SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pod zachovanie linky do Grobu sa podpísalo dve tisíc ľudí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Už len spomenúť, že do roku 2004 verejnú dopravu (teda aj MHD) výrazne financoval štát zo ŠR. Až potom túto kompetenciu preniesol na mestá a kraje. Takže, do roku 2004 s financovaním až taký problém nebol, nakoľko to šlo "z jedného mešca".
Teraz, keď sú kompetencie rozdelené (mesto financuje dopravu v meste, kraj dopravu medzi obcami) nie je dôvod, aby linku financovalo hlavné mesto, tak ako nefinancuje linku do Rovinky, Stupavy, Pezinka....
 
Hodnoť

 

"Vzhľadom na náš obecný rozpočet je už 3 000 eur dosť vysoká čiastka a hlavne, my máme právo na to, aby sme boli dopravne obslúžení, a práve toto nám má zabezpečiť Bratislavský kraj. Nie je dôvod, aby sme vynakladali prostriedky, keď to máme mať zabezpečené,"
a čo ostatné obce? ešte sa pani zastupujúcej starostke nepáči, že jej tam ide slovak lines a aj mhd a nech to platí niekto iný ako obec.. ani mesto (BA) by sa na tom nemalo podielať, čisto obec (Chorvátsky Grob).. do Jura nechodí žiadna mhd a vzdialenostne to je podobné :)
 
Hodnoť

Zrušiť

Linku 630 by mali okamžite zrušiť. Je to iba výsledok nekompetentných, politických rozhodnutí. Kraj má uzavertú zmluvu so Slovak Lajnom, tak nech si s tým lajnom vybaví linku na tej trase a nech ju dotuje. Čo má čo DPB, ktorého strata vo verejnom záujme je hradená výlučne z príjmov mesta, prevádzkovať na svoje náklady dopravu mimo úzamia mesta?! Nech Slovak Lajno zabezpečí spoj z Chorvátskeho Grobu cez Čiernu Vodu do Vajnor, kde bude povinný prestup do autobusu MHD ktorého prevádzku už bude hradiť DPB z vlastného. Mesto nie je povinné zabezpečovať verejnú osobnú dopravu na území iného kraja.

Ináč najlepšie by bolo keby dopravu vo verejnom záujme objednával pre mesto aj iné kraje jeden spoločný organizátor dopravy. Mal by mať na to kompetencie a patričné personálne vybavenie. Moment, však máme takú "firmu". Kedysi sa volala BID, dnes krkolomne IDS BK. Tí majú objednávať dopravu a kľudne by mohli niektoré linky pokryť aj súkromníci (model Wien). DPB by súťažil ako jeden z mnohých. Viem si práve pre linky typu 630 predstaviť že by ich prevádzkovali súkromníci na základe vysúťaženej zmluvy (linku by zabezpečili s čo najmenšou dotáciou), ak by sme mali skutočnú integrovanú dopravu tak by to mohlo fungovať. Ale na to nie je politický konsenzus a záujem. Slovak Lajno, podobne ako monopolný ZSSK, sa tomu bráni. Pri ZSSK sme videli čo vie spraviť súkromný prepravca na istej nemenovanej trati na v smere juhovýchod...

Ale ako prvé je okamžité zrušenie linky 630. Sťahovali sa tí ľudia dobrovoľne mimo územie mesta lebo je to tam lacnejšie? No ono to má aj nejaký dôvod že to tam je lacnejšie! Tak nech si teraz za ušetrené platia taxíky!
 

 

errata: dopravca, nie prapravca (terminus technicus)...
 

Erik Z.,

v sociku z obcí Slovenský a Chorvátsky Grob bol pomocou ČSAD okrem iného masívny návoz ľudí na vlak, prestupným miestom bola vlaková zastávka "Pezinok zastávka". Do dnešných dní tento návoz v podstate zanikol, možno je na vine zle nastavený CP a zlá vzájomná náväznosť spojov ZSSK a SL, časté meškanie vlakov, keď vodič SL nevie, že či už vlak prišiel, alebo že koľko mešká. Potom nastal aj rozmach IAD a z časti možno aj priama linka 630 berie možných cestujúcich z vlaku.

Čierna Voda ale už za socíku bola obsluhovaná pomocou spojov DPB, vtedy presnejšie DPMB, menovite tam zachádzali vybrané spoje autobusovej linky 32, dnešnej linky 53.

My tu v Bratislave často riešime cezpoľných a to, že ako "parazitujú" v našej MHD. Ja ich v tej MHD skôr vítam, lebo ak sú v nej, tak viem, že autá nechali doma.

Zaujímalo by ma ale to, že koľko "parazitujúcich" cezpoľných má obec Chorvátsky Grob? Je totiž veľkou módou aj to, že sa bratislavská rodina vysťahuje do ležatých panelákov mimo hranice Bratislavy, ale svojho bytu a trvalého pobytu v Bratislave sa nevzdá. Potom obec má štatisticky výrazne menej obyvateľov, ako v reále. Týmto Bratislavčanom kto má platiť MHD? Oficiálne v tej obci nebývajú, teda obec za nich nedostáva podielové dane. Nakoľko sú registrovaní v Bratislave, sem smerujú ich podielové dane, tak mená ich MHD nejako financovať aj mesto? Už iba preto, aby sem nechodili autami, ale verejnou dopravou. Tak sa mestské komunikácie odľahčia.

Teda problém treba riešiť komplexne. V prvom rade treba dosiahnuť to, aby bol každý tam prihlásený, kde žije a kde od obce čaká služby. Ak sa tam odmietnu prihlásiť, tak sa obec nech tvári tak, že tam nežijú a nech im nezabezpečuje služby súvisiace s trvalým bývaním. Ale potom to má robiť ten, kto za nich inkasuje. A to je Bratislava.
Ako to má riešiť Bratislava? Donútiť ich nechať doma autá a zaplatiť im dobrú verejnú osobnú dopravu. V každom prípade, v rámci plánovanej BID treba zabezpečiť kvalitnú sieť verejnej osobnej dopravy, a aj keď prvotným úkolom MHD je obsluha územia mesta, nevidím problém v tom, aby v rámci efektivity niektoré spoje DPB jazdili mimo mesta. Je to tak aj inde vo svete a nie iba pri autobusoch, napr. v Budapešti HÉV fungujúci pod hlavičkou BKV taktiež jazdí do regiónu. Teda netreba linku 630 rušiť, ale riešiť jej financovanie jednak cez dotácie a treba zaistiť aj kontrolu poctivosti cestujúcich, teda či si kúpili lístok.

Ohľadom linky 630 tvrdím to, že maslo majú na hlave všetci, ktorí za viac ako 10 rokov neoživili BID, potom by už problém s linkou 630 nebol.

Výpovedná hodnota petície je nulová, takúto petíciu podpíše každý, aj ten, kto už geneticky zrástol so svojim autom a preto do MHD nesadá. Lebo ani on nikdy nevie, či mu ráno auto naštartuje, tak nikdy nie je na škodu mať v zálohe nejakú linku MHD platenú z verejných zdrojov, dokonca z takých do ktorých ani neprispieva.

Verejnú osobnú dopravu z tohto regiónu treba vyriešiť komplexne a tak, aby autá zostali doma. Ale obyvatelia regiónu miesto podpisovania petície by mali najskôr navštíviť príslušné úrady, a údaje o trvalom pobyte zmeniť. Lebo robiť MHD pre neexistujúcich obyvateľov je luxus. Ak obec má oficiálne trebárs 2500 obyvateľov, tak načo by robila a dotovala MHD trebárs na 4500 osôb? A linka potrebuje hlavne platiacich každodenných cestujúcich, nie podpisy pod petíciou...
 

 

Keď už porovnávate s obdobím socializmu, L32 premávala po Čiernu vodu, ale L630 ide až do stredu obce Chorvátsky Grob!
 

 

A prečo nie sú zladené cestovné poriadky, prečo nie je jednotná tarifa, jeden cestovaný doklad? Lebo NIE JE poltický záujem, aj ked sa deklarujú prázdne reči. To čo vidno v oblasti integrácie dopravy je nie výsmech, ale už urážka občana.

Áno, Čierna voda bola za socíku obsluhovaná autobusmi vtedajšieho DPMB, lenže vtedy aj priamo štát dotoval jej prevádzku, takže to že jazdila na územie mimo mesta akosi nevadilo. Dnes ale štát nedá ani cent a všetko platí Bratislava. A u BSK ma "vydupanú exkluzivitu" Slovak Lajno tak nech zabezpečia dopravu.

Ak nie sú obyvatelia Černej vody a Chorvátskeho Grobu regisrovaný v miestke kde nocujú, tak to je problém tých obcí, nie Bratislavy. Tak isto je problém Bratislavy že v nej prespávajú desaťtisíce ľudí s trvalým pobytom prihláseným po celom Slovensku, nie je to problém tých obcí.

Mestské komunikácie: Na vstupoch do mesta postaviť mýtne brány a všetky autá s ŠPZ inou ako BA alebo BL by mali platiť mýto. Jednorázový vstup do mesta by bol 10 €, ŠPZ by šla do evidencie. V prípade že nebude do mesiaca zaznamenaný odchod tohto vozidla z územia mesta cez jednu z mýtnych brán, majiteľ by dostal poštou šek na zaplatenie 100 € za "pobyt" svojho vozidla na území mesta. Recipročne budem ja platiť zvyšku Slovenska za to, že opustím na svojom aute Bratislavu.

BID je v štádiu klinickej smrti, akurát prístroje ju držia pri živote a navonok ešte dýcha. To je asi tak všetko. Politici verejnú osobnú dopravu likvidujú, dosádzajú si nikým nevolených ľudí bez odborných verejných konkurzov na rôzne fleky a potom to tak vyzerá. Za Ftáčnikom príde Kukura a ten mu zriadi nekoncepčnú "upratovačkinu linku" č. 82 a podobne.

Výpovedná hodnota tej petície je asi taká istá ako moja šibnutá požiadavka o dva odstavce vyššie. Proste je to hovadina, je to žiadosť o nesystémové opatrenie ktoré politici budú udržiavať pri živote lebo idú voľby.

Súhlasím že verejnú osobnú dopravu treba riešiť komplexne, ale to sa vôbec nedeje. Skôr sa systematicky a dlhodobo sabotuje, vytvára sa konkurenčný boj medzi jednotlivými prevádzkovateľmi ktorý vedie k neefektivite, nezladeným cestovným poriadkom a hlavne vyháňaním cestujúcich z verejnej dopravy do IAD. A že potom kolabujú cesty? To sa niekto diví? Ach áno, politici...
 

dnešok v aute

Tak som dnes po dlhej dobe išla v aute okolo Šafka autom (vybavovačky). vyhodnotenie dnešnej jazdy: prefrčali sme v kuse äanbi jedna červená) na trase Devín-Mlynské Nivy. Hádajte na koľkých križovatkách mali chodci červenú? Na všetkých, dkonca pri Šafárikovom námestí hliadkujú policajti a púšťajú autá na úkor chodcov.

Bohužiaľ, dostali sme sa do situácie že chodci sú naozaj utláčaní na úkor plynulej áut, dokonca často sú chodci nútení prechádzať jednu cestu na 2x. Stačí sa len pozrieť koľko čakajú cestujúcivystupujúci napr. z električky na Molecovej ak idú do Lídla, min. 1,5 minúty. len sa tak pýtam kto je viac človek či plechy?!

Uvedomuje si niekto z magoriátu, že čím viac budeme znechucovať ľudí využívať pešiu, cyklistickú a MHD dopravu, tým viac ešte áut v meste pribudne? Dostane už konečne niekto v tomto meste rozum???? za štvrťstoročie ste tak zdecimovali MHD, že výsledkom sú plné cesty áut a samé exhaláty v meste a asfalt. "Ďakujeme" politici za vašu "kvalitnú" prácu, vaše výsledky vidíme denne.
 

Firma sa naďalej volá BID

... len systém (ak ten cirkus tak možno nazvať) sa volá IDS BK.
 

 

Ten cirkus okolo je hodný toho cirkusového mena. Lebo nie je to niečo čo sa ľahko vysloví, pamätá a je z marketingového hľadiska atraktívnym názvom. Je to krkolomné, nepraktické a vôbec oxymoron, lebo nazvať do integrovaný dopravný systém je úplne v protiklade čím to v skutočnosti je. A to BK pre Bratislavský kraj je už úplne "mimo mísu" lebo práve ten "BK", teda kraj, je to, čo je najviac dezintegrované. Aj keď na Záhorí sa o niečo snažia, to čo vidím nie je to ako by to malo fungovať.
 
Hodnoť

 

v poriadku, okruh predplatiteľov medzimestskej dopravnej služby je známy, stačí už rozposlať faktúry!
 
Hodnoť

 

Tu už niektorí autičkári požadujú zrušenie preferencie električiek. Už ma to ani neprekvapí ak mesto cúvne a eliny budú opäť stáť http://www.odkazprestarostu.sk...
 


Najčítanejšie na SME Bratislava