SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Finančný kolaps mesta nedopustíme, tvrdí Nesrovnal (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

p. primator žartuje....ako predseda financnej komisie rypal do Ftaka a ked prisla otazka teda ako dalej - ja nič ja som iba poslanec vy ste primator...no držime palce SDKU ako zvaldne tieto dlhy ktore su....určite ako rodu verný socialista zdvihne dane, preda majetok, vypovie všetky zmluvy odkial tiekli peniaze, alebo sa bude konečne spravat zodpovedne!!
 
Hodnoť

LEPšIE by bolo povedať že :

SKÚSIME MENEJ KRADNÚŤ = šetriť ...
Mesto s toľkými príjmami z podielových daní, pozemkami a inými nehnuteľnosťami, prepchatým aparátom na Maggi-strať-te a ešte v strate ?!
Lenže, keď ma takých poslancov ako boli aj pán primát-tor - predaj objektov a pozemkov kde sídlilo Marianum súkromnej spoločnosti za cenu pre mesto nevýhodnú tak o čom nám tu rozpráva poviedky niekto zo strany s Gorilami spojenej ... A KTOVIE v čom ešte má prsty ... Veď v zastupiteľstve mali väčšinu proti Vtáčikovi - lenže hlasovali tak, ako sú v BA zvyknutí or r. 1990 = proti mestu !
 
Hodnoť

Sprava sa ako svaty za dedinou

Zvycajne s Borgulom nesuhlasim, ale tentokrat ma pravdu:
http://tlacovespravy.sme.sk/ts...
 

 

Dokonca si si kvôli tomu aj konto založil. Dobrý pokus, súdruh Borguľa.
 
Hodnoť

.

No ja som očakával nejaké veľké odhalenia, a tak to vyzerá, že najväčším zločinom je schodok v NEDOPRACOVANOM návrhu rozpočtu...
 
Hodnoť

Pán primátor

mohol by niekto zapnúť svetlá na moste Lafranconi pre peších? Nestojí to veľa peňazí a chodia tam aj deti.
 

 

nezmyslom je svietenie aj na vrchu toho mostu; tu však plačete na nesprávnom hrobe, keďže most je majetkom štátu v správe NDS, a.s.
 
Hodnoť

to je snad zart pan primator

Sedel tam cele predchadzajuce obdobie a tvari sa nemilo prekvapene? To nemysli vazne. Kaxdy clovek co ho volil nech si spytuje svedomie. Mestske podniky? Najvacsi problem? Zhodou okolnosti ten najvacsi podnik je ziskovy. Ale na to akosi pan primator zabudol. Ze uz nie je v takych sr... ako ked ho biedol nemenovany milivnik trabnatych porastov. Ozaj smiesna argumentacia. Najvacsi problem nove vozy MHD..
? Ved nech sa chamrad vozi v 25 rocnych hrdzavych busoch. Ako keby to platilo mesto sa tvari. Akosi pozabudo pan primator podotknut ze elektricky a trolejbusy sa nakupuju z eurofondov. Zeby kratka pamat? Ved hlasoval ako poslanec proti. Z principu? Alebo preto ze sa nevyzna? Alebo preto ze mu je jedno v com sa vozia cestujuci? Kde ostali otazky novinarov? Ved zavadza az sa prasi. Smiesna tlacovka. Nech sa vzda platu pan primator. Ved nepochybne nie je odkazany na smiesne styri tisicky ked si sam financoval kampan za 200 tisic eur. Zanedbatelny peniaz pre nasho pana primatora. Otazne je dokedy mu takato retorika vydrzi... l
 

 

haraburdy sa nakupujú z eurofondov, ale údržba, servis a pod. už pôjdu na účet mesta/DPB, a je rozdiel, či Vám "odíde" niečo na T3 a niečo na 25T, pričom tá druhá sa zvyčajne nepohne až po úplnú opravu či výmenu závady...
 

Sergej Rachmaninov

Prvýkrát vám dávam plusku. Akože vyhováranie primátora že sa nakúpili nové vozidlá v DPB je vážne trápne. Nové vozidlá boli už akútne, najmä v Petržalke ešte jazdia niektoré autobusy, ktoré nazývam "historické kúsky".

PS: Nebol Ivo Nesroval šéfom finančnej stratégie a šéfom najväčšieho poslaneckého klubu za primátorovania Ftáčnika? Už si fakt myslí že sme dem*ntní všetci?
http://sk.wikipedia.org/wiki/I...
 

sme12345,

Sergej Rachmaninov bol ruský hudobný skladateľ a klavirista. Zomrel v roku 1943 v USA a pre vládu sovietov v ZSSR bol z nejakého dôvodu politicky nepohodlný, možno jeho jedinou chybou bola jeho emigrácia z Ruska, možno neuznával ich režim a aktívne proti nemu bojoval ako disident, či inak. V každom prípade bolševici jeho hudbu zakazovali, teda ani my sme ho tu vo východnom bloku nemohli, nesmeli poznať a počúvať jeho hudbu, teda je pre nás neznámy. Túto našu neznalosť zneužíva niekto v DPB a pod jeho menom píše sem do diskusií vždy tak, aby ospevoval Belfiho a jeho neobyčajne pozitívne činy v prospech mesta.

Momentálny stav v DPB je taký, že sa vykáže nejaký menší zisk, suma by sa mala točiť niekde okolo 400 až 500 tisíc EUR, aspoň tak to nedávno zverejnil Nový Čas na svojom webe. Belfi túto skutočnosť chce využiť ako obrovský argument na to, aby aj za primátora Nesrovnala mohol zostať vo funkcii na čele DPB. Aj tento príspevok agenta píšuceho v prospech Belfiho je teda iba o tom, že pripravuje pôdu pre Belfiho v boji o výnosné kreslo v čele DPB.
Inak zober si námahu a pozri si výročné správy DPB, tam rýchlo zistíš, že aj Záhradník sa postupne prepracovával k ziskovosti DPB, než sa celé zvrtlo na kríze a na to predkrízové obdobie nastavený nákup nových vozidiel. Ako ale mal vedieť, že po rokoch hojnosti padne nejaká cudzia banka a bude kríza?

V prvom funkčnom období Ďurkovského v čele DPB stál pán Zachar, on tam tuším celkovo odslúžil viac ako 10 rokov, pričom mal o.i. takéto výsledky:
2005 - strata 5.250.183,-€
2006 - strata 6.751.378,-€

V druhom funkčnom období Ďurkovského tam prišla iná garnitúra, kde sa nám najviac predvádzal Záhradník:
2007 - strata 2.509.294,-€
2008 - strata 120.195,-€, nie je to preklep, skoro bol na nule!
2009 - strata 470.534,-€, mierne zhoršenie
2010 - strata 6.815.683,-€

2011 tam nastúpil Ftáčnikov nominant Belfi
2011 - strata 6.529.447,-€
2012 - strata 1.884.725,-€
2013 - strata 984.026,-€
2014 - asi bude malý zisk v sume 400.000 až 500.000,-€

Z výročných správ som vytiahol jeden jediný údaj a neskúmal som ostatné súvislosti.
Ja osobne zastávam názor, že Belfi prišiel k peniazom náhodne, ako slepé kura ku zrnu, ak by nepadol tunelový variant NS MHD do Petržalky, tak by nebol "výpredaj" financií z fondov EU a DPB od EU nedostane ani cent na nákup vozidiel. A Belfi na tento dar reagoval tak, že drzo a okato manipuloval tender a tak ohrozil tento nečakaný príjem, v podstate finančný dar v prospech mesta a najmä v prospech DPB. Teda prvotným rozumným úkolom Nesrovnala má byť odrovnanie Belfiho z čela DPB, bez ohľadu na to, čo jeho človek tu pod cudzím menom vypisuje v prospech Belfiho. Treba si uvedomiť aj to že tu zamestnanec mesta zo zálohy útočí na úradujúceho primátora! Ak primátor to odvolanie neurobí, tak Belfi odrovná Nesrovnala tak, ako odrovnal aj Ftáčnika. Veď prečo padol Ftáčnik? Tendrové manipulácie v DPB v prospech značky SOR/JaT, zbytočná predvolebná provizórna trať na stanicu a predčasné otvorenie nedokončenej Dúbravky pre volebné potreby Ftáčníka, dokonca s čiernou jazdou električiek.

Nesrovnal má dostať obvyklých 100 dní zhovievavosti, nech sa zorientuje a koná, aj keď by bolo logické, že o všetkom vedieť mal, mal k tomu náležité funkcie. My ho musíme kontrolovať, v jednej ruke s cukrom, v druhej s bičom.

Cukor: Nápomocné občianske podnety, podpora v boji proti Gorilám a zlodejom, či politickým nominantom.
Bič: Stála kontrola, vyžadovať podrobné skladanie účtov, kriminalizácia, ak zradí mesto v prospech Goríl, v krajnom prípade demonštrácie pred jeho domom a kanceláriou.
 

googlili sme kto bol Rachmaninov?

Bravo. Rachmaninov prispieva aj k clankom o kulture a nick tu ma uz roky. Davno predtym ako bol belfi v dpb. Takze trefa vedla. Ani ja ti nevycitam tvoj nick ani zaujatost voci dpb. Ale fakty su fakty. Planovana strata na rok 2011 bola 12 milionov. Vygoogli. Dalsia pravda: z eurofondov sa este nikdy nenakupovali vozy MHD. Primator to nejak zabudol. Tendrove manipulacie??? Konkretne jeden tender bolo treba opakovat. Kolko vyrobcov trolejbusov je v regione? Kolkokrat museli ine institucie opakovat tendre? Akoze ten jeden tender je fakt terno proti Belfimu. Neobhajujem. Len pisem fakty. A zisk v dpb nikdy nebol az teraz. Zastavili sa kradeze nafty, prezamestnanost a novy pan primator ktory hlasoval PROTI novym busom sa zjavne v starych karosach nevozi. Jednoducho, niekomu zjavne prekazaju uspechy Belfiho. Dalsia pravda. Inak to nemozno vysvetlit. PS Rachmaninova pocuvam pravidelne. Novatorske harmonicke postupy ktore ako skladatel vyuzival su carovne a nadcasove. Apropo. Aj vozidla MHD ktore budu postupne prichadzat tak ak vymenia Belfiho smotanu zlize niekto iny. Napriklad novy pan primator a novy generalny? Ano. Ludia su naivni. A nove vedenie mesta ide prave touto strategiou. Chvalit sa cudzim perim. Bravo. Dobra taktika. Len trosku okata. Mimochodom. Novy cas nepisal o zisku 500 tisic. Ziadna suma tam nebola. Niekto nam tu riadne zavadza... alebo zeby agent? Rachmaninov agent nie je. Ale vyborne sa na agentoch bavi... a hned je den krajsi :-)
 

 

Nick založený v marci roku 2011, cca 4 príspevky o kultúre, vrátane raz o Bezákovi, potom ticho až po manipulovaný trolejbusový tender a odvtedy iba výlučne a výhradne advokát Belfiho. Čudná náhoda, že od nastúpenia Belfiho do funkcie (leto 2011) už iba jeho obhajoba a nič o kultúre. Kuloár v DPB hovorí, že tieto príspevky sa píšu na objednávku Belfiho, a vy ste jeden z týchto pisateľov aj keď ste si nick pôvodne možno založili z iných dôvodov. A tak, či tak je dosť čudné, až choré, že zneužívate meno zosnulej osoby. Robiť si žarty z toho, kto sa už nevie brániť je dosť čudné.

Trolejbusový tender drzo a okato manipulovaný, výhrady od EU, aj od ÚVO. Pravdou je to, že ÚVO tento tender skúmal podrobnejšie než bol rozsah námietok proti tendru. A napokon sa musel opakovať.

Električkové tendre ÚVO skúmal iba v rozsahu podaných námietok, teda "nevšimol" si rovnako zlý bodovací systém, pre ktorý okrem iného bol trolejbusový prehlásený za manipulovaný a bolo nariadené ho v tej podobe zrušiť. Teda v električkovom zostal nekorektný manipulatívny bodovací systém vyčítaný trolejbusovému. Ak by ÚVO aj tu kontrolovalo všetko aj nad rámec podaných námietok, tak aj tieto tendre sa opakujú.

DPB plánovalo na nákupy minúť 286 miliónov. Manipuláciami táto suma (jej príjem) bola ohrozená! Pripomínam, mesto zdedilo od Ďurkovského dlh 275 miliónov, teda podla toho sa dá urobiť obraz o tom, čo ohrozili Belfiho manipulácie.

Na jednej strane zisk, na druhej strane neopravovaná technika, keby sa držali súčiastky na sklade, tak výkony sa dajú zvládať menším počtom vozidiel, takto sú obdobia, keď desiatky vozidiel iba preto stoja, lebo sa vylepšuje ekonomika pomocou prázdnych skladovov, teda vozidlá stoja dni, aj týždne iba na banality.
Tri, iba 9 ročné tzv. duobusy, teda kĺbové trolejbusy typu Škoda 25 Tr sú dlhodobo odstavené v Krasňanoch a pravdepodobne už nikdy nebudú jazdiť. Miesto nich sa tam na Dlhé Diely na ťažných tyčiach priťahujú iné trolejbusy, ktoré nocujú vonku na ulici a stráži ich služba SBS. Keby sa pokazené vozidlá opravili, tak DPB je na nule a nie v zisku. Pripomínam, že za tieto vozidlá sa náhradné nekupujú, lebo iba teraz prebieha ich vývoj na báze karosérie SOR/JaT. Tak vratký a malý je, či bude ten slávny zisk, ktorý možno bude iba tento rok, lebo si Belfi chce uchovať miesto, tak si vyrobil malý zisk.

Rozbité úseky električkových tratí radšej nebudem spomínať.

Hovorí sa o nie veľkom zisku, skôr symbolickom, už mnou uvedené sumy sú skôr nadsadené a robia Belfimu lepšiu reklamu, než asi ako bude skutočnosť. A z môjho výpisu je zrejmé, že DPB aj minulosti bolo vo veľkých stratách, potom náhle okolo nuly, potom zas straty. Teda je to o investíciách, odpisoch, dotáciách, hospodárskych krízach. Aj čerstvý právnik (či vtedy len právo študujúci) Záhradník zdedil straty a zrazu bol skoro na nule. Teda Belfi nie je až tak výnimočný, aby sa mu mali tolerovať tendrové manipulácie a zotrvanie vo funkcii.

Je to môj posledný príspevok, Piano už nepustí, je to tak aj dobré, inak by som sa zabudol pred počítačom a nezbalím sa na zajtrajšiu cestu do kúpeľov. Na vašu a Belfiho radosť 2 týždne budem mimo dosah počítača, tak dovtedy nerušene môžete občanom pchať kaleráby do hlavy.
 

 

Mám pár minút do odchodu vlaku, teda k tomu zisku ešte toľko. Ešte pred definitívnou uzávierkou som v kuloáre DPB doslovne počul toto: "Asi bude zisk niekde na úrovni 350 tisíc". Ja som k tomu optimisticky prihodil ešte trocha a to napísal vyššie. Nový Čas aj imhd.sk o zisku písali bez sumy, SME zatiaľ ani slovo.
Zisk je pekná vec a za normálnych okolností sa za ne dávajú zaslúžené odmeny, či povýšenia. Prečo nie teraz odmeny a oslavy? Lebo napr. ten zisk vznikol aj čiernou jazdou električiek v Dúbravke na predčasne otvorenej trati, práve šetrením na náhradnej autobusovej doprave sa to predčasné otváranie zdôvodňovalo zo strany DPB. A mesto táto sranda, vytváranie zisku aj cez šetrenie na náhradných autobusoch vyjde na 82 tisíc EUR, to je pokuta za čiernu jazdu! Nuž a ohrozovanie bezpečnosti dopravy je skôr na kriminál, nie na oslavy, odmeny, či povýšenie.

Inak ste opäť kopol, či kopla do Nesrovnala, že minul 200 tisíc na svoju kampaň. Ftáčnik iste minul menej, lebo on dostal od DPB poriadnu barličku cez provizórnu volebnú trať, predvádzanie novej električky, či cez čierne jazdy električiek. Spomenuté akcie boli iba pre dobro Ftáčnika, aj keď na základe aj mojich a iných kritických reakcií napokon na akcie osobne radšej neprišiel. Tak dovi, idem na vlak.
 
Hodnoť

zdá sa že TO NEDÁ

tak krátko vo funkcii primátora a už nám oznamuje škrty A AKÉ SĽUBY TO BOLI PRED VOĽBAMI takže opäť sa nebude kosiť, opravovať cesty, menej svietiť veľa sa bude predávať majetok mesta aj za nízke ceny a všetko sa bude podávať ako heroický výkon, hlavne že sa p. primátor vyzvŕtal na Bratislavskom Bále ktorý z väčšej časti zaplatilo mesto.
Milujem výhovorky každého primátora - ja nič to narobil Ftáčnik, Ďurkovský, Moravčík všetcia aj s Nesrovnalom sú to iba egocentrickí manekýni.
 
Hodnoť

Pán Nesrovnal,

nerozumiem Vášmu prekvapeniu nad hroziacim finančným kolapsom mesta. V minulom volebnom období ste predsa boli "ministrom financií" v mestskom zastupiteľstve a nakoľko ste aj viedol väčšinový pravicový poslanecký blok, tak ste bol aj hlavným kontrolórom mesta, ako aj primátora Ftáčníka. On robil, mohol robiť iba to, čo ste mu odsúhlasili, na vlastnú päsť mohol niečo robiť tak akurát cez pracovníkov magistrátu, najčastejšie nejaké operatívne rozhodnutia, či sem-tam niečo pokútne podpísať, či podpísať niečo podsunuté bez toho, že by to prečítal a riadne poznal danú problematiku.

Teda láskavo nehrajte tu divadlo a nepríjemne prekvapeného politika, my občania nie sme hlupáci, vieme, čo sme zdedili, v akom stave mesto je, aj že je stále kríza. Vieme aj to, že svoje volebné sľuby nedokážete zo dňa na deň splniť, najprv treba zarobiť peniaze. Teda miesto hlúpych rečí o zlom Ftáčnikovi a jeho dedičstve sa mobilizujte a začnite konať v prospech mesta! Z poslancov, medzi ktorými sú aj vinikajúci aktivisti, ktorým osud mesta úprimne leží na srdci, ako aj z občanov si urobte spojencov a spolu konajte, konajme to čo treba, miesto vypisovania bielych kníh o "zločinoch" Ftáčníka treba mať operatívny, havarijný plán na prvé dni, ako aj plány do budúcnosti, ak sa podarí financie narovnať a meškajúca stavba mosta nás nepoloží na lopatky.

Primátora, ktorý sa alibisticky schovával celé štyri roky za gate svojho predchodcu sme tu mali a opäť sme ho nevolili, ak aj Vy chcete byť iba jalový alibista, tak radšej zložte funkciu a choďte okamžite preč! My teraz na čele mesta potrebujeme "generála Žukova", ktorý dokáže zastaviť úpadok mesta a veci zvrátiť do dobrého konca! Ak nie ste "Žukov", tak odchod preč! (Pre mladších, Žukov zastavil vpád fašistov do ZSSR a napokon vrcholovo on ich porazil.)

Stručne a námatkovo Vám dám pár nápadov už teraz, ostatné inokedy:
-Prehodnotiť a zrušiť nesystémové zľavy v MHD pre "odbojárov" a ich potomkov po x-té pokolenie, darcov krvi, či cez Bratislavskú kartu.
-Máme na krku pokutu za čierne jazdy električiek na nedokončenej trati v Dúbravke. Túto sumu vo výške 82.000,-€ vymôcť na vinníkoch a potom im dať výpoveď.
-V uliciach mesta sa nevymáha zákon, je tam bordel, porušovanie dopravných predpisov. Nech je mestská polícia 24 hodín v uliciach a nepretržite vyberá pokuty. Alebo zbohatneme z pokút, alebo rýchlo a bez investície zjednáme v uliciach poriadok a zákonný stav.
-Kontrolovať úradníkov magistrátu, aby nekonali proti záujmom mesta. Ak mesto poškodia, tak škody vymáhať, úradníka sa zbaviť, aj ho kriminalizovať!
-Národný futbalový štadión za pomoci mesta? Po skúsenostiach so Zimným štadiónom zabudnite! Nech si ho Gorila stavia za svoje, zákonne a v súlade s ÚP a záujmami občanov a mesta!
-Maximalizovať pokuty pri čiernych stavbách, nelegálnych výruboch a tie pokuty aj vymôcť!
-Skladajte nám cez verejné rokovania mesačne účty, Vy ako primátor, a aj poslanci, či ich komisie a kluby. To isté aj predstavitelia mestských podnikov a inštitúcií, alebo tí, čo budujú meškajúci most. Žiadam vyúčtovať každý cent!
-Nepredávať majetok mesta, ale za kontroly verejnosti ho dávať do prenájmu za ceny výhodné pre mesto!

Ja zajtra, teda 22.2. idem na dva týždne do kúpeľov, teda sa odmlčím, tam budem mimo dosah počítača. Potom ale Vám ako volič začnem dávať úlohy, podnety a budem Vás kontrolovať! To isté odporúčam aj ostatným obyvateľom mesta. Dávať dennodenne úlohy a podnety Nesrovnalovi, poukazovať na plytvanie a krádeže a primátora denne kontrolovať, aby si beztrestne nemohol vybaviť brigádu u Gorilách a začať konať proti mestu!
 
Hodnoť

 

Po finančnom škandále odstupuje veľký šéf jednej spoločnosti a svojmu nástupcovi odovzdá 3 obálky. Poradí mu, aby ich postupne otvoril, ak bude mať veľké problémy, a že tam vždy nájde dobrú radu.
Po mesiaci sa nováčik rozhodne otvoriť prvú a tam stojí: "Zvaľ všetko na svojho predchodcu." Tak to urobí a všetko nejaký čas ide dobre až nastane znovu ťažké obdobie a on otvorí druhú obálku. Na liste papiera je napísané: "Urob reorganizáciu." Aj táto rada mu zachráni krk a miesto.
Zase idú veci nejaký čas bez problém, potom príde na rad posledná obálka a v nej stojí: "Priprav tri obálky."
 
Hodnoť

lobovanie u Freša

Nuž a čo tak pán primátor vylobovať u svojho (ex)straníckeho šéfa Freša, šéfa VÚC zníženie pokuty za to, že električky v Dúbravke jazdili načierno? http://bratislava.dnes24.sk/el...
 

Zákony platia pre ...

Nerozumiem, čo má Nesrovnal lobovať u šéfa VUC ? To Frešo má kompetenciu (právomoc) neudeliť pokutu, ak bol porušený zákon ?!?
Obávam sa, že takú kompetenciu (na svojvôľu) NEMÁ.

Tu skôr ide o to, postihnúť konkrétnych pracovníkov/manažérov, ktorí toto porušenie zákona dopustili a od tých vymáhať náhradu spôsobenej škody ... Bohužiaľ, tu sú hmotnoprávne zodpovednosti minimálne, takže nakoniec bol síce zákon porušení, ale nikto nie je postihnuteľný !

Pekným príkladom obdobnej nepostihnuteľnosti protizákonného konania je aj spor kandidáta na primátora mesta Humenné - Martina Daňa v posledných voľbách.
viac tu
https://www.nasehumenne.sk/spr...

Finančné odškodnenie p.Daňa zaplatia daňoví poplatníci a súdružka Vaľová sa môže rehotať ďalej na poste primátora mesta Humenné a s ňou aj aktéri tohto protizákonného konania - prednosta MsÚ Bartko (v komisii zlasoval za vylúčenie z kandidátky) a Ľubica Burešová (za stranu Robíme to pre deti-SF) - iniciátorka podania na vylúčenie p.Daňa z kandidačnej listiny.
Títo by mali v plnej výške znášať spôsobenú škodu.
 
Hodnoť

 

Mimochodom, tvrdil som to už v októbri 2014:
Je úplne jedno, kto bude sedieť na bratislavskej primátorskej stoličke, pretože so zásadnými vecami aj tak nepohne.
viac: http://pedrooravec.blog.sme.sk...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava