SME
Piatok, 22. november, 2019 | Meniny má Cecília

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prvé nové električky začnú voziť cestujúcich už o mesiac (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

treba urychlene rekonštrukciu koľají

Mesto v spolupráci s DPB by malo najmä urýchlene pracovať na projekte rekonštrukcie električkových tratí z KV až po Šafárikovo námestie a neskôr ďalšie, aby nové električky mohli jazdiť po kvalitných tratiach. inšpirovať by sa mohli rekonštrukciou na Záhradníckej ulici, ktorá bola spracovaná dobre na rozdiel od Dúbravského paškvilu.

Stĺpy na nástupištiach nemajú čo robiť, to ich mohli radšej umiestniť do stredu koľají, rovnako prístrešky na Záhradníckej sú zarovno zábradlia a nezaberajú tak zbytočne na nástupištiach priestor pre cestujúcich. O zatrávnení nehovoriac, to by ale muselo vedenie DPB a mesta mať skutočne záujem na tom, ako toto mesto vyzerá, ako sa tu cítime.

Bola som teraz v Turecku, keby ste videli tú starostlivosť o zeleň. Odborne ostrihané všetky stromy, vysadená zeleň v strede ciest, krásne upravené centrum mesta, zeleň kam sa pozriete...no, bolo mi smutno. Toho sa tak skoro pri našich politických všIvákoch nedočkám.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Turecko?

ja chodim do Turecka kazdy rok. A namiesto MHD tam chodia traktory, v Antalii su sice elektricky, ale tie intervaly, to je strach a hroza. V centre mesta jazdia slimacim tempom, lebo kazdych desat metrov je prichod pre chodcov a zastavuju, tu trasu by som presla skor pesi. Zelen, to je druha vec, ale treba trosku zvazit klimaticke podmienky v Turecku a na Slovensku :) chapem, ze vsetky tie palmy naokolo trate su ocarujuce, ale ako by sa im asi darilo tu? :) No a co sa tyka Dubravky a Zahradnickej, tak to je ina kapitola. Treba rozlisovat, Dubravku robilo mesto z eurofondov, nie DPB. Okrem toho, uz je je trat oficialne skolaudovana, takze tie marketingove bubliny, co pusta von mesto, ake je to na figu a ako to bolo spackane, su tak troska od veci. Primator by sa uz po styroch mesiacich konecne mohol prestat vyhovarat na byvale vedenie a co ho vsetko prekvapilo - pre Boha ved tam sedel 4 roky ako poslanec a zaroven predseda financnej komisie!!! A to sa tvari prekvapene? A este vykrikuje, ze DPB treba dat viac penazi? No tak asi ze vsade vo svete sa dava na verejnu dopravu omnoho viac penazi, uz len v takom susednom Brne maju o 10 milionov viac. Chce skrtat na doprave, doplatia na to ludia, ale zato na chod Magistratu vyclenil o polmiliona viac. Bravo....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Turecko-nepísala som o MHD, tá je zrejme slabá, lebo tiež som nezachytila okrem starých busov nič čo sa týka MHD, len turistické busy a taxíky.

O preferencii MHD v Bratislave by som sa radšej na vašom mieste nevyjadrovala, o žiadnej neviem. Tu máme reálne preferenciu IAD, električky dokonca púšťajú autá odbočujúce na benzínku!!!! Bohužiaľ, je to tiež výsledok "inteligencie" našich policajtov na KDI a ich šéfov, o podpore MHD cez preferencii neslýchali.

Čo sa týka zelene, písala som najmä o tom, že pri budovaní nových ulíc myslia na zelené pásy, čo je u nás ťažké sci-fi, všetko vybetónovať, aby to nebodaj nevyžadovalo údržbu.

Čo sa týka odborného strihu zelene, na tom trvám, bolo jasne vidieť že to spravujú odborníci, nie ako u nás, horolezci, ktorí nemajú ani šajnu o údržbe zelene. Minule som čakala na zástavke Malá Scéna smerom k mostu SNP, sú tam vysadené stromy hlohy a z kmeňov im už zdola vyrastajú pahýle, nik nie je schopný ich ostrihať. Prisámbohu, keby som pri sebe mala záhradnícke nožnice, tak to odstrihnem, nemôžem sa už na to ani dívať v akom stave je mestská zeleň.

Tiež som si nedávno všimla že nejaký bIb dal obsypať okolo stromov na Nám. SNP štrk, čo je úplná blbosť, akurát sa to postupne "zažere" do zeminy a bude sa burina ťažšie vyberať a okopávať zemina, mali tam dať kôru. Ale kto by myslel:-( Aspoň že bola nejaká snaha, ale je to málo.

So znížením rozpočtu na MHD nesúhlasím, je to krátkozraké, opäť len ďalšie stovky ľudí "pôjde" do áut. Bratislava si stále udržiava vysoký podiel cestujúcich v MHD, malo by to vedenie mesta podporovať, nie bojkotovať, veď je to aj v ich záujme, cesty a parkoviská nenafúkneme.

Otázne len je, či na to Nesrovnal má, ktorý sníva o mestskej železnici, pritom rozvoj koľají (napr. HŽS do DNV cez Patrónku) by vyšla určite lacnejšie, rovnako považujem za nezmysel Filiálku. Ozaj si myslia že buzerovať cestujúcich vzdialenými prestupmi HŽS-Filiálka je to pravé-orechové?

Nespomínajúc uvažovaný 20 minútový interval mestských vlakov v DNV a to ich ešte budú zvážať na nástupište v DNV, lebo bude postavené na zle prístupnom bode? Očakávam veľký odliv cestujúcich v DNV po vybudovaní ich úžasného nezmyselného prepojenia DNV vlakmi. Ďalší paškvil za drahé milióny na obzore. Bohužiaľ postrádam v tejto krajine rozum na dôležitých miestach.

PS: A dúfam že ten gorilácky odchovanec Nesrovnal dá pokyn na zdraženie MHD, už aj tak máme výrazne drahšie cestovné ako Praha a podpriemernú kvalitu MHD proti nej. Šmejd!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

sme12345,

v tomto roku na nábreží v úseku tunel-Jesenského ulica bude cca 3 mesiace trvajúca výluka električkovej dopravy. Dôvodom je to, že bude pokračovať rozkopávanie Štúrovej ulice, aby v križovatke Štúrova-Jesenského sa mohol osadiť nový, na všetky smery dvojkoľajný triangel. Bez tejto akcie by nebola možná dvojkoľajná prevádzka električiek v trase Štúrova-Strarý most.
Si rozumná baba, teda logicky očakávaš, že táto výluka sa využije na opravu celého úseku v trase od Jesenského až po tunel. Nestane sa tak. táto oprava sa očakáva až v roku 2016, aspoň tak sa hovorilo za Ftáčnika. Teda v spomenutom úseku bude výluka električiek v roku 2015, aj v roku 2016. Jedine, že by poslanecký zbor a Nesrovnal našli prachy a by tie dve výluky spojili do jednej, jak káže zdravý rozum.
Ak ale by na nábreží bola výluka až v roku 2016, tak pre dostatok času treba skúmať možnosť presunu trate na kraj cesty, tesne vedľa nábrežnú zeleň. A autá zo smeru ZOO presunúť tam, kde je teraz trať. Prečo? Takto presunutá trať ochráni nábrežnú zeleň, ktorá sa so železnou pravidelnosťou chce obetovať pre IAD v podobe širšej cesty. A takto električkovú trať nebudú križovať a blokovať autá idúce od ZOO a odbočujúce k novým domom pod hradným kopcom.

DPB tento rok vykázal zisk v hodnote cca 660 tisíc EUR, teda asi netreba neúmerne zvyšovať dotácie, cez dane zo zisku by akurát cez podnik peniaze neúčelne pretiekli do čiernej diery zvanej Ficov štátny rozpočet.

DPB v rámci reálnych možností danej doby vždy pracoval dobre a spoľahlivo a tak je to aj teraz. To píšem ja, kto má 59 rokov a od roku 1956 pravidelne využíva služby MHD!
Argumenty typu "okamžite presadnem z auta do MHD, keď bude presná a spoľahlivá" sú postavené na vode. Týmto ľuďom môžem odkázať jedinú vec: Okamžite presadnite do MHD a MHD okamžite bude spoľahlivá a presná, lebo nebude musieť stáť v zápchach, ktoré vytvárajú vaše autá. A ak nebudú zápchy, tak sa zvýši aj kapacita MHD, lebo vozidlá za určitú časovú jednotku urobia viac kilometrov, teda rovnakým počtom vozidiel bude možné prepraviť viac cestujúcich.

Mesto cez rozpočet DPB občanom využívajúcim IAD dalo dosť v podobe nových vozidiel MHD, teraz oni musia dať mestu a MHD, teda autá nechať doma a v meste bez zápch aj MHD bude automaticky presnejšia.
Momentálne nie do ziskového DPB treba pchať prachy, ale treba robiť poriadky inde. Poslanci na čele s primátorom, oddelenie dopravného plánovania na magistráte, či Ing Kratochvílová, ale aj KDI musia nájť odvahu na badatelné obmedzenie IAD, pokiaľ to nebude, tak sa doprava a v rámci nej aj MHD nikdy výrazne nezlepšia, alebo iba za cenu likvidácie poslednej verejnej zelene a búrania budov, aby sa cesty mohli rozšírovať.

Inak si Bútorovú moc nevšímaj, klikni na jej meno pod príspevkom a tam nájdeš všetky jej príspevky a rázom bude všetko jasné. Pri manipulovaných tendroch bola horlivým akvokátom Belfiho a teraz opäť píše iba v jeho prospech. Belfi momentálne sa cíti ohrozený vo svojej funkcii, tak milá Natália má nový úkol, útok na Nesrovnala, aby ho pred verejnosťou znemožnila a tak aby nemal čas na Belfiho.

Nesrovnal je zákonne zvoleným primátorom, musíme komunikovať s ním, a hlavne ho musíme kontrolovať, aby nezačal kradnúť v prospech Goríl. Ale nateraz je vo funkcii necelé 4 mesiace, (rátam od 10.12.2014), za ten čas sa nedajú splniť sľuby dané na štyri roky.
Ty sa vieš správne rozohniť a nebojíš sa tvrdo kritizovať, čo sa mi páči, ale buď trocha trpezlivá, ale bdelá, aby náhodou nekradol. Inak ja si myslím, že kradnúť bude ťažšie, poslanci mu nateraz nič nedarujú, len nech im to vydrží!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Iba drobný detail:

Nesrovnala nikto nemusí znemožňovať, na to si stačí sám.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stretol si sa s konom?

Nesrovnal nikdy neprestal kradnut v mene svojich sponzorov a SDKU! K problemu. Opat riesite nieco, co nikdy BA nevyriesi - kompetentnost a skutocna praca a vysledok. Objednali ste predrazene a nie nizkopodlazne tram , zbytocne maju o 1 podvozok navyse, su zbytocne kapacitne, ale zasadny problem fungovania to neriesi lebo:
1. rozlozenie trati je zle, su tangenty a nie su okruhy pre nasatie cestujucich napr.prepojenie konca Ruzinova s trasou do Race cez Bojnicku? - nie som tak dobry v nazvoch a tym padom obsluha celeho uzemia okolo Ikea , priem arealov za Roznavskou a tym negovanie "prirodzenych" tranzitnych ciest,...
2. intervaly tram su nedostatocne, pre skutocnu dobru dopravu a 5 min cca
3. vybudovanie dalsieho kolizneho bodu - integrovana zastavka pred DU - v pripade nehody cele mesto stoji, nemoznost zahustenia intervalov tram/bus na takto postavenom mieste - v BA neexistuje ziadny dopravny MHD HUB - pozri Hemmersmith Station v Londyne ...
4. tram nie su nizkopodlazne!!! skutocnost len 70% , manipulaciou upravene na 80%
5. stav trati je zabijakom pre pouzite podvozky, ako vyrobca si zmapujem stav kolaji a neuznam jednu , poctom jednu reklamaciu, lebo prevadzkovy stav kolaji je mimo predpisu a ak by drazny urad skutocne konal v BA nevyjde ani 1 tram a to ani na reko trat do Dubravky
6. ... mohol by som pokracovat minimalne do bodu 1000.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Preklep Hammersmith

piano neplatim
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A ty si sa s kým stretol?

Či je Nesrovnal klamár si môžu všetci zodpovedať sami keď vezmú čo hovoril pred voľbami a čo po voľbách ohľadom HLST.

K tramvajám:
Nesúhlasím že majú o 1 podvozok navyše, naopak, majú pri dĺžke 32,5 metra 4 podvozky, rovnako ako 32 metrové súpravy 2xT. Znižovať počet podvozkov znamená zvyšovať nápravové zaťaženie, čo ma devastačný stav na trate ktoré nie sú dimenzované na takú záťaž. Vonkajšie podvozky sú navyše plne otočné a vnútorné nesú iba krátky článok bez "predstavku".
1. Nakreslené boli aj takéto veci, problém je že nie sú v ÚP a rovnako ani neboli v zadaní pre dopravný generel (niektoré trate posudzuje, ale napr. prepojenie Ružinovskej a Vajnorskej po Bojnickej tam určite nie je. Všetko je to výsledok dlhoročného snívania o metre. Vyše štvrť storočia stagnuje rozvoj tramvají v Bratislave, pričom mesto sa rozrastá ďalej. Vznikajú celé štvrte bez adekvátnej dopravnej obsluhy, cesty bez chodníkov. Celý tento urbanizmus a dopravné plánovanie v duchu doprava = autá je cestou do pekla. Okrem toho vznikajú od mesta odrezané "enklávy" kde síce nejaké chodníky sú, ale dostať sa peši napr. z nábrežia k nim nie je možné. V tom lepšom prípade je možné ísť MHD a byť ešte šikanovaný za to zlým umiestnením zastávok ktoré sú navyše zle dostupné alebo v tom horšom prípade výlučne autom.
2. Traťové intervaly na radiálach sú dostatočné a v špičke aj nadštandardné. Navrhujem zaviesť systém jedna linka na radiálu ktorý je aj vo Viedni a špičkový 4 min. interval. Celé mesto vrátane Petržalky obslúžim štyrmi linkami. Prestupný terminál na Radlinského už máme, ešte je nutné vyriešiť Kamenné nám. a Krížnu v smere z mesta. Dokonca sa pri tom ušetrí na počte vypravených vozov za súčasného zvýšenia kapacity tratí, lebo ich toľko nebude postávať po obratiskách ako dnes. Naopak sa zvýšia výkony, stúpnu vlakokilometre.
3. Stačí sa ísť pozrieť na I. P. Pavlova v Prahe. Pred DÚ je to dobré, chcelo by to ešte kompletne vylúčiť tranzitujúcu IAD, čo naráža na odpor polície, ktorá od samého začiatku robí naprieky. KDI nemá čo rozhodovať o dopravnej politike mesta, naopak mesto si na svojich komunikáciách má a bude určovať čo tam bude alebo nie. Úlohou polície je posúdiť čo navrhované stavebné úpravy a dopravné značenie zodpovedá vyhláške alebo nie. Polícia nemá čo súhlasiť alebo nesúhlasiť koho a ako mesto na svojich komunikáciách chce.
4. Nové tramvaje sú nízkopodlažné, nie sú žiadne preliezky (Praha 14T, Košice LF2plus, etc.). Od 1. po posledné dvere sa dostaneš bez prekonania jediného schodu. 100% nízkopodažnosť je zbytočná mantra. To pochopili aj na západe. Napr. Brémy kupujú nové vozy ktoré majú 70% nízkopodlažnosti pričom staršie boli 100% NP.
5. Kritické sú niektoré vybrané úseky. Stav tratí zodpovedá peniazom ktoré sa vyčleňujú na ich údržbu. Dnešný stav je výsledkom dlhodobého zanedbávania infraštruktúry. Konečne sa s príchodom nových vozov začalo s traťami niečo robiť aby zodpovedali 21. storočiu. Škoda len že rekonštrukcie tratí sú po stránke organizácie a riadenia dopravy na úrovni 1980-tych rokov! Načo je nám moderná nízkopodlažná tramvaj a vyvýšená hrana zastávky ktorá umožní nastupovanie/vystupovanie bez schodu, keď sa na/zo zastávky dostanem výlučne po schodoch cez rozbitý a zničený podchod? Prečo sú zastávové ostrovčeky nevhodne umiestnené a dostupné iba z jedného konca?! Trať môže byť kvalitná, ale to nestačí!
6. No pokračuj.

Ani ja neplatím pijano.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Len kratko, lebo ma caka kulturna vlozka

s prekvapenim - navsteva SK - hrobov predkov a to je asi posledna vazba na SK .
Takze - celkom si potesil, ze mozno je niekto v Bradavici, kto aj rozmysla, ale vysledky su aj napriek tomu prepac ubohe. A su ubohe od r. 1968 , kedy sa zacal sen o narodnostatnych zaujmoch SK ,poslednych 25 rokov je totalny omyl - existencia zlodejskeho statu a jeho akceptacia obyvatelstvom. A toto je hlavny postulat. Zacnem od konca . Davam - SK nema ziadnu dopravnu strategiu vo vztahu v vonkajsim dopravnym vazbam - vsetky VTR sa SK zdaleka vyhybaju. Aj ten posledny projekt, ktory mal v 98 este aky , taky potencial pripojenia SK na rychle zel trate sa stratil za ery Macejka a nasledovnikov. Stavaju sa zel. trate na 160km/h - predrazene - a pritom +10% a boli by trate na dnesny!!! EU standart 200 km/h - cital som , ze je problem s fondami na Teplu - to je len spicka ladovca... . V popise SK zel. trati podla UIC - scenic rail, ano trate hodne urovne osidlovania divokeho vychodu... Once Upon a Time ... nadherna harmonika, spinave a smradlave SK.
O kozmickej doprave nemozno na SK ani hovorit, lebo 25 rokov narodnostatnych zaujmov SK a SK este ani nie je clenom ESA!!!, o leteckej len tolko, ze skrachovali 3 projekty narodneho leteckeho prepravcu, ale ako som si tu u SMEtiarov precital , na SK je plna pr del letisk, ale s nulovym potencialom , ale kazdy starosta tvrdi, ze bez letiska to nejde , ale ide v SK mode do muky... . Dam si ranajocky chvilku, rakytnikovy caj, frakfurtske parky bez separovaneho masa v cene vasich separatov,ktory akceptujete, atd...
K tram - ospravedlnujem sa za podvozky , ale mam aj material , kt. hovori o 5podvozkoch tramT29/30, co je v rozpore so skutocnostou a je to ofiko mat. Skoda!!! A pozor , dalsia chobotina Skoda web- do BA su dodavane T29/T30 ako dvojsystemove? 600/750 V? Takze som vychadzal a vychadzam z verejne prezentovanych veci. Ako vidis som schopny uznat "zavedenu" info. K 5 clankom =32,5 m a 3clankom=31m a toto som myslel, lebo v mojom hlavnom domove Prahe chodia T14 take, podla vsetkych konstrukcnych pravidiel je rast poruchovosti exponencialny k poctu pohyblivych casti tzn. poruchovost 5 clankov /3cl je dakuscicko inde... O nizkopodlaznosti - nizkopodlaznost je o kvalite cestovania. Ale zasadny problem v BA je , ako bol vypisany tender - ako nizkopodlazny!!! A potom by SKoda takto v normalnej krsajine uspiet nemohla. Inac, aby si vedel, 2 roky pred vyhlasenim tendra sa tu v Prahe dohodlo, kto bude dodavat tram, podobne aj v KE!!! V cene je vsimne a to aj v znizenej oproti zadavacej dokumentacii - preto sa stiahli ostatni... . Ani si nedavaju servitky na usta a rokuju SK politici a zlocinci vo verejnych priestoroch Prahy!!! K tratiam- len potvrdzujes moje konstatovanie, ze su v zlom stave a ich stav znici nove tram , ako prve odidu hnacie podvozky a tlmenie dvojkoli!!! Stavim 100CHF, beries? Ak sa nerosype vlepenie ciel skor. V pravnomstate by dnes v BA nemala premavat 1 tram z dovodu nevyhovujucich trati. K Pavlaku - je to neuralgicky bod AB MHD a uz roky, preto sa projektuje Mirak a odklonenie MHD tram tadial... . Inac zacalo sa z vykupom pozemkov pre D Metro a bude bezobluhy , zial cenovo na jednotku take drahe ako Crossrail v Londyne. K MHD Hubom , tu su na Cernom Moste, Knizeci a novo na Veleslavine - povodne na Kulataku. V BA Radlinskeho - viedenesky typ zast = vo Viedni riesenie do priestoru s nizkou intenzitou IAD a uzkych priestorov, u vas , spravne podotykas nezmyselne riesene ako MHD HUB!!!
UP - je u vas zdrap , tak prosim tento argument nepouzivaj. Preco sa postavil Zimak v rozpore s umiestenenim ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Das slowakische volke ist..ydioten banda

.. pokracovanie
v ramci UP pre Sirokeho a este ste mu ho darovali a dali Kmotrikovi Tehelne pole, nepomohol ani protest prokuratora! Nie ste trosku na hlavicku? Takze UP vobec nepocita s obsluznostou Avionu cez MHD, podobne Bory ... a cuduj sa , ze auto je preferencia!
Doma v CH ako MHD pouzivam RhB a nemam problem ist v pohode vlakom do Zurichu na TGV, tu doma v Prahe pouzivam na cestu domesta len MHD a nohy podla chute a nalady aj v zime! V BA nemam ani chut vstupit do MHD, isto si si vsimol to podarene riesenie SOR busov a trolley- uchytenie zabran . Konstrukterovi ruky olamat. Pamatam na profaka - pan kolega, ze si kamarat, zajtra rano 10 x A4 a tuuuzom - vrcholom boli lievikove pierka a vytahovatka... . Spina, zli ludia naokolo. Pre tvoje potesenie aj my mame problemy napr Sherwood u Wilsonaku , ale este aj toto je 5* oproti HST BA a to neporovnavam so zst. v Uzhorode, aj tu BA vyhrava vysoko na body. Takze... vo co go ? V BA treba jednoducho zhodit pristavbu HST, urobit z HST MHD HUB centrum, HST presunut na Nove Mesto, na Patronke HUB, natiahnut tram HST Bory a zokruhovat do Dubravky, HuB Bory a severozapad mas vyrieseny - realizacia max. 5 rokov - penazi je dost, len na sk nepridu do doby ,kym bude sk cvarga pri moci kradnut. Crossrail stoji cca 20 mld. Euro a cena je konecna vcitane VAT!!! Kolko stala reko tram Dubravka? 3 x tolko, co tu v Prahe Plzenska a komplet s inz. sietami v jednotkovych cenach.
Koncim , idem na cestu a 8.30 BA = 340 km a neviem,co na D1. Ale diskutovat mozeme dalej niekedy inde a inokedy, nazory su na to, aby sa riesenie naslo. Mna to bavi riesit problemy. Na SK vsak tupost a akceptacie zlocinu je nebeska. Ozaj vies preco ma sk statny znak 2kriz? Jedno rameno vas treslo do cela a druhe si nesiete na pleciach ake vystizne a pravdive. Musim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Upresnenie

Posledné T3ky boli kúpené od ČKD Tatra v roku 1989 a týchto 12 vozov bolo v 1990-tych rokoch modernizovaných na typ T3G dosadením výzbroje TV8. Okrem toho v rokoch 2005 až 2007 vyrobil DPB v ústredných dielňach ďalších 5 nových vozov T3P s použitím nových vozových skríň VarCB3, pričom tieto vozy postavil na papiere vyradených T3. Škoda že DPB nevyužil príležitosť a nekúpil rovno skrine VarCB3LF:

http://transphoto.ru/photo/181...

Tým by sme získali aspoň čiastočne nízkopodlažné vozidlá za porovnateľnú cenu. Miesto 5 nových vysokopodlažiek sme mohli mať 5 kusov tohto:

http://imhd.zoznam.sk/transpor...

Okrem toho dal v rokoch 2007 až 2009 DPB vyrobiť novostavby vysokopodlažiek K2S v počte 9 kusov. Tiež sme mohli miesto nich mať čiastočne nízkopodlažné dvojčlánkové vozidlá, ktoré sú napr. v Košiciach alebo Brne a v modernizovanom prevedení v Plzni.

Vie niekto ako vyzerá potenciálna obnov vozového parku tramvají z ďalšieho obdobia? Mám obavy že Nesrovnal to nebude chcieť, lebo jeho doterajšie činy a vyhlásenia tomu nasvedčujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Erik, v rámci nového programovacieho obdobia si môže Bratislava nakúpiť nové moderné nízkopodlažné električky. Prečo kupovať zastaralé? Pozri sa čo nakúpili Košice a bude im to tam strašiť pol storočia. To dúfam nechceme. Ak majú ľudia využívať MHD, má byť kvalitná, pohodlná, bezpečná a lacnejšia ako autom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je síce pekné, ale DPB má novostavby čisto vysokopodlažných vozov. Urobil ich v 21. storočí, v dobe, kedy mohol za takmer tie isté peniaze spraviť niečo aspoň čiastočne nízkopodlažné. A tieto vozy platil z vlastného, ani cent nebol z fondov. A nech si nikto nerobí ilúzie že tieto vozy čoskoro vyradí. Naopak, budú tú strašiť minimálne do roku 2035 a možno aj dlhšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak Erik

sice mal pan primator velke reci o tom ako chce konecne zabezpecit spolahlivu a kvalitnu MHD v nasom hlavnom meste v predvolebnej kampani, ale opak je pravdou. Mozno malokto vie, ale on sa zdrzal hlasovania, ked sa odsuhlasovalo na zastupku nakup elektriciek a trolejbusov. a to z toho vyse 80 percent plati EU. Tak, a teraz sa vozi v novej elektricke a tvari sa, ako ju on podporil a nebodaj vysutazil :) vtipne. Apropo, dokonca pri schvalovani nakupu autobusov hlasoval PROTI. to je uz absolutny vrchol. Ved nech vozia ludi 25 rocne hrdzave autobusy, vsak? RObil ako poslanec vsetko preto, aby bojkotoval cokolvek co sa verejnej dopravy tyka. A teraz tie silne reci, to ma fascinuje....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To že nehlasoval za nákup nových tramvají ma až tak nedesí. Mňa desia predstavy čo bude najbližšie štyri roky robiť, lebo sníva o Filiálke a akýchsi "mestských vlakoch". Pričom v podmienkach Bratislavy sú "mestské vlaky" nereálne. Ostáva dúfať že Brusel mu jasne povie že Filiálka nie a že ho niekto presvedčí aby modernizoval MHD za štedrej pomoci eurofondov ďalej. Obávam sa že Nesrovnal narobí viac škody ako úžitku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zrusit Budajove zlavy

Nesúhlasím so žiadnym škrtaním pre DPB, nech zrušia tie výnimky na bezplatné cestovanie v DPB čo vyloboval Budaj. Čo majú spoločné priami rodinní príslušníci protikomunistického a protifašistického odboja s dnešnou prepravou MHD? Ich decká bojovali? Tu sa píše že len za pol-rok je to 600 000 eur, tak nech si to hradí Budaj zo svojho, ľudia toho neschopáka opäť posunuli za mestského poslanca. http://bratislava.dnes24.sk/do...
Budaj rozdáva, akoby dával zo svojho. Pritom ide o státisíce eur. Ja nesúhlasím so žiadnym zdražovaním mhd, aj tak je to už luxus zabezpečiť lístky pre celú rodinu a politici len rozdávajú zľavy akoby to boli ich peniaze.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Bratislava