SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Či sa propeler vráti na Dunaj v roku 2015 zatiaľ nevedno (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Či sa propeler vráti na Dunaj v roku 2015.
Dobrá otázka. Prečo nerevitalizovať propeler KAMZÍK a tak zachovať určitú kontinuitu keď sme si parníček zničili. To je tiež len ukážka nášho prístupu k technickým pamiatkam! Samozrejme prečo nie aj lodné taxi niečo podobné ako v Prahe. Prečo nezveriť prevádzku propelera napr.: DPMB, veď aj dopravné podniky Prahy, Brna majú závody lodnej dopravy už desaťročia, len Bratislava má problém. Na Slovensku je to tak, aby sa hľadalo riešenie tak sa radšej hľadá ako sa to nedá. Ale pozor na utopické vyhlásenia z minulosti "lístok za 1EUR" a podobné predstavy typu nautiviautópia a nakoniec vysvitlo, že nemajú finančné krytie. Na oblbovanie stačia aj omalovánky od s.r.o., ale návrh na realizáciu treba podoprieť serióznym projektom s preukázaným finančným krytím ináč je to len utópia. Prevoz sa dá prevádzkovať náhradne aj tak ako v roku 2014 i keď táto loď nieje svojou konštrukciou určená na takúto prevádzku ale to je vec názoru.
 
Hodnoť

Nie iba starosta

Starého mesta, ale aj primátor Nesrovnal a poslanecký zbor musia odolať rôznym skupinám, ktoré by radi podnikali nie na vlastné podnikateľské riziko a na vlastné náklady, ale na úkor verejných financií, so zárukou, že občania mu všetky straty uhradia cez nejaké dane.

Teda podnikanie v osobnej lodnej doprave nemá tak vypadať, že prídem za voleným predstaviteľom mestskej časti, či mesta a najprv si budem pýtať dotáciu na nákup lode a následne aj na jej prevádzku, pričom časť dotácie nekorektne prevekslujem na svoj účet a dám aj všimné politikom, či stranám.
Ak niekto chce prevádzkovať lodnú dopravu, nech si loď kúpi sám, potom nech vymyslí nejakú atraktívnu vyhliadkovú trasu, prípadne nejaký zaujímavý, davy priťahujúci program počas plavby, alebo v cieľovom prístave. Potom nech stanoví ľudové ceny a môže sa plaviť plnými loďami a oprávnene inkasovať zaslúžené zisky. Ale nech nežobre verejné financie.

Mesto dotovanou autobusovou linkou DPB č. 82 spája oba brehy Dunaja, tak načo má mesto dotovať paralelnú, iba sezónne jazdiaci propeler? Eurovea a River Park, ktoré už teraz svorne patria do majetku JaT tiež majú priame celoročné dotované autobusové prepojenie, ktoré prevádzkuje DPB. Napokon linky DPB čísiel 28 a 29 obslúžia celý úsek brehu od historického centra až po Devín.Tak načo paralelná, dotovaná loď, ktorá premáva iba v sezóne?

Milí podnikatelia v osobnej lodnej doprave nech si nastavia taký biznismodel, ktorý na lode pritiahne dostatok cestujúcich a ak už túžia po nejakej dotácii, tak by ju mali pýtať od tých súkromných podnikov, ktoré z tej dopravy budú ťažiť. Teda nech tú lodnú dopravu dotuje Eurovea, hotel Kempinski, oba v majetku JaT, potom majitelia rôznych reštaurácií na lodiach kotviacich na petržalskej strane Dunaja, majiteľ reštaurácie na pylóne mostu SNP a pod. Možno by mal prispievať aj majiteľ otrasnej pojazdnej predajne mrazených jogurtov, ktorého príves celé leto hyzdil nábrežie Dunaja v úrovni Štúrovho námestia.

Poukazovať na osobnú lodnú dopravu v iných mestách je problematické, sú tam iné zemepisné danosti, iná rozloha mesta, vyššia hustota obyvateľov na brehoch rieky a pod. Ja osobne nevidím dôvod na zavedenie verejnej a z verejných zdrojov dotovanej dopravy na Dunaji. A už vôbec nie na sezónnej linke.

Ja ako dieťa si pamätám prevádzku starého parného propelera, a ako dospelý aj toho katamaránu. Vtedy ale bol iba jeden most, podstatne menej áut a lunapark na petržalskom brehu priťahoval cez nedele davy ľudí. Počas májových sviatkov (aj inokedy) tam bývali obrovské ľudové veselice, spojené so stánkovým predajom klobásy, občerstvenia a piva. Úzky chodník na Starom moste by také davy nezvládol, vtedy sa k propeleru paralelne nasadzoval veľký posilový parný remorkér. Tie časy a davy sa už ale nikdy nevrátia.
Premávala aj lodná linka z oblasti Štúrovho námestia k PKO, kde tiež bývali veľké ľudové akcie. Kto ale teraz pocestuje loďou do odutého, drahého a megalomanského RP? Slušný človek predsa nevstúpi do prevádzky JaT, im bežný ľudia aj tak smrdia.
Boli aj väčšie-menšie vyhliadkové plavby, či plavby do Devína, aj keď tie plavby výrazne obmedzovala železná opona.
Za socializmu lode ČSPD boli štátne, teda prípadné straty zo spomenutých liniek sa iste dotovali.

Teraz ale nevidím dôvod tieto linky dotovať, nech sa páni podnikatelia potrápia a vymyslia rozumné a ziskové projekty bez žobrania z verejných zdrojov. A ak nie je možné so ziskom prevádzkovať osobnú lodnú dopravu, tak dupľom sa do toho nemá púšťať mesto, či mestská časť.
Záhadou bol kladný postoj Rosovej k tejto veci. Voľby, úplatky, nekompetencia?
 
Hodnoť

investor hľadá blbečka

Prevádzka propelera je ekonomický nezmysel, dúfam že mesto na to nedá ani cent. Keďže sa mi nepodarilo vygoogliť presné náklady, tu v článku z r 2012 uvádzajú náklady 750 000 eur
http://www.pluska.sk/regiony/b...

No ja si viem oveľa zmysluplnejšie využitie tých peňazí ako na prevádzku propelera, ktorého prevádzka nebude ani taká atraktívna aby plnila funkciu MHD, skôr mi to tiež pripomína zámer súkromného investora, ktorý hľadá blbečka, čo mu to zainvestuje.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava