Redaktorko, mal by si písať o niečom, čomu rozumieš. Stanica je niekoľko stojanov. Stojanov musí byť rovnako ako bicyklov, lebo sú doby (zlé počasie, hlboká noc), kedy sú všetky bicykle zaparkované. New York doteraz softvérovo nedoriešil prevoz bicyklov do staníc, odkiaľ viac bicyklov odchádza ako prichádza. Zatiaľ sú stanice len južne od Central Parku. V Bratislave sa asi plánujú stanice po 2 stojany - buď tam bicykel nenájdeš alebo ho nebudeš mať ako vrátiť.
Náš drahý fúzatý kšeftár najprv dohodne dodávateľa a potom zháňa sponzora...no nech sa láskavo nečuduje, že do toho nikto nejde. 40 staníc pre 120 bicyklov za 610 tisíc eur. To znamená, že jeden bicykel je 5 300€ (vrátane stojana) - no nech sa Ftáčnik nehnevá. - ten bicykel vo Viedni stoji 1500€ max a stojánové zázemie nemôže ani v zlom sne stáť zvyšných 3500€. Keď takto príde za sponzorom - no musel by to byť kretén podnikateľ, čo by toto podporil - nehovoriac o tom, že keď sa takto obstaráva - tak prenos a údržba bicyklov bude zasa ďalší tunel, na ktorom sa firma/sponzor nechce podieĺat....no hnus...škoda, že sa ho na ďalšie roky komunistu jedného nezbavíme
za 610 tis. eur to musia byť bicykle snov, mestský sa dá kúpiť do 300 eur, a to nie ten najjednoduchší, a stanice ako pre kozmické rakety :-) 200 mestských bicyklov - 40 staníc po 5 ks - sa dá obstarať za 70 - 80 tis. eur 40 staníc so zabezpečením pre 5 stojanov za 100 - 120 tis. eur softvér je na báze licencie - ročný poplatok
do 200 tis. eur jednorazových nákladov, ale to by bolo asi neprimerane lacné a nehodné takého nápadu ak chceme, aby to financoval súkromný sektor, nechajme jeho vyberať dodávateľa techniky a určite to bude to najefektívnejšie riešenie, súkromníci predsa nemajú dôvod minúť viac pre verejnú službu ako je rozumné
veľa vecí nebude ani po voľbách