SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Koľko potrvá prestavba stanice v Bratislave? (anketa s kandidátmi) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Tá Kňažkova odpoveď sa tam dostala omylom, alebo vážne tresol takúto...ehm...hlúposť?
 

 

Kňažko o riadení mesta nemá ani páru. On si myslí, že to je ako byť diplomatom, že stačí taká odpoveď " diplomatická" Ak nebodaj vyhrá voľby tak celé jeho riadenie bude také neslané nemastné, lebo celé je to o tom, iní ho budú postrkovať tam kde treba
 

 

ak ste obaja z Knazka mimo tak ste potom nedocitali do konca kde jeho odpoved lavou zadnou tromfne usmievava & nezavisla Kristína Ulmanová....
 

 

Keď vyhrá voľby tak jeho sponzori, čo sú v jeho úzadí budú v jeho popredí. A keď prehrá, budú v pozadí.
 

 

Súhlasím, ale v tomto prípade to bola chyba SME, dali sem odpoveď z otázky o parkovaní. Už to opravili.
 
Hodnoť

Ftacnik a Nesrovnal

Netreba zabudnut, ze Ftacnik a Nesrovnal su spoluzodpovedny! Nesrovnal je predseda financnej komisie a Ftacnik je primato! Tito dvaja ludia boli najsilnejsi politici v zastupitelstve!
 

Hlúposť

Nesrovnal opakovane navrhoval zrušiť zmluvu s investorom, ale Ftáčnik to neustále odmietal. A žiaľ, on je jediný štatutár mesta.
 
Hodnoť

Pán Ftáčnik

Vravíte (neviem či je to presný citát): "Podľa zmluvy, ktorú podpísal primátor Ďurkovský deň pred odchodom z funkcie, má investor prestavať stanicu do konca roku 2016."

Pýtam sa: Budete Vy deň pred odchodom z funkcie tiež podpisovať dodatky? Chápte to prosím ako metaforu, nie doslovnú a presne definovanú otázku. Čo aj poslanci metského zstupiteľstva zradia voličov a budú súhlasiť s dodakom, ktorý preukázateľne neserióznemu investorovi dá čas do konca roka 2018? Podpíšete to alebo sa postavíte proti mestskému zastipiteľstvu ak by táto hypotetická situácia nastala? Rád by som videl odpoveď tu na SME, občas priepievate tak to asi čítate, alebo aspoň Váš volebný štáb...
 

 

Vo štvrtok je mimoriadne zastupiteľstvo.
 

Erik,

na túto tému bol článok aj tento posledný víkend, obaja sme tam diskutovali, na Tvoju reakciu odpoviem tu, lebo tam som nestihol.

Ftáčnik, aj iní predstavitelia mesta tieto diskusie pravidelne čítajú a sa do nich aj zapájajú. Ftáčnik pred minulými voľbami diskutoval svojim plným menom a bol označený aj ako bloger. Teraz sa podpisuje malými písmenami. Neviem, či všetko píše on, ale nakoľko posledné mesiace často reagoval menovite práve na moje ostré kritiky, tak môžem potvrdiť to, že mnohé veci píše osobne, absolvoval som s ním veľa verejných diskusií a prezentácií, tak poznám jeho slovník a štýl.
A pozná ma, vie kto som. V minulosti mi na ulici aj pozdravil, ale to už od leta nehrozí, lebo netajím sa s tým, že mu manipulovaný trolejbusový tender a iné veci neodpustím, a preto ho voliť nebudem, skôr mu "idem a pôjdem po krku".
Na úrodnú pôdu ale padli moje aj Tvoje diskusné príspevky, ako aj príspevky iných o tom, že judášskym darom od investora v sume 500 tisíc na výstavbu volebnej provizórnej električkovej trate zradil záujmy mesta a po voľbách s investorom podpíše aj nekalú zmluvu. Po týchto našich teóriách totiž mesto v médiách oficiálne tvrdí to, že od investora žiadny dar nezobrali. Stalo sa iba to, že investor v predstihu nakúpil materiál potrebný na vybudovanie novej podzemnej električkovej trate. Nuž a tento materiál dočasne použije na vybudovanie provizórnej trate. Počas výstavby definitívnej trate sa materál z tohto provizória použije na definitívnu trať, lebo materiál je stále majetkom investora. Erik, toto bolo v médiách!

Treba vedieť to, že Ftáčnik je považovaný za alibistu, viď stále, už štvorročné výhovorky na Ďurkovského zlé dedičstvo. Ale Ftáčník je považovaný aj za mužom kompromisov. Áno, v dobre spravovanej spoločnosti politik musi vedieť robiť rozumné kompromisy. Podľa môjho gusta ale Ftáčník zachádza priďaleko a mestu jednoznačne škodí.
Pri stanici Ftáčnik je ten, kto sa chce s investorom za každú cenu dohodnúť, lebo údajne verí tomu, že skôr sa tam tá prestavba zrealizuje cez nekorektného investora a pomocou zákonite zastaralého projektu, než všetko začať robiť úplne od začiatku. (Zostáva iba dúfať, že verí tomu úprimne.)
K provizórnej trati má Ftáčnik taký prístup, že ak investor aj na roky zlyhá a investiciu nerozbehne, tak aspoň električka bude jazdiť na provizórnej trati. A myslím si, že klamlivo tvrdí to, že prevádzka provizórnej električky bude nerušená počas celej výstavby, akurát sa zastaví na pár dní, či týždňov, keď sa kus provizórnej koľaje odpáli a navarí tam nový kus smerujúci pod zem na novú trať.

Pravicový parlament na čele s Nesrovnalom je nateraz radikálnejší a investora chcú z toho priestoru vytlačiť.

Kňažkov odhad považujem za dobrý, že finančne, odborne a morálne schopný investor dá tam veci do poriadku za cca 4 roky.

Kratochvílová tiež nezaprie v sebe odborníčku, dlhé roky pracujúcu pre mesto, jej názor je realistický, vecný a výstižný.

Názor akurát nemá Ftáčnik, nepoznáme jeho presný plán a nemáme garanciu, že bude konať pre dobro mesta. Jeho sklon ku kompromisov považujem za zhubný pre mesto. Vďaka jeho kompromisom tu budeme mať 120 šmejdových trolejbusov, kde sa matky s kočíkmi bezpečne a pohodlne nezmestia na vyhradené miesto, ukradla sa estakáda električke a dala inverstorom a IAD, vyrúbali stromy na Trenčianskej, máme špinavé mesto a pod.
Neviem prečo hrá rolu Judáša, stačilo málo, jedna mizerná verejná prezentácia, aby sa veci vysvetlili. Ale on hľadá kompromis s investorom a hrá sa na Judáša. Alebo naozaj je Judášom, zradcom mesta a voličov? Kde je pravda?
 
Hodnoť

Žiadne dodatky deň pred odchodom

Erik, čítam to osobne a osobne aj píšem. Keď som si prečítal, čo navrhuje investor a predstavil som si predĺženie do roku 2018, tak si myslím, že to nie je riešenie pre hlavnú stanicu. A podľa toho budem aj postupovať. Žiadny takýto dodatok deň pred odchodom z funkcie nepodpíšem, to sa nemusíte báť.
 

 

Ďaklujem za odpoveď. Samozrejme budem sledovať aj hlasovanie mestského zastupiteľstva k tejto veci a dúfam že nebudem sám.
 

 

ako je potom mozne ze zastupca investora a magistrat sa dohodol na tomto dodatku a tento nezmysel ide na poslednu schodzu na schvalovanie???

transprojekt mal zacat stavat do konca septembra a ked nezacal je jasne ze to nestihne a tak treba s nim zmluvu vypovedat a vypisat medzinarodnu sutaz ale bo nech to mesto minimalne zrevitalizuje.
 

 

Nieje to posledná schôdza. Je to mimoriadne zastupiteľstvo. Posledná schôdza ešte len bude tesne pred voľbami.
 

Frigo

odkiaľ viete, že je mimoriadna že nie je posledná?
podľa plánu zasadnutí MsZ na rok 20014, na 23.10. je naplánované riadne zasadnutie, zároveň aj posledné riadne
http://www.bratislava.sk/vismo...
 

 

Mám také tušenie, že bude ešte jedna lebo zmeny a doplnky 04 by sa mali prerokovať pokiaľ sa mi marí.
 

 

Zastupiteľstvo bude údajne posledné pred voľbami 5.-6.2014
 

Ftáčnikov verejný prísľub?

Môžeme to p. primátor brať od vás ako verejný prísľub e nebudete na konci svojho funkčného obdobia podpisovať žiadny dodatok (tky) či nebodaj novú zmluvu s investorom na prestavbu predstaničného námestia a Hlavnej ŽS?
 

m.ftacnik

dúfam, že to o neprijateľnosti posunu do r. 2018 odznie jasne pred hlasovaním
očakávať dokončenie v r. 2017 a podporovať dodatok s týmto termínom je ako nahovárať na uverenie v zázrak, je to rozprávka pre dospelých,
ak má mať Transprojekt rok (do decembra 2015) na to, aby mestu predložil projekty na stavebné povolenia k vyjadreniu, teda pred začatím stavebných konaní, tak dokončenie asi jar - leto 2019, aj to za predpokladu, že bude vypustený podjazd pod Šancovou pre autá a (t-)busy od stanice po Žabotovej,
ak má MHD na stanicu i z nej jazdiť na úrovni 1. PP len po Pražskej, tak vzniká nová situácia, nebude stačiť mimoúrovňové odbočenie ako je to schválené v rozhodnutí o umiestnení stavby
alebo sa máme tešiť na odjazd MHD od stanice na úrovni terénu už pred napojením na Pražskú a úrovňové ľavé odbočovanie v smere do centra?
znamenalo by to prekonať prevýšenie cca 4,5 - 4,8 m na krátkom úseku, asi v oblúku, lebo pred hranicou napojenia na Pražskú by to chcelo úsek najmenej na dve kĺbovky, a to ešte treba miesto pre spoje smerujúce na Kramáre / Patrónku

škoda, že verejnosť, pre ktorú má MHD a celá organizácia dopravy slúžiť, nie je považovaná za rovnocenného partnera do debaty, nemá úplné informácie o tom riešení, na ktorom teraz Transprojekt zakladá sľubovaný zázrak,
ak by sa náležite ctila prijatá zásada verejných prezentácii zásahov do dopravnej infraštruktúry mesta, tak by návrh tohto dodatku nebol predmetom rokovania predtým, ako by sme si vypočuli podrobné informácie o zmene konceptu dopravy a mohli ho oponovať
pripomínam, čo som už povedal toľko razy: verejné oponentúry takých projektov majú byť samozrejmosťou, ak má mať otvorenosť samosprávy a participácia verejnosti na príprave a prijímaní rozhodnutí nejaký zmysel

ak sa nemáme báť, nestačí nepodpísať, ak by MsZ schválilo, hrozba sa presunie do obdobia po voľbách
ak nesúhlasíte z posunom do r. 2018, správne je stiahnuť materiál z rokovania,
ak by hneď bol dodatok upravený bez priznania možnosti beztrestne posunúť ukončenie do r. 2018, aj tak sa to stane, a je jedno, či s predchádzajúcim či následným súhlasom, alebo bez neho,
Bratislava bude postavená pred krutú realitu a opäť si užijeme minimálne citové vydieranie
ak sa začne a stavebník sa položí, čo sa asi limitne blíži k realite, bude mať Bratislava z hanby kabát,
aj keď rozostavané dostane Bratislava bezodplatne, situáciu to nerieši, na dokončenie nebude mať vlastné zdroje ani o 4 roky
stavebník sa chystá výstavbu financovať cudzími zdrojmi, ale nie úverom na svoje meno, pri predlžovaní doby výstavby investori sa môžu otočiť chrbtom a vycúvať, lebo to budú mať garantované zmluvami,
preto stavebník nedokáže preukázať zaručene podmienky pre priebežné financovanie a plynulosť výstavby

dovolím si pripomenúť dobre známe a toľko razy osvedčené: radšej hamovať ako banovať
stiahnite materiál, nechajte to orgánom samosprávy Bratislavy, ktoré získajú voľbami novú legitimitu
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Bratislava