zo Slovnaftskej po Kazanskej, čím by sa obslúžila veľká časť sídliska až po Dvojkrížnu, prípadne do polí za ňou kde môže vyrásť ďalšie sídlisko pre 5000 obyvateľov. V križovatke Kazanská - Dvojkrížna by sa vybudoval prestupný terminál železnica/tramvaj/trolejbus (ktorý tam už je) a až tu by bol prestup. Tým pádom by sa električka z Dunajskej Lužnej a Rovinky ktoré by priamo obslúžila využívala primárne pre ľudí tam bývajúcich a tých, ktorí by sa k nej dopravili autobusom z priľahlých obcí (Hamuliakovo, Kalinkovo, Nové Košariská) buď autobusmi alebo na bicykloch či autách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

orpava linkov + pokračovanie

Skrátené linky:
Čachtická: https://*****/nrF1Rp
Žitná: https://*****/CjIpX7
Rovinka: https://*****/iTIUBj
Dunajská Lužní: https://*****/gqIbBu
Púchovská: https://*****/a7sQrj (takto by stačil obchvat Rovinky a Dunajskej Lužnej)

pokračovanie textu:

Do budúcnosti by bolo možné uvažovať o predĺžení električky mimo Bratislavského kraja do Šamorína, ďalej nevidím veľký zmysel ťahať koľaje tramvaje. Samozrejme pod pojmom tramvaj alebo električka si predstavujem električku rýchlodrážneho charakteru, niečo ako Badner Bahn, čo je vlastne električka jazdiaca do regiónu:
http://de.wikipedia.org/wiki/L...
Samozrjeme by trať nemala 27 kilometrov ako električka do Badenu, ale iba 15, z toho by bolo 10 km regionálneho charakteru, zvyšok by slúžil skôr pre mestkú dopravu na novej trati z Dolných honov, ktorá nutná tak či tak. Kapacita trolejbusov je plne vyťažená. Každé 3 minúty ide kĺbový trolejbus! V tomto prípade nie sú nutné žiadne veľké výpočty aby bolo jasné že by bolo vhodné ťahať električku z mesta. A keď už na Dolných Honoch bude, tak potiahnuť tých 10 km do Dunajskej Lužnej by nebolo na škodu.

Až na to že všetko čo som tu napísal nikdy nebude a "odbroníci" na dopravu chcú radšej cesty lebo ich myslenie možno charakterizovať ako "doprava = autá".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja súhlasím,

ale kľúčové je "vysvetliť to ľuďom". Ja som skeptik, myslím, že ľudia by sa skôr dali zmagoriť na protesty proti električke.

A ešte si myslím, že diaľnice sa ľahšie pred väčšinou voličov prezentujú ako veľký úspech, než nejaká električka, preto politické zadanie je diaľnica.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Monorail

Dialnicny obchvat je v tomto pripade uplne zbytocny. Tak ako to uz tu niekto pisal, dane oblasti sa zacnu zase rozrastat a o 5 rokov bude aj novy obchvat plny. Keby sa prostriedky do obchvatu vrazili do modernej magnetickej monorialky plus odstavne parkoviska blizko stanic s radialami na Malacky, Pezinok, Senec a Samorin, tak je Ba prazdnejsia a kludnejsia. Spolu so zavedenim spoplatnenia za vjazd do centra, resp. obmedzenie autam bez katalyzátorov a DPF filtrov.
Monorail moze byt vo vyske nad sucasnymi cestami na pilonoch a nemusime nic burat, ani nie je hlucna. Minimalne by to bolo rovnako drahe ako bludny obchvat, ktory bude mat efekt max 5 rokov. Inak budeme cesty rozsirovat donekonecna a mozno prave toto nasim politickym zástupcom vyhovuje...da sa na tom lepsie nabalit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Monorail je ešte väčšia hovadina ako električka do Dunajskej Lužnej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Diskusia

Lebo? Ak pouzijem tvoj pristup tak moja reakcia bude nasledovna: "Vyjadrenie, ze monorail je este vacsia hovadina ako elektricka do DL je este vacsia hovadina". Tazka argumentacia, ze? Az som sa zapotil. Skus nabudúce napisat nieco, co ma aj nejaku pridanu hodnotu. To by malo uplne rovnaky efekt. Monorail s magnetickou estakadou ma niekolko neuveritelnych vyhod, ktore by sme tu potrebovali...ale vlastne na co to tebe vysvetlujem, ked to aj tak nepochopis...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co tak peticia za buspruh na Gagarinovej, ci zdvojkolajnenie trate BA - DS + IDS + navoz autobusmi na vlak?
Lebo postavenie D4+R7 bez doriesenia podpory VHD na Bajkalskej a Gagarinovej len sposobi dalsie zhorsenie spolahlivosti VHD.

Napr. v Rovinke je problem uz len dostat sa na zeleznicnu zastavku. Toto starostovia neriesia?
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava