SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mesto obnoví električkovú trať na hlavnú stanicu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Keby tak bol titulok doplnený

o slová: "po Štefánikovej ulici".
 
Hodnoť

Odkaz kompetentným.

Električková doprava na stanicu bola zastavená ešte v roku 2011. Zastavilo sa to náhle a bez náhradnej autobusovej dopravy a napriek tomu sa nekonal žiadny dopravný klaps. Aj tento fakt svedčí o tom, že električková trať na stanicu použijúc železničiarsku terminológiu nie je nosná, koridorová, ale iba taká vedľajšia, lokálková.
Jedinú, ako-tak chýbajúci linku 13 nahradil náhradný autobus linky X13, ale aj v prípade tejto linky bolo nespočet zmien v trasovaní, až sa vytvorila životaschopná trasa.

Trať na stanicu sa opäť otvorila v novembri 2014, ako predvolebný darček primátorovi Ftáčnikovi, aby opäť vyhral voľby. Opäť ožila aj elektička linky 13, ktorá ale v meste sa nemá kde otočiť, na jej konečnej sa buduje nová trať do Petržalky. Teda nezmyselne hltá kilometre a verejné financie v obchádzkovej trase cez Hurbanovo námestie-Tunel-nábrežie-Mostová a veselo tam preváža vzduch. Trocha plnšia je v trase Obchodná-Hl. stanica. O nezmyselnosti linky 13, o trestuhodnom plytvaní svedčí aj ten fakt, že autobus linky X13 nebol, nemohol byť zrušený. Teda aj teraz, pol roka po komunálnyxch voľbách ešte doplácame na Ftáčníkovú volebnú trať a fakticky stále platíme jeho volebnú kampaň z verejných zdrojov.
Teda nie je mi jasné, o akej novej náhradnej autobusovej linke sa píše v článku, náhradná linka X13 zrušená nebola, a električka linky 2 tiež nepotrebuje autobusovú náhradu, križuje kopu autobusových a t-busových liniek smerujúcich na stanicu.

Súčasťou opravy trate na stanicu bude asi aj oprava, či výmena výhybiek smerujúcich z Radlinského ulice na stanicu. Preto predpokladám výluku električiek v trase Blumentál-Radlinského-Obchodná. Nuž neviem, či táto trasa potrebuje náhradný autobus, Obchodná zažila už viac výluk a prežila to, veď v paralelných uliciach Špitálska, či Hodžovo námestie je MHD v pešej dostupnosti. Ale ak má byť náhradný autobus, tak treba na to využiť odklon niektorej z liniek 31, 39, 94, napr. linka 31 v trase Trnavské mýto-Krížna, potom hore Vazovovou-Blumentál-Radlinského-Obchodná ulica a potom cez Suché Mýto návrat na Staromestskú.
Tu asi padnú námietky, že dlažba na Obchodnej neunesie autobusy. Tá unesie všetko, veď uniesla 32 tonové vyklápacie autá a domiešavače betónu, keď sa budoval dom na rohu Poštová-Vysoká.

Teda novému vedeniu odkazujem, neohurujte nás tu plytvaním na zbytočnú náhradnú autobusovú dopravu, električka, až na fungujúcu linku X13 inú náhradu na stanicu nepotrebuje!

Samozrejme tlačová správa ohľadom výluky má nulovú informačnú hodnotu, teda iba tak preventívne kričím, aby sa neplytvalo cez zbytočnú náhradnú dopravu.

Pripomínam ešte jedenu vec každému:
Nevieme sa dočkať, až sa rozkopaná Štúrová znova opraví a otvorí. Lenže tá ešte ani rozkopaná nie je v plnom rozsahu! Menovite v križovatke Jesenského-Štúrova sa má osadiť nový triagel, ktorý má zaručiť dvojkoľajnú električkovú dopravu na všetky tri smery z tejto križovatky. Za Ftáčníka sa tvrdilo, že sa to začne robiť v jarných mesiacoch. Ale je tam okolo toho hrobové ticho. Tak kedy sa to začne robiť a ako potom budú jazdiť električky, či ako budú nahradené? A prečo sa táto výluka nevyužije aj na súčasnú opravu trate v celom úseku Jesenského-Mostová-nábrežie-tunel? Fungovanie a oprava tejto trate je podstatne dôležitejšia, než budovanie provizória na stanicu, kde sa očakáva aj tak veľká investičná činnosť aj s výlukou električiek.
 

 

AK si naozaj myslíte, či Obchodná znesie autobusy, radšej sa presvedčte o stave pochôdzkou po tejto ulici, nie drístami z domu.
Naozaj neviete, ktorý kus dlažby Vám tam vytkne nohu!!!
 

kamióny na Obchodnej ul.

A divíš sa že je dlažba na Obchodnej ulici zničená? Práve som tade šla električkou, zásobovanie tých obchodov tam dokonca robí kamión!!!!

Nie je ale chyba v našich úradníkoch, ktorí nestanovili maximálnu nosnosť vozidla v pešej zóne?

Nie je chybou našich komunálnych politikov, že sa toleruje zásobovanie v pešej zóne až do 10. hodiny, hoci po 9. hodine sú už plné chodcov? Odporúčam ísť sa pozrieť na hornú-zrekonštruovanú časť Nám. SNP, je plné áut a dodávok, je len otázkou času až sa aj tu začne dlažba rozbíjať.

Plne zodpovední za stav zničenej dlažby sú komunálnici, ktorí neregulujú zásobovanie v pešej zóne. Treba skrátiť čas zásobavania a stanoviť max. nosnosť vozidla.

PS: Párkrát už zásobovacie auto obmedzilo na Obchodnej ulici dokonca električku!!!!, ktorá musela počkať, až sa dostaví šofér a zásobovacie auto posunie. Koho by to ale trápilo, snáď nie mestskú políciu?
 

 

áno obmedziť zásobovanie, len sa potom netreba čudovať keď ostane Obchodná bez obchodov a časom vymrie celé centrum, už tak dopadlo viacero miest.

Obchodnú rozbili ešte domiešavače jazdiace na stavbu Martinusu a toho hotelu na rohu Poštová/Vysoká, predsa len samotný betón má cez 25 ton.
 

 

Matúš, nerob z toho paniku, v iných krajinách je vstup a zásobovanie centra miest oveľa viac regulované a nevymreli. Chce to poriadok a kontrolu aj tu, inak budeme stále opravovať dlažbu.
 
Hodnoť

 

Kedze ta rekonstrukcia trate je zjavne poriadne predrazena a cele to robi firma, ktora je nechvalne znama neplatenim dodavatelom a sucasne uspesnostou v tendroch, odhadujem, ze je to tunel, aby sa napriklad vratili peniaze na volebnu kampan.

O predrazeni som pisal nedavno:

Pre zaujimavost zopar udajov od bohatsich a lepsie zarabajucich susedov: Modernizacia stanice v meste Traun - spolu 3200 metrov kolajnic, 2670 novych podvalov, 5 novych vyhybiek a 7000 ton strku do kolajiska. Nove bezbarierove nastupiste vratane slepeckeho systemu a cakarne. Naklady 5,5 miliona eur. V Bratislave oprava trate a trakcneho vedenia v useku priblizne 600 metrov, teda 1200 metrov kolajnic uzsieho rozchodu, ratam, ze dve nove vyhybky na radlinskeho, ak vobec, dve kratke nekryte nastupistia, co ma stat obnova trakcneho vedenia netusim, a naklady asi 4,5 miliona eur. Nech si to kazdy porovna sam.

Čítajte viac: http://www.sme.sk/diskusie/use...
 


Najčítanejšie na SME Bratislava