SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Val zeminy pri Jantárovej ceste začnú odvážať (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Bajan musí byť asi úplne pomätený povoliť skládku zeminy v centre Petržalky medzi paneláky.
 
Hodnoť

 

cize zasa raz nieco viazne na meste a nie zhotovitelovi stavby... koho to este prekvapuje?
rovnako ako to, ze sa nevie (nebolo nic zvrejnene) ohladom riesenia Sturovej, buducich zastavok (Safko; Manderla) atd atd atd... ale tak tesme sa ze sa uz vobec stavia, snad nad vysledkom o rok nebudeme len plakat....
 
Hodnoť

A ešte raz

Z Bruselského krv netečie

Začala sa prestavba Starého mosta v Bratislave. Výstavbe predchádzala fáza prípravy. Projektovanie, prerokovávanie s orgánmi aj s občanmi. Dnes fičí výstavba o sto šesť a nikomu nevadí, že :
- Niekto objednal dokumentáciu, v ktorej sa likviduje mohutný násyp a namiesto neho bude stavať estakáda. Pôvodný násyp bol projektovaný a stavaný ne prevádzku železnice. Preto nebol reálny dôvod rušiť násyp. Len táto časť ,ak by sa vynechala by stačila cenovo na celú dotáciu, ktorú slávnostné primátor vybavil. Mesto prichádza touto realizáciou o milióny EUR. - Násyp je už zbúraný a škody nevratné !
- Ku každému projektu je nutné priložiť aj projekt organizácie výstavby (POV ). V tomto prípade k tomu asi nedošlo. Neviem si predstaviť, že by bolo možné v Petržalke budovať 20m vysoký kopec z materiálu zbytočne likvidovaného násypu. Kopec končí tesne pri frekventovanej ceste a len chvála bohu nesnežilo a malí Petržalčania sa nešmýkali rovno pod kolesá. Takisto v Starom Meste sú opatrenia prerokovávané až dodatočne a klopotne.
- Minulý týždeň bola zverejnená informácia o tom, že po pilierom, ktorý bude novo budovať, namiesto dvoch starých pôvodných pilierov sa pripravuje náročný geologický prieskum priamo v toku Dunaja. Ako je možné, že prieskum nebol realizovaný pred vydaním stavebného povolenia, a samozrejme v stavebnom dokumentácii mal už byť navrhovaný spôsob zakladania vychádzajúci z geologického prieskumu. A ako sa mohli práce oceniť, ak sa nevie, aký bude ich rozsah.
- Mesto pred začatím prác vyhlásilo súťaž na dohora stavby. Ten nebol do dnešného dňa vyhodnotený a je zabezpečovaný provizórne.
- Práce sú realizované na cudzích pozemkoch, ktoré mestu nepatria.
Ako je možné, že to nikomu nevadí ? Preto, že ide o europské peniaze ? Ale veď aj to sú naše prachy ! Alebo čo ?
 

 

Mne cela ta elektricka do petrzalky robi extremne zle pocity. Zbytocne sa narobi viac a zlozitejsich krizovatiek, pomale to bude ako v meste, v zime to bude mrznut, nebudu peniaze na opravu trati (uz teraz nie su)...
 

 

to si myslim aj ja. cela ta stavba ako keby vychadzala z myslienok a technickych rieseni minuleho storocia a nie sucasnosti. Zaujimalo by ma krizovanie Rusovskej cesty - elektricky - Chorvatskeho ramena. V povodnej projektovej dokumentacii mam pocit ze sa uvazovalo s presunutim toku ramena a jeho zapustenim do tunela...ale to tam mala byt aj ta cesta...som zvedavy ako to bude teraz.
 

tam je viacero problemov

neda sa to inak napisat, ako premrhana sanca na skutocny nosny system .. vypustenim estakady bosakova magoriat na cele s Ftacnikom vyslovene pokaslal docela nadejny projekt ..
.
krasne vidno uz pri prvej etape, kde dal ftacnik verejny prilub OZ lepsia doprava na ich pripomienky a nebola zapracovana ani jedna jedina!
.
co zapracoval bola zmena stavby pred dokoncenim uplne zbytocnu a superdrahu estakadu armedia pre Kmotrika a J&T .. pricom estakada armedia znemozni vytvorenie prirodzeneho pesieho tahu s korzom a starym mestom. a tato estakada navysila rozpocet o 3,2 miliona euro pricom nic pod nou nie je. ale estakda bosakova je podla schlossera financne nevyhodna.. uplny vysmech ludom
.
vsak pre developerov vsetko, ale pre ludi, aby urobili estakadu bosakova, ktora aj bola v povodnej DUR a zabezpecila by ozajstny bezkolizny NOSNY system tak to nie, a potom tie klamstva a zavadzanie, co im bolo vyvrtane .. skoda reci ...
.
co sa tyka druhej etapy a namietok proti elektricke, v idealnom svete by sa postavilo to co uz dokonca si mesto nechalo samo raz vypracovat a to ozastny nosny system... idealne aj s vetvou jiraskova
.
teda pozdlz celej trasy by sa riesili vsekty krizovatky s IAD mimourovnovo a prestupne body medzi elektirckou a autobusmi by bolo v tychto bodoch na zastavkach. tiez riesene bezbarierovym pristupom
.
bez zmeny UPN stale hrozi nechutny skoro 50 metrov siroky betonovy koridor, ktory chystaju pre developerov...
.
http://www.dialnice.info/galle...
.
pricom mesto klame, ze nebude obsluznost od autobusov, vid verzia o nieco nizsie
navyse podla povodneho planu jantarova mala ist NAD metrom, a na novy 4 pruhovy novy most cervenej armady, kde malo pokracovat dalej do terajsi dostjevskeho rad
povodny plan nosnej komunikacie s velkou krizovatkou pri umelke zo 70rokov
.
http://www.dialnice.info/galle...
.
tu je mapa z roku 2004, kde to je krasne zakreslene, ze to ide aj BEZ 4-6 pruhovej cesty a elektricka by mala patricnu obsluznost autobusmi a kvoli tomu sa v 2005 aj menilo linkovanie
.
http://www.dialnice.info/galle...
.
podla planu z roku 2004, konkretne v tomto pripade _povrchovy variant_, su vsetky krizovatky riesene bezkolizne, teda mimourovnovo s automobilovou dopravou
.
je tam zachovana aj obsluzna komunikacia jantarska od kutlikovej po janikov dvor na 1+1, s odbocovacimi pruhmi, ktora postacuje a aj bude postacovat, vsak tam neni ani teraz naznak po zapche. a klamstva o 20 tisic ludoch z juzneho mesta. su bludy, lebo problem nie je ani panonska ani dolnozemska ani D2, ale mosty !
.
kedze treba robit kompromisy a ftacnik a spol chcu rozpredat pozemky, tak este je myslitelne potiahnut jantarovu od ruskovskej az po romanovovu. kedze tam uz maju studiu petrzalka city a ftacnik tam uz zjavne slubil pozemky este pocas bacovania v petrzalke.
.
ale v useku od romanovovej po kutlikovu netreba vobec ziadnu obsluznu komunikaciu!
jiraskova aj samotna romanovova su 4 prudove komunikacie, ktore nemaju problem s kapacitou, ani ked sa po oboch ich stranach parkuje! a ked sa zrusi parkovanie, tak nebudu mat vobec problem
.
prestupne body/stanice s MHD by boli nad zastavkami elektriciek s krizujucami cestami, s tym, ze takato elektricka by bola ozajstny nosny system a ludom by sa oplatilo aj chvilku ist pesi, lebo by vedeli, ze by sa dostali velmi rychlo do centra.
 

 

nechcel si Mercedes (TEN-T) budeš mať trabanta (NS)
 


Najčítanejšie na SME Bratislava