SME
Nedeľa, 15. december, 2019 | Meniny má Ivica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Legendárny propeler bratislavské brehy zrejme spájať nebude (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

toto je hanba....
Mesto nevie zabezpecit prakticky nic...
browser
1 2 >

nie mesto ale Stare mesto

treba rozlisovat, to je neschopnost Stareho mesta, ktore postupne zastavuje vsetko co sa len da aj neda...
 
Hodnoť

 

Vobec sa nedivim, slovenska klasika. TOTALNY UPADOK
 
Hodnoť

Zaujimave

v Prahe maju na to aby prevadzkovali tusim 6 roznych tras pre kompy a v Bratislave ani na jednu. Pricom v Prahe su zaclenene do integrovanej dopravy, plati na ne tarifa MHD a bicykle a kociky sa prepravuju zdarma.
 

Lenže Přaha má aj mětro.

Aj vďaka slovenskej kolónii (trasu C sme robili my). Budapešť má zas prekrásny parlament. Tiež aj vďaka slovenskej kolónii (vraj ho stavali Slováci). Nie všetko je však len vďaka primitívnemu kolonializmu - napriklád Vatikán staval katedrálu Svätého Pera sofistkovanjšie, cez odpustky. A naši Americkí priatelia zas financujú svoj blahobyt dlhom, ktorý nezadržateľne expanduje a čoskoro prekoná veľkosť Vesmíru, pomocou toho, že zo svojej bezcenej meny (po tom, ako Nixon vierolomne a svojvoľne zrušil Zlatý štandarad) spravili svetovú rezervnú menu. Len NAŠI politici sú však výhradne sústredený na okrádnaie a zbedačovanie IBA vlastného národa - nič proti tomu, že kradnô, lebo VŠETCI demokratickí politici kradnú - ale tí zahraniční aspoň nekradnú len doma. Na druhej strane je to dobre, lebo kto kradne, ten nevraždí (Miholeho lemma).
 

Sorry vole error,

of corse "sústredení" :(
 

 

od 1993 - tj 22 rokov si vladneme sami...
 

 

"katedrála Svätého Pera" sa mi páči viac
 

 

:-)))
 

 

"Aj vďaka slovenskej kolónii (trasu C sme robili my)."
Ze na stavbe metra makali robosi zo Slovenska znamena, ze Slovensko ma na jeho existencii nejake zasluhy? Ked na starom moste robia robotnici z Ukrajiny, stavia ho Ukrajina?

"...naši Americkí priatelia zas financujú svoj blahobyt..."
Nazyvat blahobytm to, co je v US... zvlastne.
 

Preboha...

... snad nechces tak bohaty region ako je Bratislava (5 ci 6. najbohatsi region v Europe) porovnavat s takou dierou ako je Praha... irony off :-)
 
Hodnoť

Nie na všetkom treba zarábať,

to by už mesto mohlo vedieť. Denná prevádzka za 500E je asi hodne nadsadená - ale ak treba zdôvodniť prečo nie, tak sa hodí. Je otázne, či by mala tá lodička premávať denne a ak denne, tak ako často. Dôležité je, aby propeler mal ľudí kam voziť - ak bude na druhej strane dobrá výletná reštaurácia (nie len zlodejské podniky rodiny Romanových), ak tam budú ihriská ktoré tam robí mobilný operátor, ak tam bude niečo pre deti, hoci aj na úrovni minulého storočia ( kedysi smiešny lunapark s loopingom, elektrickými autíčkami a cukrovou vatou bol každú nedeľu plný), nedá sa to robiť tak, že zavezieme vás na druhú stranu a potom tam čakajte hodinu, kým vás zavezieme nazad. Mesto musí investovať do aktivít na druhom brehu, potom sa dá čakať, že propeler nebude premávať celkom prázdny. A ak bude mať cenu, za ktorú sa na neho oplatí sadnúť - na druhej strane si dať zákusok či kávu, deti nech sa povozia alebo zahrajú na čomkoľvek (stačí sa trochu poobzerať po svete, čo všetko je už vymyslené). Potom bude mať propeler ako malebný doplnok Dunaja, opäť význam. Ale musí to byť ten propeler, na kormidle ktorého sme sa kedysi snažili udržať, keď križoval Dunaj - s veľkými lopatovými kolesami, otvorenou palubou (mal tuším aj nejaké vnútorné priestory, ale tam nikto nikdy nebol) naozaj historický, na ktorom má človek pocit ozajstného kontaktu s vodou...
 

suhlas

propeler bol sucastou komorneho presporskeho stylu, ja ako decko som miloval prejst cez dunaj na lodi. takisto aj tych par turistov by to ocenilo, ak by sa to riadne spropagovalo a priclenilo k inym zaujimavostiam.
aj s tym suhlasim, ziadny luxus, ziadna moderna lod, vsetci sme vzdy boli nasackovani hore na palube, deti nalepene na zabradli a pozerali na dunaj..
az mi smutno pride pri takychto clankoch
 

 

vyletna plavba po dunaji - ok. ale uz vidim turistov, ako sa trhaju o listky na plavbu na pravy breh dunaja, kde si mozu akurat tak okusat nechty a vratit sa ;]
 

ved toto

pokym sa to nespoji s inymi zaujimavostami tak nula bodov.

ved vyletne plavby ba-devin, ba-wien fachcia a celkom uspesne..

ono propeler ak by plaval aspon sezonne, ked su aj na pravom brehu (u nas v petrzke) otvorene plaze, su tam koncerty atd.. ako vravis, chyba tam ciel
 

 

v prahe to na vltave vyuzivaju na maximum, v sezone (za dobreho pocasia) su restauracne lode preplnene, mozes si objednat parnik na sukromne akcie a pod.. v bratislave ocividne nie je zaujem vytazit maximum z prirodzenej ludskej potreby - najest sa, ozrat sa a zahulakat si beztrestne daleko od brehu :]
 

Mesto nemá investovať, lebo to

nie je obchodná organizácia typu a.s., či sro., Mesto má spravovať. Ale mesto má hlavne vytvárať podmienky, aby tí, čo sa tým zoberajú, investovali. Lenže keď sa politika zvrhla na bezuzdný nástroj kradnuutia a obohacovania vyvolených, na takéto veci už niet vôle. Pritom pre politku nie je problém nastaviť ani také zdanlivo neovladatelné ceny, ako sú ceny nehnuteľností. No a čo sa týka tých 500, Eur - tak v nich sú zrejme aj odpisy lode (lodí) a prístavísk - lebo aj to niekto musel zapaltiť ... Na druhej strane nevidím problém, aby sa na tom finančne zúčastnil aspoň Aupark, keďže viem, že majitlia pôvodne uvažovali dokonca so stavbou lanovky cez Dunaj (keďže mi to jeden z nich hovoril :) Čo by, mimochodom možno bola zaujímavejšia (a prípadne aj lacnejšia) atrakacia, na spôsob Londýnskeho Oka tisícročia.
 

Myslim si...

... ze lodicka Propeler by bola fajn... ale zas toto: kedysi smiešny lunapark s loopingom, elektrickými autíčkami a cukrovou vatou bol každú nedeľu plný... je utopia... to bolo ako si spravne napisal, kedysi... vtedy este nemali v kazdej rodine ani televizor, nehovoriac o internete, pocitacovych hrach a podobne... mozno by dnesne deti ani nemali zaujem o looping, el. auticka a cukrovu vatu... raz, 2x mozno, ale potom uz nie (mozem sa vsak aj mylit!!!)... len preto ze to zazili rodicia a milovali to, nemusia k tomu mat rovnaky postoj dnesne deti... ci sa nam to paci alebo nie...
 

lunapark

by uz v povodnej podobe neprezil to je jasne, ale ak by stihal to ze je rok 2015, zly napad by to tiez nebol.
napriklad uz vtedy tam bola napriklad miestnost plna hracich automatov, (najradsej som mal strielat ponorky) cize ak by sa tam nainstalovali nejake 3D strielacky, namiesto autodromu stvorkolky, ale aj auticka pre najmensich, cize v duchu 21 storocia... len samozrejme tie investicie by sa vracali hooodne dlho ak vobc, do toho ziadny nenaruseny sukromny investor nepojde
 

 

No neviem, skus sa ist pozriet v nedelu na viedensky Prater, a nielen v nedelu, stale je plny a deti ho
miluju ... napriek technike, pocitacom a televizorom maju tieto veci stale svoje caro a stari rodicia
a rodicia mozu ukazat svojim detom a vnukom miesta ich mladosti ... decka sa tam urcite nenudia ...
A toho propeleru je vecna skoda, opät zmizlo nieco, co mali v oblube cele generacie Bratislavcanov
a samozrejme patril aj s Lunaparkom aj k mojmu detstvu ...
 
Hodnoť

Starý,ešte pôvodne parný

propeler prerobený asi na naftový motor bol, veľmi fajn a štýlový. Toho sa Bratislava asi zbavila, tak ako pôvodného kovaného oplotenia okolo parčíka na Šafku... Načo staré krámy, keď sa dajú dobre speňažiť a nahradiť bezcenými kópiami, ktorých výroba je drahšia ako originál. Už ma nebaví vypisovať stále to isté: napríklad prečo investori, ktorí si z petržalky urobli zlatú baňu nie sú povinní urobiť nič viac pre svoje mesto, ktoré zaťažujú výstavbou obrovských objektov na najlepších miestach Bratislavy. Prechádza im všetko preto, lebo majú v zastupiteľstvách, svojich platených poskokov, ktorých úlohou je nedopustiť, aby došlo pri návrhoch, schvaľovaní a hlasovaní k presadeniu záujmov a predstáv občanov.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava