SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nový typ zastávky v Bratislave mätie, autám chcú zakázať prejazd (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť

navrhovane riesenie vydrzi tyzden

auta, ktore prechadzaju ul.imricha karvasa budu musiet odbocit na mytnu ulicu, krizovatka nebude stihat budu sa robit zacpy k uradu vlady a pred ministerstvo financii......auta odbocujuce z kollarovho nam. na radlinského budu musiet ist na mytnu ulicu.....mytna ulica bude permanentne preplnena, uz teraz auta prechadzaju cez zilinsku ulicu a v case spicky je neprejazdna.....
mam otazku na Lepsiu dopravu ktorej navrhom je zastavka Blumental......ktoru trasou sa maju dostat auta z centra nna smer mlada garda, krasnany, raca, sv.jur, Pezinok a do oblasti koliba????
 

 

K cisatocnemu zhorseniu situacie na Mytnej zjavne pride, ale uz pocas vystavby tohto nepodareneho terminalu MHD bola od APRILA do SEPTEMBRA z tej zastavky obojsmerne vylucena doprava a kolaps sa nekonal. Takze nic netreba prehanat pan Durkovsky :)
 

 

Jeden z dôvodov plnej Mýtnej a Vazovovej je to, že vodiči musia dávať prednosť vozidlám sprava z Radlinského. To by pri uzavretom Floriánovi odpadlo a výjazd z Vazovovej by bol plynulý. Naozajstné hrdlo je ale na Račianskom mýte a tomu nepomôže ani zrušenie električiek pri Blumentáli a nahradenie štyrmi pruhmi pre autá :D Jednoducho tie cesty nemožno nafukovať donekonečna, lebo bude donekonečna rásť počet áut. Jedinou cestou je podpora verejnej a nemotorovej dopravy, ktorá má menšie priestorové nároky. To však ty nepočúvaš rád :D

Obchádzkové trasy sú uvedené v návrhu Lepšej dopravy: http://imhd.sk/ba/media/gn/000...
 

myslel som ze treba davat

prednost aj elektrickam, ale presvedcili ste na ze nie......elektricky budu podla vas davat prednost autam odbocujucim z vazovovej.....
mate pravdu ze treba podporovat verejnu dopravu......ale tieto navrhy robia problemy prave mhd.....94 meska, 59 stoji spolu s autami, problem zacinaju mat trolejbusy na mickiewiczovej kvoli autam odbacajucim na majkovu, uplne kolabuje 203 na zilinskej smer koliba.....
a co sa tyka nemotorovej dopravy mam taky pocit ze posledne tyzdne vidim malo cyklistov.....neviem cim to bude......aj menej pocut cykloteroristov ze treba budovat nezmyselne piktogrami....mam taky blby pocit ze nasledujucich 5 mesiacov si budu vyvazat svoje zadky vo vykurenych autach....
 

 

Nikde som nepresviedčal, že netreba dávať prednosť električkám. Ale vidím, že sa o konštruktívnu diskusiu ani najmenej nesnažíte :D

Ok, napíšem to presnejšie, aby to pochopil každý: Problém je v tom, že autá idúce z Vazovovej musia dávať prednosť okrem MHD aj autám z Radlinského, čo je o to komplikovanejšie, že sa nemajú ani kde poriadne zaradiť, keďže Račianske mýto má naplnenú kapacitu. Pri vylúčení prejazdu áut cez Blumentál bude zaradenie z Vazovovej výrazne jednoduchšie. Dávanie prednosti električkám a autobusom zostane, lenže električky nechodia súvisle, ako autá, ale v intervaloch. Čo je však dôležité je, že nebude treba dávať prednosť vozidlám (= v kontexte myslené autám) z Radlinského a vodiči idúci z Vazovovej budú mať výrazne lepšiu možnosť zaradiť sa.

S tým, že realizovaný návrh zhoršuje MHD plne súhlasím. Treba sa však pýtať mesta, najmä Ing. Schlossera, prečo si z návrhu Lepšej dopravy zobral len polohu zastávky a všetko ostatné spravil inak: zastávku Viedenského typu namiesto ostrovčekovej resp. vylúčenia IAD, dva pruhy z Vazovovej doľava blokujúce električku či zrušenie výstupiska 94-ky.

K poslednému odstavcu: cyklistická doprava je do určitej miery sezónna - všade na svete. Takže je prirodzené, že v chladnejších mesiacoch je menej cyklistov. Na druhú stranu, ak jazdíte v lete na bicykli a v zime nie, tak práve vy ste ten cykloterorista, čo si nasledujúcich 5 mesiacov bude vyvážať svoj zadok vo vykúrenom aute :D
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

A ja sa pytam vsetkych, ze

NACO, naco to bolo vsetko dobre?!?! Prestavba a zastavka stala kopec penazi, casu, a to aj z mojich penazi - obyvatela hlavneho mesta!
Naco stavali dementi sudruhovia posranci mesta takuto drahu zastavku, prerabali celu cestu, vyvysovali teren, ked idu teraz stadial vylucit dopravu? NACO! NACO?!

Preco tam na nejaky cas neposlu tifenbachov (rozumej fizlov), aby tu dopravu a ludi usmernovali? Napr. aj tych darmozracov mestskych polisov, platenych mestom ?!

Ale vlastne ciel sa splnil, zasadli poslanci aj za moje peniaze, firma a zopar ludi si prilepsilo.

A k tej MHD. Ja osobne neznasam MHD v BA (BTW, som povodny obyvatel a zijem v tomto meste 50 rokov). MHD v BA nikdy nefungovala a ani nemoze fungovat a to z viacerych dovodov, napr typ dopravy (nadzemna), poloha a rozloha mesta, a v konecnom dosledku vzdy na cele tohto statneho podniku staly tupe tunelarske neschopne, v doprave nevzdelane kreaturi, ktorym nikdy nezalezalo na doprave, ci tomto meste, lebo pochadzali "ze ziliny" - staci sa pozriet len na sefa DPB - Ing. Ľubomír Belfi do orsr.sk, v com a kde vsade podnika tento. "zazracny" podnikatel. "urcite tam "nebude" ziaden konflikt zaujmov bheeeee. A takych je tam viac, staci si kliknut na akekolvek meno clena predstavenstva! .........

A este pre tych, co nemaju radi cyklistov. ....hmm, tym vlastne nerozumiem. to su zrejme nejaki "ini" ludia, s poskodenym DNA. Z tohto hladiska, za ucelom zvysenia poctu cyklistov (kde bicykel sa pouziva ako dopravny prostriedok miesto auta ci Béusu) by som navrhoval okrem kreslenia ciar na ceste zmenit zakon a TVRDO postihovat vodicov motorovych vozidiel, ktori nerespektuju cyklistov a ohrozuju ich zdravie, ci dokonca zivoty! Napr. aj tak ako sa to robi ked riadite vozidlo pod vplyvom alkoholu. Lebo takito vodici su obdobne nebezpecni).
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Električková zastávka na Radlinského

bez problémov fungovala desiatky rokov, ba aj vodiči chápali, že majú zastaviť za električkou a nechať cestujúcich nastúpiť a vystúpiť.
Ten génius, čo vyrobil za naše ťažké peniaze tento úplný chaos by to mal teraz zaplatiť z vlastného vrecka a hlavne prestať organizovať dopravu.
 

Načo?

neznášate bratislvskú MHD, no možno preto vás nenapadla otázka, že vyvýšením cesty sa uľahčil nástup aj výstup do vozidiel MHD. Je to náročné nielen pre zdravých, tobôž pre starších a mamičky s deťmi. vyskúšajte si to a pochopíte o čom je reč.

A k tej MHD. tak čo, zrušíme ju? A čo urobíme s toľkými autami? Zrušíme chodníky? Zrušíme trávniky a zeleň? Menej sebectva a viac zdravého rozumu a ohľaduplnosti by nezaškodilo.
 

sme12345, si nic nepochopil

a neviem ci pochopis. To o com tocis: "A k tej MHD. tak čo, zrušíme ju? A čo urobíme s toľkými autami? Zrušíme chodníky? Zrušíme trávniky a zeleň?"
Kto tu chce rusit zelen, chodniky ci nastupistia, ci co este? To chces len rypnut do niekoho osobne kolesik?

To ze nesznasam MHD ma vela dovodov. A myslim, ze by vacsina bratislavcanou so mnou suhlasila. A jeden z tych dovodov je aj to, ze MHD nikdy riadne nefungovala a vzdy ju riadili taki trotli, ako aj teraz. Daj si tu namahu a pozri si ten register:

http://www.dpb.sk/o-podniku/in...

http://orsr.sk/hladaj_osoba.as...

a preklikaj si clenov predstavenstva DPB, v com vsetkom " podnikaju" a asi preco su veducimi zamestnancami v DPB, tj nevenuju sa len DPB na plny pracovny uvazok, ako by mali za peniaze danovnikov a cestujucich!!!

Pre pana Slavika - toto su ti "dopravni inzinieri" ze ziliny?

A mozme zacat a pokracovat aj sudruhmi podnikatelmi z magistratu.... ale to sa mi uz nechce
....
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Osobne som si pozrel situáciu

priamo na mieste. Vždy som tam bol poobede vo špičke, dokonca aj počas piatkov.
Moje skúsenosti sú takéto:

1.)
Absolútne nevhodne umiestnené zastávkové prístrešky, najmä ten smerom do mesta. Dá sa do nich vojsť iba tak, že človek musí vstúpiť do jazdnej dráhy áut. Je iba otázkou času, kedy tu niekoho auto zabije.

2.)
Cestujúci po vystúpení z električiek si neuvedomujú, že sú na vozovke a často tam zotrvávajú aj po odchode vozidiel MHD. Často na vozovke zostávajú preto, aby po odchode vozidla MHD prešli skratkou na náprotivnú zastávku. Teda takto sa vystavujú riziku, že ich zrazí alebo nejaké auto, alebo električka. Teda treba medzi koľaje dať zábranu, aby prechod cestujúcich na druhú stranu realizovaný často aj medzi dvoma za sebou stojacími vozidlami MHD nebol možný.

3.)
Vodiči sa postupne učia, že ako sa tu správať, už iba pár supertupcov z BA sa vyhýba do koľajiska a stále viac vodičov trpezlivo čaká už pred vyvýšeným priestorom zastávky na odchod vozidla MHD zo zastávky.
Stále ale je dosť vodičov, ktorí sa natlačia na zastávku a medzi vystupujúcimi cestujúcimi čakajú na odchod vozidla MHD zo zastávky. Rekord v tuposti v mojich očiach drží vodička s evienčným číslom BA. Tá najprv pred retardérom celkom spomalila, skoro zastavila v čase, keď vozidlo MHD už sa chystalo na odchod zo zastávky. Vtedy zbadala, že za jej autom prichádza iná električka. Naša vodička husička, či krava reagovala tak, že s pretáčajúcimi sa kolesami za silného škrípotu pneumatík veľkou rýchlosťou vyštartovala cez zastávku, dokonca priamo na zastávke dobehla a predbehla tam sa nachádzajúcu električku, ktorá už akurát zatvárala dvere, na opačnom konci zastávky išla dole na cestu hádam skokom. Bolo iba dielom náhody, že nikoho nezabila. Teda pre takýchto mentálne a geneticky menejhodnotných jedincov musíme z toho priestoru odkloniť autá, aby aj táto baba raz tam niekoho nezabila....

4.)
Za ďaleko väčší problém považujem situáciu na Radlinského ulici v úseku Vazovova-Račianske mýto. Električky sú tu významne blokované autami, ktoré sa z jazdneho pruhu vytvoreného na trati nevedia zaradiť do krajného pruhu. Mnoho vodičov to napokon vzdá a celý menovaný úsek prwejde po trati, vytvoria tak kolónu pred "Račkom" a električka nestihne prvú zelenú. Teda sa v plnej miere naplnili obavy OI Lepšia doprava, že električky tu budú naberať meškania.
Prekvapivo často jazdia po trati cezpoľné autá, napr. PK, TT, SC, SE.
OI Lepšia doprava na to vopred upozorňovala, KDI a mesto to ignorovali, teraz je tu chaos a anarchia.

5.)
Častým javom je aj to, že autá z Vazovovej vyjdú na Radlinského aj vtedy, keď svoj manéver nevedia ukončiť, potom stoja na trati a blokujú električky.

6.
Nikdy som tam nevidel policajta, ktorý by tam chránil nás, akokoľvek udržoval poriadok, vychovával vysvetlovaním, či pokutami a pod. Teda asi naozaj nezostáva nič, len tie autá paušálne vylúčiť z tej ulice, alebo aspoň ich počty výrazne obmedziť.

7.
Cestujúci tie prestupné zastávky v hojnom počte využívajú, tento prestupný uzol má svoje opodstatnenie, treba ho zachovať, a ako už som písal, nakoľko mesto, ani polícia vodičov nevychováva, tak IAD tam treba výrazne obmedziť, aby zostala zachovaná bezpečnosť cestujúcich MHD, ako aj plynulosť MHD.

8.
Záverom si ale neodpustím jednu poznámku. Na Mostovej ulici, ktorá je pešou zónou a preto tam nie sú vybudované chodníky mesto trpí hustú a rýchlu automobilovú dopravu. Tam kedy a ako urobíme poriadok? Alebo počkáme na prvú smrtelnú nehodu?
 

No a ja by som tvrdo postihoval

cyklistov, ktorí svojou nezodpovednou jazdou po cestách aj chodníkoch ohrozujú všetkých účastníkov cestnej premávky i chodcov na chodníkoch. A hlavne seba. Keby som nejazdil ako jazdím, už by som mal pár zárezov na pažbe za hlúpych a arogantných cyklistov.
 

Pri tebe sa pristavim nabuduce

ked pojdem na bycikli. Radim ti, radsej sa zamykaj, ked stojis na krizovatke!
 

Všimol si si,

že tam je napísané HLAVNE SEBA?
Keby som jazdil menej opatrne, tak by mali cyklisti veľké problémy. Ale preto, že jazdím opatrne a predvídam, že cyklisti sa správajú nepredvídateľne, tak zatiaľ našťastie žiadny zárez na pažbe nemám.
Keď ich upozorním, že by mali dodržiavať predpisy, tak mi zvyčajne hrubo vynadajú.
Mnohí majú večer vzadu aj svietiace červené svetlo, vpredu nič. Vôbec im nedochádza, že pri predbiehaní ich potom nie je poriadne vidieť. Pípadne pri státí na križovatke, keď sa preplietajú pomedzi autá.
Takže osvetu do vlastných radov. :)
 

DOPRAVNÝ AKTIVIZMUS

Tak to vyzerá, ked sa doprava v meste nerieši koncepšne a systémovo, ale stáva sa obeťou. Raz developerov a ich podnikateľských zámerov, inokedy aktivistov a ich predstáv.

S funkciou Hlavného dopravného inžiniera, ktorý vznikol na základe jednej z našich aktivít by mala ísť aj úplna kompetencia a kontrola nad dopravou. Súčasné riešenie - neriešenie je len polovičatým riešením - o kompetenciu sa delí Schlosser s Ftáčnikom s oddelením ÚP a dopravy a oddelením dopr. inžinierstva, sem tam do toho kafrú aj títo aktivisti.

Samozrejme, že je doprava stále rozfrckaná.
 

Spevavec

Tak hlavne aby to nedali riešiť tebe, domovník. Ako si presvedčil Združenie všetkých domovníkov Petržalky, aby ti zrušili vyhadzov?
 

Ty si snad robis srandu...

...s tymi aktivistami. Takeho slizkeho farizeja ako si ty som este naozaj nevidel. Ved ty sam sa obvykle prezentujes ako dopravny aktivista, ale teraz ked ti to nevyhovuje, tak sa k tomu nepriznas, vsak? Ved volby su uz pred dverami a ty sa znovu pokusas posadit svoj tlsty zadok do Petrzalskeho zastupitelstva. Dufam, ze vyhoris ako vzdy, lebo taky nekompetentny teoretik co ma vzdy ku vsetkemu co povedat by bol pohroma a to ani nehovorim a tej humenskej nane co jej lezies do zadku. Staci sa pozriet na tu tvoju slavnu Rovniankovu, vyzera to tam ako na smetisku, pekna vizitka.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie na SME Bratislava