SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na Starom moste môžu robotníci od apríla pracovať nonstop (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Obratisko

Tak už zasa má byť obratisko? Je to chaos.
 

 

Obratisko zatial, pokial viem, nikdy z oficialneho projektu vypustene nebolo. V stavebku je od zaciatku a to sa nemenilo - hoci neoficialne bolo naznacene ze sa vypusti.
 
Hodnoť

 

uf, Eurovia na tejto stavbe neskutočne prerobí. A to ešte len prídu chuťovečky. Dunaj nie je žiadna sranda. Ale asi každá stavebná firma na Slovensku má jednu -dve stavby ktoré ich ťahajú ku dnu.
 

Eurovia možno má sklz

pri rozoberaní Starého mosta, ale nepovažujem to za dramatické, možno meškajú voči svojmu plánu, ale neohrozuje to výstavbu nového mosta, či výstavbu celej trate ako celok. Veď tá nová mostná konštrukcia ešte ani nie je hotová a iné práce na výstavbe električkovej trate zas nezávisia od rýchlosti rozoberania starej konštrukcie.
Predpokladám, že mali isté predstavy o tom, že ako rýchlo a akým spôsobom sa most rozoberie, ale keď sa do toho pustili, tak zistili, že postupy demontáže treba zmeniť, teda pri tom prvom poli už nad vodou sa zdržali, ale zároveň aj zaučili a získali potrebnú prax. Nasledujúce pole už iste rozoberú rýchlejšie, lebo už je na demontáž predpripravené, lebo iná samostatná pracovná čata už dokončila predprípravu na demontáž nasledujúceho pola, teda žeriavy bez čakania budú pokračovať v rozoberaní.
Ja osobne som síce predpokladal iný spôsob rozoberania, očakával som nasadenie výkonnejších žeriavov, teda odstraňovanie starej konštrukcie vo väčších kusoch, tak ako to robili pri poliach nad zemou, prípadne odvezenie celého pola v jednom kuse loďou ku brehu, kde by sa to rozrezávalo na menšie kusy a nakladalo do vagónov. Ale dá sa to robiť aj takto, keď sa most priamo nad vodou reže na malé kusy a pomocou dvoch pomerne malých autožeriavov sa tie kusy nakladajú na pristavené plavidlo. Pritom tie kusy železa sú často tak malé, že z lode sa to dá priamo naložiť na vagón a poslať do nejakého kovošrotu, či rovno do železiarne.

Cca za jeden týždeň stavbári budú mať prístup ku dvom pilierom, teda jednému na ľavom brehu (ten už je voľný a prvému vo vode), teda môžu ich začať prispôsobovať pre novú konštrukciu, ktorá oproti starej bude vyššie nad hladinou. Nepríjemné prekvapenie môžu stavbári zažiť vtedy, ak by na týchto pôvodných pilieroch teraz po odstránení mostnej konštrukcie objavili tak zásadné poškodenia, ktoré by si vyžiadali odstránenie týchto pilierov, alebo ich časovo a technicky náročnú obnovu.
Do mesiaca-dvoch sa uvoľnia aj ďalšie dva piliere nad vodou, tie ale budú odstránené. Mňa skôr zaujalo, že sa ešte nekoná príprava na odstránenie týchto pilierov. Veď okolo nich sa má vytvoriť hrádza, aby sa pilier búral v suchom prostredí.
Pri rozoberaní starej, aj montovaní novej konštrukcie časový harmonogram je ohrozený skôr prírodou, teda povodňami, alebo trvalým silným vetrom, keď žeriavy nemôžu pracovať.

Na Štúrovej ulici sa práce rozbehli celkom dobre, ale už viac ako týždeň tie práce skôr stoja, čo ma prekvapuje. Štúrova ulica totiž pre stavbárov môže mať pripravené rôzne prekvapenia v podobe spletitých a riadne nezmapovaných inžinierskych sietí. Žeby už aj našli nejaké nečakané prekvapenie?
Tu ale je problém aj v tom, že mesto stále nemá jasno v konečnej podobe tejto ulica a osude Šafárikovho námestia. Istota je iba v tom, že MHD dostane facku v podobe likvidácie autobusovej MHD na menované námestie, nebude tu žiadny prestupný uzol medzi nosnou električkou a autobusmi MHD.
Nevieme, že kde bude zastávka električiek a s poriadnou rezervou treba brať verejný prísľub starostky Rosovej, že na "šafku" napokon podzemná garáž pre IAD nebude. Sme totiž v Bratislave a budú voľby. Teda Rosová teraz môže takto ľúbezne spievať proti garážam a okamžite po uzavretí volebných miestnosti ešte v noci podpísať ten správny súhlas, napokon v minulosti som mal dojem, že ona je krstnou matkou týchto plánovaných garáži. Potom nech sa Eurovia vyzná, že čo a ako má má robiť na Štúrovej ulici, na verejnej prezentácii nie náhodou túto ulicu označili za najviac problémovú a zradnú v celom projekte.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava