SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Chodkyňu po nehode previezli do nemocnice (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

A ešte zahorúca,

kým policajti nehodu dokumentovali, veselo okolo nich cez cestu cupitali ďalšie babičky aj deduškovia.
S postupujúcim vekom asi skutočne nastávajú v ľudskom organizme zmeny, ktoré vedú k útlmu pudu sebazáchovy.
 

 

chodec ma pravo ist aj mimo prechod, ale musi sa najprv rozhliadnut a musi ist co najkolmejsie na vozovku. krizna je blizko centra mesta a len blazon tadial jazdi rychlejsie nez 50.
a nenadavajte starym ludom prosim, raz budete aj vy nevladny a vdacny za kazdu skratku mimo ZLADOVATELE (!!) chodniky. hlavne ze cesty su vsetky ciste ako tanier,
bratislava=autoslava
 

Nie som si vedomý žiadnej nadávky,

fakt, že niekto prechádza extrémne frekventovanú ulicu cca 30 metrov od dvoch vyznačených prechodov, z ktorých jeden je aj so semaformi, len aby si skrátil cestu - a robí to cez miesto, na ktorom príslušníci polície dokumentujú tragickú nehodu, svedčí o tom, že je ignorant a neváži si vlastný život. Tobôž ak je "nevládny".
 
Hodnoť

 

tipujem ze to bolo pred trznicou medzi zastavkou elektriciek a 39-ky... to bola len otazka casu, kedy tam niekoho zrazi auto. keby sa tam postavil policajt, tak by ani nestihal vypisovat pokuty, tolko ludi tadial chodi cez cestu. a najlepsi su taki, co preskakuju zabradlie priamo pod auta, ktore prichadzaju z trnavskej - teda zo zakruty spoza elektrickoveho nastupistia a nemaju sancu si vsimnut tych kaskaderov.
 

 

Na spomínanom mieste pri tržnici mal byť už dávno vyznačený priechod pre chodcov, obzvlášť kvôli ľuďom so zníženou pohyblivosťou, pre ktorých sú schody do podchodu veľkým problémom. Obzvlášť, keď týmto miestom prechádzajú denne stovky ak nie tisíce ľudí.
Inak ani v súčasnej dobe nie je podľa mňa prechádzanie týmto miestom protizákonné, zákazová značka pre chodcov tu nie je, iný priechod v blízkosti nie je, podchod je bariérový (pre niektorých ľudí k.o. kriérium) a tiež nie je práve v úplnej blízkosti (oproti najkratšej spojnici je to tak 3x dlhšie).
 

 

3x dlhsie to myslis 45 metrov oproti 15 metrom? blizsie ten podchod uz byt nemoze. beriem, ze to moze byt hlavne pre starsich ludi namahavejsie ist po schodoch, ale velka vacsina tych, co tadial prebehuju cez cestu nema ziadny zdravotny dovod neist cez podchod...

a prechod pre chodcov by tam sotva niekto povolil. jednak tam nie je nan miesto a aj keby bolo, tak by tam stojace auta blokovali celu krizovatku. hlave rano v spicke by to bola chutkvka.

chyba bola vobec tam zriadit zastavku. nad nou museli asi vsetci co ju posudzovali prizmurit aj kurie oka na pate... zastavky sa totiz nemaju umiestnovat "za" krizovatkou, ale pred nou - a uz vonkoncom nie hned za hranou krizovatky, hlavne ked sa jedna o jednu z najfrekventovanejsich krizovatiek v meste. dalsia vec je ta, ze ma byt zo zastavky dostatocny rozhlad, co tu tiez nehrozi. navyse to muselo byt kazdemu jasne ked sa ta zastavka navrhovala, ze tadial budu ludia prebiehat cez cestu na elektricky.

dalsia sfusovana zastavka postavena proti normam je zast. 68-ky oproti... priechod od zastavky sa zriaduje "za" zastavkou, co je tu opacne. ale ked sa uz spravi priechod pred zastavkou, tak ma byt aspon 5 metrov od zastavky, aby ludia videli prichadzajuce auta. to tu tiez nie je... co branilo planovacom posunut zastavku o kusok dalej? teraz tam musia ist doslova naslepo spoza stojaceho autobusu. nehovoriac o tom, ako zastavka blokuje odbacanie na levicku...
 

 

Zastávka 68 je naozaj zle a nielen proti normám ale najmä protí zdravému rozumu.

3x dlhšie je skôr 100 voči 30 metrom (mal som na mysli trasu do tržnice), v každom prípade toto nevnímam ako rozhodujúci argument. Tým je najmä bariérovosť priechodu.

Svetelne riadený priechod by tam mohol byť, chodci by mali voľno spolu s autami Šancová - Trnavská cesta. Nejaké vozidlá síce odbočujú aj zo Šancovej do Krížnej, ale to sú najmä autobusy (31), osobných áut je minimum. Táto fáza je dostatočne dlhá na to, aby bol priechod atraktívny pre chodcov. Neriadený priechod by tu nebol vhodný, práve kvôli svetelnej križovatke, aby chodci nevbiehali do cesty prichádzajúcim autám z Trnavskej cesty či z Vajnorskej, ktoré by následne blokovali križovatku.
 


Najčítanejšie na SME Bratislava