SME
Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Budúci rok chcú začať opravovať električkovú trať od Dúbravky po tunel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nebolo by efektívnejšie zrekonštruovať koľaje až po Šafárikovo námestie, čím by bola naraz zrekonštruovaná celá časť nábrežia? Alebo opäť po roku sa uzavrie nábrežie a budú rekonštruovať tie 3 km po Šafko?

Inak, včera som si pri schádzaní z Dlhých dielov všimla že sa na nástupište nezmestili nová električka (4) spolu s elinou č. 5. Tá svojou zadnou časťou prekrývala prechod pre chodcov. Dúfam, že to majú spočítané, že nové eliny sú dlhšie, ale radšej o tom píšem, pretože "odborníci" si pri rekonštrukcii v Dúbravke "nevšimli" že nové eliny sú užšie a tak dodatočne rozšírili nástupištia. Také Slovenské, až je to na zaplakanie.
http://imhd.zoznam.sk/ba/media...
http://imhd.zoznam.sk/ba/doc/s...

PS: Zatrávnenie bude? Alebo opäť ***** na názor ľudí? celé nábrežie aj KV môže byť okrem nástupišť zatrávnené, ľudia prechádzajú cez prechody, choďte sa pozrieť ako vyzerá záhradnícka ul. po zatrávnení. celé prostredie sa skultúrnilo, vyzerá to tam oveľa krajšie a najmä v lete trávnatá plocha zlepšuje klímu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nebolo by to efektívnejšie, lebo v tom prípade by nič nejazdilo ani cez Tunel (nebola by možnosť obratu), ani po Kapuncínskej ani pod Most SNP. Lepšie je to spraviť najprv po Tunel, potom nábrežie samostatne, pričom električky by jazdili z Karlovky/Dúbravky cez Tunel.

Dĺžka nových električiek je takmer rovnaká ako dĺžka starých súprav, pri ktorých sa do dĺžky započítavajú aj spriahadlá ktoré sú medzi vozmi a trčia aj z čiel. Zastávky majú dĺžku 65 metrov, aspoň väčšina, čo by malo stačiť aby sa do nich zmestili aj dve nové tramvaje. Možno vodič prvej tramvaje zastavil zbytočne skoro, prípadne vodič druhej nechal zbytočne veľkú medzeru medzi súpravami. Nové električky sú rovnako široké ako staré a to že sa museli dodatočne rozširovať nástupiská je vina zlého projektu ktorý počítal so šírkou skrine 2,65 metra. To samo o sebe by nebolo zlé, ak by boli nové električky široké 2,65 metra. Prečo nie sú neviem, ja by som ich také bral (aj keď lacné by úpravy tratí a zastávok vo zvyšku siete neboli). To čo sa zrealizovalo v Dúbravke je katastrofa nie kvôli dodatočne posúvanej hrane nástupiska ale kvôli iným veciacm o ktorých bolo popísaného dosť. Je to vizitka inkompetencie predošlého vedenia mesta, nech sa na mňa Ftáčnik teraz nehnevá, nemal dobrých ľudí. Je chvályhodné že pani Kratochvíľová na rozdiel od svojho predchodcu neignoruje tieto veci, ale aktívne do nich vstupuje a chce dosiahnúť zmeny po ktorých všetci voláme. Aspoň tak som počul. Uvidíme čo sa jej podarí. Dúfam že nedopadne ako pani Konrad.

Počul som že zatrávnenie má byť, aj keď pôvodný HDI Schlosser ho tam asi nechcel keď pre to nič nerobil. Nepoznám detaily, možno bude pevná jazdná dráha (ako je aj na Záhradnickej) a zatrávnenie po klavu koľajnice, ťo znamená žliabkové koľajnice. Trošku mám obavy ako bude prebiehať výmena koľajníc v oblúkoch, kde sa po pár rokoch zjazdia, asi sa zatrávnenie čiastočne odkope, koľajnice vymenia a potom sa zatrávnenie obnoví. Osobne by som v celkom úseku už od Tunela až po Hanulovu (a vôbec aj po konečnú Pri kríži) rád videl zatrávnenie od päty koľajnice, ako som videl na tratiach mimo centra v Bremene alebo aj neďalekej Viedni. Spája to výhody klasického zvršku na ktorom sú koľajnice S49 (jednoduchá údržba a výmena koľajníc) s estetickým zatrávnením ktoré zároveň znižuje úroveň hluku. Okrem toho v zime nie je nutné odhŕňať sneh ak napadne do 15 cm, tráva prirodzene "skape" a na jar znovu vyrastie. Čo som to videl tak takto medzi koľajami rástla zaujímavá zmes pripomínajúca lúku v lese. Ja osobne vidím takéto riešnie ako najlepší kompromis spájajúci výhody klasického otvoreného zvršku s estetickými požiadvkami, ale nie všetci musia mať na to rovnaký názor. Je mi jedno ako to nakoniec bude, kľudne nech je rovnako ako na Záhradnickej (kde sa už rokmi overilo že tráva to prežije), hlavne aby tam nejaké zatrávnenie vôbec bolo.

Okrem toho dúfam že sa podarí zlúčiť zastávky Segnerova a Jurigovo nám. Zastávka Segnerova slúžila dlhé roky ako prestup medzi linkou 62 (33) a tramvajami v smere do mesta. To už dávno neplatí, prestup je dnes obojsmerne na Molecovej. Najlepšie by bolo posunúť zastávku Segnerova približne o 70 metrov nižšie ku križovake a zastávku Jurigovo nám. zrušiť. Na Molecovej musí vzniknúť prestupný terminál kde bude bezpečný, pohodlný a rýchly prestup medzi tramvajami a trolejbusmi/autobusmi. Veľmi dobrý je návrh OI LD, treba sa ho chytiť a dopracovať ho. Také zadanie by mali dostať projektanti. Za seba môžem povedať že oblúk pri Riviére by mal byť plynulý miesto dvoch po sebe idúcich oblúkov s pár metrami priamej koľaje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Erik, lúkové zatrávnenie radšej nie, ni to nespomínaj, lebo sa ho ešte zodpovední "chytia".

Vieš koľko je alergikov? A pi našich podmienkach (kosenie 2-3x do roka) by len trpeli a bola by to skôr spúšť ako upravené koľajisko.

Nech to urobia ako Záhradnícku. Zaujímavé, tam to vedeli naprojektovať správne, prístrešky zarovno zábradlia, stĺpy mimo nástupišťa, ale zrejme si nedohodli kšefty, tak to projektovala spriaznená firmička, Ako inak, výsledok hanba, nie kvalitná rekonštrukcia, škoda slov v tomto Gorilákove. fakt nechápem prečo nedávajú stĺpy na rozvod elektriny do stredu koľajiska, ale na nástupištia. To by ale museli použiť závity, zrejme náročné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sú rôzne zmesy, nemusí byť vyslovne lúkové. Ale keby aj bolo ronvaké ako vo Viedni alebo Bremene, tam alergici z toho umierajú? Alergikom by sme asi maliv vybetónovať celé mesto a zrušiť všetky zdroje peľu, či? Nie, nech sa na mňa nehnavejú, ale kvôli tomu že sa zbláznil ich imunitný systém nebudem obmedzovať zeleň. Ovzvlášť ak ešte žiadna v koľajisku nie je.

https://drive.google.com/open?...
https://drive.google.com/open?...

Nevidím jediný dôvod prečo by to nemohlo byť v Bratislave na všetkých tratiach kde je dnes otvorený zvršok. Neobstojí žiaden argument o komplikovanejšej údržbe tratí, nemožnosti jednoduchej kontroly uchytenia koľajníc a ich výmeny, ani argument že by sa museli trate v zime častejšie pluhovať.

Ako Záhradnícku by mali spraviť trate v centre - nábrežie od Tunela po Šafko, Špitálsku, Krížnu, časť Jesenského, časť Kamenného nám a Nám. SNP, Radlinského, Štefanovičovu, čiastočne obratisko Hlavná stanica, Americké nám. Vajnorskú od Trnavského mýta by som riešil otvoreným zvrškom so zatrávnením do päty ako na obrázkoch vyššie.

Umietnenie stožiarov trakčného vedenia je kapitola same o sebe. V Dúbravke asi chceli predviesť ako to vyzerá keď sa zrejme najhorší možný projekt realizuje. Vôbec sa nečudujem že Ftáčnka ľudia znovu nezvolili. Dúbravka ho poškodila. Plus celý ten cirkus okolo toho čo ešte bol. Katastrofa!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Správne podotkol Erik Z. nižšie, na sídliskách naozaj netreba riešenie ako na Záhradníckej, ktoré sa hodí do centra, kde sú vyššie nároky na estetiku, ale na sídliskách je to výrazne neekonomické riešenie. Ako by to mohlo vyzerať, nakoniec hovorí aj tento Mestský zásah, ktorého autori sa očividne do údržby zelene vyznajú:

http://mestskezasahy.sk/95/sk/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kto má záujem o detaily

môže prísť 18.5. do KCK na Molecovej
v utorok 5.5. MiZ KV schválilo konanie VZO k tomuto projektu
http://www.karlovaves.sk/miest...

prídu aj zástupcovia HM, projektanta, snáď aj DP
je viacero aspektov, ktoré prirodzene vyvolávajú otázky a aj nespokojnosť časti obyvateľov
rušenie priecestí je (iba) jedným z nich, druhým je nevytvorenie nového priecestia, ktoré sme požadovali na miesto jedného rušeného, de facto ako jeho posun
ďalším je úplne nezmyselné odmietnutie zlúčenia dvoch zastávok s odkázaním na obavy pri hodnotení vplyvov na ŽP, akoby dvojnásobné brzdenie a rozchádzanie bolo pre ŽP prospešnejšie
o vplyve na bezpečnosť a plynulosť dopravy ani nehovoriac

tak príďte a vyjadrite sa, aby zodpovední vedeli, čo si (ne)želá verejnosť, z peňazí ktorej sa bude financovať aj tento úsek a ktorá je nositeľom originálneho práva rozhodovať o verejnom dopravnom a technickom vybavení územia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neprídem

Žiaľ mi to časovo nevyhovuje a mám aj obavy že mikrofón dostanú namä tí ktorí sú proti rušeniu zastávok a naopak budú požadovať ďalšie, pričom zároveň si budú sťažovať že električka je pomalá (áno také bolo). Potom budú požadovať zavedenie ďalších električkových liniek, aby sa všade dostali bez prestupu a určite sa ozvú hlasy o tom že linka 133 by mala byť posilnená a jazdiť celodenne. A očakávam že pri inteligencii obecenstva sa diskusia rýchlo zvrtne a budú sa preberať témy ako platenie dane za psa (aj také bolo). Diskusia by byť mala, ale s odbornou verejnosťou, nie tak že ktokoľvek si môže zobrať mikrofón. A treba mať na pamäti aj to že najhlasnejší sú práve takí, ktorí na všetko pindajú, všetko im vadí a keď boli mladí tak všetko bolo lepšie. Čest výnimkam... Diskutovať sa dá jedine s ľuďmi ktorí problematike aspoň trošku rozumejú a svoje tvrdenia vedia podložiť argumentami. Ak sa pri tejto modrenizácii nezlúčia zastávky Jurigovo nám. a Segnerova, tak to bude katastrofa. Ostáva len dúfať že nie taká ako v Dúbravke. Ako dobre že mi to časovo nevyhovuje, mám aspoň skvelú výhovorku prečo tam nepôjdem a nebudem musieť počúvať tie drísty, ktoré sa určite objavia. A rozhodne by som sa nechcel zapájať do diskusie. Nie raz ma po počúvaní tých hovädzín prešla chuť. Nikto môj názor počúvať nemusí ani nebude. Aj tak nikoho nezaujíma a vôbec, stačí že napíšem niečo tu, kde to nikto nečíta. Keď sa u nás musí bojovať za veci ktoré by mali byť štandardnom, tak to časom prejde každého... Keby som býval v Karlovke tak by som sa vyjadriť išiel, ale toto je téma najmä pre Karlovešťanov a čiastočne Dúbravčanov. Určite sa nájdu hlasy ktoré budú hovoriť to isté čo ja (alebo aspoň veľmi podobné), takže jeden mudrlant naviac chýbať nebude. Aj tak ho "stádo" prevalcuje bliakaním, argumentovaním na báze emotívnych výlevov a odbáčaním od témy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Erik Z.

ak by sa (každý) projekt diskutoval iba s odbornou verejnosťou, potom by riešenie mohla vždy ovplyvňovať iba výrazná menšina, dokonca prevažne takí, čo nebudú pociťovať jeho účinky
s ohľadom na fakt, že MHD je verejnou službou financovanou z verejných peňazí prevažne laickej verejnosti, je dôležité dať šancu názorom aj tejto početnej komunity, ak ich bude chcieť vyjadriť
ich početnosť neznamená, že automaticky "prehlasujú" / "prekričia" zvyšok,
druhým problémom je definovanie okruhu odbornej verejnosti, je to skupina sčítaných / poučených alebo len vzdelávaných v danom odbore?
ako by si vymedzil okruh odbornej verejnosti v tomto prípade? ľudia s prevádzky a ekonomiky? z prípravy, výroby a ekonomiky (dopravných) stavieb?

priame spojenie električkami nemáme len na hl. stanicu, aj v minulosti KV mala spojenie a-busom, priame spojenie do Petržalky snáď neočakáva nikto

požiadavka na "celodennú" prevádzku L133 je pochopiteľná, minimálne dokiaľ sa nevybuduje integrovaný prestupový uzol Karloveská - Molecova, ide viac o bezpečnosť ako pohodlnosť cestujúcich
ak uznávame, že v rannej špičke je to vhodné riešenie, tak by mohlo byť aj popoludní, súčasťou riešenia by malo byť neobsluhovanie zast. Molecova aj pri jazde z centra,

moderovanie by sme radi zverili nezainteresovanému špecialistovi a nie reprezentantovi, ktorý má závislosť od voličov, preto veríme, že diskusia sa nezvrtne k iným témam
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To koľko rokov chcú rekonštruovať necelých 7 km koľají, keď dokončenie je plánované až na rok 2018? Boha, takouto "kozmickou" sa tie nové električky skôr rozpadnú než sa dočkajú nových koľají v tomto zapadákove. Čo dodať? Neschopáci sa dostali do funkcií.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Malo byť "kozmickou" rýchlosťou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

CitamSme

záleží od toho, kedy začnú
dnes to nie je isté, stavebné povolenie chcú získať do konca t.r., potom žiadosť o priznanie NFP a následne VO
6 (možno aj 8) mesiacov r. 2016 administratíva
realizácia na etapy s výlukami na jednej koľaji, aby po druhej sa mohlo jazdiť obojsmerne
náhradnú dopravu obojsmerne medzi tunelom a konečnou v DU (v KV nie je zatiaľ možná otočka) by asi mesto finančne nezvládlo
to predĺži realizáciu oproti absolútnej odstávky o 1/4 - 1/3, k tomu sa pridáva vybudovanie prestupového uzla
niečo sa ušetrí v úseku Krčace, kde netreba vybrať celú trať
jar - leto 2018 je reálna doba ukončenia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zatial v prahe metro D postavia

nez v BA opravia celu podelanu elektrickovu linku do Dobravky..
Nad neschopnostou tohto mesta sa da len zasnut. Nesrovnal to tiez nesrovnal.

Mimochodom v 3x vacsej Prahe rocny listok zlacnuju na 3650 Kc = 135 Eur. Intervaly metra zacinaju na 90sek, elektricky 2 min, v noci 30min.
V malej BA stoji 264EUR. Metro nic, elektricky 15-20min, nocaky nafigu a iba 1/hod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

si zabudol na vieden

365 EUR rocne a mas listok na jeden z najlepsich systemov MHD
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava