SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pre novú štvrť Zuckermandel vyrúbali desiatky stromov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

likvidacia promenady

pri mostovej by pridanim dalsieho pruhu doslo k likvidacii promenady, kde sa cez leto presuvaju tisicky ludi denne.
ak k tomu dojde, bude to pekna ukazka spiatocnickeho myslenia na urovni urbanizmu v bratislave.

j&t pokracuje v tom, co komunisti zacali koncom 60.tych rokov a v 70.tych rokoch - a to likvidacia centra mesta.

aj vtedy padali rovnake argumenty o potrebe rozsirovat cesty, ktorych vysledkom je dialnica cez centrum mesta a centrum mesta, ktore turisti prebehnu za hodinu.
 

 

Za toto sa treba poďakovať menovite Schlosserovi, Ftáčnikovi a Rossovej.
Nikomu nieje jasné načo je treba odbočovací pruh na Mostovej pre hotel.
 

zatial to nie je ukoncene

t.j. ten treti pruh nie je isty.
uvidime, ako budu situaciu riesit novi ludia.
 

Nic nie je ciernobiele

Odkusnu z nabrezia, ale zaroven vypracu a skulturnia ten bordel co bol roky pod parlamentom (kiezby niekto vypratal aj ten bordel vyssie, vsakze). Taktiez vyrazne predlzili promenadu v okoli Eurovea atd. a ocakavat, ze ak tam zahustia vystavbu ludia zrazu prestanu chodit autom po nabrezi, je hlupe (kedze auto je stale siroko-daleko najefektivnejsi druh dopravy po BA, nasleduje asi pesi presun na kratsie vzdialenosti, potom bicykel a az niekde potom je draha, spinava a pomala MHD). Samozrejme, som zvedavy, co tam vyrastie, predpokladam, ze dalsie kopy sklozelena, ale to je kategoria sama o sebe.
Inak v HN nerobia zurnalistiku od stola, dali si tu namahu a situaciu pekne nafotili http://hn.hnonline.sk/slovensk...
 

J&T na šibenicu

No to je krásna výhovorka:

"Nový jazdný pruh bude zasahovať do zeleného pásu maximálne do šírky 2,8 metra, čo znamená že v najužšom mieste bude mať pás zelene 5,2 metra, rwagovala hovorkyňa J@T" - Prečo si tí ***** neubrali zo svojho pozemku, ale uberajú zeleň? Haj**** hn**** od****** bodaj by na šibenici ska******!!!!!!!!!!!
za chvíľu budeme mať z promenády 50 centimetrový pásik, ktorý pretransformujú na cykjlochodník:-(

Z - M - R - D - l !
 

 

Ten bordel pod parlamentom predsa nemá nič spoločné s odbočovacím pruhom na Mostovej.
 

 

Má, rozšírenie cesty pri propeleri je pokiaľ viem ako podmienka v záväznom stanovisku mesta k Zuckermadlu. Lebo samozrejme dopravno-kapacitné posúdenie ráta len s autami a tak vyšlo, že treba na nábrežie dať ešte viac áut...
 

 

Rozšírenie cesty podmienkou nie je. Podmienkou je zvýšenie kapacity, priepustnosti pri propeleri smerom na Šafko. To sa dá dosiahnúť aj tak, že zrušia ľavé odbočenie na Mostovú ulicu, ktorá oficiálne aj tak je pešia zóna. IAD je tam iba ako východisko z núdze pre príjazd do podzemnej garáže Carlton. Pripomínam, že tento stav zavinili USA, lebo sa boja teroristov, pôvodný vstup do garáže Mostovú obchádzal.
Reálna prax je taká, že na Mostovej pulzuje hustá automobilová doprava, ktorá nesmeruje do podzemnej garáže. Tá vždy vykazuje voľno, neraz uvádza aj viac ako 200 voľných miest, pričom na povrchu sa kdekade nelegálne a nekorektne parkuje. Automobilová doprava na Mostovej je z časti nelegálny tranzit na a z Jesenského ul. Ale hlavne je to o tom, že autá zachádzajú z nábrežia na koniec Mostovej, tam vyložia, či po krátkom čakaní naložia pasažierov a idú späť na nábrežie. Často je tam toľko áut, že električka pri výjazde z Mostovej stíha až druhú zelenú. Preto tam DPB pridal cestovné časy.

Bol som svedkom aj toho, že veľký súkromný bratislavský turistický autobus pri moste SNP vyložil turistov na nábrežie, (išli na loď), potom zatočil na Mostovú, na jej konci aj pomocou cúvania sa otočil, pritom blokoval električky a ohrozoval peších turistov, lebo cúvanie nikto nezabezpečoval. Potom sa vrátil na nábrežie a smerom na ZOO asi odišiel do vozovne. Vtedy tam náhodou bol aj mestský policajt, dokonca kompletná hliadka aj s autom a k zásahu nedošlo, hliadka sa nečinne a bez záujmu prizerala, neratovala ani peších turistov, medzi ktorých autobus cúval. Toto jednoznačne nie je dopravná obsluha a dlažba má nosnosť iba 3,5 tony, autobus je podstatne ťažší.

Dole v mojom príspevku už spomenutý Peter Schlosser pracuje v tomto prípade pre investorov, teda aj pre JaT. Zaujímala ho aj situácia na Mostovej, či treba to ľavé odbočenie. Teda robil vlastný prieskum dopravy pomocou študentov. Lenže on vychádzal podľa dopravného značenia a podľa toho študenti ráno o 6:00 začali autá rátať. Peter odišiel a už o pol hodiny mu volal jeden študent, že nedokážu dopravu počítať, lebo autá chodia v rozpore s dopravným značením a oni ich preto nedokážu nikam zaradiť. Tak sa Peter vrátil a zistil, že tam vládne totálna anarchia, na značenie a predpisy sa totálne kaká a magistrát a polícia sa iba nečinne prizerajú. Teda Ftáčnik sa to najneskôr dozvedel v januári 2014 a celý rok neurobil nič!

Pán Mikuš z magistrátu mi povedal to, že voči majiteľom áut treba byť tolerantným, aj oni sa predsa nejako musia dostať do pešej zóny. Autom? Veď tam predsa chodí nosná električka. Mikuš je dobrý odborník, ale je výkonný pracovník, nie vizionár. Ak mu primátor povie, že na zeleň nesiahneš, tak dá zeleni pokoj. Ak mu politik dovolí zeleň ničiť, tak to urobí.

Minulý týždeň aj časť verejnosti zastávala názor, že podmienkou toho, aby viac ľudí cestovalo s MHD, sú nové vozidlá. Figu. Podmienkou viac cestujúcich v MHD je (aj) to, že nepustíme IAD do pešej zóny a nebudeme iba pre potreby IAD likvidiovať zeleň a iné verejné priestory. Teda je to na politikoch, ako budú brzdiť IAD.
 

 

Výstavba tretieho pruhu pri Mostovej ulici súvisí len s tým, že možno stavebníkovi budú robiť problémy pri kolaudácii, keďže v stavebnom konaní nesplnil všetky podmienky, ktoré dostal ku výstavbe týchto domov. Pozemok obohnaný vlnkovaným plechom plný bordelu už niekto trochu upratal, dal si tam tabuľu, že súkromné parkovisko a ryžuje tam peniaze. Stále sa nechytám ako súvisí tento priestor obohnaný nechutným plotom s odbočovacím pruhom na Mostovú. Výhľad z parlamentnej reštaurácie pre turistov do tohoto priestoru je priam exelentný , ale taký typický pre
Bratislavu. Naposledy sa špinu pokúsila starostka Rosová zakryť tým, že nakúpila zelenú farbu pre dobrodruhov, ktorí ju použili pri nátere chodníkov pod mostom SNP.
 

 

na mieste zuckermandelu nebol ziadny bordel, len parkovisko travnik a stromy. a ohavne skatule co tam idu stavat uz vobec niesu skulturnrnie lokality, prave naopak
 
Hodnoť

 

Však všetko vyrúbme, žiadnu zeleň nepotrebujeme, betón a smog nám stačí. Na zeleň na streche vám naši developeri se*em, chcem ju vidieť, vrtuľník nemám.

Ostáva len dúfať že vaše deti, vnuci a vy dostanete astmu, alergie, rakovinu a ďalšie civilizačné choroby, snáď potom dostanete rozum.
 

 

Ftáčnik svojho času niekedy v lete 2011, či 2012 zorganizoval dve verejné sedenia ohľadom osudu PKO. Vtedy už existoval River Park, prvá etapa. Výstavbe druhej etapy bránila kríza a ťahanice okolo osudu PKO. Vydrica a Zuckermandel sa pripravovali.
Okrem iného tam na sedení odznelo aj to, že nábrežná komunikácia nemá kapacity na zvládnutie zvýšenej IAD do spominaných štyroch developerských projektov, teda RP-1, RP-2, Zuckermandel a Vydrica. Dôvodom bolo to, že RP-1 sa oproti pôvodným plánom načierno postavil väčší, a tento megalomanský hnus sám priťahuje toľko áut, ako pôvodne mali mať spoločne RP-1 a RP-2. Teda vtedy na tejverejnej schôdzi odznelo aj to, že z dopravných dôvodov jeden z projektov treba zastaviť, samozrejme tú druhú etapu RP-2, a tak sa PKO zachráni. Aj z týchto dôvodov teda investor JaT legálne aj nelegálne iste všetko urobí pre to, aby nábrežnú komunikáciu v potrebnej miere rozšírili pre potreby IAD a tak hore spomenuté investície mohli dobre dobehnúť a mali dobrú obslužnosť pomocou IAD. A samozrejme to celé zásadne pôjde v neprospech nábrežnej zelene a chodníku, či cyklocesty na nábreží. Nebude predsa zo svojho pozemku ukrajovať v prospech širšej cesty.
PKO tam môže fungovať preto, lebo tam sa konajú večerné a víkendové akcie, keď je doprava slabšia.

Na v článku spomenutom januárovom sedení v roku 2014 som bol osobne. Tam odznelo z úst pána aktivistu Vagača aj to, že v súvislosti so spomenutými projektmi v úseku tunel-most SNP na troch miestach sa bude likvidovať nábrežná zeleň. Na prvom mieste sa už vytvoril ľavý odbočovací pruh, aby autá vychádzajúce z RP-1 sa cez električkovú trať mohli otočiť späť k ZOO. Pán Vagač k tomuto miestu mal aj fotodokumentáciu, aj ju premietol, tak sme dobre videli mieru devastácie zelene v prospech IAD.
Teraz sa vytvára odbočenie k Zuckermandlu a asi to isté dostane aj Vydrica. V januári 2014 sa aspoň hovorilo o dvoch nových križovatkách, ktoré budú spomaľovať električkovú dopravu.

V januári padol aj návrh na to, aby sa električková trať presunula zo stredu vozovky na kraj vozovky, teda na tú časť cesty, kade jazdia autá od ZOO do centra. Takto presunutá električková trať by vytvorila bariéru medzi zeleňou a časťou vozovky určenej autám, teda už by nebolo možné salámovou taktikou stále vic ukrajovať zo zelene, aj z nábrežia v prospech IAD. A ak by sa trať zatrávnila, tak by sa súvislý zelený pás ešte zväčšil. Pripomínam to, že ak budú financie, tak v roku 2016 by Bratislava rada obnovila nábrežnú trať od tunela smerom na Šafko, teda táto výluka by sa mohla využiť na preložku trate vedľa nábrežnej zeleni. Táto preložka by pomohla aj električkám, lebo by nemusela stáť na nových križovatkách Vydrica a Zuckermandel.

Inak tie tri nové investície, menovite RP-2, Vydrica a Zuckermandel v priemere budú mať po 900-950 legálnych parkovacích miest.
 

 

K oblasti Štúrovho námestia a Mostovej ulice:

Ešte za Ďurkovského mal prezentáciu o svojej práci "dopravný plánovač" Ing Mikuš z magistrátu, ktorý nám okrem iného predstavil projekt na zmenšenie nábrežnej zelene oproti SNG. Dôvodom malo byť to, že vytvorením ľavého odbočenia z nábrežia na Mostovú ulicu zostal iba jeden pruh pre smer Šafko a to je podľa neho málo, potrebuje dva pruhy na úkor zelene. Na moju výčitku, že likviduje zeleň povedal to, že jeho platia za to, aby hľadal riešenia na plynulosť dopravy. On riešenie našiel a politici musia rozhodnúť, či zeleň obetujú, alebo nie. Potom tá celá vec zakapala až po ten január 2014.
Inak pripomínam, že Mostová ulica je pešia zóna, jazda je tam dovolená pred hotel Carlton a hlavne do jej podzemnej garáže, potom sú tam dovolené jazdy pre zásobovanie, čistenie a údržbu mesta.

V januári 2014 to verejné sedenie inicioval dopravný inžinier Peter Schlosser, ktorý má svoju vlastnú živnosť a kanceláriu a momentálne pracuje aj pre investorov v podhradí. Má za úkol nájsť spôsoby na rýchly príchod a odchod áut z lokalít Zuckermandel, Vydrica, ako aj River Park.
Mal dobrú a pôsobivú prednášku, dokonca na Mostovej realizoval aj vlastný dopravný prieskum. On za problém považuje, že v križovatke nábrežie/Mostová je iba jeden pruh smerom na Šafko, druhý pruh je vyhradený na ľavé odbočenie do pešej zóny Mostová.
Až 9 riešení nám ponúkol, ale jednoznačne preferoval likvidáciu zelene a časti chodníka, aby sa mohol vytvoriť nový pruh na Šafko. Dokonca aj so sochou Štúra chcel posunovať, aby to IAD mala jednoduchšie. Teraz to tam chodci majú zložité, pre nich je zelená krátka. On im chcel tak pomôcť, že v strede cesty by vybudoval ostrovček a chodilo by sa cez cestu na dve etapy. Pán Ing. Peter Schlosser v celom svojom projekte ani raz nespomenul MHD, jej prípadnú novú úlohu pri dopravnej obsluhe nových developerských projektov, neriešil ani to, že zvýšená IAD ako bude vplývať na MHD. Akoby Bratislava vôbec nemala MHD.

V mene svojho oddelenia Ing. Mikuš z magistrátu jednoznačne podporil projekt likvidačný pre nábrežnú zeleň.

My občania a aktivisti sme Schlosserove projekty jednoznačne a jednohlasne odmietli a vyzvali ho na vypracovania projektu číslo 10, kde by ľavé odbočenie na Mostovú sa zrušilo a zeleň zachovala nedotknutá. Peter bol aj náležite urazený, toľká práca vyšla nazmaz, celé sme to hodili do koša.
Teda článok klame, my sme sa na ničom nedohodli, a ja osobne ani neviem, čo magistrát a politici v tejto veci urobili od januára 2014 veci v náš neprospech.

Pán aktivista Vagač pekne vizualizoval, že akú katatrofu znamená pre nábrežie prípadný nový jazdný pruh.

Pani Konrad Schlosserom prezentované plány odmietla.

Ftáčnik ako pravý alibista nepovedal nič záväzné, ale Mikuša pred nami nestopol a neprikázal mu chrániť zeleň.

HDI pán Ing. Tibor Schosser celý čas bol ticho, nepovedal ani slovo. Sú Peter a Tibor bratia?

Ing. Peter Schlosser ale poukázal na to, že pri svojom dopravnom prieskume zistil to, že na Mostovej sa ignoruje dopravné značenie, a drvivá väčšina tam jazdiacich áut tam jazdí a koná nelegálne. Na môj následný dotaz Ftáčnik neochotne prisľúbil, že tam pošle políciu, aby tam zjednala poriadok s autami. Ftáčnik ma nesklamal, veď samozrejme tam poriadok neurobil. Výsledkom je to, že pre hustú IAD v pešej zóne Mostová električky naberali tak veľké meškania, že DPB tam musel od cca marca 2014 dosť výrazne zvýšiť jazdné doby električiek.
Teda opäť facka pre MHD a úžasná tolerancia pre IAD.
 
Hodnoť

co robia aktivisti?

ved skoro vsetci aktivisti su zvoleni za poslancov, tak nech nieco presadia.....v starom meste su tam vagac, parnicka butora, straka, dostal, cerna, kollar tak nech nekecaju, ale pripravia take materialy ktore budu prospesne pre ludi.....co im brani pripravit uzemny plan zony???.....parnicka je tam uz 3 volebne obdobie, uz davno mala tlacit na to aby bolo cele stare mesto zaregulovane.....brat slusne peniaze za 1 zasadnutie do mesiaca im nevadi......
aj v karlovke mali aktivisti velke sluby a jedine co robia tak hlasuju za veci, ktore vyhovuju vicestarostovi zahradnikovi.......nechapem hrcku, ze mu nevadi robit poskoka zahradnikovi......
a aktivisti na magistrate su uplna fraska.....staci pozriet hlasovania......
 

leonidas

tárate hlúposti
územie, ktoré zahŕňa aj Zuckermandel, má dávno schválený ÚP-Z Podhradie - 6.7.2006 MsZ,
vtedy mestu šéfoval váš obľúbenec Andrej Ďurkovský a MsZ ovládali mentálni súkmeňovci,
kedy boli Párnická, Vagač, Bútora poslancami MsZ?
ani úplný hlupák by sa nevyjadroval o hlasovaní v KV inak ako Vy
prezraďte ako vyhovuje vicestarostovi naše hlasovanie napr. o tajomníkovi MiR, o vyhovení protestu prokurátora v záležitosti VZN z predminulého funkčného obdobia, o rozpočte, ktorý musel najmenej päťkrát upravovať, pokiaľ získal podporu
uveďte hlasovania, ktoré sú podľa Vašich zaručených informácií tie, ktorými sme odsúhlasili veci vyhovujúce vicestarostovi
ak sa Vám dostalo aspoň kúska slušného vychovania, mali by ste uviesť fakty a nie iba tvrdenia, ak to neviete, mali by ste sa ospravedlniť
očakávať, že budete písať pod vlastným menom asi nemá zmysel
 

Pán Dulla,

dotaz pre Vás.

Potrebujem poradiť jednému stredoškolákovi, tak sa Vás pýtam:

Kde má ísť študovať, ak chce robiť také práce, funkcie, ako Tibor Schlosser, či ten Peter, prípadne Mikuš? Tá pravá škola je v Žiline, alebo STU v Bratislave, menovite Stavebná fakulta? Preto sa pýtam Vás, lebo minule ste v nejakej diskusii riešili Schlossera, jeho vzdelanie a jeho gulaté inžinierske razítko, ale ste nenapísal, že kde sa učili. Z vašich slov som dedukoval STU-stavebnú, ja ale mladého skôr smerujem do Žiliny. Tak ste ma trocha domotali, že ktorá škola je to pravé makové, aby z človeka bol "Schlosser".

Za odpoveď ďakujem, dobrú noc! (Ale už Vám neodpoviem, Piano nepustí.)
 

b.pityo

Ing. Tibor Schlosser absolvoval Svf SVŠT, dnes STU, odbor (I)KDS v r. 1981
http://www.svf.stuba.sk/sk/zdr...
Žilina je fajn, je tam fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, aj stavebná fakulta,
samozrejme ešte ďalšie
 

b.pitio

Váš syn, ak má Vašu povahu nikdy nedosiahne ciele pána Schlossera a to môže rovno študovať STU aj dopravnú v Žiline súbežne. Schlosser so svojou povahou je výnimočný a so svojím bratom idú tvrdo za svojím cieľom aj keď sa tvári, že on to robí predsa pre nás pre ľudí, aby sme ráno prešli spokojne cez mesto bez problémov.
Tá januárová schôdza bola hrozná. Výsledok pre občanov Bratislavy - zle. Výsledok pre stavebníka? - stavia ako mu vyhovuje veď Schlosser je tu na to, aby to zariadil. Len voľby boli zle načasované.

Úplne najlepšie by bolo, keby sa naozaj električka presunula ku zeleni - nábrežiu a ostatná plocha by bola len pre dva jednosmerné pruhy smerujúce von z Bratislavy t.j. na Most SNP, Most Lafranconyi alebo Staromestská. A kto sa chce vrátiť do mesta do centra nech sa páči cez Petržalku.
V Paríži nikomu nepríde, že komunikácie popri rieke sú jednosmerné. A myslím, že vo Viedni je to rovnako, ale to by mala vedieť hlavne pani hlavná architektka.
 

 

V roku 2011 DP Liberec vypísal súťaž pre širokú verejnosť na farebný dizajn nových električiek. Aj s náležitou finančnou odmenou vyhral to môj, vtedy 14 ročný syn zo Slovenska, u nás by takú súťaž iste vyhrala Belfiho, či Ftáčnikova neter. DP Liberec dokonca odmenil čiastkou 3.000,- Kč každého účastníka, aj malé 8 ročné dievčatko, ktoré tam poslalo obrázok električky vymalovanú s hviezdičkami a mesiačikom.
Každý účastník vyhorel na komplikovanom nátere, väčšinou na bok vozidla malovali siluetu libereckých hôr aj s Ještědom, čo sa pri nehodách ťažko opravuje. Môj syn Ještěd nepoznal, tak použil farby z libereckej vlajky a tak tie farby rozložil, aby každý karosársky dielec mal vždy iba jedni farbu. Údržba jednohlasne bola za synovú verziu, oprava náteru bola jednoduchá. Iba škoda, že zatiaľ majú iba jedno vozidlo s prototypovým továrenským náterom.

Minulý rok vypracoval novú schému linkového vedenia trolejbusov v Bratislave a poslal to Ing. Weiglovi do DPB. Ten si ho zavolal a nakoniec o týchto veciach miesto plánovanej hodiny debatovali dve hodiny, pričom zavolal tam aj iných zamestnancov DPB. Teda aj u nás minimálne toho Weigla máme na úrovni, ak niekto má nápad, tak sa mu venuje.

Neviem ako môj syn skončí, ja ho učím k tomu, aby žil v lacnej Bratislave, ale riešil dopravu o pár kilometrov ďalej v rozumnej a preto bohatej Viedni, či niekde v ČR, MR a pod. Samozrejme tam musí byť dobrý, ale tam nemusí zadky bozkávať. Ale ako ukazuje pán Weigl v DPB, tak aj tu sa časy pomaly menia.

U nás je problém v úplatnosti a nekompetentnosti politikov, ale aj ich obrovská zbabelosť robiť nepopulárne veci. Ak zrušia ľavé odbočenie na Mostovú, tak na zeleň netreba siahnuť.

JaT je banda sedliakov, ktorý mestu iba škodia. Ja som ich na žiadnom verejnom sedení nevidel, raz boli aj pozvaní, odkázali, že my občania nie sme ich partnermi. Od nás chcú jednu vec, aby sme držali huby, neriešili podvodné tendre na vozidlá SOR a neriešili pre mesto nevýhodné zámeny pozemkov. Máme byť ticho, ale nakupovať v Hypernove, Terne a v Mojej samoške, to sú ich obchody, jedine tam nás potrebujú, teda skôr naše prachy. Moje nedostanú.

Keď osvietený zahraničný investor budoval Euroveu, tak vynechal pod zemou miesto pre plánované metro. Teraz to kúpili sedliaci z JaT a už bojujú proti MHD, nechcú zastávku pri Umelke, to isté investor zóny Chalupková, ktorý blokoval podzemný tunel, lebo by sa im potom komplikovanejšie budovali vežiaky.
 
Hodnoť

"Investor plánuje"

Vyjadrenia tyou "Investor podľa nej plánuje v tomto páse po dohode s magistrátom a mestskou časťou vysadiť nové okrasné kroviny" sú závádzajúce.
Napríklad: investor Penta plánoval pred Rontgenovou postaviť parkovaciu plochu pre verejnosť. Po pár rokoxh ZMENIL NÁVRH PROJEKTU a je z toho parkovacia garáž väčšinou pre Pentu (Digital park)....
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava