SME
Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Borguľa sa firme A.R.K. technické služby neospravedlní (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán Ludvík by nám mohol ozrejmiť v čom spočíva letná údržba ciest na území mesta Bratislavy, ktorú mestu fakturuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som si zmluvu o zimnej údržbe našiel na stránke A.R.K., tam to asi ide rýchlejšie, ako na stránke mesta hľadať v množstve zmlúv. Zmluva sa zdá byť vyvážená, každý má vyvážené práva aj povinnosti, a je obojstranne vypovedateľná presne zadefinovaným spôsobom.
V zmluve ale je jeden bod, o ktorom je hrobové ticho. Zmluva ako celok je totiž dosť všeobecná a predpokladá na každý rok, presnejšie zimnú sezónu osobitnú dohodu, dotatok, že v danej sezóne za aké ceny a aké práce sa majú vykonávať. Teda konzorcium dodáva to, čo si v danej sezóne mesto objednalo a je ochotné zaplatiť. Teda čo si objednal magistrát ešte pod vedením Ftáčnika na zimu 2014/15, to asi aj dostávame. Podobné to bude aj priletnej údržbe, tu som ale neskúmal.
Teda údržba v budúcej sezóne bude o tom, čo vyrokujú odborníci magistrátu teraz už pod vedením Nesrovnala. A treba mať na pamäti aj to, že odpratávanie snehu operatívne riadi dispečer, ktorý ale je zamestnancom mesta, bez jeho príkazu sa do terénu nejde a robí sa vtedy a a to, čo on prikáže, pričom iste plní aj rozkazy magistrátu trebárs na šetrenie. Magistrát má právo kontrolovať kvalitu objednaných prác, ale asi vyskakovať nemôže, podľa mňa neplatí včas faktúry.

Pán Uhler je vždy generálom až po boji. Nezastavil manipulované tendre v DPB, toleroval čierne jazdy električiek v Dúbravke, nekonal minulý rok, aby stavba mostu nemeškala, a iste nekomentoval ani jesennú objednávku na zimnú údržbu.
Borgula? Možno iba politikárči, alebo preto chce nový mestský podnik na zimnú údržbu, aby tam zamestnal nejakú svoju rodinu so vzdelaním sociológ, alebo má známeho, ktorý vlastní fabriku na snehové pluhy.

K dobrej údržbe treba dobrá a hlavne včas zaplatená objednávka, kompetentný dispečer a dôsledná kontrola.

Nový mestský podnik? To by dopadlo tak, ako v Starom meste pod taktovkou Rosovej. Tam totiž založili vlastný podnik, majú úradníkov, manažérov a jeden náležite predražený, poruchový, nepraktický zametací stroj na elektropohon. Majú holé rite, ale zmluvu na zimnú údržbu vypovedali ku dňu 31.12.2014.
Zimní dispečeri Starého mesta v minulosti sedeli v budove dodávateľa, od neho mali kvalitný počítač a mobilný telefón. Mali aj služobné osobné auto, ktorým chodili do terénu, neviem, koho to auto bolo.
Na túto sezónu logicky mali dostať aj od Starého mesta rovnaké veci. Keď ale preberali svoje pracvovisko, tak kompetentný úradník im nechcel dať nič. Nahováral ich na to, aby si do práce nosili svoje počítače a mobily. Oni samozrejme odmietli, tak niekde im mestská časť zohnala nejaký predpotopný, pomalý počítač, ktorým horko-ťažko dokázali sledovať hlásenia meteorológov.
Bolo obrovským šťastím, že Rosová padla a nový starosta sa chopil zdravého rozumu a s dodávateľom nejako tú zmluvu predĺžil, inak by sa Staré mesto 1.1.2015 topilo vo špine po oslavách, ten zametač na elektropohon by toho veľa nenarobil.

Myslí si snáď niekto, že nový mestský podnik by pracoval lepšie, než staromestský pod Rosovou. Iste by kúpili pluhy na slnečný pohon, či inú drahú a praktickú vec.

To sneženie bolo naozaj kalamitné, tam nebolo pomoci, len to prečkať. Bol som v uliciach mesta, teda som videl, že pluhy boli vonku a boli beznádejne uviaznuté v zápchach. Teda okrem rozumnej objednávky zimnej údržby mesto musí zvážiť aj to, ako bude organizovať dopravu, aby pluhy neviazli v zápchach. Nateraz totiž nepomôže ani viac pluhov a sypačov, lebo akurát čo uviaznu v zápchach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi uz je osetreny aj novy primator

Ked konzorcium nabera na sile a kope. Tak ako hlavna stanica tak aj toto ide v starych kolajach. Ivo to nedal
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava