SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V bratislavských vláčikoch zavádzali turistov, mesto určilo pravidlá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

No keď už aj vo vláčiku blváčiku okrádajú tých pár omylom zablúdených turistov do Bratislavy, tak čo tu my chceme riešiť veľké zlodejstvá.
 

Všetko má jedného menovateľa,

milý čitateľ.

A - ten vzorec - ktorý tu určuje úplne všetko, determinuje našu súčasnosť i budúcnosť,
a trvalo nám zabezpečuje rovnakú hladinu, dokonca i pokles,
ten vzorec je:
nevychovanosť + drzosť + príležitostné zlodejstvo + lži - ako naše know-how.
Podporované uplatenými miestnymi úplatnými úradníkmi, percentom podielu na "zisku".

Keď občas vidím tých chudákov, naharingovaných v tých konzervách - s kamennými tvárami, za zahmlenými sklami, cez ktoré toho veľa nevidia,
je mi ich aj ľúto.

Chudáci.
A, ešte si za to aj zaplatili...
Nuž, ale, ak už do toho vliezli - dobre im tak!, povie si nejeden peší chodec. Voľne sa pohybujúci mestom.

(A to ani nechcem porovnávať s výhliadkovými autobusmi v Paríži či New Yorku,
a, ani nemyslím teraz, dnes,
ale už pred 50-timi rokmi.)
 
Hodnoť

Par omylom

V Bratislave su obrovské množstva turistov.vidiet ze nie si Bratislavčan
 
Hodnoť

Pár faktických poznámok.

Hlavným problémom vláčikov vidím v tom, že v drvivej väčšine operujú v pešej zóne, a aj parkujú tam v priestore určenom pre bezpečný pohyb chodcov.
Bratislavská pešia zóna sa pozvoľna stáva iba paródiou na pešiu zónu, iba ten do nej nevojde autom, kto nechce, autám je otvorená 24 hodín denne a v mnohých častiach zóny už dozrel čas aj na to, aby sa chodník opäť zreteľne a výškovo oddelil od vozovky určenej pre autá a treba tu vyznačiť aj bezpečne prechody pre chodcov. Konkrétne na Mostovej ulici, kde sa autá v ulici bez chodníkov a zebier preháňajú rýchlosťou 50 km/h a tam tých áut je toľko, že DPB musel zvýšiť jazdné doby električiek v tejto ulici, lebo pre vysoké počty áut tu, v pešej zóne naberali meškanie. Sme mestom, kde pre "vynikajúcu organizáciu" a magistrátom trpený bordel už auto dokonca zabilo chodca v pešej zóne!
A my do tej akože pešej zóny s veľkou frekvenciou chodcov a turistických skupín, do ulíc, ktoré sú zúžené letnými terasami reštaurácií púšťame tieto červené vyhliadkové vozidlá, mnohé dokonca ťahajú aj príves! Ideálne podmienky pre vznik úrazov a rôznych nehôd! Pritom historické centrum je tak malé ako dlaň, za pár minút sa dá prejsť pešo, teda pohyb týchto vozidiel tu nie je nutnosťou, iba biznisom.
Pravdou ale je aj to, že minulý týždeň na Ventúrskej som v dave turistov videl cúvať plne naložený vyklápač Tatra 815 z firmy DS-Stav. Toto 25 tonové auto cúvalo bez toho, aby jeho pohyb zaisťovala nejaká osoba, auto dokonca nemalo zvukovú signalizáciu cúvania a dokonca nesvietilo na ňom cúvacie svetlo. Jeho vodič ale hrdinsky kľučkoval medzi terasami reštaurácií, medzi turistami na dlažbe dimenzovanú pre 3,5 tonové autá! Keď trpíme toto, tak samozrejme musíme aj aj tie vláčiky.
Ale nikde vo svete som nebadal pohyb takýchto vyhliadkových vozidiel v dave ľudí, ale možno moja chyba, že chodím na nesprávne miesta. A v mnohých turistických destináciách dokonca som nevidel ani cúvajúce tatrovky v dave, lebo aj v zaostalom Bulharsku v okolí Burgasu v turistickej sezóne sú stavebné práce zastavené.
Teda chybou je pohyb vláčikov v dave ľudí, náš malý centrum hravo prejde pešo každý. Tieto vozidlá by mali mať okruhy na spoznanie širšieho centra jazdou po komunikáciách určených pre autá a odvoz turistov z lodí do takých miest, aj okrajových častí mesta, kam to pre neznalosť mesta, nedostatok času, malú propagáciu a vzdialenosť pešo nezvládnu, napr. Múzeum dopravy pri Hlavnej stanici, Slavín, Vodárenské múzeum, Múzejné depo Rendez na Východnom a pod. Ale ich pohyb v dave treba zatrhnúť.
Tieto vyhliadkové autá hromadne parkujú, cúvajú v priestore určenom jednoznačne pre chodcov pred sochou Štúra, ktorá je často úplne zaclonená, bez možnosti ju odfotiť. To isté pred Redutou, a hlavnom námestí, pred kostolom, kde je aj veľa stánkov a pravidelne konajú sa tam hromadné akcie. Aj pred budovou osobného prístavu tieto červené autá parkujú na frekventovanom chodníku.
Teda tieto autá sú naozaj iba o biznise nie o službe turistom. Draho prevezú turistu v zóne, kam sa každý bežne a zákonite dostane pešo a neukážu mu nič z tých lokalít, ktoré sú mimo hlavných turistických trás a pešo je to ďaleko. Preto to sklamanie turistov, ich kolega z rovnakej lode tú zónu s iným sprievodcom z lode v pohode prejde pešo a dôkladnejšie, má to v cene lodného zájazdu a on hlupák zaplatil za to, aby ho v sklenenej klietke previezol nemý vodič po rovnakej zóne, pričom mu nejaký informačný systém prehráva nejaký text a on nemôže ani len otázky klásť.
Teda kódex nič nezmení, je to zlá služba, bezduchý biznis a dokonca ohrozuje chodcov v pešej zóne.
 

 

Mohli by mať otočku pri "Bajanovom" novom kopci v Petržalke. To je veľmi atraktívna lokalita najmä keď zafúka vietor.
 
Hodnoť

 

Toto vazne konkuruje aj Gasparovicovi:

"Bol to normálny konkurenčný boj. Aj keď normálny nebol a bol dosť tvrdý,"
 
Hodnoť

 

Poradca primátora Michal Feik pripomína, že pokiaľ sa budú chcieť prihlásiť aj ďalší, musia dodržať pravidlá stanovené v kódexe. "A je možné, že súhlas aj nedostanú," podotýka. BTB totiž budú musieť noví prevádzkovatelia predkladať svoj zámer a doplniť ho potrebnými dokumentmi. Ak ale v meste nebude pre nového prevádzkovateľa priestor, súhlas nedostane.


Tak marxisticky misko konecne priznal farbu? To by tak bolo, aby turistov vozil po meste hocikto, to mozu len nasi spriateleni zlodeji.
 
Hodnoť

Je na Slovensku nejaká oblasť života,

ktorá funguje normálne ? Jestvuje nejaká činnosť, kde nie sú podfuky, klamstvo, okrádanie ? Kto to vie, nech odpovie. Azda len počasie funguje podľa vlastnej vôle , ale aj to je ovplyvnené činnosťou človeka. Že by východ slnka ?
 
Hodnoť

vacsie okruhy

Púšťať tieto retro vlaciky na väčšie vonkajšie okruhy je úplne sialsenstvo. Už mám dosť aj toho, ked sa rýchlosťou 15km/h suchtaju cez mierové námestie a následne po palisadoch na hrad. Predbehnúť sa to nedá a tak môžete len v kolóne trpieť. Tieto vozidla nepatria ani do pešej zóny ani na normálne cesty. Su tu len na to, aby par jednotlivcom vytvárali zisk.ostatným sú len na obtiaž. Bolo by načim zamyslieť sa nad ich úplným zrušením.navyše nejde ani o žiadne historické vozidla. Skôr mi to pripadá ako Estrada z prímorských letovísk kde vozia ľudí na pláž.
 
Hodnoť

 

neviem mne pride ok, ked ma auto skoro obsadene, pred odjazdom a volne napr. 2-3 miesta - tak ponuknut ich s 50% zlavou...
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

TEÓRIA RELATIVITY V CESTOVNOM RUCHU

Polemizovať nad nespravodlivým predajom lístkov na vyhliadkové jazdy za rozdielne ceny a nad zneúcťovaním konkurentov v tvrdom boji prevádzkovateľov by bolo možné v minulosti. Tieto okolnosti nie sú aktuálne a v minulosti neboli jednoznačné. Okolnosti robia pravidlá relatívnymi.

Konkurenčný boj o zákazníka sa zdal byľ tvrdý, ale je potrebné objasniť skutočnosť, že časť návštevníkov prichádza do Bratislavy a odchádza z Bratislavy v jeden deň. Teda boj o zákazníka prostredníctvom marketingu a mediálnej propagácie nestačí. Je potrebné nastoliť priamy predaj a aktívne oslovovanie návštevníkov. Cieľom predaja v žiadnom prípade nie je obťažovanie návštevníkov. Nezaujatý návštevník sa jednoducho otočí a ide si svojou cestou, naopak zaujatý návštevník má záujem dozvedieť sa viac. Metúco pre návštevníka mohlo pripadať vysvetľovanie výhod vyhliadkových jázd predajcov oboch konkurenčných spoločností naraz. Lepšie argumenty, sympatickosť predajcu a ochota vyhovieť zákazníkovi sú rozhodujúce, keďže zákazník sa veľakrát rozhoduje narýchlo, krátko pred začiatkom jazdy. V žiadnom prípade sa však nejedná o zámerné donášanie na druhého a poškodzovanie konkurenta.

Cenová diskriminácia zákazníkov v dnešných dňoch nie je na mieste. Ceny sú stanovené fixne podľa veku a nároku na sedenie. Samotný vek zákazníkov a s tým súvisiacu cenu je možné poňať relatívne, napríklad cenu detského lístku môže dostať rovnako 6 ročné dieťa ako 14 ročný tínedžer. Lístok grátis môže dostať rovnako 15 mesačné batoľa ako 6 ročné dieťa, pokiaľ jeho rodič súhlasí, že dieťa bude sedieť v jeho lone bez nároku na sedadlo. Predajcovia lístkov na vyhliadkové vozidlá musia sami uvážiť, aký lístok a za akú cenu predajú konkrétnemu zákazníkovi. Na druhej strane, nejedná sa o predaj alkoholu alebo cigariet a určite by vyvolalo oveľa väčší rozruch, keby si predajcovia overovali vek každého zákazníka a lístky predávali výhradne podľa príslušného veku zákazníka.

Zavádzanie turistov tiež nie je vhodným vyjadrením skutočnosti, keďže prevádzkovatelia vyhliadkových jázd majú rozdielne vozidlá a rozdielne podmienky pre zákazníkov. Informácie o vyhliadkovej jazde, ktoré poskytne zákazníkovi predajca jednej spoločnosti nemusia byt totožné s realitou vyhliadkovej jazdy druhej spoločnosti na ktorú sa zákazník omylom dostane pri kúpe lístku. Dôležité je aby bol zákazník spokojný a vyhliadková jazda poskytla každému návštevníkovi dostatočný obraz o Bratislave a dobrý zážitok, na ktorý môže doma spomínať svojim blízkym.

Realita je relatívna, kódex je schválený. Verím, že prevádzkovatelia budú ohľaduplný k pravidlám nerozdielne.
 
Hodnoť

reakcia čitatelky

Ako Bratislavčanka, rada by som reagovala na článok týkajúci sa vyhliadkových prehliadok vláčikom Prešporáčikom po Bratislave. Mám priateľov po celej Európe a mnohí z nich navštívili aj naše hlavné mesto. Kúpila som im lístky na vyhliadku po Starom Meste a na Hrad. Ide o ľudí, ktorí veľa cestujú a potešilo ma, že sa im Bratislava veľmi páčila. S prehliadkou v Prešporáčiku boli vždy spokojní. Preto ma prekvapilo, keď som si prečítala kritické články, týkajúce sa cien lístkov. Vždy som platila rovnakú cenu za jazdu a trvala presne tak dlho ako bolo povedané.
Vždy ma mrzí, že mnohí Bratislavčania toto mesto ani nemajú radi. Nemyslím si totiž, že Bratislava nemá čo ponúknuť. Má bohatú históriu, veľa kaviarničiek, služby sa tiež zlepšili. Každý, kto prinesie nové nápady pre zlepšenie služieb si zaslúži pochvalu a nie kritiku.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava